Grugi 15.01.2012 14:30:05 (muokattu 15.01.2012 14:30:26) | |
---|
Tää viestiketju on ihan silkkaa tuubaa jo joten lukkoa vaan. Hyvin sitä päästään aiheesta sivuun :) The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
Morri 15.01.2012 14:47:30 | |
---|
TeePee-76: Summa summarum, ei saa olla kranttu..pitää ymmärtää millaisia määriä ko.huippubrändin omavaa kitarapaja suoltaa markkinoille... Ei ne kerkeä kaikkia viimeistelemään ja tässä pajassa on varmaan satoja työntekijöitä, joiden palkkaus/bonukset voi perustua osin tuotanto määriin. Varmasti porukasta löytyy myös niitä jotka jaksaa tehdä työnsä huolella ja sydämmellä...toisille ne vaan voi olla lankunpätkiä jotka maalataan ja yhdistetään vaijereilla toisiinsa kiinni Mutta silti se on Gibson, jonka tuotemerkki lätkäistään siihen lapaan ja sitä myöden kaikki "kakka" sataa sitten niskaan ympäri internetin ja legenda huonoista uusista Gibsoneista vaan jatkaa kasvuaan. Minusta näin ei missään tapauksessa saisi olla, että mahdollisesti tieten tahtoen päästetään surkeita yksilöitä tehtaalta. Ja vastaavasti jälleenmyyjätkin ovat siihen legendan kasvuun osasyyllisiä, kun myyvät sitten surutta niitä huonoja(kin) kappaleita. Mutta saahan iso brändi paljon enemmän anteeksi meiltä kuluttajilta. Helpompi olisi kuitenkin tehdä kerralla kunnolla eikä selitellä miksi en tehnyt. Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
loner 15.01.2012 17:59:18 (muokattu 15.01.2012 18:01:53) | |
---|
horseface: Tämähän on kiinnostavaa. Mistä moinen tieto? Kyllä se ihan tosi juttu oli, eli Page ei kelpuuttanut hänelle erikoistilauksena tehtyä Les Paulia van palautti sen ja Justin Hawkins otti sen mielellään kuultuaan kitaran tarinan. Hawkins' guitar of choice is the Gibson Les Paul and he owns several, still preferring his well used honeyburst Standard (known by Dan and his fans as 'Dune') which he played extensively in The Darkness and in Stone Gods. For the song "Black Shuck" he used a Gretsch Elliot Easton solid body. He also owns a Gibson Les Paul Custom Black Beauty which was originally built for Jimmy Page, but Page decided it was too heavy |
Spiral 15.01.2012 18:50:55 | |
---|
En jaksa ymmärtää miksi tästä aiheesta aina provosoidutaan puolin ja toisin. |
horseface 15.01.2012 19:04:36 | |
---|
loner: Kyllä se ihan tosi juttu oli, eli Page ei kelpuuttanut hänelle erikoistilauksena tehtyä Les Paulia van palautti sen ja Justin Hawkins otti sen mielellään kuultuaan kitaran tarinan. Hawkins' guitar of choice is the Gibson Les Paul and he owns several, still preferring his well used honeyburst Standard (known by Dan and his fans as 'Dune') which he played extensively in The Darkness and in Stone Gods. For the song "Black Shuck" he used a Gretsch Elliot Easton solid body. He also owns a Gibson Les Paul Custom Black Beauty which was originally built for Jimmy Page, but Page decided it was too heavy Ok, kiitos tiedosta. Hauska juttu. Tuossa vissiin viitataan kuitenkin Justinin veljeen Dan Hawkinsiin. Oli miten oli, näin on! |
loner 15.01.2012 19:10:17 | |
---|
horseface: Ok, kiitos tiedosta. Hauska juttu. Tuossa vissiin viitataan kuitenkin Justinin veljeen Dan Hawkinsiin. Se on muuten totta, mutta samaa kokkelinaama porukkaa kuitenkin. Olit silti oikeassa. |
