![]() 09.03.2006 18:10:22 | |
---|---|
Jos tämä homma nyt aloittajan kuvaamalla tavalla tosiaan on mennyt, niin Nevalainen saisi meikäläiseltä helpot pisteet kotiin, kun kirjoittaisi tänne asiallisen anteeksipyynnön, jossa lupaisi hoitaa homman kuntoon ja joutuisasti niin myös tekisi. Mun mielestä Nevalainen sais ihan samat pisteet hoitamalla asian henkilökohtaisesti. Kim voisi sitten vaikka kertoa homman olevan hoidossa. Ei mun mielestä Nevalaisen tarvitse tänne mnettiin tulla nöyristelemään. | |
![]() 09.03.2006 18:18:55 | |
Yrittäjä on myös tietoinen että sana leviää VARMASTI kuluttajien keskuudessa. Puhuit kyllä täyttä asiaa. Luulen, että tämänkaltaiset jutut leviävät hitaasti, mutta varmasti tavalla tai toisella, on se sitten julkisilla tiedotusvälineillä tai huhuina. Piirit on pienet ja soitinrakentajia niin vähän. Tod. näköisesti joku kolmas osapuoli sen olisi saattanut tännekkin kirjoittaa kuultuaan sen siskon kaverin kaiman lapselta. Se täytyy yrittäjän tiedostaa pavellessaan ja toimiessaan. Valitettavasti se on niin, että hyvät asiat ja kehut muistaa 10 min ja negatiiviset 10 vuotta näin karrikoidusti. Parempi kalja päässä kuin kymmenen tiskillä. | |
![]() 09.03.2006 18:20:09 | |
Kyllä jokaiselle soitinrakentajalle tulee joskus joku huonompi yksilö Joop, mokia sattuu ja laivoja uppoaa. Kyllähän tämä toimii myös todisteena siittä miten pätevä kitarantekijä Nevalainen on, asiakkailta tullut pääosin vain ylistäviä kommentteja. (Omat kokemukset ovat tosin 80-luvulta, mut oli jo silloin varsin arvostettu tekijä.) Mielestäni tämä asia on kuitenkin loppujen lopuksi alkujaan aika pieni, tai ollut ainakin helposti hoidettavissa, mut pääsee pitkittyessään paisumaan ihan turhan suureksi. Olettaisin myös Matin harmittelevan ettei asiaa hoidettu pois päiväjärjestyksestä samantien. Ja mitä tulee tuohon että "Nevalainen olisi itse voinut kommentoida"-asiaan, niin minusta olisi ainakin ollut mukavaa kuulla että Nevalainen olisi kertonut oman versionsa. Aika varauksellisesti suhtaudun Nevalaisen itse täällä kommentointiin/anteeksipyyntöön. Tulisiko siittä vain lisää väärinkäsityksiä? Jos tarkoitus olisi pyyttää anteeksi, niin eikö mieluummin suoraan kimurantillta ja hän kertoisi lopputuloksen täällä. Ei Nevalainen kaiketi mitään vääryyttä muita kohtaan ole tehnyt. "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 09.03.2006 18:29:28 | |
Aika varauksellisesti suhtaudun Nevalaisen itse täällä kommentointiin/anteeksipyyntöön. Tulisiko siittä vain lisää väärinkäsityksiä? Jos tarkoitus olisi pyyttää anteeksi, niin eikö mieluummin suoraan kimurantillta ja hän kertoisi lopputuloksen täällä. Ei Nevalainen kaiketi mitään vääryyttä muita kohtaan ole tehnyt. Ei toki ole mitään vääryyttä meitä muita kohtaan tehnyt, mutta nyt puhutaankin julkisuuskuvasta. Se antaisi hänen toimistaan meille tietämättömille paremman kuvan, jos hän selittäisi tapahtuneen julkisesti (siltä osin kuin nyt tarvitsee) ja pahoittelisi tapahtunutta. Se antaisi mielestäni paremman julkisuuskuvan... ja kenties saisi monen ajatuksia positiivisemmalle puolelle hänen yrityksestään. No mutta, jokainen tyylillään. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake | |
