rheinone 06.02.2010 03:15:00 | |
---|
MXR Phase 90. Ei oo koskaan tullu mieleen että pitäis olla jotain muuta ihmeellisempää faseria. Toimii bändisoitossa erinomaiseati.....Keep it simple: Ainaki ite tykkään em. konseptista. |
Jucciz 06.02.2010 14:06:01 | |
---|
|
author 06.02.2010 14:25:05 | |
---|
TG:n OVD on kyllä paras od-pedaali mitä olen polkaissut. OCD:tä en olekaan edes koittanut. Ibanezin AD-80 on myös hintansaväärti, enkä siitä varmaan luovu ikinä. |
adretlan 06.02.2010 15:31:56 | |
---|
Paras pedaali johon olen törmännyt on Keeleyn Fuzz Head. Tuli mulle sattumalta vaihtokaupoissa, ja pois en kyllä myy ikinä. Ensimmäinen fuzz jonka olen saanut toimimaan myös vahvistimen omien säröjen kanssa ilman että soundi menee liikaa tukkoon. Todella hyvä Hendrixin soittoon, tai mihinkä nyt vaan. On kivaa olla kalamies#35 >-)))> |
Jorkka68 06.02.2010 22:45:26 | |
---|
Jucciz: Tuolta laudasta ne enimmäkseen löytyvät: http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta15.jpg No etpä ole kovin kummoisiin speduihin törmännyt. Aika keskikastin kamaa. Onpa joukossa jokunen halpis Kiinalainenkin sössimässä soundia. En kyllä noin röyhkeästi kehuskelisi moisilla! Jorkka |
Väsykäsi 06.02.2010 22:59:40 | |
---|
Jorkka68: No etpä ole kovin kummoisiin speduihin törmännyt. Aika keskikastin kamaa. Onpa joukossa jokunen halpis Kiinalainenkin sössimässä soundia. En kyllä noin röyhkeästi kehuskelisi moisilla! Olithan edes tosissasi? Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä |
jalaluus 06.02.2010 23:03:37 (muokattu 06.02.2010 23:21:36) | |
---|
Jucciz: Kiitosta. Just eilen tulin neljän päivän kiertueelta Lapista taas. Eli ihan keikkakäyttöön tuo on rakennettu: kotonahan soitan lähinnä kitara-piuha-vahvistin -meiningillä...
...tietty kun viime aikoina keikat ovat olleet lähinnä tangokuninkaallisten taustabändeissä, on homma aika sisäsiistiä siinä mielessä, että paskaiset lenkkarit jätetään hotellihuoneeseen ja lavalle astellaan siistit kengät jalassa, jolloin lautakin pysyy puhtaana. :)
näin Amadeuksen viimevuoden puolella Helsingissä, hänellä oli virtuoosimainen kitaristi matkassa. Olitko sinä jo lokakuussa remmissä mukana. Miten olet piireihin päässyt ? Täytyy sanoa etten ole ennen noin hienoa pedaalilautaa nähnyt. Ei taida ihan tonni riittää. Pitäisi varmaan tuo sama vibe hankkia, en ole vain koskaan torilla nähnyt ! Onko sulla ääninäytteitä antaa ? kiitos |
Swan 06.02.2010 23:05:14 | |
---|
Väsykäsi: Olithan edes tosissasi? Pistä nimimerkki hakuun, niin kaikki valkenee. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Väsykäsi 06.02.2010 23:08:34 | |
---|
Swan: Pistä nimimerkki hakuun, niin kaikki valkenee. On kyllä tiedossa tän kaverin aikasempi tempaus, että turhaan sitä hakua käyttään. Paras pedaali on muuten Boss Ha-6. Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä |
Jucciz 06.02.2010 23:43:00 (muokattu 06.02.2010 23:44:19) | |
---|
