Aihe: Suuri säröpedaalikeskustelu
1 2 3 4 568 69 70 71 7279 80 81 82 83
LaMotta
21.10.2018 23:21:23

kimurantti1: Eli et ole verrannut Tumnusta Archeriin? Se oli mun teesini, verrattuna Archeriin Tumnus kompressoi vähän enemmän.

Ne on mulla laudassa melkein vierekkäin. Koska archer ei ole samaan tapaan transparentti middlealueen värittymisensä vuoksi, käytän niitä eri rooleissa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
22.10.2018 14:06:15
LaMotta: Ne on mulla laudassa melkein vierekkäin. Koska archer ei ole samaan tapaan transparentti middlealueen värittymisensä vuoksi, käytän niitä eri rooleissa.

Ihan mielenkiinnosta, millaisissa rooleissa näitä käytät?

Puhdistuuko Archer paremmin kitaran volumesta kuin Tumnus? Tumnus olisi kyllä todella hyvä, mutta saisi kyllä puhdistua paremmin kitaran volasta...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
LaMotta
22.10.2018 17:54:14

Puhdistuuko Archer paremmin kitaran volumesta kuin Tumnus? Tumnus olisi kyllä todella hyvä, mutta saisi kyllä puhdistua paremmin kitaran volasta...

Miun mielestä ja muistin mukaan yksikään omistamani klon-johdannainen ei puhdistu.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
kimurantti1
22.10.2018 23:50:35 (muokattu 22.10.2018 23:51:00)
LaMotta: Ne on mulla laudassa melkein vierekkäin. Koska archer ei ole samaan tapaan transparentti middlealueen värittymisensä vuoksi, käytän niitä eri rooleissa.

Ok. Mulla ei ole enää äänityksia tallessa, mutta samalle särön määrälle ja volalle säädettyinä ero oli musta selkeä.

Laulava Kylätohtori: Ihan mielenkiinnosta, millaisissa rooleissa näitä käytät?

Archer on ylipäätään vähän puhtaampi kuin Tumnus, mutta komppaan LaMottaa siinä, että keskimäärin Klon-pedaalit ei puhdistu volapotikalla yhtä hyvin kuin jotkut muut säröt.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Laulava Kylätohtori
06.11.2018 12:23:28
kimurantti1: Archer on ylipäätään vähän puhtaampi kuin Tumnus, mutta komppaan LaMottaa siinä, että keskimäärin Klon-pedaalit ei puhdistu volapotikalla yhtä hyvin kuin jotkut muut säröt.

Mikäs näiden äänenvärillinen ero on? Tumnuksessa, kuten ilmeisesti kaikissa kloneissa, on sellainen sanoisinko vaikka yläkeskiäänien korostus. Tai siis koko spedun ominaissoundi on jotenkin siellä korkeammalla osastolla, vaikka siitä bassoa saakin säädettyä. Se ei ole lainkaan niin "tanakka" kuin joissain muissa speduissa.

Liekö Archerissa sama juttu? Onko se vähän kuin klonien idea kenties, kun mielestäni Soul Foodissa oli sama juttu.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Sarko
06.11.2018 12:26:24
Laulava Kylätohtori: Mikäs näiden äänenvärillinen ero on? Tumnuksessa, kuten ilmeisesti kaikissa kloneissa, on sellainen sanoisinko vaikka yläkeskiäänien korostus. Tai siis koko spedun ominaissoundi on jotenkin siellä korkeammalla osastolla, vaikka siitä bassoa saakin säädettyä. Se ei ole lainkaan niin "tanakka" kuin joissain muissa speduissa.

Liekö Archerissa sama juttu? Onko se vähän kuin klonien idea kenties, kun mielestäni Soul Foodissa oli sama juttu.

Mun mielestä se on vähän niinku noiden Klonien juttu. Se on hyvä juttu se.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
LaMotta
06.11.2018 13:08:06

Shredator: Kokeileppa Friedman BE-OD, siinä on JCM-särö käytännössä yks yhteen. Wamplerit jää siinä taakse.

Mix tämä on sulla nyt sit myynnissä jos wampleritkin jää taakse?
Ei tuo Friedman itselle ainakaan ole vielä mitään varauksetonta ahaa-elämystä tehnyt.
Dropped C
06.11.2018 13:55:08
Hommasin Behkun HM-300:n ja MedallTsounin. Nyt sirkkelöi!
Barska
06.11.2018 15:30:23

LaMotta: Mix tämä on sulla nyt sit myynnissä jos wampleritkin jää taakse?
Ei tuo Friedman itselle ainakaan ole vielä mitään varauksetonta ahaa-elämystä tehnyt.

