Estranged 18.02.2010 13:07:33 | |
---|
Vladi: That's the plan ;) Juurikin Bluetonen Dusty Road voisi olla kova? Fenkku-puhdasta ja särö osasto Marshallia. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone |
KooAa 18.02.2010 13:16:03 | |
---|
KooAa: No tuota, kyl määkin Mesan myin pois. Orange on nykyään. Mut ei bändiä. Uskokaa tai älkää mut kun heti kun sain ton kirjoitettua niin rupes tinnittämään. |
Kontiak 18.02.2010 13:24:26 | |
---|
kimurantti1: Kyllähän Markin hinnalla teettää jo vaikka mitä. Eri asia tietysti on, että onko teettämisessä yhtään mitään järkeä jos soundi on vielä etsinnässä. Sitten vasta kun tietää mitä haluaa ja tietää ettei sarjatuotannosta löydy vastaavilla spekseillä/laadulla, niin teettäminen on järkevää. Milloin se soundi ei ole kitaristilla etsinnässä?! Jos joku on elämässä varmaa, niin se on se, että kitaristi ruuvailee soundia. Sen myönnän kyllä, että vaihtoehdot käy vähemmäksi kokeilun myötä ja practice cures most tone issues, mutta GAS elää ja voi hyvin. :D Jälleenmyyntiarvohan tietysti customilla voi olla huonompi kuin sarjavalmisteisella. Customissa on taas etuna se, että sen saa ensinnäkin suunnitella sen hetkisen mielen mukaan yhdessä suomalaisen rakentajan kanssa ja sitten optiona voi olla myöhemmin tehtävä modaus, KUN se mieli kuitenkin tulevaisuudessa muuttuu. Vielä on se mahdollisuus, että kun kokemusta ja tietoa karttuu, niin niitä vahvistimia voi tulla osteltua vierekkäin eikä vaihtokaupalla. Vastaan: joku muu - custom. "Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään |
Numb 18.02.2010 13:29:00 | |
---|
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
Tande 18.02.2010 13:40:10 | |
---|
Helevetin tyylikäs ulkoasu tuossa marsussa. In Rock. |
kimurantti1 18.02.2010 13:46:42 (muokattu 18.02.2010 13:50:03) | |
---|
Kontiak: Milloin se soundi ei ole kitaristilla etsinnässä?! Hoho, niinpä. No mutta rajapyykiksi mä heittäisin, että on kokeiltu reippaasti toista kymmentä oikeasti laadukasta sarjatuotantolaitetta, pähkäilty soundimieltymykset, funtsittu tarkkaan että mitä niistä sarjatuotantolaitteista puuttuu ja mitä se teetetty laite mahdollisesti tekee erilailla tai paremmin kuin mikään sarjatuotantopeli. Sitten on myös se, että niin kauan kun on joku budjetti ja omat mieltymykset vielä haussa, niin jälleenmyyntiarvoa on ihan fiksua miettiä. |
Numb 18.02.2010 13:53:24 | |
---|
Sit on vielä se, mikä mulla on. Eli sarjatuotantopelit kyllä tekevät sen mitä haluan, mutta kun niitä pitäisi olla kolme... Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
aristoteles666 18.02.2010 15:10:00 | |
---|
triamp tittididui. |
Kontiak 18.02.2010 15:34:43 | |
---|
kimurantti1: No mutta rajapyykiksi mä heittäisin, että on kokeiltu reippaasti toista kymmentä oikeasti laadukasta sarjatuotantolaitetta, pähkäilty soundimieltymykset, funtsittu tarkkaan että mitä niistä sarjatuotantolaitteista puuttuu ja mitä se teetetty laite mahdollisesti tekee erilailla tai paremmin kuin mikään sarjatuotantopeli. The Spirit of The New Age! :D Dude, missä elämä & seikkailu? "Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään |
kimurantti1 18.02.2010 15:49:04 (muokattu 18.02.2010 15:50:54) | |
---|