jalaluus: näin Amadeuksen viimevuoden puolella Helsingissä, hänellä oli virtuoosimainen kitaristi matkassa. Olitko sinä jo lokakuussa remmissä mukana. Miten olet piireihin päässyt ? En soita Amadeuksen bändissä - Amadeusta säestää Fantasia-niminen orkesteri, jonka riveissä en ole koskaan soittanut. Bändin basistin kyllä tunnen ja olen hänen kanssaan soittanut pari kertaa, mutta ne ovat olleet eri tilanteita. Mun tieni "piireihin" (jos nyt näin voidaan sanoa... vähän epäilen, olenko tai tahdonko olla niissä edes) alkoi syyskuussa 2007 muutamalla tuurauskeikalla Elina Vettenrannan (tangokuningatar 2006) bändissä - kaverin kaverin kautta mua siihen kysyttiin. Melko pian mua pyydettiin vakkariksi silloisen kitaristin työkiireiden tms. takia. Tein sitä hommaa reilut kaksi vuotta ja kun vuoden alusta Elina lopetti humppakeikat ja samalla iskelmäartisti 2009 -kisan voittaja Pasi Vainionperä oli bändiä vailla ja otti rumpaliimme yhteyttä, rupesimme treenaamaan tuttujen soittajien kanssa uutta ohjelmistoa. Menestyksekkään koesoiton jälkeen aloimme tehdä Pasin kanssa yhteistyötä 1.1.2010 lähtien, joten uusi vuosikymmen käänsi uuden lehden. Tammikuussa oli ekat kuusi Pasi-keikkaa ja lisää on tiedossa ihan mukavasti. Siinäpä tarinani lyhykäisyydessään. :) Täytyy sanoa etten ole ennen noin hienoa pedaalilautaa nähnyt. Ei taida ihan tonni riittää. Kiitos! En mä tarkkaan ole laskenut, mutta jos noi kaikki palikat pitäisi nyt kaupasta uutena ostaa (kaikkia ei edes saa tosin), ei varmaan ihan riittäisi kaksikaan tonnia... mutta ajan kanssa noita on hankittu ja moni pedaali käytettynä, niin ei tunnu aivan niin pahalta. ;) Pitäisi varmaan tuo sama vibe hankkia, en ole vain koskaan torilla nähnyt ! Onko sulla ääninäytteitä antaa ? Mojo Vibe siis. Tässäpä muutamia testiäänityksiä omastani parin vuoden takaa: http://mp3.jucciz.com/mojovibe/ |
Begemoth 07.02.2010 14:22:46 (muokattu 07.02.2010 14:25:38) | |
---|
jalaluus: näin Amadeuksen viimevuoden puolella Helsingissä, hänellä oli virtuoosimainen kitaristi matkassa. Olitko sinä jo lokakuussa remmissä mukana. Miten olet piireihin päässyt ? Täytyy sanoa etten ole ennen noin hienoa pedaalilautaa nähnyt. Ei taida ihan tonni riittää. Pitäisi varmaan tuo sama vibe hankkia, en ole vain koskaan torilla nähnyt ! Onko sulla ääninäytteitä antaa ? kiitos Missä olit katsomassa A:n keikkaa? Olisit tullut vaan juttelemaan.. Täytyy käydä tsekkaamassa Juzzicin arsenaali keikalla paikan päällä. Seksikäs on kattaus, sano. edit: Petersonin viritin on tarkka/hyvät liitännät. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
rosberg 10.02.2010 09:27:11 | |
---|
Jucciksen rehellinen tunnustus toi plussan. Moni vetää humppaa, mutta harva tunnustaa. Aina sladdissa. |
Jucciz 10.02.2010 10:54:00 (muokattu 10.02.2010 11:00:56) | |
---|
