Aihe: Gibsonin les paul studioista
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
ode_
11.10.2006 06:25:44
olisko vaan fenderin kanssa helpompaa?
duc
11.10.2006 07:29:33
olisko vaan fenderin kanssa helpompaa?

No kyllähän Tokain Stratot ovat aina parempia kuin Fenderin valmistamat.
cruel_destiny
11.10.2006 09:51:41
No kyllähän Tokain Stratot ovat aina parempia kuin Fenderin valmistamat.

äläkä unohda squiereita... on tämä hieno ketju...
I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands!
joukov
11.10.2006 10:04:04
Tokai valmistaa japanilaisia Fendereitä, joten Tokai on "piikkinä" vain Gibson-miesten lihassa.
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
losli
11.10.2006 10:31:03 (muokattu 11.10.2006 10:35:38)
Onko näissä kopio vs. aito keskusteluissa loppujen lopuksi kyse vain muotoilusta?

Tuntuu siltä että konseptia: Mahonkikaula, set-neck, mahonki-bodi vaahtera kannella, TOM ja pari humpparia, saa kopioida niin paljon kuin haluaa ja vielä sanoa että: "tykkään että tää on parempi kun Gibson!" kunhan kitara maksaa tarpeeksi ja on vaikka joulutähden muotoinen.

Mut aidon Gibsonin muotoinen laitos jaksaa aina sytyttää tulisen väittelyn.
Les Fender
11.10.2006 11:01:35
Ja niitä Tokai LS150 saa ilmeisesti edelleen vaikka sieltä Codasta hintaan 749_. Niissä on muistaakseni kokovaahterakansi, nitrolakka ja CTS:n potikkaa ja Switchcraftin kytkintä.

No saa toki, mut huonona puolena on että hinta on 749 PUNTAA = 1134e + lähetyskulut 40 puntaa = 1195e
"Living is easy with eyes closed!"
oiva tumpeloinen
11.10.2006 11:07:26
ESP ja Musamaailma rulz! Hallelujaa! Tää tuli yllätyksenä ja pyytämättä tää Tokaista puhuminen, vaikka Twinkkeli väitti että minä alotin T-kitaroista puhumisen. No juu, saattaa tulla näköhäiriöitä..;) wink wink, say no more!

Taisi Twinkle tarkoittaa erään Gibson-omistajan kommenttia: "osta Tokai". Kommentti on viides aloitusviestin jälkeen. Mut se siitä......

Onko näissä kopio vs. aito keskusteluissa loppujen lopuksi kyse vain muotoilusta?

Tuntuu siltä että konseptia: Mahonkikaula, set-neck, mahonki-bodi vaahtera kannella, TOM ja pari humpparia, saa kopioida niin paljon kuin haluaa ja vielä sanoa että: "tykkään että tää on parempi kun Gibson!" kunhan kitara maksaa tarpeeksi ja on vaikka joulutähden muotoinen.

Mut aidon Gibsonin muotoinen laitos jaksaa aina sytyttää tulisen väittelyn.

Raha on se juttu, mistä näissä väännetään. Mut mun mielestä tää vääntö voisi loppua tähän hätään ja painankin itselleni varoitusta. Peace! =)
alphamale
11.10.2006 11:10:25

mun mielestä parhainks juttu on ostaa semmonen kitara mikä tuntuu hyvältä.
Lahtelaista, totta kai
Dunga
11.10.2006 11:14:01
mun mielestä parhainks juttu on ostaa semmonen kitara mikä tuntuu hyvältä.

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.
Paskallakin on tekijänsä.
Gypsy
11.10.2006 12:45:03
Niin joo, sulla oli ESPi ja Fenkku.

Ei kun sä oot taas kuvitellu.

Mhh..miks pitää toisessa tapauksessa kattoo Lurkmannin katalookista hinta ja toisessa taas jostain Englannin kaupasta? Ja saatavuus taitaa olla heikkoa, kun jo kesäkuussa Tokaiforumilla oli tuo:

Mä en vertaillu nyt tossa mitään. Ton kirjotin siks, kun puhutaan paljon viilukansista ja että kopioihin saa olla heti vaihtamassa elektroniikkaa. Ja että Tokaissa on polylakka jne...

