Da Make 26.02.2006 00:11:01 | |
---|
Täydellinen kitarasoundi on se jota ei koskaan tavoita. Ja taas pitää kokeilla jotakin uutta ja upeaa vahvaria. |
jussimus 26.02.2006 00:19:12 | |
---|
Täydellinen kitarasoundi on se jota ei koskaan tavoita. Sen voi tavoittaa, mutta väliaikaista kaikki on vaan... Ja taas pitää kokeilla jotakin uutta ja upeaa vahvaria. Kierre ei tahdo loppua koskaan. Aina löytyy syitä vahvarin vaihtoon... |
superfly 26.02.2006 00:23:10 | |
---|
Täydellinen kitarasoundi on se jota ei koskaan tavoita. Ja taas pitää kokeilla jotakin uutta ja upeaa vahvaria. Onko saundi siis pelkkä vahvari? "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
jussimus 26.02.2006 00:34:49 | |
---|
Onko saundi siis pelkkä vahvari? Kukaan ei ole väittänyt näin. |
Da Make 26.02.2006 00:39:49 | |
---|
Onko saundi siis pelkkä vahvari? Soundi lähtee sormista, onko soundi siis pelkästään sormet? (Pistää sirkkelin pyörimään=) |
Laiskiainen 13.09.2011 20:23:40 | |
---|
Nostan tämän koska kuuntelin just "I can't quit you baby"n Gary mooren versiona Power of the Blues cd:ltä. Siis tämänhän pitäisi olla simppeli juttu, Marshall + Les Paul + mahd. jokin mieto overdrive purkki ja vähän kaikua päälle. En mulla ainakaan lähde tuo soundi millään omista kamoista vaikka kuinka ranteella vedän. - The late bird catches a nap - |
Grugi 13.09.2011 20:29:37 | |
---|
Laiskiainen: Nostan tämän koska kuuntelin just "I can't quit you baby"n Gary mooren versiona Power of the Blues cd:ltä. Siis tämänhän pitäisi olla simppeli juttu, Marshall + Les Paul + mahd. jokin mieto overdrive purkki ja vähän kaikua päälle. En mulla ainakaan lähde tuo soundi millään omista kamoista vaikka kuinka ranteella vedän. Soundi lähtee sormista hyvä mies sormista. ;) The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates] |
-Cale 13.09.2011 21:00:16 | |
---|
Eipä ole vielä tullut törmättyä moiseen. Paljon on kuitenkin hyviä. Itse arvostan soittajissa sitä että tavoitellaan omaa persoonallista saundia, oudoillakin (=lue harvinaisemmilla/tuntemattomilla, aliarvostetuilla jne.) kamoilla, eikä pelätä että isot pojat naureskelee niille. Saundin ei tarvitse edes olla erityisen "yleisesti hyvänä pidetty" kunhan se palvelee soittajan tarpeita ja toimii omassa kontekstissaan. Monesti yllättävistäkin laitteista voi löytää hyvän saundin joka reagoi juuri oikealla tavalla siihen omaan soittoon. Monetkaan eivät vaivaudu kokeilemaan ja tutkimaan erilaisia vaihtoehtoja vaan halutaan välttämättä se yleisesti m.net hyväksytty putkivahvistin jne. En tosin itsekään voi sanoa omaavani erityisen persoonallista saundia. Hyviä saundeja uransa varrella loihtineita mm.: Ty Tabor, Alex Lifeson, Brian May. |
hallu 13.09.2011 21:17:18 | |
---|
Grugi: Soundi lähtee sormista hyvä mies sormista. ;) Sen verran nasakka huomio, että pakko painaa plussaa:-) Itse olen kyllä monessa yhteydessä julistanut, että saundi lähtee sormista, mutta sehän tosiaan on yhtä mieletön väite kuin että soundi lähtisi vahvistimesta. Pakko varmaan hiljalleen päätyä siihen väistämättömään päätelmään, että soundi lähtee aivoista ja päättyy herraties mihin:-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Laiskiainen 13.09.2011 22:23:55 | |
---|
Grugi: Soundi lähtee sormista hyvä mies sormista. ;) Aaa.. Mä kun luulin että ranteesta. Mutta joo, kumma juttu tuo soundi joka soi siellä päässä muttei koskaan omasta kitarakaapista. - The late bird catches a nap - |
PaavoMik 14.09.2011 22:31:56 | |
---|
Sormistaha se on kii mut jos ny pitää jotai sanoo ni Kingston Wallin kakkoslevyn biisi Could it Be So, hienoin kitarasaundi mitä tullu kuultua so far. |
the-Antero 14.09.2011 22:36:12 | |
---|
Laiskiainen:Mutta joo, kumma juttu tuo soundi joka soi siellä päässä muttei koskaan omasta kitarakaapista. Mä oon löytäny sen oman soundini :) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Tinippa84 14.09.2011 23:08:31 | |
---|
the-Antero: Mä oon löytäny sen oman soundini :) Luulet vaan.... |
Tawsky 14.09.2011 23:32:30 | |
---|
the-Antero: Mä oon löytäny sen oman soundini :) Mutta löytykö Ibanezin hihna? |
jipeeällä 14.09.2011 23:32:54 | |
---|
Oikeastaan täydellistä kitarasaundia on vaikea saada yhdestä ainoasta vahvistimesta IMHO, mikäli siinä sattuu olemaan useampi kanava. Itse valitsisin ehkä useampikanavaisista Bogner XTC:n ja efektilaitteeksi Axe-FX II:n. Jotenkin tämän nimenomaisen Bognerin saundi miellyttää, ja on lähimpänä sitä, mitä haluan ja tarvitsen. |
HS 15.09.2011 09:06:48 | |
---|
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... ...
... hyvin". |
Spiral 15.09.2011 10:42:54 | |
---|
Grugi: Soundi lähtee sormista hyvä mies sormista. ;) Miksi aina kaikki hyvät miehet lipeää sormista? Sitten sitä päätyy jonkun juopon kainaloon. |
the-Antero 15.09.2011 17:11:18 | |
---|
ADEHD: Mutta löytykö Ibanezin hihna? Muuten löytyy ;) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
inrock 15.09.2011 19:52:12 | |
---|
Otan vapauden sanoa: Jäsenen Svilo soundi. Se on nälkä ja kylmä, mutta korpi on koti! Joka jätkän se ruokkii ja lämmittää! |
Tawsky 15.09.2011 19:57:46 | |
---|
inrock: Otan vapauden sanoa: Jäsenen Svilo soundi. Tää on kyllä kova. Kelpais mullekin. |