![]() 19.01.2013 17:23:30 | |
---|---|
Lord gabelta tulikin tyhjentävä vastaus... tuon ku vielä moni muu varsinki torikauppiaat tajuaisi ettei LTD ja ESP ole sama asia ja aivan turhaa myydä niitä ltd:n keppejä espinä. Prkl ku ei voida tavaraa myydä oikealla merkillä :D Toivottavasti tuo tuleva alibaban kepakko on soitettava ja muutenki ihan hyvä... toisaalta itellä oli joskus nuita ritsa bentoneita ja ihmetytti sillon kuin tuo tinafloikka seiska oli jopa hyvä varsinki jos vertasi sitä sen aikaseen laiho kopioon... molemmat nuita hd benettoneita.. | |
![]() 19.01.2013 17:36:01 | |
Shadowsfall: Näytä mulle yksikin ESP LTD kitara että lavassa lukee EPS..Äläkä kaiva verta nenästä sä et tiedä kelle mussutat!Yksinkertaisia me ollaan kaikki tavalla tai toisella. Voi hitto ku alko polvet tärisemään. Ja joo, kaivan verta nenästä jos tää juttu nyt ei vaan mee jakeluun, ja sillä ei oo vitunkaan väliä kuka olet, alkaa vaan enemmän naurattamaan tollaset "etsä tiedä vittu kuka mä oon?" Kommentit.... Yhdessäkään ESP LTD kitarassa ei lavassa lue ESP, vaan LTD! Lavan takana sitten lukee se ESP, mikä tarkoittaa sitä että sen on ESP:n tuotemerkki. Kitara minkä lavan etupuolella lukee ESP on sitten ihan Japanissa tehty ESP. Tää on yhtä yksinkertainen asia kuin se, että Epiphone on Gibsonin omistama "halpis" merkki. Sama pätee tähän. "Ihan ku soittais jazzbändissä. Joka päivä eri kuviot" | |
![]() 19.01.2013 17:54:30 | |
Gabe: e. Ajatteleppa muusikkona asiaa siltä kannalta, että miltä tuntuisi jos joku taho kopioisi laittomasti sinun yhtyeesi musiikkia ja kauppaisi sitä sitten omilla nettisivuillaan aitona ja käärisi itse voitot? Jos siis kopioisi musiikin yksi yhteen ja pitäisi alkuperäisen tekijän nimen edelleen mukana, niin fanithan tietysti tulisivat alkuperäisen tekijän luokse bändäroimään ja odottamaan uutta levyä. Jos taas kopioisi täysin, mutta vaihtaisi nimen, niin jos pitäis huolen siitä, että levy ei vuoda, niin kopioija olisi aina markkinoilla jälkijunassa tai alakynnessä. Ibanezit ja Gibsonit vaan enemmän panosta tuollaiseen valtuutettujen jälleenmyyjien verkostoon samalla kun laatua hinataan ylös ja hintaa alas. http://www.truthinshredding.com | |
![]() 19.01.2013 18:08:52 | |
Muistuttaisin edelleen niistä nappiverkkareista. Mä lataan kitarat torrentteina. ja nimen selvennys. | |
![]() 19.01.2013 18:10:24 | |
Migo: Muistuttaisin edelleen niistä nappiverkkareista. Mä lataan kitarat torrentteina. Tuntuu että jotkut ostaa lääkkensäkkin alibabasta. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 | |
![]() 19.01.2013 18:11:48 | |