Juu ei oo ollu puhetta vielä, ja niinku tuossa jo vastasin, niin saattaa olla samoja kytkimiä kuin Tokaissa. Tästä argumentista siis todistettavasti: Tokaissa on paskat mikkikytkimet.

Ei kaikissa Tokaissa.

No saa toki, mut huonona puolena on että hinta on 749 PUNTAA = 1134e + lähetyskulut 40 puntaa = 1195e

Joo, siinä on punnan merkki mun kirjotuksessa hinnan perässä, jostain syystä m.netissä ne ei vaan enää näy oikein.
Aamen
fox
11.10.2006 13:07:44

Ei kun sä oot taas kuvitellu.

Niin joo, eihän se kirjotettu teksti paikkaansa pidä. Strato sulla kumminkin on? Ja niitä reissue les pauleja, näin ainakin oot kertonu.

Mä en vertaillu nyt tossa mitään. Ton kirjotin siks, kun puhutaan paljon viilukansista ja että kopioihin saa olla heti vaihtamassa elektroniikkaa. Ja että Tokaissa on polylakka jne...

Niin, kyllähän niissä mallisarjan yläpään kitaroissa on jo vaikka mitä, mutta kyl vielä LS-120 ssa on viilukansi ja polylakka, ja paska mikkiswitchi, niinkuin totesit. Mikit on mitä on, joku vaihtaa, jollekulle kelpaa. Ei voi kiinnostaa vähempää. Kuvittelet vaan itte.

Joo, siinä on punnan merkki mun kirjotuksessa hinnan perässä, jostain syystä m.netissä ne ei vaan enää näy oikein.

Olis siihen kai sitte voinut kirjoittaa, koskapa se heti muuttaa sitä pääasiaa "mukavamman näköseksi", ei oo niin hinnan kiroissa nuo.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Gypsy
11.10.2006 13:20:04
Niin joo, eihän se kirjotettu teksti paikkaansa pidä.

Näinhän mä en koskaan väittäny. Siitä huolimatta sä oot tätä jauhanu siitä yhestä jutusta asti. Mutta sehän onkin sun tapas, vääristellä asioita. En tiedä teetkö sen tahallas vai ihan tyhmyyttäs.

Mitään vitun ESPejä mulla ei ole. Piste.

Ja tosiaan, olishan se taas pitäny huomata, ettei tää paska näytä punnan merkkejä. Hinta 749 oli siis PUNNISSA, olkaa hyvä.
Aamen
fox
11.10.2006 14:30:32

Näinhän mä en koskaan väittäny. Siitä huolimatta sä oot tätä jauhanu siitä yhestä jutusta asti. Mutta sehän onkin sun tapas, vääristellä asioita. En tiedä teetkö sen tahallas vai ihan tyhmyyttäs.

Lähinnä vissiin tyhmyyttäni.
Mitenkäs tää muuten on mahdollista? Syyskuussa kirjoitit tuossa edellisessä "isommassa väännössä" näin..
Seth Loverin patenttihakemuksen piirroksessa on muuten kaks samaan suuntaan käämittyä kelaa.

Kuitenkin suuresti sitä jo silloin hämmästelin, ja rienasin. Nyt mulla on patenttipaperi tuossa, June 22,1955 Inventor: Seth Lover, ja kyllä tuos minun kappaleessa on N-navan kela käämitty vastapäivään, S-navan kela myötäpäivään. Kukapas vääristelee? Toki suurella innolla ja tunteen palolla voi tulla katsottua asioita vähän pieleen, puhumattakaan jostain mahdollisista käännösvirheistä. Tosin tässä asiassa, jos vedotaan johonkin kuvaan, ja ollaan sitten jylhän nohevana ei liene mahdollisuutta käännösvirheeseen, visuaalisen hahmottamisen vaikeus taas voi olla merkki jostain muusta ongelmasta.

