![]() 12.04.2018 06:57:21 (muokattu 12.04.2018 07:04:05) | |
---|---|
Metalkallo: Mitä tulee tuohon tallaan, tai tallan pyrstöön (vai miten siitä sanotaan) sekä sen ruuveihin jotka olivat vääntyneet, niin sain viimein tallapalan suoraan. Tilasin Faberiltä ( https://www.faberguitar.com/TPST-IN … ilpiece-studs-Inch-nickel-gloss-pai ) uudet kunnolliset jotka ei taatusti väänny ja ne saapuikin sitten viimein. Noh, vihdoin pääsin laittelemaan lespan kuntoon, mutta mitä? Eihän ne ruuvit sitten sopineetkaan! En tajunnut että niitäkin on erikokoisia. :( Niin siis tilasit nuo tuumalliset jenkkikutaroihin tarkotetut tolpat, ts. inch? Mähän kyllä linkkasin oikeet eli metriset. Kyllä varmasti Schmidt sulle nuo vaihtaa oikeisiin kun asiasta kysyt. Edit: Faberin uusilla sivuilla on näemmä on näemmä käynyt vähän kirjoitusvirhe, tuotteen otsikossa lukee inch mutta tuotekuvaus sekä koodi antaa ymmärtää metristä; MNG = metric nickel gloss. Helposti tehtävä virhe siis ja sitä suuremmalla syyllä varmasti vaihdokki onnistuu kun asian selittää. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. | |
![]() 12.04.2018 13:38:13 | |
tuskiz: Niin siis tilasit nuo tuumalliset jenkkikutaroihin tarkotetut tolpat, ts. inch? Mähän kyllä linkkasin oikeet eli metriset. Kyllä varmasti Schmidt sulle nuo vaihtaa oikeisiin kun asiasta kysyt. Edit: Faberin uusilla sivuilla on näemmä on näemmä käynyt vähän kirjoitusvirhe, tuotteen otsikossa lukee inch mutta tuotekuvaus sekä koodi antaa ymmärtää metristä; MNG = metric nickel gloss. Helposti tehtävä virhe siis ja sitä suuremmalla syyllä varmasti vaihdokki onnistuu kun asian selittää. Juu, näin pääs käymään. Huomasin vasta jälkeenpäin et siellä luki inch ja metric. En tajunnut heti kun ei ollut mitään mittoja numeroina tuotteen/tuotteiden kuvauksessa. Täytyy kysyä. Kiitos avusta. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 12.04.2018 16:23:46 | |
Metalkallo: Juu, näin pääs käymään. Huomasin vasta jälkeenpäin et siellä luki inch ja metric. En tajunnut heti kun ei ollut mitään mittoja numeroina tuotteen/tuotteiden kuvauksessa. Täytyy kysyä. Kiitos avusta. Helposti käyvä virhe tosiaan, tein itse muistaakseni joskus saman jonkun tallan kanssa, mutta porasin siitä vaan reiät isommaksi 4mm terällä jolloin sopi kuin nakutettu metrisiin M4 ruuveihin. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. | |
![]() 13.04.2018 13:16:59 | |
Onpas vittumainen operaatio koittaa saada uuden tokain intonaatioo kohdilleen. Pari tallapalaa oli jo vedetty äärimmilleen jonka lisäksi noi on eri korkuisia, keskellä korkeemmalla. Jos koitan laskea koko tallaa alemmas rupee paksuin kieli särisemään huolella. Löysäsin kaularautaa, vähän jeesas mutta aika rajoilla onko kielet keskellä liian korkealla. Mietin jos hioisi alhaalta paria nauhaa mistä sirisee ni vois jeesas mutta en lähe sitä vielä tekemään. Paksummat kielet kiinni ja kokeillaan uudestaan. Niin ja aina jostain joutuu tinkimään intonaation suhteen, riippuu mistä soittaa, mutta vielä heittää liikaa. Muuten soi kitara helvetin nätisti ja ehdoton homma oli laittaa coil splitti kaulamikkiin, 59:n tummuus muuttuu heleäksi soinniksi What's yours?! | |
![]() 13.04.2018 15:46:53 | |