![]() 09.03.2006 18:35:39 | |
Se antaisi mielestäni paremman julkisuuskuvan... Juu, ymmärrän pointtisi, mut mielestäni mieluummin ainakin ensin osalliset sopisivat. Tällöin mielestäni (siis olettaen että kumpikin sopuun tyytyisi) kimurantin velvollisuus olisi asia täällä kertoa. "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 09.03.2006 19:56:13 (muokattu 09.03.2006 20:12:18) | |
Nyt puhutaan kerrankin selkeästi siitä miksi keskustelun aloitin. En kritisoinut Matti Nevalaista henkilönä, enkä edes kitaranrakentajana, vaan tapaa jolla hän toimi ongelmatilanteessa. Siihen en ota kantaa (lue: en osaa sanoa) miten Nevalainen parhaiten julkisuuskuvaansa hoitaisi. Toivon tietysti, että ongelmasta päästään eroon mahdollisimman nopeasti ja sen oikeuteen vieminen on vasta viimeinen (muttei pois suljettu) keino ratkaista asia. Kuitekin on vain ja ainoastaan hänestä itsestään kiinni (on koko ajan ollut), miten tilanne etenee. Kun juttu saadaan päätökseen, oli se sitten millainen hyvänsä, kerron siitä täällä. Vilpittömästi toivon, että voin kertoa onnellisen lopun tapahtuneelle. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) | |
![]() 09.03.2006 20:56:55 | |
On mielenkiintoista minkälaista keskustelua tämän nuoren "kitara-ammattilaisen" kirjoittelu herätti. Muutama huomio aiheesta: 1. Matin henkilöön käyvä hyökkäys on lapsellisen henkilön typerä temppu. Kun luin tämän "ammattilaisen" kirjoittelua, ei tullut muuta mieleen kuin että hän kirjoittaa jostakusta toisesta henkilöstä. Nevalaisen Masa on täysin päinvastainen henkilö kuin "ammattilainen" antaa ymmärtää. Tämän voit varmistaa keneltä tahansa henkilöltä joka Masan tuntee. Ja se lista sisältää todellisia ammattilaisia tosin kuin Wirzenius. 2. Olen henkilökohtaisesti nähnyt, kokeillut ja soittanut keskustelun alla olevaa kitaraa. Se on erittäin kaunis, hyvintehty keppi. Viimeksi tänä iltana olen ko. soittimen nähnyt. Wirzeniuksen viittaukset huonoon laatuun laittavat vihaksi, koska yritin ko. soittimen Masalta ostaa useita kertoja kun se odotteli "ammattilaista". Olen pahoillani Wirzenius, mutta arviosi kitaran laadusta osoittaa ammattitaidottomuutesi. 3. Kaikki se palvelu ja lisäarvo, jonka Masa on minulle tuonut työnsä kautta on TÄYSIN korvaamatonta. Jotain sellaista mitä tämän tyyppinen ihminen ei koskaan pysty tarjoamaan. Masan pyyteettömyys on mielestäni vailla vertaansa. 4. Työn jälki on erittäin hyvä ja usein ilmiömäinen. Kitaran rakentaminen ja säätäminen on käsityötä ja siitä tunnistaa ammattilaisen. Kaikki kitarani joihin Matti Nevalainen on tehnyt säädöt jne. on ammattilaisen korkealaatuista työtä. Loppukommenttina totean, Wirzeniuksen henkilökohtainen yritys vahingoittaa Matti Nevalaisen liiketoimintaa ja henkilöä on osoitus heikon henkilön (myös fyysisesti) toiminnasta. Uskoisin että Wirzenius poltti itseensä leiman joka ei tule poistumaan. Ja henkilösuhteista vielä, Wirzenius. Kuultuani myös toisen osapuolen kertomuksen tapahtuneesta, muistuttaisin seuraavan lauseen paikkansapitävyydestä: Mitä nyt kylvät, sitä myöhemmin niität. | |