JaaGeRMaisTeR: Lord gabelta tulikin tyhjentävä vastaus... tuon ku vielä moni muu varsinki torikauppiaat tajuaisi ettei LTD ja ESP ole sama asia ja aivan turhaa myydä niitä ltd:n keppejä espinä. Prkl ku ei voida tavaraa myydä oikealla merkillä :D Jep, asioista niiden oikeilla nimillä. Ei siitä ole kenellekään haittaa. :) Kontiak: Jos siis kopioisi musiikin yksi yhteen ja pitäisi alkuperäisen tekijän nimen edelleen mukana, niin fanithan tietysti tulisivat alkuperäisen tekijän luokse bändäroimään ja odottamaan uutta levyä. Mutta rahallinen tappio siitä tulisi, itse on hoitanut kaikki mainostukset sun muut ja toinen taho sitten tulee kuppaamaan osansa pois. Nojoo, ei ehkä paras esimerkki mutta yritin vähän hahmottaa hänelle mistä tässä pohjimmiltaan on kyse. Kunnia ja rahat sille kenelle se kuuluu, välistä vetäjät ym. väärentäjät kannattaa jättää suosiolla omaan arvoonsa. Mutta odottelen kyllä mielenkiinnolla miten tässä tapauksessa lopulta tulee käymään. | |
![]() 20.01.2013 00:55:06 | |
http://www.truthinshredding.com | |
![]() 20.01.2013 14:29:37 | |
^ hehehe. "it's really hard to tell them apart" | |
![]() 20.01.2013 16:33:16 (muokattu 20.01.2013 16:33:42) | |
Gabe: Mutta rahallinen tappio siitä tulisi, itse on hoitanut kaikki mainostukset sun muut ja toinen taho sitten tulee kuppaamaan osansa pois. Nojoo, ei ehkä paras esimerkki mutta yritin vähän hahmottaa hänelle mistä tässä pohjimmiltaan on kyse. Paljonko tuo rahallinen tappio sitten on? ;) Tässä kun on se toinen puoli vielä, että kun lataat netistä itsellesi musiikkilevyn ja tarkastat esimerkiksi biisien nimien oikeinkirjoituksen ja järjestyksen, niin tuntipalkkasi jää alle minkä tahansa maan minimipalkan. http://www.truthinshredding.com | |
![]() 20.01.2013 18:09:22 (muokattu 20.01.2013 18:19:36) | |
Kontiak: Chappers ja Captain kitaroiden kimpussa sokkotestissä: http://www.youtube.com/watch?v=QCEdT2d43jU Hauskaa että pojat pistää itsensä peliin, varsinkin Classic Viben ja Custom Shopin sekoittaminen voi olla jossain piireissä noloa. Chappers taisi vielä luulla Classic Vibeä kahteen eri otteeseen CS:ksi? Kun mojon osuus (eli tietää mikä on kyseessä) otetaan pois, niin todelliset erot tulevat esiin tai sitten ei. Mutta kuten aina kun kyseessä on vain kitarayksilöiden vertailu niin yleistäminen on enemmän tai vähemmän turhaa. Leikkiähän tuo tietysti oli, ja esim. se että Chappers oli kait itse kitarat säätänyt ja että osa oli satiinikaulalla ja osa kiiltävällä lakalla helpotti hommaa. Stankun ja Mehikon välillä taisi helppo erottaminen johtua noista asioista? Ja se että tiedossa oli että kahdessa on pyöristetyt otelaudan reunat ja kahdessa ei, rajasi vaihtoehdot vähiin. Kun ko. eroja ei ollut (CS vs. CV) oli homma jo arpomisen tasolla. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 20.01.2013 20:18:09 | |
Kontiak: Paljonko tuo rahallinen tappio sitten on? ;) Tässä kun on se toinen puoli vielä, että kun lataat netistä itsellesi musiikkilevyn ja tarkastat esimerkiksi biisien nimien oikeinkirjoituksen ja järjestyksen, niin tuntipalkkasi jää alle minkä tahansa maan minimipalkan. Riippuu varmaan vähän tilanteesta? Kuinka paljon levyjä saa tällä tavalla myytyä jne. Mutta karkaa vähän aiheesta. :) Kuten sanoin yllä, niin tuo oli vain vähän karkeahko esimerkki vastaavanlaisesta toiminnasta. Vaikka onhan tuo minusta inhottavaa toimintaa, kaikenlainen väärentäminen ja piratismi siis. | |
![]() 21.01.2013 13:24:00 | |