metlica: Onpas vittumainen operaatio koittaa saada uuden tokain intonaatioo kohdilleen. Pari tallapalaa oli jo vedetty äärimmilleen jonka lisäksi noi on eri korkuisia, keskellä korkeemmalla. Jos koitan laskea koko tallaa alemmas rupee paksuin kieli särisemään huolella. Löysäsin kaularautaa, vähän jeesas mutta aika rajoilla onko kielet keskellä liian korkealla. Mietin jos hioisi alhaalta paria nauhaa mistä sirisee ni vois jeesas mutta en lähe sitä vielä tekemään. Paksummat kielet kiinni ja kokeillaan uudestaan. Niin ja aina jostain joutuu tinkimään intonaation suhteen, riippuu mistä soittaa, mutta vielä heittää liikaa. Muuten soi kitara helvetin nätisti ja ehdoton homma oli laittaa coil splitti kaulamikkiin, 59:n tummuus muuttuu heleäksi soinniksi Turhaan sitä itse väännät, vie se takuuhuoltoon. | |
![]() 13.04.2018 16:33:19 | |
Durty: Turhaan sitä itse väännät, vie se takuuhuoltoon. Oon myös soittanu tota sisään jos se jeesais, mutta täytynee kiikuttaa. What's yours?! | |
![]() 13.04.2018 16:50:59 | |
metlica: Onpas vittumainen operaatio koittaa saada uuden tokain intonaatioo kohdilleen. Pari tallapalaa oli jo vedetty äärimmilleen jonka lisäksi noi on eri korkuisia, keskellä korkeemmalla. Jos koitan laskea koko tallaa alemmas rupee paksuin kieli särisemään huolella. Löysäsin kaularautaa, vähän jeesas mutta aika rajoilla onko kielet keskellä liian korkealla. Mietin jos hioisi alhaalta paria nauhaa mistä sirisee ni vois jeesas mutta en lähe sitä vielä tekemään. Paksummat kielet kiinni ja kokeillaan uudestaan. Niin ja aina jostain joutuu tinkimään intonaation suhteen, riippuu mistä soittaa, mutta vielä heittää liikaa. Muuten soi kitara helvetin nätisti ja ehdoton homma oli laittaa coil splitti kaulamikkiin, 59:n tummuus muuttuu heleäksi soinniksi Onko millainen talla ja kielisetti? Riippuen kitaran muista säädöistä perus ABR1-tyyppisellä tallalla loppuu helposti hienoviresäädöt kesken jopa perus 10-setillä, ohkasemmilla turha edes yrittää. Nashville-tyylisellä, kuten sillä mikä perus-Tokaissa tulee pakasta vedettynä, löytyy paremmin pelivaraa mikä toki voi silti riippuen satulasta ja kaularaudasta olla liian vähän. Suosittelen viemään tsekattavaksi. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. | |
![]() 13.04.2018 16:56:14 | |
tuskiz: Onko millainen talla ja kielisetti? Riippuen kitaran muista säädöistä perus ABR1-tyyppisellä tallalla loppuu helposti hienoviresäädöt kesken jopa perus 10-setillä, ohkasemmilla turha edes yrittää. Nashville-tyylisellä, kuten sillä mikä perus-Tokaissa tulee pakasta vedettynä, löytyy paremmin pelivaraa mikä toki voi silti riippuen satulasta ja kaularaudasta olla liian vähän. Suosittelen viemään tsekattavaksi. Tossa on aika ohuet kielet tehtaalta, vaihdan vielä oman kymppisetin ennen kuin vien. Japanin premium sarjaa, gotoh taitaa olla en osaa sanoa. What's yours?! | |
![]() 13.04.2018 19:59:59 | |
metlica: Tossa on aika ohuet kielet tehtaalta, vaihdan vielä oman kymppisetin ennen kuin vien. Japanin premium sarjaa, gotoh taitaa olla en osaa sanoa. Jos Premium-sarjalainen, niin niissä on nimenomaan se "old type" talla eli ABR1 eli tallapalojen siirtelyssä vähempi pelivaraa. Jossei omilla kympeillä asetu niin voin suositella vaikka DR:n Pure Blues-sarjan 11-settiä, joka näin pienen yleistyksen kera tuntuu täysnikkelirakenteen tuoman notkeutensa takia melko samalta kuin normit nikkeli-teräs kymppisetit, toki olettaen ettei ole nikkeliallergiaa ja/tai haittaa vintagempi lämmin sointi. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. | |