![]() 09.03.2006 21:02:17 | |
Mun mielestä suht samantasoinen kirjoitus kuin Pontuksen aiempi puolustuspuhe, enemmän tuollaiset "ystävät" Nevalaisen kuvaa ainakin minun silmissäni huonontaa kuin parantaa. Ostin sit putken kuitenkin... | |
![]() 09.03.2006 21:11:43 | |
Niin, tämä sinänsä ilmiömäisen korvaamaton puolustuspuheenvuoro olisi voinut olla hieman toimivampi ilman ylistyssanojen liikakäyttöä. No, eipä tietty jäänyt epäselväksi, kenen joukoissa seisot. Passiivisen sivustaseuraajan kommentointi on ollut tässä ketjussa paljon arvokkaampaa, eikä tällaisiin ylilyönteihin onneksi olla monesti sorruttu. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. | |
![]() 09.03.2006 21:18:39 | |
On mielenkiintoista minkälaista keskustelua tämän nuoren "kitara-ammattilaisen" kirjoittelu herätti. Muutama huomio aiheesta: ... Tulee mieleen vanha ameriikankielinen sanonta: "With friends like these, who needs enemies?" | |
![]() 09.03.2006 21:20:13 | |
Muutama huomio aiheesta... Johan oli ammattilaisen vuodatus tuokin. Kohdat 1, 3 ja 4 pelkkää saman vanhan mantran toistamista. Ne eivät liity millään tavalla asiayhteyteen. Mikäs tekee sinusta Kimiä pätevämmän arvioimaan nyt kyseessä olleen seiskakielisen toimivuutta kitarana, jos saa tiedustella? Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. | |
![]() 09.03.2006 21:29:24 | |
Mikäs tekee sinusta Kimiä pätevämmän arvioimaan nyt kyseessä olleen seiskakielisen toimivuutta kitarana, jos saa tiedustella? Ilmeisesti se että kyseinen henkilö taitaa olla Matti Nevalaisen ystävä. Jostain syystä nämä "ystävät" tuntuvat arvostavan itseään ylitse muiden ja kaikki Nevalaisen työtä neutraalisti miettivät eivät ole ilmeisesti tarpeeksi hyviä muusikoita muodostamaan omaa mielipidettään asiasta. Onhan tätä nyt nähty.Vain hehkutus on näköjään sallittua ja kaikki muu valetta. Kaikilla on oikeus MINUN mielipiteeseeni xD | |
![]() 09.03.2006 21:33:16 | |
Hoho, tässä threadissa kyllä argumentointi huipussaan :D Tuolta voi kattoo mitä virheitä on tehty: http://www.simoh.net/argumentaatio/argumentaatioanalyysi.html Ainakin noista huomioisin kohdat: Argumentum ad auctoritatem, Argumentum ad consequentiam ja ennen kaikkea Argumentum ad hominem, josta kohta 1. "Suoranainen hyökkäys henkilöä kohtaan. Keskustelun kannalta irrelevanttien henkilökohtaisten syytösten tai solvausten esittäminen keskustelukumppania kohtaan." To tell the truth, I don't give a damn about your opinions. | |
![]() 09.03.2006 21:45:42 (muokattu 09.03.2006 21:51:44) | |
