Aihe: Telecaster
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10122 123 124 125 126
Numb
13.04.2007 14:03:12

kasannut dr. partsin kaulasta... saako allpartsin kauloja suomesta ja jos ei niin entä muita vastaavia?

Millbrookilta löytyy kaikenmoista kaulaa viimeistelylläkin.

Dr Partsit ovat halvimpia, mutta taitavat tulla ilman viimeistelyä. Ja on se halpuus niissä näkyvissäkin, puut eivtä ole välttämättä ihan valtavan monen A:n tavaraa. Muuten ovat kyllä hyviä olleet, ne jotka olen nähnyt. Mukavan luonteva profiili.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Kiinankeisari
13.04.2007 14:06:03 (muokattu 13.04.2007 14:19:58)
Millbrookilta löytyy kaikenmoista kaulaa viimeistelylläkin.

Dr Partsit ovat halvimpia, mutta taitavat tulla ilman viimeistelyä. Ja on se halpuus niissä näkyvissäkin, puut eivtä ole välttämättä ihan valtavan monen A:n tavaraa. Muuten ovat kyllä hyviä olleet, ne jotka olen nähnyt. Mukavan luonteva profiili.

joo, yllätyin siitä kuinka hyvä tuo dr oli hintaansa (60e?) nähden, mutta kyllähän sitä tietysti omaan projektiin vähän parempaa... tietysti vois tilata rockingerilta sekä kaulan että bodyn, mutta kun sitä kaulaa mielellään pitäisi kädessä ennen ostamista. täytyypä suunnata seuraavalla helsinginreissulla millbrookin valikoimaa ihastelemaan.

EDIT: luultavasti päädyn laiskana vaan ostamaan valmiin kitaran, mutta suunnittelu kun on sekä halpaa että hauskaa niin minkäs teet...
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Wahi
13.04.2007 14:55:30
Hmm... mulla on ollut jo itseasiassa pari vuotta mielessä telen ja/tai straton kasaaminen osista. Kun jaksais vaan hommata osat :D Se olisi kyllä aika kiva projekti.
Rölölöö!
Freewheeler
13.04.2007 15:00:19
Hmm... mulla on ollut jo itseasiassa pari vuotta mielessä telen ja/tai straton kasaaminen osista. Kun jaksais vaan hommata osat :D Se olisi kyllä aika kiva projekti.
itse
Ja kun sen kasaa huolella LAATUOSISTA saat n. neljäsosahinnalla soittimen, joka on Custom Shop-laatua tai soitinrakentajan tekemän tasoinen.

Ihan tosissani väitän, että oma Palacasterini on!
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Joees
13.04.2007 15:03:44
itse
Ja kun sen kasaa huolella LAATUOSISTA saat n. neljäsosahinnalla soittimen, joka on Custom Shop-laatua tai soitinrakentajan tekemän tasoinen.

Ihan tosissani väitän, että oma Palacasterini on!

Ei se enää voi olla, menit pilaa esquire-meiningin ;-D
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Freewheeler
13.04.2007 15:24:46
Ei se enää voi olla, menit pilaa esquire-meiningin ;-D

http://personal.inet.fi/hima/saarin … mepage/2003stuff/images/willow1.jpg

Nyt kun sain Allpartsin kaulan tuohon Teleen, voin taas kasata tämän raita-bodyisen Esquiren, jonka kaula tuossa projektissa alunperin oli. Siinä sitä mojoa sitten taas onkin!

ROK.

TWANG!
Joees
13.04.2007 15:35:59

Nyt kun sain Allpartsin kaulan tuohon Teleen, voin taas kasata tämän raita-bodyisen Esquiren, jonka kaula tuossa projektissa alunperin oli. Siinä sitä mojoa sitten taas onkin!

ROK.

TWANG!

Juma, jätkällä noita telejä alkaa olemaankin. Lahjotatko mulle? :-)
fox
13.04.2007 15:53:16

ROK.

TWANG!