![]() 13.04.2018 21:17:19 | |
En tiedä auttaako Top-wrap menetelmä mitään intonaatioon eli kielet tallan yläkautta, näin vaan muistaisin lukeneeni. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 16.04.2018 19:45:41 (muokattu 16.04.2018 19:48:27) | |
s8na: Mulla on lc-85:ssä toi setti ja perus kamarunkvistina tekis mieli välillä vaihtaa joihinkin muihin. Ongelma on se että mikit ja kitara pelaa ja soundaa niin hyvältä, että ei pysty. Itelle siis aivan huippu yhdistelmä. Etenkin JB tallassa. Palaan vielä hetkiseksi tohon JB/Jazz settiin, että kenellä se on, niin puhdistuuko kitaran volumella säröltä riittävän kliinille vai tarviiko treble bleed kytkennän avuksi? Makuasaioitahan nuo tietysti, mutta itselle kliini edustaa kirkasta erottelevaa (tai ainakin melkein) soundia. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 16.04.2018 20:38:44 | |
Stone: Palaan vielä hetkiseksi tohon JB/Jazz settiin, että kenellä se on, niin puhdistuuko kitaran volumella säröltä riittävän kliinille vai tarviiko treble bleed kytkennän avuksi? Makuasaioitahan nuo tietysti, mutta itselle kliini edustaa kirkasta erottelevaa (tai ainakin melkein) soundia. Mulla ei ole treble bleediä tuon setin kanssa. Itse en koe sitä tarpeelliseksi. Mutta voihan sen laittaa myöhemmin jos tuntuu että tummenee liikaa oman vahvarin kanssa. Hyvin puhdistuu mun mielestä ainakin SuperSonicin särökanava volalla. Mutta nämä on tosiaan makuasioita. Itse pitää testata. Huono hankinta se hotrodded setti ei ole. Sen saa kaupaksi takuuvarmasti, jos alkaa tuntua että se ei ole se soundi mitä hakee. Minä olen kyllä tykännyt. Kolmessa kitarassa on ollut normi-JB tallassa ja yhdessä olo junior-versio. Kahdessa on ollut Jazz etumikkinä. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 16.04.2018 21:12:22 (muokattu 16.04.2018 21:12:48) | |
iec: Mulla ei ole treble bleediä tuon setin kanssa. Itse en koe sitä tarpeelliseksi. Mutta voihan sen laittaa myöhemmin jos tuntuu että tummenee liikaa oman vahvarin kanssa. Hyvin puhdistuu mun mielestä ainakin SuperSonicin särökanava volalla. Mutta nämä on tosiaan makuasioita. Itse pitää testata. Huono hankinta se hotrodded setti ei ole. Sen saa kaupaksi takuuvarmasti, jos alkaa tuntua että se ei ole se soundi mitä hakee. Minä olen kyllä tykännyt. Kolmessa kitarassa on ollut normi-JB tallassa ja yhdessä olo junior-versio. Kahdessa on ollut Jazz etumikkinä. Kiitos omasta näkemyksestäsi. Mikään varsin tummasoundinen tuo VOX AC30 henkinen rikstone ei ole, mutta saa siihen tummuuttakin säädettyä eli kokeillaan, kunhan ne mikit nyt ensin saa hommattua. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 16.04.2018 21:56:36 (muokattu 16.04.2018 22:01:55) | |
Mitä itse noilla omilla Gibson 57 Classic mikeillä alnico 4 magneetit sisässä soitellut tuossa Tokai LS85 lespassa, niin tuntuu et tää kitara tykkää alnico 4 mikeistä. Kantsii pitää nekin mielessä. Duncanilla on ainakin yksi alnico 4 setti nimeltä midnight special, ja toneriderilla oli joku. JB on ihan hyvä jos hakee kuumempaa mikkiä lespaan, mutta itse tykkään lespassa hieman vintagemmasta. Tuntui että JB kuulosti aina liian raskaalta oli miten oli, vaikka tiedän kyllä että silläkin pystyy soitteleen muutakin. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 16.04.2018 22:33:56 (muokattu 16.04.2018 23:14:06) | |
