Aihe: Eka sähkis
1 2 3 4 5 6 7 8 9
thaav
20.06.2007 21:35:38
Tuolla summalla irtoaa kyllä asiallisia soittopelejä. Ja varsinkin, jos on eka sähkökitara hankinnassa, saat varmasti kepin ja nupit kaappeineen tuohon hintaan. On toki ihan omista kriteereistä kiinni, jos haluat ekaksi kitaraksi jonkun kustomi-lespan, voi tehdä tiukkaa, mutta jos joku hintaluokan >< 500€ keppi miellyttää, saat varmasti loppusummalla ihan kelpo vehkeet sen kaveriksi.
Raaagh hevi metal raagh
Jeepster
20.06.2007 23:09:39 (muokattu 20.06.2007 23:11:53)
Siis jes..
En oo ikinä halunnu noita pelejä kauheesti kuolailla, kun on ollut niin varmaa, etten voi ikinä sellaista saada (vanhemmilla joku ongelma, eivät tykkää). Mutta nyt, hitto vie. En keksi kyllä yhtään parempaa tapaa tuhlata noita hikisiä rahoja heti kerralla.

Kannattaako ostaa käytettyy ja mistä tiedän, ettei oo ihan paska. Osaan suurinpiirtein kattoo ettei osat puutu, hoh..
thaav
20.06.2007 23:28:58
Käytettyjen ostoahan suositaan, mikäli ovat hyvin pidettyjä ja hinta on asiallinen. Valmiiksi sisään soitettu, ja jos on edellisellä omistajalla toiminut hyvin, tulee varmaan toimimaan sinullakin hyvin, jos et kohtelun tasoa dramaattisesti laske. Kannattaa vilkuilla esim. ihan täältä mnetin torilta käytettyjä, täällä on paljon hyvää tavaraa liikkellä.

Kannattaa toki käydä kokeilemassa ennen oston vakavampaa harkitsemista. Kitaran tulee olla hyvä käsiin, ja itseä miellyttävä, ja toki hyvin soiva jne.. No kyllä sinä varmaan tiedät (=

Kokeneempaa kaveria vaan mukaan kun menet kokeilemaan, jos tunnet ettet osaa riittävästi arvioida omillasi.
Raaagh hevi metal raagh
Geffen
21.06.2007 21:05:38

Jos koko kesän paiskin töitä niska limassa, voin saada just ton 900-1000 Mä saan kuukaudelta noin paljo;D
Nice boys don't play rock n' roll
mailbag
21.06.2007 21:23:40
Mä saan kuukaudelta noin paljo;D

sama mut tuplasti ;)
Sik
21.06.2007 21:41:20 (muokattu 21.06.2007 21:42:42)

sama mut tuplasti ;)

Joidenkin taas täytyy käyttää jopa kesätyörahojaan muuhunkin kuin kitarahankintoihin.

E. Selvennyksenä, jos minä voisin käyttää palkkani lyhentämättömänä kitarakamoihin, olisin onnellinen mies.
"Ehkä sitten, kun osaan jotain..."
hullu_ukko
21.06.2007 22:04:19
Jos minulla olisi kesätöitä ja voisin käyttää palkkani kitarakamoihin, olisin onnellinen mies.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
bfoc
21.06.2007 22:10:51
Kunnioitetut ystävät.

1) Eipäs leveillä palkoilla. Aina löytyy joku rikkaampi kuitenkin (esim ne jotka on vakitöissä). Esim Mr Herlinillä on miljardi osakkeissa, eli halutessaan hän voisi ostaa palstalaisten kamat ja Gibsonin vuosituotennon ylihintaan ja jäisi vielä suolarahaa jäljellekin.

2) Vanhempien mietteistä ei kannata välittää. Pari vuotta lisää, niin olet tilanteessa missä ei paljon tarvitse moisia jorinoita kuunnella. Se on ikääntymisen hyvä puoli se.

