18is9 01.03.2006 15:36:09 | |
---|
Ihan hauska idea ketjuksi tämä. Minulla on kotona ainoana sähkökitarana valkoinen Steinbergerin GM4S, eli se single-single-humbucker -malli. Sarjanumeron perusteella se taitaa olla ensimmäisen sadan koskaan valmistetun gm:n joukossa. Ostin sen Englannista aika lailla tuurilla kun alkoi Steinyn soundi kiehtomaan. Kitaraan olen ollut tyytyväinen, sointi on persoonallinen ja kepillä on mukava soittaa. Ongelmiakin on. Kielten saanti on vähän hankalaa, varsinkin paksumpien sellaisten. Talla hajosi osiksi tässä pari vuotta sitten, ja varaosien hommaaminen oli oma lukunsa. Tosin harrastajat ovat mukavaa ja avuliasta porukkaa, ja sain lopulta osat Yhdysvalloista käytännössä ilmaiseksi. Kiehtoisi laittaa tuohon rinnalle Parkerin Fly, siinäkin on persoonallinen ja omanlaiseltaan soundaava kitara. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
fox 01.03.2006 16:12:22 | |
---|
Ongelmiakin on. Kielten saanti on vähän hankalaa, varsinkin paksumpien sellaisten.. Ootkos Tampereen Musiikista kyselly?? Joskus maailmassa oli heillä siellä.. ;)
|
Jani The Rock 01.03.2006 17:14:04 | |
---|
Voin kysäistä kun näen, muistaakseni tavallinen. Jeh, nuo orkesteri-Levinithän on pirun kovissa hinnoissa. Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2 |
Veikko 01.03.2006 18:01:11 | |
---|
Kiehtoisi laittaa tuohon rinnalle Parkerin Fly, siinäkin on persoonallinen ja omanlaiseltaan soundaava kitara. Torilla on ollu jo jonkin aikaa myynnissä valkoinen Parker. Kyllä, minä kuuntelen ZZ Top -orkesteria päivittäin. |
18is9 02.03.2006 08:50:22 | |
---|
Ootkos Tampereen Musiikista kyselly?? Joskus maailmassa oli heillä siellä.. ;) Jep, ongelma liittyy lähinnä siihen, että itse kielisetin saanti vielä onnistuisi, mutta "#%#% se Steinyn tallassa oleva jousi ei kestä liian tujuja kieliä. Ja totta kai, se ei ole ollenkaan samanlainen kuin mikään muissa kitaroissa käytettävä vieteri. Käsittääkseni speksit löytyvät netistä jotta sellaisen saa teetettyä / ostettua jostain alan liikkestä (siis vieterikauppa, ei musiikkiliike), mutta en ole vielä jaksanut nähdä vaivaa. Tavalliset kieletkin siihen saa sovittimella kiinni, mutta tuo jousiongelma ei postu minnekään. Tottuu sitä soittamaan 10-setilläkin kun harjoittelee :). "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
18is9 02.03.2006 08:53:16 | |
---|
Torilla on ollu jo jonkin aikaa myynnissä valkoinen Parker. Jes, Parkerit nyt eivät ole mitään kovin harvinaisia. Lähinnä vain kalliita. Kaveri omistaa sellaisen ja mitä olen sitä testaillut on sen soitettavuus todella hyvä. Soundi on aika omalaatuinen, joten mikään mainstream-kitara sekään ei ole. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Wizaa 02.03.2006 22:26:15 | |
---|
Yhellä musatutulla on kirpparilta 100 markalla mummolta ostettu Cimarin les paul, ja käsittääkseni noi cimarit ja varsinkin lepit alkaa olemaan aika harvassa? Kitara on vielä älyttömän hyvässä kunnossa ja kaunis ku mikä.. There's no life like nolife. |
kari10 04.03.2006 11:22:15 | |
---|
Sain hankittua Ruokankaan Les paul Special TV yellow. Toisena vaihtoehtona oli käytetty, joku Gibsonin Les Pauleista. Mutta... Juha Ruokangas ehti kiireiltään kertomaan kitaran historiasta, materiaaleista ja mm. sen, että se on Juhan 20. tekemä kitara. Hienoa oli, että Juha ehti kiireiltään kertomaan kitarasta. |
Antroid 04.03.2006 14:13:03 (muokattu 04.03.2006 14:14:31) | |
---|
|
RjW 04.03.2006 14:52:51 | |
---|
Sain hankittua Ruokankaan Les paul Special TV yellow. Tuosta olisi kiva nähdä kuvia. Vissiin single-cut ja P-90:set mikkeinä? |
goose 04.03.2006 15:00:29 | |
---|
Tuosta olisi kiva nähdä kuvia. Vissiin single-cut ja P-90:set mikkeinä? Joo SC ja duncanin p90:set. Tarkka kopio Gibsonin vastaavasta, mutta lavassa helmiäisellä "Ruokangas". Meinasin itse jo viedä samaisen kitaran, mutta löysin samaan aikaan Goldtoppini ja se vei pidemmän korren. Mielenkiintoinen historia tolla TV-ruokankaalla kuitenkin. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Kimmo72 04.03.2006 15:15:58 | |