Metalkallo: Mitä itse noilla omilla Gibson 57 Classic mikeillä alnico 4 magneetit sisässä soitellut tuossa Tokai LS85 lespassa, niin tuntuu et tää kitara tykkää alnico 4 mikeistä. Kantsii pitää nekin mielessä. Duncanilla on ainakin yksi alnico 4 setti nimeltä midnight special, ja toneriderilla oli joku. JB on ihan hyvä jos hakee kuumempaa mikkiä lespaan, mutta itse tykkään lespassa hieman vintagemmasta. Tuntui että JB kuulosti aina liian raskaalta oli miten oli, vaikka tiedän kyllä että silläkin pystyy soitteleen muutakin. Kyllä ittekkin enempi vintageen kuin raskaaseen soundiin kallellaan ja alleviivaus sanalle bluesrock, mutta yhä se erottelevuus ja botne samassa paketissa haussa. Paljon varteenotettavia mikki vaihtoehtoja...runsauden pula ;) Pitäisi kuulla a/b testinä jostain lähestulkoon. Onko mitään kokemusta tällaisesta duncanin vintage blues setistä? "perfect for classic rock, blues, jazz, and country. Expect warm and crystalline clean tones, full and bright distortion, and smooth sustain". https://www.musamaailma.fi/kitarist … blues-set-kitaramikrofonisetti.html "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 16.04.2018 23:52:15 (muokattu 16.04.2018 23:55:56) | |
Stone: Onko mitään kokemusta tällaisesta duncanin vintage blues setistä? "perfect for classic rock, blues, jazz, and country. Expect warm and crystalline clean tones, full and bright distortion, and smooth sustain". https://www.musamaailma.fi/kitarist … blues-set-kitaramikrofonisetti.html Duncanin 59 setti. Ihan jees mikit lespaan, mutta pehmeämmän kuuloiset kuin jazz/jb setti. Erottelevuutta on ehkä jazz/jb setissä enemmän kuin 59 setissä jos sitä hakee. Silloin kun mä testailin 59 setin, niin kaula oli ihan mukavan kuuloinen, mutta hiukan turhan bassokas ehkä lespassa. Gibson 57 kaulassa on vähän sama ongelma, bassoa puskee. Talla 59b oli ihan kiva, mutta jotenkin samalla jotakin puuttui? En tykännyt lopulta itse ainakaan lespassa. Mun mielestä Gibson 57 Classic setti on parempi lespassa kuin 59:t kun 57:t kuulostaa erottelevammilta sekä kirkkaammilta ja jotenkin paremmilta särön kanssa. Duncanilla on sitten vielä pearly gates ja alnico 2 pro mikitkin. Kantsii katsella myös muita mikkejä kuin vain duncanin. Itse löysin sen mitä hain noista 57 classic:sta jota en löytänyt koskaan Duncanin mikeistä. Kuuntele muuten Y-tubesta mikkejä joissa on alnico 4 magneetti. Tässä esim. yks pätkä joistain mikeistä tubessa jotka kuulostaa mahtavalta. https://www.youtube.com/watch?v=2Um4v9uu4uI Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 17.04.2018 15:35:18 (muokattu 17.04.2018 16:51:01) | |
Metalkallo: Duncanin 59 setti. Ihan jees mikit lespaan, mutta pehmeämmän kuuloiset kuin jazz/jb setti. Erottelevuutta on ehkä jazz/jb setissä enemmän kuin 59 setissä jos sitä hakee. Kiitos noista tiedosta. Jotain tuollaista saatoin ounastellakin, koska Musamaailma ei suositellut tai maininnut ko. settiä. Siltikin jotkut tykästyneet classic rockissa 59 settiin. Ainakin demojen perusteella JB/Jazz on tosiaankin aika erotteleva: https://www.youtube.com/watch?v=g9mpwqwYWkE Näemmä käytetty yhdistelmä myös, että JB tallassa/ 59 kaulassa, mutta mikäli 59 sitä bassoa puskee liiaksi, niin se ei tietystikkään hyvä juttu. Miten sitten tuon 57 classicin kanssa eli puskeeko se sitä bassoa luonnossa sitten miten paljon? Demojen petrusteellahan tuo gibson classic 57 on kyllä asiallisen kuuloinen setti, mutta niin on tuo duncan jb/jazz myös erottelukyvyltään. Duncanissa koukuttaa tuo huomattavasti halvempi hinta myös kieltämättä ;) Foorumeita selaillessa 59 sekä JB ovat molemmat saaneet hieman kritiikkiäkin osakseen les paulin (tai love rockin) tallassa. 