Eli Seth Loverin patenttipaperissa on kuvattuna kiertosuunniltaan vastakkaisesti käämityt kelat. Katopa uudelleen...ja lainaanpa vielä itse Gypsyä..sanatarkasti vieläpä..

Kyllä mä kuvia ja oikeita kitaroita mieluummin uskon kun jonkun höppänän kirjottamaa kirjaa.

Toisaalta, eipä mitää ole vuosien mittaan muuttunu.. Taitaa tuo erään henkilön (ei minun sentään, vaikka tyhmäksi haukutaankin) kommentti sulle pitää edelleen paikkansa..vaikka onkin jo muutaman vuoden takaa. Haulla löytyy kaikenlaista.

Oolrait. Tästä lähin olet ikuinen kosminen nero, ellet ole ollut jo 3-vuotiaasta saakka. Me muut ollaan ihan onnettomia harrastelijatunareita. Jep?

Kattele niit kuvia... ;)
No, tässähän tää meni mukavasti pikku tauko... täytyy nääs puolustautua, kun valehtelijaksi haukutaan ja tyhmäksi epäillään..

Väärässä voin olla, ja olenkin, ja usein sen todennu, mutta kovin moni ei oo toistuvasti valehtelijaks haukkunu..
Gypsy
11.10.2006 14:44:31
Lähinnä vissiin tyhmyyttäni.
Mitenkäs tää muuten on mahdollista? Syyskuussa kirjoitit tuossa edellisessä "isommassa väännössä" näin..

Kuitenkin suuresti sitä jo silloin hämmästelin, ja rienasin. Nyt mulla on patenttipaperi tuossa, June 22,1955 Inventor: Seth Lover, ja kyllä tuos minun kappaleessa on N-navan kela käämitty vastapäivään, S-navan kela myötäpäivään. Kukapas vääristelee? Toki suurella innolla ja tunteen palolla voi tulla katsottua asioita vähän pieleen, puhumattakaan jostain mahdollisista käännösvirheistä. Tosin tässä asiassa, jos vedotaan johonkin kuvaan, ja ollaan sitten jylhän nohevana ei liene mahdollisuutta käännösvirheeseen, visuaalisen hahmottamisen vaikeus taas voi olla merkki jostain muusta ongelmasta.

Eli Seth Loverin patenttipaperissa on kuvattuna kiertosuunniltaan vastakkaisesti käämityt kelat. Katopa uudelleen...ja lainaanpa vielä itse Gypsyä..sanatarkasti vieläpä..

Tuossa on Seth Loverin patentti kaikille http://www.pat2pdf.org/patents/pat2896491.pdf Kattokaa ja ihmetelkää. Sitäpaitsi, en mä tohon kuvaan perusta väitettäni. Nääs mä tiedän miten nää hommat toimii, toisin kun sä, keila. Menkää kattomaan kaikki se ketju elektroniikkapalstalta, jossa tosta oli juttua.
Aamen
fox
11.10.2006 14:49:35

Nääs mä tiedän miten nää hommat toimii, toisin kun sä, keila. Menkää kattomaan kaikki se ketju elektroniikkapalstalta, jossa tosta oli juttua.

Oivallista, helvetan hyvä että tuollasia neroja on olemassa... 8) Nythän se tuli selväks tuokin juttu..

Keila? En mä harrasta keilaamista?
Gypsy
11.10.2006 14:50:17
"Kyllä mä kuvia ja oikeita kitaroita mieluummin uskon kun jonkun höppänän kirjottamaa kirjaa."

Ja tähän lainaukseen huomautuksena kaikille, että jep, se on mun sanomiseni, mutta ketjussa oli kyse siitä, että oikee elämä oli jotain aivan muuta kun kirjassa oli kirjotettu. Jos mä siitä sanon, niin se ei tietenkään tarkota sitä, miten fox asian esittää.