rosberg: Jucciksen rehellinen tunnustus toi plussan. Moni vetää humppaa, mutta harva tunnustaa. Itse asiassa aika vähän humppaa nykyisin - ennemminkin iskelmää. Ja mitäs se iskelmä tässä maassa sitten on? No Eppuja, Juicea, Kirkaa, Hectoria, Baddingiä, Popedaa, Kuustosta, Karjalaista, Wickholmia, Juha Tapiota, Kolmatta naista yms. Tietty alkuillasta myös ne pakolliset humpat ja valssit vedetään, mikäli yleisö vaatii. Mut paljon enempi "turpeessakin" on oltu, eikä siitä vielä niin kauaa ole. Tää nykylinja on kuitenkin siihen nähden aika virkistävää kyllä. :) |
DrGreenegg 10.02.2010 11:47:57 | |
---|
Everybody knows this is nowhere |
Jucciz 10.02.2010 12:25:09 | |
---|
DrGreenegg: Mieleenpainuvin törmäys oli Ibanez Overdrive II http://www.chrisguitars.com/ibanez-overdrive-ii-od855.jpg , jota testasin kaverin putkiradiostyrkkarilla stratolla, äärimmäisen fresh ja crisp. Noin hienossa (ja hienon värisessä!) pedaalissa ei voi olla kuin loistava soundi! Itellä löyty OD-850, se oranssi. Kyllä sekin aika persoonallisesti rutisee, ei oo mikään kermainen Texas-soundi. ;) |
Numb 10.02.2010 12:27:07 | |
---|
Jucciz: Noin hienossa (ja hienon värisessä!) pedaalissa ei voi olla kuin loistava soundi! Mulla oli tommoinen joskus, enkä tykännyt. Soitin silloin speed metallia, ei toiminut yhtään, ei ollut tarpeeksi säröäääääääääähhhhh!!!! :P Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
Kivijalka 10.02.2010 12:41:20 | |
---|
Jucciz: ei oo mikään kermainen Texas-soundi. ;) Eikös se Texas-soundi nimenomaan ole rupinen ja räyhäkäs? Vai puhutaanko tässä siitä bändistä? Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Terihteeri 10.02.2010 12:44:52 | |
---|
Näin hieman ohi aiheen, löytyy itseltänikin samainen OD-850 kuin Juccizilta. Tykkään kyllä kovasti tuon pörinästä, vaikuttaa aika uniikilta. Olen ymmärtänyt että kyseistä laatikkoa on valmistettu vain parin vuoden ajan 70-luvulla, mahtaakohan pitää paikkansa? Kuitenkaan ymmärtääkseni rahallinen arvo ei ole noussut kovinkaan korkealle? Pitäisi teetättää tuohon vain paikka virtalähteelle, syö sen verran tiheään paristoja. |
Jucciz 10.02.2010 12:45:58 | |
---|
Kivijalka: Eikös se Texas-soundi nimenomaan ole rupinen ja räyhäkäs? Vai puhutaanko tässä siitä bändistä? No ei ainakaan SRV:n soundi ole mun mielestä rupinen tai räyhäkäs vaan notkea, kuulas ja heleä. Soundia kuvaavat adjektiivit ovat parhautta. :) |
Jucciz 10.02.2010 12:48:02 | |
---|
Terihteeri: Näin hieman ohi aiheen, löytyy itseltänikin samainen OD-850 kuin Juccizilta. Tykkään kyllä kovasti tuon pörinästä, vaikuttaa aika uniikilta. Olen ymmärtänyt että kyseistä laatikkoa on valmistettu vain parin vuoden ajan 70-luvulla, mahtaakohan pitää paikkansa? Kuitenkaan ymmärtääkseni rahallinen arvo ei ole noussut kovinkaan korkealle? Pitäisi teetättää tuohon vain paikka virtalähteelle, syö sen verran tiheään paristoja. Tota on valmistettu ainoastaan 1974-1976. Mä teetin omaani DC-jakin virtalähdettä varten ja samassa yhteydessä pedaaliin lisättiin vihreä ledi kertomaan, milloin pedaali on päällä. Luonnollisesti modit eivät vaikuttaneet soundiin mitenkään. Kyllä noista on pyydetty jopa 200-300 euroa välillä - onko se sitten paljon vai vähän, en osaa sanoa. Omastani tuskin luovun ainakaan. |