Ja ettei menisi ihan OT:n puolelle, tekisin seuraavaa:
Hommaa mahd halpa multiefekti, jossa on kaiutinmallinnukset ymsyms. Jos soitat kotona, voit kuullostella musiikkia luurien läpi ja bänditreeneissä(?) soitat PA:n kautta. Loput 700€ käytät sit tosi hyvän käytetyn tai hyvän uuden luutun ostoon.

Sit ensi kesänä heität sillä multiefektillä vesilintua tai kitaransoittoa aloittelevaa serkkupoikaa pientä korvausta vastaan ja ostat ko kesän toimintatonnilla kohtuullisen vahvistimen.

Siis pähkinänkuori: Kannattaa olla hyvä kitara ja hyvä vahvistin. Jos ostaa keskinkertaisen kompromissin nyt, pitää vaihtaa toinen ensi- ja toinen sitä seuraavana kesänä. Jos ostaa toisen heti kohdilleen ja tinkii toisessa hieman enemmän, on kamat kohdillaan jo ensi kesänä.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Jeepster
21.06.2007 22:31:03 (muokattu 21.06.2007 22:32:09)
- - jos et kohtelun tasoa dramaattisesti laske.

Kokeneempaa kaveria vaan mukaan kun menet kokeilemaan, jos tunnet ettet osaa riittävästi arvioida omillasi.

Harkitsin käytettyä jo siksi, että sattuisi vähemmän kolhia ja naarmutella jo käytettyä soitinta.. Mä oon uskomaton sählä.

Eipä löydy kaveripiiristä ketään, ainakaan kokeneempaa. Pitää puristaa soittomaikalta kai kaikki mahdolliset huomioitavat jutut..

No siis jee;D
Kyl mullakin on lomaa töihin tuhlattavana 5 viikkoa että aika tasoissa ollaan.

Bfoc, neuvot hyvät. Kuulokesysteemin olinkin pistänyt pääkriteeriksi, pakko kai olla jotenkin myötätuntoinen noita vanhuksia kohtaan..
bfoc
21.06.2007 22:35:46
Bfoc, neuvot hyvät. Kuulokesysteemin olinkin pistänyt pääkriteeriksi, pakko kai olla jotenkin myötätuntoinen noita vanhuksia kohtaan..

Dänks dänks ja vielä vinkkupäissään. Itse ostin halfstackin vasta kun muutin omaan taloon... Treenikämppiä kun ei lapsuuden kotokunnailta löytynyt.

Vanhuksien suuntaa kannattaakin olla myötätuntoinen, mut joskus tulee aika kun niitä ei tarvii kuunnella :-D
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Zelli
22.06.2007 00:36:33

joo suosittelen vahvasti panostamaan suht hyvään keppiin niin ettei tarvi heti seuraavaa raha erää laittaa uuteen keppiin vaan voipi hommata pikku hiljaa uutta tavaraa.
jos kotosalla pelkästään soittelet niin tälläinen peli tuli mieleen. ei edes paha hinta... omasta mielestä oli ihan jees, tosin en ole kauan päässyt kokeilemaan. http://www.thomann.de/fi/roland_cube_20x.htm tuotahan on sitten vähän isompinakin ja pienempinäkin--> josta nyt tuskin kannattaa ees puhua.

mutta kannattaa kysellä vähän muiltakin/muutakit ja käydä kokeilemassa jos kiinnostaa. tuossahan on suht hyvät säädöt ja efektit mukana.

nooo tiedä sitten sitä... elämäni olen veivannut paskoilla vehkeillä (kaikki tuntuvat hyvältä).

nyt kun sain ostos kipinän olen hommannut itelle uudet kamppeet.
Geffen
22.06.2007 12:58:53

Eipäs leveillä palkoilla. Aina löytyy joku rikkaampi kuitenkin Niin mut ihmettelin vaan kaverin huonoo palkkaa.. pari eouron tuntipalkka
bfoc
22.06.2007 13:46:28
Niin mut ihmettelin vaan kaverin huonoo palkkaa.. pari eouron tuntipalkka

Joopa. Sitä kun ei voi tietää montako tuntia siihen rahaan tarvii tehdä kuussa töitä ja millasta ko duuni on. Niin ja jollain voi olla muutakin maksettavaa kuin soittokamat.