Kontiak: The Spirit of The New Age! :D Dude, missä elämä & seikkailu? Elämä ja seikkailu on siinä laitteiden kokeilemisessa, mutta sen voi tehdä myös taloudellisesti järkevästi. Teetetyn laitteen suurin etu on se, että siitä saa sellaisen kuin haluaa. Jos ei ole täysin selvillä siitä mitä haluaa, niin en näe mitään pointtia teettämisessä. Kukin tietty tyylillään, mutta sarjatuotantolaitteitakin on niin paljon ettei kukaan ehdi elämänsä aikana kokeilla kaikkia. Siispä musta kantsii niitä tsekkailla jonkin verran. Jos ei ole varma mitä haluaa, niin kantsii ostaa käytettynä, niin laitteen voi tarvittaessa myydä ilman tappiota eteenpäin jos haluaakin kokeilla jotain muuta. Ei siinä mitään tän kummempaa musta ole. Tietty jos on rahaa käytettävissä niin paljon kun haluaa, niin sittenhän se on yksi lysti. |
Kontiak 18.02.2010 17:19:27 (muokattu 18.02.2010 17:23:53) | |
---|
kimurantti1: Elämä ja seikkailu on siinä laitteiden kokeilemisessa, mutta sen voi tehdä myös taloudellisesti järkevästi. Jos ei ole täysin selvillä siitä mitä haluaa, niin en näe mitään pointtia teettämisessä. Oletin, että me oltiin yhtä mieltä siitä, että kukaan kitaristi ei ole koskaan täysin selvillä siitä, mitä haluaa. Ja kun siis kitaristi on aina epävarma, niin ei uskalla sanoa, että laitteiden kokeileminen voi olla taloudellisesti järkevää. Paitsi tietenkin sattumalta. :D Vaatiihan tuommoinen teetetty vahvistin myös erilaista sitoutumista siinä valintahetkessä, koska valmista räätälöityä pakettia ei ole. Niin teetetyn kuin sarjatuotetun laitteen kanssa joutuu sitten painimaan, että sen saa toimimaan mahdollisimman hyvin. Oliko sulla tässä sarjavalmistajien taloudellisessa tukemisessa jokin erityinen pointtikin? Aika suhteellista kannetun euron vaikutus Marshallin tuotekehitysosastolle ja toisaalta jollekin paikallisen vahvistinräätälin vastaavalle. edit. melkoista metakeskustelua, kun kyseessä kuitenkin aihe, jossa vaihdetaan yksi kaikkien aikojen monipuolisimmista vahvistimista johonkin muuhun. :D "Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään |
P-man 18.02.2010 17:33:38 | |
---|
Mites Vladi Engl:t? Näytti torille ilmestyvän InVader. Siinä on kakkos-kanava suht Brittihenkinen. |
Antti1 18.02.2010 17:36:24 | |
---|
P-man: Mites Vladi Engl:t? Näytti torille ilmestyvän InVader. Siinä on kakkos-kanava suht Brittihenkinen. Nyt täytyy sanoa, että enpä tiedä... Riippu toki mitä tolla britillä tarkoittaa, mutta mun mielestä se on ihan vaan ENGLiä itseään vähän löysempänä ja pehmeämpänä, eikä liity mitenkään niihin mun mielestä klassisiin brittisoundeihin. I like big butts and I can not lie |
kimurantti1 18.02.2010 17:44:38 (muokattu 18.02.2010 17:45:08) | |
---|
Kontiak: Oliko sulla tässä sarjavalmistajien taloudellisessa tukemisessa jokin erityinen pointtikin? Ei mulla mitään muuta pointtia ole kuin se, että käytetyn sarjatuotantolaitteen voi myydä tappiotta eteenpäin, jos ei ihan typerää diiliä ole alunperin tehnyt. Jos teettää itselleen uuden customvahvistimen pienellä pajalla, niin takkiin tulee väistämättä, mahdollisesti aika paljonkin, jos tekee mieli vaihtaa. Uuden myynnistä käytettynä tulee takkiin. Toisekseen pienen tuntemattoman pajan customlaite, olkoot kuinka hyvä tahansa, ei mene yhtä helposti eteenpäin kuin jonkun tunnetumman hyvämaineisen merkin laite, josta mahdollisilla ostajilla on ylipäätään jonkinlainen mielikuva. edit. melkoista metakeskustelua, kun kyseessä kuitenkin aihe, jossa vaihdetaan yksi kaikkien aikojen monipuolisimmista vahvistimista johonkin muuhun. :D Se on kaikessa monipuolisuudessaan kuitenkin Mesa, eikä muuksi muutu vaikka päällään pomppisi. Jos ei diggaa Mesan soundista, ja Vladihan on niitä omistanut jo kolme, niin noukanduu. Toisenlainen laite vaan alle ja tilut viuhumaan. :-D |