Tuossa on muuten se ketju niistä kitaramikeistä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=31&t=133191&co=90
Aamen
Gypsy
11.10.2006 14:52:19

Onks sulla just toi sama kuva minkä linkitin? Nääs kaikki voi kattoo, että ne on samaan suuntaan käämitty.
Aamen
fox
11.10.2006 14:54:28

"Kyllä mä kuvia ja oikeita kitaroita mieluummin uskon kun jonkun höppänän kirjottamaa kirjaa."

Ja tähän lainaukseen huomautuksena kaikille, että jep, se on mun sanomiseni, mutta ketjussa oli kyse siitä, että oikee elämä oli jotain aivan muuta kun kirjassa oli kirjotettu. Jos mä siitä sanon, niin se ei tietenkään tarkota sitä, miten fox asian esittää.

Seli seli kullanmuru.. Et perusta juttuja kuviin, et kirjotuksiin.. Elämästä tiiät kaiken ja haltsaat hommat ihan täpöillä. Se on hienoo..
Hyvää elämää sulle vaan, se on helppoo sulle varmasti! Superneroja tarvitaan aina, niinku Wily E. Coyote.. :)
McNulty
11.10.2006 14:56:00
Ainakin kaksi omistamaani kitaraa herättävät suuria tunteita :)
Se on jo jotain, vaikka musa ei koskaan säväyttäisikään. Gibsonissa ehkä ihmisiä eniten ketuttaa tuo hinta, mutta ei käsityötä koskaan ole ilmaiseksi saanut. Muistaakseni Tokain käsityönä tehty LS-320 tms. maksoi melkein 4000e, eli about saman mitä Gibsonin CS:n '58 Plain Top V.O.S.

Myös valmistusmaa vaikuttaa kovasti hintaan. Samalla tavalla voisi vertailla ja tapella täällä siitä, onko Amfisoundin "kallis Rhoads" huonompi vai parempi kuin RAN Guitarsin "halpa Rhoads". Toiselle kotimainen brändi tuo lisäarvoa soittimelle, jonka vuoksi se saa hieman enempi maksaakin. Samoin Gibsonin kohdalla monelle se G-logo vain tuo alitajuntaan potkua ja omaan soittoon fiilistä. Asioita joita on todella vaikea pelkällä "maalaisjärjellä" todistella toiselle. Eikä sitä kyllä edes tarvitse todistella. Minä soitan Gibsonilla kun minä niin haluan. Sinä soitat Tokailla koska sinä niin haluat. Laadustahan voidaan aina kinastella, mutta kunhan m.netin tavoin muistetaan että ne omat kamat ovat aina maailman parhaimmat ja niissä ei ole koskaan mitään vikaa. Ilmeisesti ongelma onkin siinä, että tiettyjä asioita ei kehdata myöntää muille, saatika itselleen. Olen soittanut huonoa Gibsonia, huonoa Fenderiä, huonoa Ibanezia, huonoa Tokaita, huonoa PRS:ä... jäikö joku haukkumatta? No, olen varmaan testannut huonoa sellaistakin.

Siispä, jos uuden kitaran ostajalla on hakusessa noin 1000-1200e Les Paul (tai Love Rock) ja hän pähkäilee Tokai LS-80S:n ja Gibson LP Studion välillä. Tokaissa on krumeluuria, Gibson on yksinkertaistettu ja "karsittu". Gibsonissa on se LP-mojo, elektroniikka ja laukku kohdallaan, Tokaissa on kopioleima ja "pikkufiksattavaa" heti uutena. Monelle tuo kitaran ulkonäkö on muita seikkoja tärkeämpi, joten Tokai on varmasti hyvä valinta. Toinen taas ei välitä kettuakaan (sori fox) siitä krumeluurista, vaan haluaa hyvän perustyökalun arjen musisointiin, jossa yhdistyy se alitajunnan Gibson-mojo ja mielikuvat. Asioilla on kaksi puolta, ehkä useampikin.
These pretzels are making me thirsty!
Visiting is pretty, visiting is good!
Gypsy
11.10.2006 14:56:14
Seli seli kullanmuru..

Ei kun ei se oo mitään selittelyä.
Aamen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)