Kun tilaat kiinan kitaran, voit tilata sen melkein millaisilla spekseillä tahansa. Itse tilasin Gibson kopion mutta laitoin myyjälle toiveen, ettei lavassa lue mitään. Näin myös toimitiin eikä tullilla tai kellään muullakaan ole asiaan mitään sanomista. Kitara ei ole Gibson (sellainen mulla on) mutta ihan käypä soitopeli ja vastaa niihin tarpeisiin, joita sille asetin tilatessani. Näin ollen tuoteväärennysjutut voi unohtaa. Kiinan tehtailta voi myös tilata suoraan täysin kustomoidun kitaran. Itsellä on tilauksessa kokopuinen, käsin tehty jazz-boksi murto-osalla siitä hinnasta, jonka joutuisin maksamaan vaikkapa kotimaiselle kitarasepälle. | |
![]() 21.01.2013 13:30:13 | |
plampinen: Itsellä on tilauksessa kokopuinen, käsin tehty jazz-boksi murto-osalla siitä hinnasta, jonka joutuisin maksamaan vaikkapa kotimaiselle kitarasepälle. Myös laatu on 100 % varmasti murto-osa, mutta jos se riittää niin mikäpä siinä sitten. Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli. | |
![]() 21.01.2013 13:32:27 | |
plampinen: Kun tilaat kiinan kitaran, voit tilata sen melkein millaisilla spekseillä tahansa. Itse tilasin Gibson kopion mutta laitoin myyjälle toiveen, ettei lavassa lue mitään. Näin myös toimitiin eikä tullilla tai kellään muullakaan ole asiaan mitään sanomista. Kitara ei ole Gibson (sellainen mulla on) mutta ihan käypä soitopeli ja vastaa niihin tarpeisiin, joita sille asetin tilatessani. Näin ollen tuoteväärennysjutut voi unohtaa. Kiinan tehtailta voi myös tilata suoraan täysin kustomoidun kitaran. Itsellä on tilauksessa kokopuinen, käsin tehty jazz-boksi murto-osalla siitä hinnasta, jonka joutuisin maksamaan vaikkapa kotimaiselle kitarasepälle. Eiköhän kulminaatiopiste ole just siinä lavassa ;) | |
![]() 21.01.2013 13:48:10 | |
Hynkel Belzepop: Myös laatu on 100 % varmasti murto-osa, mutta jos se riittää niin mikäpä siinä sitten. Njaa, sehän nähdään sitten. Se on ainankin varmaa, ettei Gibsonin logo lavassa takaa laatua, yhtä vähän kuin Fenderinkään (vaikka kuinka olis tehty kitaristin unelmamaassa Ameriikassa). Oli meinaan omassa LP:ssä ihan saman verran viilaamista kui Epiphonessakin (made in China). | |
![]() 21.01.2013 14:29:40 | |
Mulla on 3 EPS LTD kitaraa ja kaikissa lukee lavan takana ESP vaikka 2 niistä on Kiinassa H-208/MH-50 tehtyä ja yksi Koreassa SC 607b eli, mikä on nyt sit aito ja halpis kitara... Niin tohon Ibanez RGA8QM tilaukseen niin mua on nyt kusetettu ja en usko että mitään kitaraa sieltä edes tulee.Seuranta numeron jälkeen sain postin että ne on vahingossa lähettänyt mulle muutakin tavaraa ja halus että maksan niille edes 50% ennen kun nään edes tavaraa:) Lista: RGA8QM 8 String Electric Guitar 4 units Les Paul Humbucker Electric Guitar Satin Gold Top 2units Handcrafted Bich Deluxe Electric Guitar Oil Finish. 