VIPMetal 15.01.2012 20:04:11 | |
---|
Spiral: En jaksa ymmärtää miksi tästä aiheesta aina provosoidutaan puolin ja toisin. Kai se on se kun toiset tykkää Gibsonista yli kaiken ja toiset ei. Sitte ku Jimmykin on palauttanut ylipainoisen paulinsa niin sehän meinaa että painavat kitarat on huonoja. Ja Slashkin on soittanut ekan levyn kopiolla yms niin ennemmin sitte Yamaha. Onhan tätä huvittavaa lukea... Räkkimiehiä jo vuodesta 2000. |
sakked 15.01.2012 22:12:17 | |
---|
Grugi: Tää viestiketju on ihan silkkaa tuubaa jo joten lukkoa vaan. Hyvin sitä päästään aiheesta sivuun :) Grugin kanssa samaa mieltä. Turha tulla Mnettiin ulisemaan kun on tullutkin paskaa tilattua. Ei muutaku vaan vaihtoon soitin (niin kauan vaihat ku tulee asiallinen vehje). Nopeus, virheettömyys ja tekniikka ovat tärkeintä musiikissa. |
loner 15.01.2012 22:16:11 | |
---|
Kohta aloittajan kitara löytyy torilta huippuyksilönä, josta ei raaskisi luopua ellei rahatilanne niin pakottaisi :D |
novo 15.01.2012 23:31:21 | |
---|
Tässä ketjussa on sentään jotain asiaakin puitu ja sivuttu, toisin kuin vaikka Mitä kitarakamaa sait joululahjaksi? -triidissä =) Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." |
Grugi 16.01.2012 08:11:36 | |
---|
novo: Tässä ketjussa on sentään jotain asiaakin puitu ja sivuttu, toisin kuin vaikka Mitä kitarakamaa sait joululahjaksi? -triidissä =) Eikös kyseisessä triidissä nimenomaan oltu asiassa kokoajan :) The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
loner 16.01.2012 09:10:00 | |
---|
Miten tällaisessa ketjussa voi pysyä aiheessa, kun kaikki tuo laatujorina on jo käyty sataan kertaan läpi monessa ketjussa vai pitääkö vaan toistella samaa huttua ja jaaritella samoja juttuja niinkuin vanhiokset vanhainkodissa? |
Vladi 16.01.2012 09:10:55 | |
---|
Spiral: En jaksa ymmärtää miksi tästä aiheesta aina provosoidutaan puolin ja toisin. Ongelma on myös siinä, että moni keskustelija ei jaksa/viitsi/halua vastata eriävään mielipiteeseen kunnolla. Sen sijaan, että isketään sanan säilällä kunnolla hyvin argumentoiden ja kenties myös taitavalla kielenkäytöllä vastapuolen häpäisten, moni tuntuu tyytyvän päästämään aivopierun ja jättää homman siihen. Kyllähän se hetken siitä toisesta pahalta haisee, mutta hyvin äkkiä se sisältö siitä haihtuu. |
novo 16.01.2012 09:53:43 | |
---|
Grugi: Eikös kyseisessä triidissä nimenomaan oltu asiassa kokoajan :) Joo, lähtöasetelman perusteella jokseenkin, mutta tuntui suurin osa romuista olleen itse ostettuja ja ennen joulua :D Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." |
novo 16.01.2012 09:55:04 | |
---|
loner: Miten tällaisessa ketjussa voi pysyä aiheessa, kun kaikki tuo laatujorina on jo käyty sataan kertaan läpi monessa ketjussa vai pitääkö vaan toistella samaa huttua ja jaaritella samoja juttuja niinkuin vanhiokset vanhainkodissa? Eli keskustella ei saa, jos aihe on vanha ja joskus puitu? Ja kuis palio nää oot niissä vanhainkodeissa asioinu? =) Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." |
Krice 16.01.2012 10:59:34 | |
---|