59 on moitittu "ohueksi" ja JB:ta "piikikkääksi" (Lainaus muualta liittyen edelliseen) Viime mainitussa Custom 5 on ollut Musamaailman suositus, joka on JB:n hengessä mutta isommalla alapäällä. Mikissä on myös JB:tä "smoothimpi" yläpää, joiden mielestä JB on piikikäs. Silloin kun mä testailin 59 setin, niin kaula oli ihan mukavan kuuloinen, mutta hiukan turhan bassokas ehkä lespassa. Gibson 57 kaulassa on vähän sama ongelma, bassoa puskee. Talla 59b oli ihan kiva, mutta jotenkin samalla jotakin puuttui? En tykännyt lopulta itse ainakaan lespassa. Mun mielestä Gibson 57 Classic setti on parempi lespassa kuin 59:t kun 57:t kuulostaa erottelevammilta sekä kirkkaammilta ja jotenkin paremmilta särön kanssa. Duncanilla on sitten vielä pearly gates ja alnico 2 pro mikitkin. Tuo kuullosti demottuna aikalailla samalta kuin gibson 57 classicit, pienin vivahde eroin. Kantsii katsella myös muita mikkejä kuin vain duncanin. Itse löysin sen mitä hain noista 57 classic:sta jota en löytänyt koskaan Duncanin mikeistä. Kuuntele muuten Y-tubesta mikkejä joissa on alnico 4 magneetti. Tässä esim. yks pätkä joistain mikeistä tubessa jotka kuulostaa mahtavalta. https://www.youtube.com/watch?v=2Um4v9uu4uI Terveen kuuloinen mikkisetti kyllä! "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 17.04.2018 17:25:47 | |
Stone: Kiitos noista tiedosta. Jotain tuollaista saatoin ounastellakin, koska Musamaailma ei suositellut tai maininnut ko. settiä. Siltikin jotkut tykästyneet classic rockissa 59 settiin. Ainakin demojen perusteella JB/Jazz on tosiaankin aika erotteleva: https://www.youtube.com/watch?v=g9mpwqwYWkE Näemmä käytetty yhdistelmä myös, että JB tallassa/ 59 kaulassa, mutta mikäli 59 sitä bassoa puskee liiaksi, niin se ei tietystikkään hyvä juttu. Miten sitten tuon 57 classicin kanssa eli puskeeko se sitä bassoa luonnossa sitten miten paljon? Demojen petrusteellahan tuo gibson classic 57 on kyllä asiallisen kuuloinen setti, mutta niin on tuo duncan jb/jazz myös erottelukyvyltään. Duncanissa koukuttaa tuo huomattavasti halvempi hinta myös kieltämättä ;) Foorumeita selaillessa 59 sekä JB ovat molemmat saaneet hieman kritiikkiäkin osakseen les paulin (tai love rockin) tallassa. 59 on moitittu "ohueksi" ja JB:ta "piikikkääksi" (Lainaus muualta liittyen edelliseen) Viime mainitussa Custom 5 on ollut Musamaailman suositus, joka on JB:n hengessä mutta isommalla alapäällä. Mikissä on myös JB:tä "smoothimpi" yläpää, joiden mielestä JB on piikikäs. Tuo kuullosti demottuna aikalailla samalta kuin gibson 57 classicit, pienin vivahde eroin. Terveen kuuloinen mikkisetti kyllä! Jos sekoitetaan vielä pakkaa, voisi ehkä mainita myös Slash-setin Duncanilta. Se on ilmeisesti muunnelma Alnico Pro 2:sta. Itse pohdin pitkään ja hartaasti hotrodded- ja Slash-settien välillä, mutta päädyin lopulta hotroddediin. SD sivuilla voi muuten vertailla mikkirn soundeja. Kannattaa tutustua. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 17.04.2018 19:52:35 (muokattu 17.04.2018 21:14:34) | |