On mielenkiintoista minkälaista keskustelua tämän nuoren "kitara-ammattilaisen" kirjoittelu herätti. Muutama huomio aiheesta: 1. Matin henkilöön käyvä hyökkäys on lapsellisen henkilön typerä temppu. Kun luin tämän "ammattilaisen" kirjoittelua, ei tullut muuta mieleen kuin että hän kirjoittaa jostakusta toisesta henkilöstä. Nevalaisen Masa on täysin päinvastainen henkilö kuin "ammattilainen" antaa ymmärtää. Tämän voit varmistaa keneltä tahansa henkilöltä joka Masan tuntee. Ja se lista sisältää todellisia ammattilaisia tosin kuin Wirzenius. Jep. Vain ammattilainen voi vetää omia johtopäätöksiä tuotteen laadusta ja asiakaspalvelusta.Ja eiköhän täällä nyt hyökkää joku ihan eri henkilö,kuin Kim Wirzenius. | |
![]() 09.03.2006 21:46:24 | |
On mielenkiintoista minkälaista keskustelua tämän nuoren "kitara-ammattilaisen" kirjoittelu herätti. ...... Mitä nyt kylvät, sitä myöhemmin niität. "Puolustuspuheena" tämä olisi voinut toimia mielestäni hyvin jos olisit tyytynyt kommentoimaan vain sen kitaran laatua ja toimivuutta. Nyt mennään taas liikaa henkilökohtaisuuksin, joihin threadin aloittaja itse ei ole alentunut. Uhkailut ja nimittelyt eivät varmaankaan edistä asiaa toivotulla tavalla, vaan pahentavat tilannetta, ja taas seuraa ryöppy turhia viestejä. | |
![]() 09.03.2006 21:48:18 | |
...osoitus heikon henkilön (myös fyysisesti) toiminnasta... Ottamatta asiaan sen enempää kantaa: Tämän kaltainen asiasta poikkeaminen ja henkilökohtaisuuksiin käyminen ei ollut lopullekaan tekstille vierasta. Olisin pitänyt tätä halpana trollina, ellen olisi sattunut tarkistamaan profiilia. Voisin tehdä päätelmiä aiheen perusteella siitä, minkälaisia kommentteja Nevalaista puolustava joukkio on esittänyt, mutta ehkä pidän ne itselläni, sillä jokainen vähänkään arviointikykyinen varmaan muodostaa oman käsityksensä käydyn kiistelyn pohjalta. Mikseivät molemmat puolet voi argumentoida tyynesti ja selkeästi? Ihan turha M.netissä on hyökätä yllä osoitetulla tavalla toisen kimppuun ja aiheuttaa pahaa mieltä ja huonoa mainetta monille. | |
![]() 09.03.2006 21:50:26 | |
Jep. Vain ammattilainen voi vetää omia johtopäätöksiä tuotteen laadusta ja asiakaspalvelusta.Ja eiköhän täällä nyt hyökkää joku ihan eri henkilö,kuin Kim. No Kimhän tämä uusi hyökkääjäkin on ;) | |
![]() 09.03.2006 21:52:00 | |
1. Matin henkilöön käyvä hyökkäys on lapsellisen henkilön typerä temppu. Kun luin tämän "ammattilaisen" kirjoittelua, ei tullut muuta mieleen kuin että hän kirjoittaa jostakusta toisesta henkilöstä. Nevalaisen Masa on täysin päinvastainen henkilö kuin "ammattilainen" antaa ymmärtää. Tämän voit varmistaa keneltä tahansa henkilöltä joka Masan tuntee. Ja se lista sisältää todellisia ammattilaisia tosin kuin Wirzenius. En ota kantaa kenenkään ammattitaitoon tai sen puutteeseen, mutta minusta on jossain määrin huvittavaa, että samassa kappaleessa voidaan syyttää jotakuta samasta asiasta, mihin syyllistytään itse. Minusta aloitusteksti ei juurikaan hyökkää sen enempää Nevalaisen henkilöä kuin hänen ammattitaitoaankaan vastaan, päinvastoin, aloittaja on useaankin otteeseen todennut Nevalaisen tekevän laadukkaita soittimia ja osaavan hommansa. Ketjun varsinaisen asian kannalta tuo seiska, johon asiakas ei syystä