novo: Eli keskustella ei saa, jos aihe on vanha ja joskus puitu? Eihän tässä olla vielä lähelläkään vastausta eli onko Gibson niin härski firma, että luottaa nimen voimaan ja päästää huonosti viimeisteltyjä kitaroita ulos tehtaalta. Useiden kokemusten perusteella niin todella vaikuttaisi olevan. |
lavaamo 16.01.2012 11:01:29 | |
---|
Krice: Eihän tässä olla vielä lähelläkään vastausta eli onko Gibson niin härski firma, että luottaa nimen voimaan ja päästää huonosti viimeisteltyjä kitaroita ulos tehtaalta. Useiden kokemusten perusteella niin todella vaikuttaisi olevan. Tälläisten kommenttien perään pitäis lisätä montako Gibsonia, mitä mallia ja kuinka kauan on omistanut. Mä voin aloittaa, ei oo ollut yhtään, mutta toivottavasti jossain vaiheessa tulee. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Numb 16.01.2012 11:04:54 (muokattu 16.01.2012 11:06:06) | |
---|
Pannaas ny kortta kekoon tänne. Mulla oli uutena ostettu LP studio, jossa viimeistelyssä oli pientä sanomista. Mutta se sanominen oli oikeasti pientä, ja instrumentti oli ja lienee edelleen oikein hyvä kitara. Laitoin sen eteenpäin kahden syyn yhdistelmänä: kaulaprofiili ei suostunut istumaan tassuun, ja mikit olivat liian kuumat. Jos olisi ollut vain jompi kumpi näistä, niin olisin saattanut sen laitattaa, kun kitara teki sen mitä varten se on, eli soi, pirun hyvin. Nyt mulla on flygari vuodelta 2000, johon on vaihdettu P90-mikit. Siinä on viimeistely muuten kohdillaan, mutta pleksi vähän "pullottaa". Jotakuta vois haitata, mua ei. Vaan kumpikaan soitin ei ole mulle Thomannilta tullut. Molemmat olen säätänyt itse, ja Flygarin säätö on vieläkin meneillään, vaikka se on mulla vissiin vuoden verran ollut. Mulle kitaran säätö on osa sitä "omaksi ottamista" ja sen testaamista, että miten tämä tietyn kitaran tuntuma reagoi erilaisiin säätöihin. Ja ei se säätäminen tietyllä tapaa ikinä lopu, aina sitä jossain vaiheessa jotakin rassaa. Nää kaksi mulla on ollut omistuksessa. Mut G-verstaan soittimia on kyllä tullut käpisteltyä aika runsaasti. Lanke trr gll -Kurt Schwitters |
Spiral 16.01.2012 11:30:16 | |
---|
Krice: Eihän tässä olla vielä lähelläkään vastausta eli onko Gibson niin härski firma, että luottaa nimen voimaan ja päästää huonosti viimeisteltyjä kitaroita ulos tehtaalta. Tämä on ihan aiheellinen ja järkevä kysymys ja ansaitsee asiallisen keskustelun. |
Numb 16.01.2012 12:12:15 (muokattu 16.01.2012 12:12:37) | |
---|
Spiral: Tämä on ihan aiheellinen ja järkevä kysymys ja ansaitsee asiallisen keskustelun. Kyllä mulle ainakin Gibsonit ovat kelvanneet, ja kelpaavat vastakin. Jos soittimen hommaa uutena vaikkapa nyt T-kaupasta, eikä se tyyvytä, niin lähetää takaisin sen. As simple as that. Totta on, että Gibsonin viimeistely ei näytä aina olevan ihan viimeisen päälle huolellista, mutta onko se merkki härskiydestä... En itse ole sitä mieltä. Ehkä vain ovat vapriikilla katsoneet, että se viimeistely ei ole kaikkein tärkein asia. Mun ymmärtääkseni hyvän nitrolakkauksen tekeminen on myös haastavampaa kuin antaa soittimelle polylakkakylpy. Näkemäni ja kokemani Gibsonit ovat enimmäkseen olleet viimeistelyltään(kin) enimmäkseen vähintään ok, mutta kieltämättä sitä pientä sanomista on välillä ollut. Ja kun aika arvokkaistakin instrumenteista puhutaan, niin kyllähän sitä soisi että viimeistelykin olisi kohdallaan. Lanke trr gll -Kurt Schwitters |