2 units NS6 Digital DJ Controller and Mixer 1 unit DJM-850 Professional DJ Mixer 2 units DB4 Digital DJ Mixer with FX (4-Channel) 2 units Electric Cooler Scooter 500 Watts 1 unit EW-66 Electric Mobility Scooter 1 unit. Näiltä sivuilta on kopioitu logo. http://express-systems.net/ Nää on feikki seuranta sivut. http://www.express-systems.page.tl Nää on aidot tuontiyhtiön sivut josta löysin tietoja että ne ei edes lähetä tavaraa Suomeen eikä löytänyt lähetystunnuksella mitään. http://www.express-systems-intl.com/ Huijari firman nimi on Sangam music center Yhteyshenkilö Alibaban sivuilla on Lee Geepak Näiltä sivulta ei kannata ostaa mitään koska kaikki noi 3 firmaa on yhtä ja samaa. http://www.alibaba.com/products/Ibanez_RGA8QM.html No oppihan tässä samalla Kiinan kaupoista jotain et älä osta halpiskitaraa:) | |
![]() 21.01.2013 14:39:18 | |
Ei kiinnosta halpa kitara. There is no school like "old school". | |
![]() 21.01.2013 14:47:22 | |
Shadowsfall: Mulla on 3 EPS LTD kitaraa ja kaikissa lukee lavan takana ESP vaikka 2 niistä on Kiinassa H-208/MH-50 tehtyä ja yksi Koreassa SC 607b eli, mikä on nyt sit aito ja halpis kitara... Pikkusen eri juttu tuo. Se LTD on Hirotake Shibuyan omistaman ESP-yhtiön halvempi mallisarja, joita valmistetaan itämaisen soitinrakennusperinteen mukaisesti tilauksen mukaan, mahdollisesti eri tehtaissa. Ei Japanissa ole ainuttakaan "Ibanez-tehdasta" esimerkiksi. Japanin Ibanezeja valmisti/valmistaa esim. seuraavat tehtaat: FujiGen, Iida Gakki, Terada, ChoShin Gakki.. sitten Ibanezeja valmistetaan myös Koreassa Cortin tehtaassa, halvemmat mallit tehdään Cortin Indonesian tehtaassa... Mutta tilasitpa todella reilusti soittotarpeita kerralla! Aattele, halvan (piraatin) lisäksi olet saamassa hassunhalpaan hintaan mm. "Gibsoneita" ja "B.C.Richin" kitaroita! Toivottavasti et sitten joudu Beijingin rosikseen sopimusrikkomuksesta, mikäli et noudata tarkoin tilausvahvistuksen ehtoja!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 21.01.2013 14:53:37 | |
fox: Pikkusen eri juttu tuo. Se LTD on Hirotake Shibuyan omistaman ESP-yhtiön halvempi mallisarja, joita valmistetaan itämaisen soitinrakennusperinteen mukaisesti tilauksen mukaan, mahdollisesti eri tehtaissa. Ei Japanissa ole ainuttakaan "Ibanez-tehdasta" esimerkiksi. Japanin Ibanezeja valmisti/valmistaa esim. seuraavat tehtaat: FujiGen, Iida Gakki, Terada, ChoShin Gakki.. sitten Ibanezeja valmistetaan myös Koreassa Cortin tehtaassa, halvemmat mallit tehdään Cortin Indonesian tehtaassa... Mutta tilasitpa todella reilusti soittotarpeita kerralla! Aattele, halvan (piraatin) lisäksi olet saamassa hassunhalpaan hintaan mm. "Gibsoneita" ja "B.C.Richin" kitaroita! Toivottavasti et sitten joudu Beijingin rosikseen sopimusrikkomuksesta, mikäli et noudata tarkoin tilausvahvistuksen ehtoja! Ei sieltä tule mitään tavaraa.Yrittää imeä mut kuiviin...Huomenna pitäis kuuelma olla jo tavarat koti ovella mutta noista linkeistäkin jo huomaa että että feikki koko kauppa juttu... | |
![]() 21.01.2013 14:54:47 (muokattu 21.01.2013 14:55:48) | |
EW-66 Electric Mobility Scooter 1 unit Öö tuleeko sieltä skootteri kaupan päälle? E: Eikä mikä tahansa skootteri, vaan kolmipyöräinen sellainen! http://cdn.electricwheelstore.com/pdf/ew36-ew66.pdf Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)