P-man 18.02.2010 17:45:42 | |
---|
Antti1: Nyt täytyy sanoa, että enpä tiedä... Riippu toki mitä tolla britillä tarkoittaa, mutta mun mielestä se on ihan vaan ENGLiä itseään vähän löysempänä ja pehmeämpänä, eikä liity mitenkään niihin mun mielestä klassisiin brittisoundeihin. Brittisoundi on mulle Marshall, ja Engl:stä InVader on Brittihenkisin.. siis se kakkos-kanava. InVaderissa täyttyis aika hyvin ne muut kriteerit, mitä ketjun aloittaja toivoi. |
Antti1 18.02.2010 17:48:11 | |
---|
P-man: Brittisoundi on mulle Marshall, ja Engl:stä InVader on Brittihenkisin.. siis se kakkos-kanava. InVaderissa täyttyis aika hyvin ne muut kriteerit, mitä ketjun aloittaja toivoi. Niinno Mursullakin on ihan kohtuullisen monta melko erilaista soundia paletissaan. Onhan se tunkeutuja kokeilemisen arvoinen laite toki, ei mun pala kakkua kuitenkaan. Ei varsinkaan ei-niin-modernia brittisoundia hakiessa. :) I like big butts and I can not lie |
duc 18.02.2010 17:50:21 | |
---|
P-man: Brittisoundi on mulle Marshall, ja Engl:stä InVader on Brittihenkisin.. siis se kakkos-kanava. InVaderissa täyttyis aika hyvin ne muut kriteerit, mitä ketjun aloittaja toivoi. Hmm, ei ORangen Rockerverb 50 sekään Marshallilta kuulostanut. Eikä Voxin AC30. Eikä kyllä Mark IV sekään kuulosta samalta kuin Recto :*) Jotenkin outoa on siis jaotella vahvistimet vaan kahteen ryhmään brittiläisyyden tai amerikkalaisuuden mukaan... |
P-man 18.02.2010 17:52:28 | |
---|
Antti1: Niinno Mursullakin on ihan kohtuullisen monta melko erilaista soundia paletissaan. Onhan se tunkeutuja kokeilemisen arvoinen laite toki, ei mun pala kakkua kuitenkaan. Ei varsinkaan ei-niin-modernia brittisoundia hakiessa. :) Näinhän se on, Marshall soundiakin on monenlaista. InVaderista tosiaan lähtee sitä modernia brittisoundia ja pirun monipuolinen peli. |
Pluto 18.02.2010 18:12:59 | |
---|
duc: Hmm, ei ORangen Rockerverb 50 sekään Marshallilta kuulostanut. Eikä Voxin AC30. Eikä kyllä Mark IV sekään kuulosta samalta kuin Recto :*) Jotenkin outoa on siis jaotella vahvistimet vaan kahteen ryhmään brittiläisyyden tai amerikkalaisuuden mukaan... Aamen tälle. Mitä itse olen Rockerverbiä testannut, on soundi itse asiassa aika kaukana siitä, minkä itse miellän "brittisoundiksi". Paljon pehmeämpi. Mutta loistava kuitenkin. Tästä päästään nopeasti siihen, että jokainen mieltää nuo geneeriset soundikategoriat ihan omalla tavallaan. Dillon, you son of a bitch! |
Kivijalka 18.02.2010 18:19:50 | |
---|
Pluto: Aamen tälle. Mitä itse olen Rockerverbiä testannut, on soundi itse asiassa aika kaukana siitä, minkä itse miellän "brittisoundiksi". Paljon pehmeämpi. Mutta loistava kuitenkin. Tästä päästään nopeasti siihen, että jokainen mieltää nuo geneeriset soundikategoriat ihan omalla tavallaan. Juu näinhän se on. Meikäläinen on aina mieltänyt "Marsusaundin" sellaiseksi kuin Orangesta irtoaa. Senpä takia kai ne kaikki Marshallit ovatkin aina aiheuttaneet "close but no cigar" mielikuvia. Eipä siinä, hyvä se oikeakin Marsusaundi on... Haluan Bluesbreaker combon tulevaisuudessa pilttuuseeni aivan ehdottomasti. :) Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |