BubbleBob 12.11.2011 15:59:55 | |
---|
Toi Hasse Walli taitaa käyttää ja sitten mullakin on profiilissa omat fuzzit. Musan valtamerestä on mistä ammentaa. |
juici 13.11.2011 16:32:16 | |
---|
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
oiva tumpeloinen 13.11.2011 17:07:31 | |
---|
juici: The Ventures on ensimmäisten joukossa käyttämässä fuzzia Tuossa hieman soittolistaa esimerkiksi: http://www.youtube.com/results?sear … ested_categories=10%2C27&nfpr=0 Tuosta kun ensimmäisen biisin klikkasin auki, huomasin heti, miksi mulla ei ole fuzzia. Kun mäkin olen sen verran huonohko fuzzien kanssa, niin millä pääsisi vauhtiin helposti, jos hakusessa on jotain muuta kuin lo-fi am-radio-soundia. Sainpas paljon väliviivoja. =) Big Muffilla mä olen joskus jotenkin onnistuneesti pöristellyt hevitouhuja, mutta silloinkin se kovin mielellään kaipaa toisen vähän terävämmän soundin rinnalle. Toki fuzzien on tarkoituskin pöristä, mutta löytyisikin mitään modernimpaa vekotinta niiden seasta? |
jyrkalt 13.11.2011 17:31:28 | |
---|
oiva tumpeloinen: Tuosta kun ensimmäisen biisin klikkasin auki, huomasin heti, miksi mulla ei ole fuzzia. Kun mäkin olen sen verran huonohko fuzzien kanssa, niin millä pääsisi vauhtiin helposti, jos hakusessa on jotain muuta kuin lo-fi am-radio-soundia. Sainpas paljon väliviivoja. =) Big Muffilla mä olen joskus jotenkin onnistuneesti pöristellyt hevitouhuja, mutta silloinkin se kovin mielellään kaipaa toisen vähän terävämmän soundin rinnalle. Toki fuzzien on tarkoituskin pöristä, mutta löytyisikin mitään modernimpaa vekotinta niiden seasta? Mää voin kokeiluttaa sulla pari aika mukavaa fuzzpurkkia jos kiinnostaa. Itsellä meinaan oli aikansa jo mielenterveyttä horjuttava fuzzpedaalien kokeilu ja pettymystaistelu. Meinasin jo luovuttaa kun sitä oikeaa saundia vaan ei mistään löytynyt. Kranttuja ja vaikeita pedaaleja ovat nuo vutsit. Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu. |
oiva tumpeloinen 13.11.2011 17:48:08 | |
---|
jyrkalt: Mää voin kokeiluttaa sulla pari aika mukavaa fuzzpurkkia jos kiinnostaa. Itsellä meinaan oli aikansa jo mielenterveyttä horjuttava fuzzpedaalien kokeilu ja pettymystaistelu. Meinasin jo luovuttaa kun sitä oikeaa saundia vaan ei mistään löytynyt. Kranttuja ja vaikeita pedaaleja ovat nuo vutsit. Vaikeita ennen kaikkea. Mutta totta mooses kiinnostaa. |
lonelyplayer 13.11.2011 20:33:12 | |
---|
juici: The Ventures on ensimmäisten joukossa käyttämässä fuzzia Tuossa hieman soittolistaa esimerkiksi: http://www.youtube.com/results?sear … ested_categories=10%2C27&nfpr=0 Jep...pitää varmaan paikkansa. Vaikka tässä nyt itsekkin on tullut vähän riehuttua aiheesta ja ehkä vain pettymyksiä ollut niin kai tässä sitten on jonkinlainen "viha/rakkaus" suhde ko. härpättimeen. Kun tietää miten jotkut kitaristit käyttää fuzzia hienolla maulla ja mehustaa soundiaan ja itse ei oikein osaa niin harmittaahan se :) Jos ei jotenkin kiinnostaisi ko. laite niin tuskin tänne edes kirjoittelisi. Nimimerkki: ehkä se oikea joskus minullekkin löytyy... |
s8na 14.11.2011 00:53:32 | |
---|
lonelyplayer: Jep...pitää varmaan paikkansa. Vaikka tässä nyt itsekkin on tullut vähän riehuttua aiheesta ja ehkä vain pettymyksiä ollut niin kai tässä sitten on jonkinlainen "viha/rakkaus" suhde ko. härpättimeen. Kun tietää miten jotkut kitaristit käyttää fuzzia hienolla maulla ja mehustaa soundiaan ja itse ei oikein osaa niin harmittaahan se :) Jos ei jotenkin kiinnostaisi ko. laite niin tuskin tänne edes kirjoittelisi. Nimimerkki: ehkä se oikea joskus minullekkin löytyy... Oletko millaisilla vahvareilla futseja ajellut? Joidenkin mankkojen kanssa futsit eivät vain toimi. Sama pätee myös säätöihin, futseille on hyvä olla vähän säröä pohjalla. |
lonelyplayer 14.11.2011 14:11:46 (muokattu 14.11.2011 14:16:09) | |
---|
s8na: Oletko millaisilla vahvareilla futseja ajellut? Joidenkin mankkojen kanssa futsit eivät vain toimi. Sama pätee myös säätöihin, futseille on hyvä olla vähän säröä pohjalla. Ihan ok putkivahvistimilla ( Blackstar, Hughes Kettner). Kokeiltua on tullut vähän kaikkea ( paitsi kansantanhuja... vitsi vitsi) : vahvistin puhdas kanava+fuzz vahvistin oma särö+fuzz puhdas kanava+ OD-spedu joko edessä tai jälkeen fuzzin OD-speduna ollut laadukas Little Green Wonder(sekä buusterina että säröllä) En nyt ihan väitä ettei jonkinlaisia soundeja ole saanut aikaiseksi, välillä jopa suht. kelvollistakin. Mulla on fuzz enemmän erik.tilanteiden efekti koska varsinainen soundi-ihanne on AC/DC... Airbourne-tyyliä. Kunnon jytisevää Marshall soundia. Tässä esimerkki siitä soundista, alkaa kohdasta 0:20 jytistä kun se Lemmy kurvailee rekalla :) http://www.youtube.com/watch?v=2T6e_mk0O24 |
dropD 14.11.2011 15:03:55 | |
---|
oiva tumpeloinen: Kun mäkin olen sen verran huonohko fuzzien kanssa, niin millä pääsisi vauhtiin helposti, jos hakusessa on jotain muuta kuin lo-fi am-radio-soundia. Sainpas paljon väliviivoja. =) Big Muffilla mä olen joskus jotenkin onnistuneesti pöristellyt hevitouhuja, mutta silloinkin se kovin mielellään kaipaa toisen vähän terävämmän soundin rinnalle. Toki fuzzien on tarkoituskin pöristä, mutta löytyisikin mitään modernimpaa vekotinta niiden seasta? Tästä olen tykännyt paljon http://www.youtube.com/watch?v=J3eENv0yIOY&feature=fvwrel Törkeen kallis oli, mutta ei ole ainakaan harmittanut sijoitus yhtään. Tuosta saa siistimpää ja törkyisempää soundia samasta purkista. Mukava ominaisuus vielä tuo ylä- ja alapään säätö erikseen. Mulla on ollut pitkällinen henkinen kamppailu muff-fuzzien kanssa. Tykkään soundista periaatteessa, mutta aina mulla muff-töristimet lähtenyt kiertoon kun olen todennut että kunnon törkyyn se on liian siisti ja napakampaan vääntöön turhan villainen. Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
BubbleBob 15.11.2011 14:23:45 | |
---|
Hyvä - kauniisti hyräilevä ja tarvittaessa rähisee rotinalla, sekä puhdistuu tyylillään. Fuzzia parhaimmillaan. Hinta näyttää ok:lta, onhan noita potikoitakin enempi kuin esim. MP:eissä ja jos vertaa käytettyyn 69:iin niin,.. well :-) Ha, lohtari-kuosi kutsuu! Täytyy panna valmistaja korvan taa. http://www.wamplerpedals.com/fuzz/leviathan.htmlMusan valtamerestä on mistä ammentaa. |
dropD 15.11.2011 14:54:23 | |
---|
BubbleBob: Hyvä - kauniisti hyräilevä ja tarvittaessa rähisee rotinalla, sekä puhdistuu tyylillään. Fuzzia parhaimmillaan. Hinta näyttää ok:lta, onhan noita potikoitakin enempi kuin esim. MP:eissä ja jos vertaa käytettyyn 69:iin niin,.. well :-) Ha, lohtari-kuosi kutsuu! Täytyy panna valmistaja korvan taa. http://www.wamplerpedals.com/fuzz/leviathan.html Jees, cruchthebuttonilta on mun wamplerit kotoisin. Tuntuivat olevan kohtuullisesti hinnoiteltuja siellä eikä postikulutkaan olleet huimaavat (oliskohan ollu 12 euroa). Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
BigPapa 15.11.2011 15:08:13 | |
---|