Mulle oli kanssa sama juttu tuon Friedmanin kanssa, hirveet odotukset kiitos nettihehkutukseen. Mun mielestä ihan hyvä, Marsu-wannabe-pedaali. Ei kuitenkaan mikään ihmeellinen. Toki muut vehkeet ja osaaminen vaikuttaa. Aika monta säröä on tullut tuomittua huonoksi, ennen kuin on löytynyt se mulla oikea vahvari/kitara-yhdistelmä kyseisen pedaalin kanssa. Ehkä toikin paikkansa mulla vielä löytää..
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
LaMotta
06.11.2018 16:14:38

Barska: Mulle oli kanssa sama juttu tuon Friedmanin kanssa, hirveet odotukset kiitos nettihehkutukseen. Mun mielestä ihan hyvä, Marsu-wannabe-pedaali. Ei kuitenkaan mikään ihmeellinen. Toki muut vehkeet ja osaaminen vaikuttaa. Aika monta säröä on tullut tuomittua huonoksi, ennen kuin on löytynyt se mulla oikea vahvari/kitara-yhdistelmä kyseisen pedaalin kanssa. Ehkä toikin paikkansa mulla vielä löytää..

Treble ja presence säätimet on tuossa jotenkin vähän härö pari. Ilman muuta pitäisi olla middle jommankumman tilalla.
Laulava Kylätohtori
06.11.2018 16:41:13
Sarko: Mun mielestä se on vähän niinku noiden Klonien juttu. Se on hyvä juttu se.

Joo, näin mä vähän ajattelinkin. Onhan tuossa kieltämättä todella hyvä soundi ja oma juttunsa. Saa nähdä, miten omalle Tumnukselle käy...
Juzpe
07.11.2018 15:35:33

Ootekste zoomaillu Greuterin säröspeduja? Ommeinaan melkomoisia:

https://www.youtube.com/watch?v=TWGZIcpsrb0
https://www.youtube.com/watch?v=0-BygmRW9Jk
santakasa
13.11.2018 08:45:53
Abasin nimellä on tullut uusi säröpedaali Pathos. Verrattun Revvin G3 -pedaaliin tuo pedaali vaikuttaisi olevan ehkä enemmän mun makuun juurikin tuon muhkeuden ansiota. Täytyy katsoa, jos ostaakin veronpalautuksilla kummankin pedaalin.

https://www.youtube.com/watch?v=zhnWPVOSh1U
https://www.youtube.com/watch?v=uANJMp_gnbw
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Laulava Kylätohtori
16.11.2018 17:02:58
Ostin Keeleyn Compressor Plussan testiin. Tarkoituksena siis boostata sooloja laulavaksi, mutta ilman etuasteen lyttäystä tai särön kasvattamista. Boosterit olen hylännyt sopimattomina jo vähän aikaa sitten ja od speduilla tahtoo heti olla liikaa säröä. Eli vaikeaa on elämä ollut.

Mutta Keeley vaikutti omaan tarpeeseen tosi hyvältä. Vähän siellä tuntuisi olevan sellaista kompuramaisuutta soundissa, jota ei saa pois, mutta sustain klo 9, volumella vähän boostia, humbucker-asento, blendiä sopivasti, että sustain kasvaa, mutta attack säilyy, niin hyvältä vaikuttaa. Tosin ainahan kaikki vaikuttaa hyvltä, mutta katsotaan nyt, miten käy.

Eli onkos tämä nyt ennemminkin mulla sustainer kuin kompura, koska yritän epätoivoisesti säätää kompurasta kompuran soundia pois. :)
TTV
17.11.2018 12:42:36
santakasa: Abasin nimellä on tullut uusi säröpedaali Pathos. Verrattun Revvin G3 -pedaaliin tuo pedaali vaikuttaisi olevan ehkä enemmän mun makuun juurikin tuon muhkeuden ansiota. Täytyy katsoa, jos ostaakin veronpalautuksilla kummankin pedaalin.

https://www.youtube.com/watch?v=zhnWPVOSh1U
https://www.youtube.com/watch?v=uANJMp_gnbw

Kappas, tuo Pathoshan vaikuttaa mielenkiintoiselta. Laitoin just omani tilaukseen, saas nähä miten se suhtautuu noihin Revv G3 kaksosiin :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
santakasa
17.11.2018 20:09:20
TTV: Kappas, tuo Pathoshan vaikuttaa mielenkiintoiselta. Laitoin just omani tilaukseen, saas nähä miten se suhtautuu noihin Revv G3 kaksosiin :-)