---|
Öööh.. En nyt tiedä kuuluisko tää tänne, mutta semmonen keppi kuin Jackson JSX-94 Consept. Olen antanut ymmärtää, että niitä valmistettiin "vain" 600 kappaletta. Consept nimen jälkeen malli muutettiin Performeriksi. Onko tämä Consept nyt sitten jotain harvinaista? Kenelläkään mitään lisäinfoa? Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Ze Kink 04.03.2006 15:22:01 | |
---|
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Crossroad 04.03.2006 16:33:20 | |
---|
Öööh.. En nyt tiedä kuuluisko tää tänne, mutta semmonen keppi kuin Jackson JSX-94 Consept. Olen antanut ymmärtää, että niitä valmistettiin "vain" 600 kappaletta. Consept nimen jälkeen malli muutettiin Performeriksi. Onko tämä Consept nyt sitten jotain harvinaista? Kenelläkään mitään lisäinfoa? oisko noin?on vaan vastaan kävellyt useampikin tollainen ja yhden joskus ostin paikallisesta musaliikkeestä hintaan 199e(käytettynä) |
Jani The Rock 09.08.2006 10:46:59 | |
---|
"En aamulla herää aikaisin. En kuuntele vittuiluja pomojen. Ruokatunnin pidän milloin vaan. Tänään vapaana kulkea saan". |
Santtu_123 09.08.2006 11:08:33 | |
---|
|
M.Karjalainen 09.08.2006 11:10:49 | |
---|
Epiphone Les Paul Standard Plus kitara on etsinnässä nimenomaan viininpunaisena värinä, joten otetaan vastaan vinkkejä mistäpäin voisi löytyä. Otin maahantuojaan ja paikalliseen yhteyttä asian tiimoilta, mutta vastaus oli että mun täytyy jostain koreasta tilata kitara ja muuta älykästä; tottakai naurut päin naamaan. Ostetaan Les Paul Standard - Musta tai viinin punainen |
Jani The Rock 09.08.2006 11:39:26 | |
---|
Toisaalta en yhtään ihmettele :D Juu, ei tuo ollu suosittu edes uutena. Mutta ihan vinkeä kitara kyllä, eikä siinä oo edes Floikka-hirvitystä... Ja toisaalta Guildilla oli aina rohkeutta tehdä noita outouksia. Just joku S-200 Thunderbird ja sitten toi X-79. "En aamulla herää aikaisin. En kuuntele vittuiluja pomojen. Ruokatunnin pidän milloin vaan. Tänään vapaana kulkea saan". |
Jani The Rock 09.08.2006 11:41:54 | |
---|
Epiphone Les Paul Standard Plus kitara on etsinnässä nimenomaan viininpunaisena värinä, joten otetaan vastaan vinkkejä mistäpäin voisi löytyä. Otin maahantuojaan ja paikalliseen yhteyttä asian tiimoilta, mutta vastaus oli että mun täytyy jostain koreasta tilata kitara ja muuta älykästä; tottakai naurut päin naamaan. Viininpunaset stankut voi olla vähissä. Joskus oli puhettakin jonkun kanssa siitä, että Epiphonen spesiaalivärisiä malleja on tullut ihan hyvin Suomeenkin, eli ehkä käytettynä löytyis. Tai joltain muulta merkiltä sitten vähintään... Oliko paikallinen musaliike tuo joka alko viisastella ja naureskella, vai maahantuoja? "En aamulla herää aikaisin. En kuuntele vittuiluja pomojen. Ruokatunnin pidän milloin vaan. Tänään vapaana kulkea saan". |
M.Karjalainen 09.08.2006 11:56:51 | |
---|
Viininpunaset stankut voi olla vähissä. Joskus oli puhettakin jonkun kanssa siitä, että Epiphonen spesiaalivärisiä malleja on tullut ihan hyvin Suomeenkin, eli ehkä käytettynä löytyis. Tai joltain muulta merkiltä sitten vähintään... Oliko paikallinen musaliike tuo joka alko viisastella ja naureskella, vai maahantuoja? Molemmat tässä tapauksessa olivat yhtä asiakaspalvelu lähtöisiä. Yhdessä ja erikseen vielä. Briteistä löytyy varmuudella, joten jos ei muualta löydy halvemmalla niin sieltä sitten. Tokailta ja Gibsonilta löytyy toki ne omat mallit missä on tämä väri - vähän tahtoo olevan liikaa euroja hinnassa vielä kuitenkin. Ehdotuksia otetaan kuitenkin vastaan mistä kaikista malleista tätä löytyy. Minä voin rehellisesti vain todeta tässä vaiheessa, että tämä tuleva kitara tulee olemaan ainoastaan välivaihe Gibsoniin eli käytännössä ostan hyvän ja edullisen les paulin ennen lopullista kitaraa, jos alkaa vaikuttamaan että tämä kitaramuotoilu on tehty itselleni. Lopuksi vielä tahdon antaa täyden tunnustuksen suorasukaisuudesta Gibsonin Europan edustajalle. Ostetaan Les Paul Standard - Musta tai viinin punainen |