Crossfire96: Riippuu mikä se originaali fuzz on? Siis onko se kaikkien fuzzien isä Maestro FZ-1 Fuzztone 1962 (Rolling Stones - Satisfaction), Sola Sound Tonebender 1965 (Led Zeppelin) vai Dallas Arbiter Fuzzface 1966 (Hendrix)? Wanhoja Germanium/Silicon en ole ikinä nähnyt, ne ovat olleet joko Germanium-transistoreilla tai Silicon-trankuilla. Näitä uudenpia Keeley Fuzzheadin tapasia on kyllä, mutta '60-'70 -luvun päristelijöistä en ole löytänyt kumpaakin transistorisorttia. Toki saa korjata, koska pöristimiä on monia. Ihan mukava tämä: http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1285.jpg |
markus16 08.12.2011 00:42:44 | |
---|
Saako täällä mainostaa jos on torilla myymässä hyvää fuzzia? Old school? New school? Shit! I didn't even go to school. |
Artist 08.12.2011 09:36:02 (muokattu 08.12.2011 09:37:14) | |
---|
Crossfire96: Wanhoja Germanium/Silicon en ole ikinä nähnyt, ne ovat olleet joko Germanium-transistoreilla tai Silicon-trankuilla. Näitä uudenpia Keeley Fuzzheadin tapasia on kyllä, mutta '60-'70 -luvun päristelijöistä en ole löytänyt kumpaakin transistorisorttia. Toki saa korjata, koska pöristimiä on monia. Vanhoista fuzzeista, joissa on sekä germanium että silicon trankut tulee ensimmäisenä mieleen Interfax Harmonic Percolator. Joo, en ole sellaista tosin nähnyt, kuten ei moni muukaan. Tietyn piirin klassikkofuzz kuitenkin. Muitakin kyllä varmasti on, vaikea kuvitella että noiden yhdisteleminen olisi keksitty vasta ysärillä boutique spedujen myötä. "They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will" |
joukov 08.12.2011 14:02:18 | |
---|
Vice President of KISS Army Finland
KAF-jäsenkortilla Bar Bäkkärin ja On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com |
FreshPots 08.12.2011 15:25:15 | |
---|
Artist: Vanhoista fuzzeista, joissa on sekä germanium että silicon trankut tulee ensimmäisenä mieleen Interfax Harmonic Percolator. Joo, en ole sellaista tosin nähnyt, kuten ei moni muukaan. Tietyn piirin klassikkofuzz kuitenkin. Muitakin kyllä varmasti on, vaikea kuvitella että noiden yhdisteleminen olisi keksitty vasta ysärillä boutique spedujen myötä. Höhö enpä ollut kuullutkaan moisesta. Ja kai kaikennäköisiä päristimiä on maailmassa tehty, Fuzzfacet ja Tonebenderit vaan tulivat kuuluisiksi Henkan, Pagen ja Beckin käsissä. Niin mulle onkin tulossa tämmöinen SM Fuzz. Kitaristi Scott McKeonin väkertämä Germanium-pöristin. Tuollaisen sai 25% alennuksella kun osallistui kisaan, josta olisi voinut voittaa tuommoisen. Mutta tämmöstä tänne: http://www.youtube.com/watch?v=63P5VQ77w1k |
ZeusMalt 14.12.2011 14:09:41 | |
---|
Jossain tuolla alussapäin jo olikin, mutta BYOCin Large Beaver on loistava! Tekniikaltaan Big Muff-kopio, rakennettavissa triangle tai ram's head versioihin ja pedaalissa on laajennuksena mod-potikka jolla saa neljä erilaista säätömahdollisuutta tonepotikalle, eli keskialueen säätöön. Kuten täälläkin on moneen otteeseen keskiäänistä puheltu, niin sanoisin että tuo mod-lisäys on korvaamaton ja auttaa huomattavasti sen oman soundin löytymiseen eri kitata+vahvistin -yhdistelmillä. Jos ei pysy kolvi kädessä niin torilta ostamaan kasattuna. Allekirjoittanut kasaa käytännössä pedaalin kuin pedaalin edullisesti. Ei muuta kuin tilauksia tulemaan oli kyse sitten fuzzista, odsta, reverbistä,echo,pingpong,jne... :p Uskoo ken tahtoo. |
lonelyplayer 14.12.2011 21:32:33 (muokattu 15.12.2011 14:00:45) | |
---|
väärä paikka |
Celeb 14.12.2011 21:46:14 | |
---|
Zvex Mastotronin kaappasin torilta. Huomenna pääsee reenikselle testaa, mut interfacen kautta koneeseen liitettynä kuulostaa just siltä miltä pitääki! |
B-P Music 17.12.2011 00:09:05 | |
---|
|