Parissa muussa esittelyvideossa tuli jotenkin digitaalinen soundi eikä sellainen lämmin soundi, kuten Olan videossa. Taitaa jäädä tilaamatta vielä' veronpalautuksilla, kun listassa on toinen virtalähde, Revv G3 ja Eartquake devicen phaser. Huoh, kun pitää olla kakka palkka. Tahtoisi ostaa kaikkea kivaa ; /
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
TTV
17.11.2018 20:16:46
santakasa: Parissa muussa esittelyvideossa tuli jotenkin digitaalinen soundi eikä sellainen lämmin soundi, kuten Olan videossa. Taitaa jäädä tilaamatta vielä' veronpalautuksilla, kun listassa on toinen virtalähde, Revv G3 ja Eartquake devicen phaser. Huoh, kun pitää olla kakka palkka. Tahtoisi ostaa kaikkea kivaa ; /

G3 on joka pennin arvoinen, siihen kannattaa ainakin laittaa osa veronpalautuksista :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
santakasa
18.11.2018 09:38:03
TTV: G3 on joka pennin arvoinen, siihen kannattaa ainakin laittaa osa veronpalautuksista :-)

Juu tuon tuun nyt vihdoinkin ostamaan. Innolla odotan, miten sopii Fryetten kanssa. Tarkotuksena laittaa normaalisti puhtaan kanavan mukaan, mutta soolossa sitten soolokanavasta aivan pieni särötys ja volumet sekä EQ:t kohdilleen. Fryetten lead-kanava kumminkin sen verran herkullinen sooloiluun. Just sopivan pehmeä ja lämmin soundi. : p
TTV
24.11.2018 13:41:54
TTV: Kappas, tuo Pathoshan vaikuttaa mielenkiintoiselta. Laitoin just omani tilaukseen, saas nähä miten se suhtautuu noihin Revv G3 kaksosiin :-)

Heh heh, Pathos tuli ja lähtee takaisin :-)

Hain äsken pedaalin postista ja samantien testiin. Ajelin sitä Bluetonen Fender Twin -tyyliseen puhtaaseen, johon myös noilla Revv G3 pedaaleilla ajan. No, ensinnäkin Pathosin volumepotikka on säädetty siten, että se pitää olla lähes täysillä, jottei volataso tipu by-pass signaalista. Verrattuna suoraan G3 pedaaleihin, joissa 50% volume vastasi samaa tilannetta. No, volat kaakkoon ja eteenpäin...

Pidin bass/middle/treble säädöt aluksi klo 12 ja perehdyin gainin määrään ja noihin smooth/edge moodeihin. Nooh, säröä alkaa löytymään vasta klo 15 ja sen jälkeen. Särö itsessään on aika miellyttävän kuuloinen, mutta ainoastaan edgellä, smooth on omaan tarpeeseeni liian plöröä. Gainia kasvatetaessa pedaalin kohina kasvaa selvästi, mikä on selkeä miinus noihin G3 verrattuna, jotka eivät kohise oikeastaan lainkaan.

Yleissaundi on klo12 asetuksilla aika tunkkainen, joten B/M/T säätöihin käsiksi. Bassoa ja middleä leikkaamalla ja trebleä hieman lisäämällä saa jo melko hyvän ja tiukan saundin. Mutta mutta, Pathosissa on jokin vittumainen "kumina", jota ei middlen kautta saa pois. Tämän takia pedaali kuulostaa jotenkin muoviselta ja lähes lelulta noihin G3 verrattuna.

Koska koko ajan vertasin Pathosia kahteen erilailla parametroituun G3 pedaaliin, ei voittajan valinta ole vaikeaa. Revv G3 on paljon monipuolisempi saundiltaan ja hiljaisempi kohinaltaan ja yleistuntumaltaan laadukkaamman oloinen kuin Pathos. G3 aggression moodit tekevät paljon enemmän eroa saundiin kuin Pathosin smooth/edge. En suosittele Pathosia kellekkään, Revv G3 saa kympin halvemmalla ja saundia yllinkyllin enemmän.

Tämmöistä tällä kertaa :-)
santakasa
24.11.2018 16:27:59
TTV: Heh heh, Pathos tuli ja lähtee takaisin :-)

Plussan annoin. Taitaa jäädä sitten ostamasta multa sitten. Tosiaan Olan testissä vaikutti asialliselta, mutta parissa muussa sitten ei oikein tuntunutkaan vakuuttavan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)