Jahas, sulla on myös raita-runkonen Tele.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Freewheeler
13.04.2007 15:57:09
Jahas, sulla on myös raita-runkonen Tele.. 8)

Joo, ostin viitisen vuotta sitten Huutonetistä halavalla. On jonkun Ikaalisten soitinrakentajakurssilaisen tekele. Muodot vähän "sinne päin", mutta hienosoundinen puu tuo raitapaju kyllä on! Kirkas ja sustainrikas. Eikä pahan näköinenkään.
ministeri
13.04.2007 16:23:24
Kertokaapas ne jotka ovat kokeilleet teleen jotain humpparia tallaan että mites pelaa? Esim duncanin JB tai 59 jne.
hilipatihippan
Kiinankeisari
13.04.2007 17:33:24

ROK.

TWANG!

oliko muuten kummankaan kaulan kanssa mitään ongelmia, kaulataskuun istuvuudessa tai nauhoissa yms? eikö se entinen kaula ollut milbrookista, vai muistanko väärin? ja miksi vaihdoit tuohon allpartsiin?

tyhmiä kysymyksiä, mutta tiedonjano on sammumaton...
Freewheeler
13.04.2007 17:44:30
oliko muuten kummankaan kaulan kanssa mitään ongelmia, kaulataskuun istuvuudessa tai nauhoissa yms? eikö se entinen kaula ollut milbrookista, vai muistanko väärin? ja miksi vaihdoit tuohon allpartsiin?

tyhmiä kysymyksiä, mutta tiedonjano on sammumaton...

Oikein fiksuja kyssäreitä!

Molemmat sopivat tosi hyvin ja tiukasti Rockingerin tarkkaakin tarkemmin mitoitettuun bodyyn. Allpartsin jouduin koputtelemaan vasaralla paikoilleen, oli niin jämpti (mikä on loistavaa).

Se Millbrookin (Hosco?) kaula on jotenkin lelumaisempi verrattuna Allpartsiin, vaikka onkin melko paksu (otin läjästä tuhdeimman). Saundikin on tiukempi ja rouheampi Allpartsin kanssa. Allpartsin nitrolakattu 60-luvun alun Telekaula oli aivan pakko laittaa tuohon bodyyn. Tilasin sen jenkeistä www.guitarpartsresource.com ja se tuli alveineen maksamaan n. 200 euroa. Aika vähän Fenderin lisensoimasta nitrolakatusta kaulasta! Toki se Millbrookin kaulakin toimii ja ajaa asiansa, mutta enemmän töitä saia nauhojen kanssa tehdä ennen kuin sen saa skulaamaan puhtaasti koko laudalta. Allparts toimi pienen nauhakiillotuksen jälkeen laakista kuin hyvä jurri! Asiat sujuvat!!!
Kiinankeisari
13.04.2007 17:48:46
mutta enemmän töitä saia nauhojen kanssa tehdä ennen kuin sen saa skulaamaan puhtaasti koko laudalta. Allparts toimi pienen nauhakiillotuksen jälkeen laakista kuin hyvä jurri! Asiat sujuvat!!!

mitäs tarkkaan ottaen teit noille nauhoille? muuten alkaa tuntua aika simppeliltä jopa, jos jänöjussit hiipii pöksyihin niin on yks puolituttu tiedossa joka vois tuon kasaamisen hoitaa.
McNulty
13.04.2007 18:09:44
Aiheeseen liittyen... itselläni on kova GAS mustaan Teleen joss amint green pleksi. Aikaisemmin olin 100% varma että haluan Telen jossa on singlecoil tallassa ja humbucker kaulassa, mutta tänään kun testailin perus-American Telecasteria niin voi jessus että ihastuin siihen kaulamikkiin. Kevyet mureat rouheat rosot. Pistin siis ihannespeksit uusiksi. Jos tuo LTD tuosta menee kaupaksi niin niillä rahoilla voisi hankkia miellyttävän Telen.
www.myspace.com/dimeshred
Joees
13.04.2007 18:44:47
Aiheeseen liittyen... itselläni on kova GAS mustaan Teleen joss amint green pleksi. Aikaisemmin olin 100% varma että haluan Telen jossa on singlecoil tallassa ja humbucker kaulassa, mutta tänään kun testailin perus-American Telecasteria niin voi jessus että ihastuin siihen kaulamikkiin. Kevyet mureat rouheat rosot. Pistin siis ihannespeksit uusiksi. Jos tuo LTD tuosta menee kaupaksi niin niillä rahoilla voisi hankkia miellyttävän Telen.