Ja ihan oikeesti mulle on se ja sama vaikka kaikki täällä listaisi palkkansa (tosin thread saattaa olla vähän väärä.
Jeepster
22.06.2007 14:37:38 (muokattu 22.06.2007 14:37:46)
joo suosittelen vahvasti panostamaan suht hyvään keppiin niin ettei tarvi heti seuraavaa raha erää laittaa uuteen keppiin vaan voipi hommata pikku hiljaa uutta tavaraa.
jos kotosalla pelkästään soittelet niin tälläinen peli tuli mieleen. ei edes paha hinta... omasta mielestä oli ihan jees, tosin en ole kauan päässyt kokeilemaan. http://www.thomann.de/fi/roland_cube_20x.htm tuotahan on sitten vähän isompinakin ja pienempinäkin--> josta nyt tuskin kannattaa ees puhua.

Musta noi Rolandin kuutiot on niin ihmeellisen näkösiä. Toi karmee "mehiläiskenno" varmaan, mutta lopulta ulkonäkö ei kyl paljoo kiinnosta. Kiitti vinkistä!

(Siivousduuni.)
Geffen
25.06.2007 18:58:34

Mua mietityttää toi vahvistin. Olisko tää parempi ku toi microcube http://www.thomann.de/fi/marshall_mg10cd_gitarrencombo.htm ? Pitäs tänää tai huomenna tilata ku käyn ostamassa kurtilta sen epin kait viikonlopuna ja thomannilta tulemisessa kestää.
Estranged
25.06.2007 19:01:41
Osta vaan se Microcube.
"Kannattaa ostaa halpaa, koska halpa tulee pidemmän päälle kalliiksi ja kallishan on aina parempi."
KUNU
25.06.2007 19:02:32
Mua mietityttää toi vahvistin. Olisko tää parempi ku toi microcube http://www.thomann.de/fi/marshall_mg10cd_gitarrencombo.htm ? Pitäs tänää tai huomenna tilata ku käyn ostamassa kurtilta sen epin kait viikonlopuna ja thomannilta tulemisessa kestää.

Ei ole parempi, siis MINUN mielestäni. Särö tuossa on lelun kuuloinen verrattuna Microcubeen.
Geffen
25.06.2007 19:08:03

Microcubessa ei ole?!:D Kuullu et olis...
Tietysti Pauligin
25.06.2007 19:10:16 (muokattu 25.06.2007 19:15:17)
Microcubessa ei ole?!:D Kuullu et olis...

Verrattuna tuohon marsuun ei tosiaankaan ole. Myös reilusti monipuolisempi. Erittäin pätevä vehjes kotisoitteluun.

http://www.rolandus.com/Multimedia/Flash/microcube/index.html

Suuntaa-antavana lähinnä.

Jonkun makuuhuonekitaristin demo:
http://www.youtube.com/watch?v=PcZ1iYSMwig
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Geffen
25.06.2007 19:19:14

Verrattuna tuohon marsuun ei tosiaankaan ole. Myös reilusti monipuolisempi. Erittäin pätevä vehjes kotisoitteluun.

http://www.rolandus.com/Multimedia/Flash/microcube/index.html

Suuntaa-antavana lähinnä.

Jonkun makuuhuonekitaristin demo:
http://www.youtube.com/watch?v=PcZ1iYSMwig

No ostetaan toi:D jää tää sit vaikka kaapeliks http://www.thomann.de/fi/cordial_cbli_6_pr.htm ....?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)