tai toisesta ole ollut tyytyväinen, on ollut täysin sivuseikka. Minkä ihmeen takia siihen kuitenkin takerrutaan koko ajan? 2. Olen henkilökohtaisesti nähnyt, kokeillut ja soittanut keskustelun alla olevaa kitaraa. Se on erittäin kaunis, hyvintehty keppi. Viimeksi tänä iltana olen ko. soittimen nähnyt. Wirzeniuksen viittaukset huonoon laatuun laittavat vihaksi, koska yritin ko. soittimen Masalta ostaa useita kertoja kun se odotteli "ammattilaista". Olen pahoillani Wirzenius, mutta arviosi kitaran laadusta osoittaa ammattitaidottomuutesi. No nythän pääset sen ostamaan. Vai lopahtiko mielenkiinto? 3. Kaikki se palvelu ja lisäarvo, jonka Masa on minulle tuonut työnsä kautta on TÄYSIN korvaamatonta. Jotain sellaista mitä tämän tyyppinen ihminen ei koskaan pysty tarjoamaan. Masan pyyteettömyys on mielestäni vailla vertaansa. Kiva juttu. Nevalaisen työn laatua ja sen tuottamaa lisäarvoa ei ole tosin kiistetty, eikä tämä liity itse ketjun aiheeseen käytännössä mitenkään. 4. Työn jälki on erittäin hyvä ja usein ilmiömäinen. Kitaran rakentaminen ja säätäminen on käsityötä ja siitä tunnistaa ammattilaisen. Kaikki kitarani joihin Matti Nevalainen on tehnyt säädöt jne. on ammattilaisen korkealaatuista työtä. Tätä ei ole edelleenkään kiistetty, vaan ketjun aihe on edelleen jossain muualla. Tämä ei liity asiaan yhtään mitenkään. Loppukommenttina totean, Wirzeniuksen henkilökohtainen yritys vahingoittaa Matti Nevalaisen liiketoimintaa ja henkilöä on osoitus heikon henkilön (myös fyysisesti) toiminnasta. Uskoisin että Wirzenius poltti itseensä leiman joka ei tule poistumaan. Jep. Henkilöön käyvät hyökkäyksethän ovat typeriä ja lapsellisia, vai kuinka? :) Mitä tähän tarinointiin muuten tulee, niin puhutun paskan määrällä voitaisiin todennäköisesti lannottaa pieni pelto. Vastineetkin ovat lähinnä jotain siihen suuntaan että "mä oon aina saanu hyvää palvelua, sä puhut paskaa, kyllä mä tiedän tän tapauksen..." ja kuitenkaan kukaan ei tuo keskusteluun mitään konkreettista tietoa tai väittämää, mikä osoittaisi esim. jonkin epäloogisuuden, valeen tai selityksen asialle. Kunhan vihjaillaan jotain ympäripyöreää ja kas miten meillä onkin kasassa kunnon paskanheittorinki. Fiksua... :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 09.03.2006 21:52:12 (muokattu 09.03.2006 21:52:21) | |
No Kimhän tämä uusi hyökkääjäkin on ;) Joo,kappas.No laitoin sitten sukunimen perään. | |
![]() 09.03.2006 21:52:45 (muokattu 09.03.2006 22:06:38) | |
Loppukommenttina ... on osoitus heikon henkilön (myös fyysisesti) toiminnasta. Uskoisin että Wirzenius poltti itseensä leiman joka ei tule poistumaan. ... sivulliselle ja asiaa tuntemattomalle edellä olevasta kommentista tulee mielikuva kitaranrakennuksesta customprätkien valmistamiseen rinnastettavana toimintana (tiedättehän la-su-yönä telkusta tulevan jenkkiläisen sarjan, jossa pajan johtajana on "laumanjohtajamursu") ?? ;-) - - njaa - takaisin asialinjalle... Soitetaan jamia! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)