Telen kaulamikki on kyllä karkkia :-) Mutta seuraava tele joka mulle tulee on kaulahumpuukilla varustettu, ihan vaih siksi koska niin haluan ja multa löytyy jo perusmikityksellä oleva, heh.
fox
13.04.2007 18:56:36

Kertokaapas ne jotka ovat kokeilleet teleen jotain humpparia tallaan että mites pelaa? Esim duncanin JB tai 59 jne.

Ite oon ihmisille laitellu mm. Lil-59:jä sekä DiMarstion mikkejä, ja kyllähän ne... ;) Siis hyvin pelaa, tosin oon etupäässä sarjaan-rinnankytkennällä laittanut ne.
Ossi
13.04.2007 23:39:32

Samis! Strato-projekti ollut mielessä jo pitkään. Kaula tuli hankittua n. 10 v. sitten, mutta kun käypäsiä vehkeitä näytti löytyvän valmiiksi kasattuina kaupan hyllyiltä niin homma hiipui. Rakentamiseen varattu aika on tuhraantunut soittamiseen ja hetkittäin epätoivon partaalle ajaneeseen itselle uusien juttujen opiskeluun.

Ja varmuuden vuoksi: tämä ei ole provo...
"Ihminen seisoo oman itsensä varjossa ja valittaa maailman pimeyttä."
fox
14.04.2007 00:13:23

Ja varmuuden vuoksi: tämä ei ole provo...

No höh, ei tätä kukaan moisena pidä.. 8) Tuo partscaster-homma on vallan verraton juttu, jos on hyvät osat. Täytyy kyllä sikäli olla murheinen, ettei ees Warmothilla ole enää sellasia osia mitä oli aikanaan Schechterillä..Siis aikana ennen kuin japskit osti nimen, itse firmahan meni jo aikoja kanttuvei, vähän Dallasiin siirtymänsä jälkeen. Oi joi, mitä olis Tele täys-ruusupuusta, tai runko zebrawoodia ja kaula vaikka pau ferrosta tai purpleheartista.. 8)
Freewheeler
14.04.2007 01:12:20
No höh, ei tätä kukaan moisena pidä.. 8) Tuo partscaster-homma on vallan verraton juttu, jos on hyvät osat. Täytyy kyllä sikäli olla murheinen, ettei ees Warmothilla ole enää sellasia osia mitä oli aikanaan Schechterillä..Siis aikana ennen kuin japskit osti nimen, itse firmahan meni jo aikoja kanttuvei, vähän Dallasiin siirtymänsä jälkeen. Oi joi, mitä olis Tele täys-ruusupuusta, tai runko zebrawoodia ja kaula vaikka pau ferrosta tai purpleheartista.. 8)

Jepujee ja painoa kymmenen kiloa. Hienoja skeboja, mutta jotain tolkkua...
Numb
14.04.2007 09:26:36

Jepujee ja painoa kymmenen kiloa. Hienoja skeboja, mutta jotain tolkkua...

Pari kertaa olen kokoruusupuisella telellä pistellyt. Ei se nyt ihan mahdottoman painava ollut. Painava - jep, mutta ei mahdoton.

Siinä oli muuten kiinteä kitara. Hienosti värähteli se. Ja mielenkiintoista, kuinka eri tavalla se värähteli kuin myöskin hienosti värähtelevä (hyvä) Les Paul. Ruusupuutelen värinä oli paljon korkeampitaajuuksista kuin LP:n.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)