I3enjam1n 13.11.2013 11:52:37 | |
---|
Mulla on valetut tulpat 15dB-filttereillä, joita pääasiassa käytän. Niiden lisäksi tilasin thomanilta Fischer Ampsin 25dB-filtterit (n. 20e), joita käytän kun sitten tarpeen tullen. Fischerit on toimineet ihan yhtä hyvin kuin Elacinitkin, suoraa vertailua ei voi tehdä, kun on eri vaimennukset, mutta ihan yhtä hyviltä Fischerit kuulostaa. http://www.thomann.de/fi/fischer_am … id=47b86f94c15f1908d889542c52f2d1e3 Noita saa siis 6dB, 9dB, 12dB, 18dB ja 25dB -versioina. "...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble |
Muovinen 13.11.2013 21:58:00 | |
---|
Mulla on 15 vuotta vanhat Elacinit laatikossa, jotka luonnollisesti vaatis uudet valokset. Filtterit on -25dB eikä ne ainakaan mun käytössä ole olleet liian vaimentavat, kun on rokkia soitettu ihan oikeasti. Ainakaan rumpalin tuolilla ei ole vaimennus ollut liikaa. Nyt kun on ihan kunnon tinnitus molemmissa korvissa, niin on tullut mieleen päivittää noi tulpat kuntoon. Varsinkin nyt kun on ollut työpäivän jälkeen hyvinkin väsynyt, niin piippaus on aika hillitöntä. Alpinet on "ihan jees" mutta kun tietää, että parempaakin on olemassa... Hyvä tietää että noita filttereitä saa noinkin edullisesti tarvittaessa. Luulen että kitarahommiin tuo -15 ois aivan riittävä. |
Mandarax 13.11.2013 23:30:34 | |
---|
Kävipä ilmi että tuolla FinFonicilla on tuttu kaveri myyntipuolella, kysäisin jo alustavasti josko saisi runtattua jonkun sopivan hinnan jos saa useamman tilaamaan yhtä aikaa tuollaiset yksilölliset tulpat ja sehän kuulemma onnistuu kyllä. Hyvää palautetta ainakin kuullut noista, taitaa olla ainoa kokonaan suomalainen valmistaja tämä FinFonic: http://www.finfonic.fi/tuotteet/kuu … -15-yksilollinen-kuulonsuojain.html Olisko tälläiseen kiinnostuneita..? I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
eino mutku 13.11.2013 23:35:51 | |
---|
A) palio B) onnistuuko muotinvalu muuallakin kuin Helsingissä/pääkaupunkiseudulla? Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään! |
Mandarax 13.11.2013 23:50:00 | |
---|
eino mutku: A) palio B) onnistuuko muotinvalu muuallakin kuin Helsingissä/pääkaupunkiseudulla? A) Rupian selvittelemään jos kiinnostusta löytyy, itselleni otan varmastikin ilman kimppatilaustakin. B) Nettisivujen perusteella yksilöllistä kuulonsuojausta (valuja) tarjotaan: Helsinki Hämeenlinna Joensuu Jyväskylä Kemi Kuopio Kuusamo Lappeenranta Oulu Pietarsaari Pori Rauma Rovaniemi Salo Savonlinna Tampere Tornio Turku Uusikaupunki Vaasa http://www.finfonic.fi/jalleenmyyjat.html Mutta tosiaan, eilen vasta sain tietää että kaveri on FinFonicilla hommissa, pitää haastatella miestä miten homma hoituisi ja missä ja mihin hintaan jne jne... I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
eino mutku 13.11.2013 23:59:02 | |
---|
Joskus on muistaakseni on nää kimppatilaushinnat perustuneet siihen että valu on jossain tietyssä paikassa. Kiinnostaa kyllä. Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään! |
JTTH 14.11.2013 08:25:46 | |
---|
Jos kimppatilaus järjestyy, niin olen mukana! |
Laulava Kylätohtori 14.11.2013 10:12:56 | |
---|
Joo, jos kerran listalla on Rauma, niin pakkohan tässä on olla mukana, jos hinta vaan on kohtuullinen. Tosin, jos valokset pitää ottaa yhdessä paikassa, niin mihinkään maailman ääriin en viitsi lähteä valoksia ottamaan, koska säästö katoaa matkakuluihin ym. Saatana, kun töissäkin oli just muutama viikko sitten halukkaat saaneet valetut tulpat, eikä seuraavasta kerrasta ole tietoa... Prkl. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Muovinen 14.11.2013 10:18:46 | |