iec: Jos sekoitetaan vielä pakkaa, voisi ehkä mainita myös Slash-setin Duncanilta. Se on ilmeisesti muunnelma Alnico Pro 2:sta. Itse pohdin pitkään ja hartaasti hotrodded- ja Slash-settien välillä, mutta päädyin lopulta hotroddediin. SD sivuilla voi muuten vertailla mikkirn soundeja. Kannattaa tutustua. Pakka on kieltämättä hieman sekaisin, kiitosta vain ;) Nyt on tullut kuunneltua duncanin sivuilla demoja ja kaulamikki näyttäisi kallistuvan vahvasti Jazziin. 59:ssa oli myös omat ansionsa, mutta kliineilla Jazz kuullostaisi pääsevän pidemmälle. Pähkäilyssä enään lähinnä tallan osalta JB vs Custom 5. Demot eivät välttämättä riitä kertomaan niistä täyttä totuutta. Tuo JB näyttää jakavan mielipiteitä kyllä melkoisesti...ettei vain olisi mennyt "korkin haisteluksi" itseni mukaanlukien :D Gibson classic 57 olisi ollut settinä hyvä vaihtoehto, mutta nyt budjetti ei tule joustamaan niihin. Tuli Slashit myös kuunneltua ja ei hassumpi toki sekään. Edit. Ennenkuin tässä mitään ostohousuja sovittelee, niin teenpä mikkien korkeussäädöt vielä oikein kunnolla ja kuulostelen mihin se voisi riittää. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 17.04.2018 21:33:04 (muokattu 17.04.2018 21:35:25) | |
Stone: Näemmä käytetty yhdistelmä myös, että JB tallassa/ 59 kaulassa, mutta mikäli 59 sitä bassoa puskee liiaksi, niin se ei tietystikkään hyvä juttu. Miten sitten tuon 57 classicin kanssa eli puskeeko se sitä bassoa luonnossa sitten miten paljon? Demojen petrusteellahan tuo gibson classic 57 on kyllä asiallisen kuuloinen setti, mutta niin on tuo duncan jb/jazz myös erottelukyvyltään. Duncanissa koukuttaa tuo huomattavasti halvempi hinta myös kieltämättä ;) (Lainaus muualta liittyen edelliseen) Viime mainitussa Custom 5 on ollut Musamaailman suositus, joka on JB:n hengessä mutta isommalla alapäällä. Mikissä on myös JB:tä "smoothimpi" yläpää, joiden mielestä JB on piikikäs. 1. 57 puskee isommin bassoa kuin 59 kaulapaikalla. Yleensä monet laskee kaulamikkiä todella alas että tulisi lisää kirkkautta, mutta itse en ole sillä tavalla saanut koskaan täysin tyydyttävää tulosta. Noin muuten 57 on kaulassa hyvän kuuloinen. Itse laitoin 57 kaulaan alnico 4 magneetin ja nyt on basso kohdillaan, keskialuetta mukavasti ja kirkkautta. Todella hyvä kaulamikki nyt. Magneetin vaihto noihin ei vaan välttämättä ole aivan riskitön toimenpide, kuten ei mihinkään muuhunkaan mikkiin joka on vahattu koska siinä saattaa mokata jotain. Mikkeihin jotka ei ole vahattu on helppo vaihtaa magneetti. 2. 57 on hyvä setti lespaan, mutta ei ehkä välttämättä kaikkiin les pauleihin. Tokaissa toimii kyllä todella hyvin. 57:ssa ja JB:ssä on on aika erilainen tuntuma soittaessa. 57:ssa on sellainen perinteisempi les paul tuntuma ja JB:ssä sellainen iso, keskialuepainotteinen, hyvä leadeihin. 3. Custom vitosesta ei mulla ole kokemusta, mutta varmaan voi olla parempi kuin JB lespaan (ehkä) ? JB:ssä on mun mielestä kyllä jo tarpeeksi alapäätä, et en tiedä onko tuossa customissa liikaa? Minäkin meinasin ehdottaa tuota Slash settiä, mutta sitten ajattelin kun on signature mikit niin en tiedä sitten? Hyvältä ne kuulostaa, varsinkin se kaulamikki on jees lespassa. Nuo taitaa myös kuulostaa hiukan 57 classic:lta, mutta räyhäkämmät ja erottelevammat. Erikseen tosiaan voit hankkia jazzin, ja sitten tallaan vaikka alnico pro 2. https://www.seymourduncan.com/pickup/alnico-ii-pro-hb-bridge Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)