---|
Ja siis kyllä, jos valoksien tekeminen onnistuu Oulussa, niin mukana ollaan! Filttereitä en tarvitse :) |
Entropia666 14.11.2013 10:42:09 | |
---|
Jos Jyväskylässä onnistuu valut, niin hinnan selvitessä tarkalleen olen vakavasti kiinnostunut! |
samson72 14.11.2013 11:38:27 | |
---|
Moi, täällä olis yksi kiinnostunut lisää jos kimppatilaus onnistuu, hki. "A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come." |
VILLE. 14.11.2013 11:44:22 | |
---|
Täälläkin olisi yksi kimpasta kiinnostunut, hesa. |
Laulava Kylätohtori 14.11.2013 14:10:16 | |
---|
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
kojones 14.11.2013 14:12:29 | |
---|
I3enjam1n: Mulla on valetut tulpat 15dB-filttereillä, joita pääasiassa käytän. Niiden lisäksi tilasin thomanilta Fischer Ampsin 25dB-filtterit (n. 20e), joita käytän kun sitten tarpeen tullen. Fischerit on toimineet ihan yhtä hyvin kuin Elacinitkin, suoraa vertailua ei voi tehdä, kun on eri vaimennukset, mutta ihan yhtä hyviltä Fischerit kuulostaa. http://www.thomann.de/fi/fischer_am … id=47b86f94c15f1908d889542c52f2d1e3 Noita saa siis 6dB, 9dB, 12dB, 18dB ja 25dB -versioina. Meneekö noi fischerit FinFonicin tulppiin? |
Antti1 14.11.2013 14:13:33 | |
---|
kojones: Meneekö noi fischerit FinFonicin tulppiin? Mikäli ne käyttää edelleen Elacinin filsuja, niin kyllä. "I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji |
kojones 14.11.2013 14:18:54 | |
---|
Antti1: Mikäli ne käyttää edelleen Elacinin filsuja, niin kyllä. "Edelleen" viittais siihen että noi mun vuonna 2007 valmistetut saattaisi Elacinin filsut sisältää. Mainiota, -15dB on ajoittain vähän turhan vähän, toi -18dB vois olla sitten just passeli. |
F_Lame 14.11.2013 14:43:28 | |
---|
Antti1: Mikäli ne käyttää edelleen Elacinin filsuja, niin kyllä. Mä ostin testin vuoks tommoset 9dB:n Fisherit ja ne ei kyllä kunnolla asettunu omiin FinFoniceihin. Tosin ne ei vissiin hirveen hyvin asettunu myöskään kaverin Elacineihin. FinFoniceihin ne oli liian ohuet mutta se saatto johtua siitä, että ne Fisherin on halpaa paskaa eikä siitä, että FinFonicit ja Elacinit ei käyttäis samoja. Mulla on semmonen käsitys että Finfonic ja Elacin käyttää samoja Etymotic Researchin filttereitä ja ne ois vaan useimmiten uudelleenbrändätty Elacineiksi. Tästä ei siis oo varmuutta, mutta esim FinFonicin sivuilla ne sanoo myyvänsä noita Etymoticceja ja esim. toisessa alla olevassa linkissä Uuden-Seelannin Elacin ilmoittaa olevansa Etymoticin jälleenmyyjä. http://www.elacin.co.nz/etymotic.htmlhttp://www.finfonic.fi/etymotic-research-er-15-suodatinpari.html Näitten perusteella heräis epäilys esim thomannilla myytävät Elacinin filtterit ois nimenomaan noita Etymoticceja. "When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org |
Antti1 14.11.2013 14:47:40 | |
---|
F_Lame: Mä ostin testin vuoks tommoset 9dB:n Fisherit ja ne ei kyllä kunnolla asettunu omiin FinFoniceihin. Tosin ne ei vissiin hirveen hyvin asettunu myöskään kaverin Elacineihin. Ai, mun kamun tulppiin ne sit taas meni oikein nätisti. Noh, voi olla mitat/filsut vaihtuneet millä tahansa noista merkeistä tässä vuosien saatossa ties miten moneen kertaan. "I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji |
kosmonausea 14.11.2013 20:20:48 | |
---|
Muovinen: Ja siis kyllä, jos valoksien tekeminen onnistuu Oulussa, niin mukana ollaan! Filttereitä en tarvitse :) Voisipa itseänikin täällä Oulussa kiinnostaa. Perkelefantti. |
Juicy 15.11.2013 14:37:36 | |
---|
Hinnasta riippuu täälläkin, vois ainakin jeppiksessä käydä ottamaan valut. |