![]() 18.06.2014 12:03:58 | |
---|---|
Yhtä purkkia voisit kokeilla kitaran ja vahvistimen väliin. Nimittäin tätä: Mulla on MXR:n DynaComp samassa hommassa. Ihan jebasesti toimii ja saa kompuraakin viä halutessaan. "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku | |
![]() 06.07.2014 23:12:46 | |
Bluetonesta on moneksi. Vedeltiin päivän ratoksi erikoispäissään 60-luvun Farfisaa mun pedaalilaudan läpi Crossroadin clean-kanavaan. Tärkeitä hommia. https://www.youtube.com/watch?v=TuJZdcceM0A https://www.youtube.com/watch?v=x6SoAde-bNM When in doubt, lower your expectations. | |
![]() 14.07.2014 16:29:26 | |
TTV: Bugaboo... Saundiklipit on työn alla ja valmistunevat lähiaikoina ... Joko joko joko joko?? :) Kuumottais kuulla tota | |
![]() 14.07.2014 17:35:14 (muokattu 14.07.2014 18:22:18) | |
ReBeat: Joko joko joko joko?? :) Kuumottais kuulla tota No joo, tässä on valitettavasti käynyt hieman vanhanaikaisesti, sillä virallinen ammattilaisklippi on jumittunut studiotuunauksen syövereihin. Se on siis nauhoitettu, mutta asianomaisten muusikoiden mielestä vielä kesken ... Minä tai Bluetone emme voi tälle mitään. Mutta joo, asiaa helpottaakseni, hommasin kotistudioon AxeTrak isolaatiokaapin, johon aattelin tuupata tyypit Bugaboosta ensihätään ja muista Bluetoneistani sitten myöhemmin. Tulossa on HM-2 henkistä svedudödistä, modernimpaa alavireriffiä, normi-E:stä jotain rässintynkää ja sitten jotain hempeää hölinää puhtaalta kanavalta. Koitan saada nämä tällä viikolla aikaiseksi ja sitten tiedostot Bluetonelle sivuille laittoa varten. Autenttiseen testiin ja kuunteluun toivotan M.netin hyvät tyypit mielelläni kylään ja kokeilemaan itse. Mr.Speed nautiskeli Bugaboota ja EvenLouderia vajaan viikon verran ja kirjoittanee myös mielipiteitään tänne .... ..mut joo, nyt klippien pariin, ettei mee ihan Chlisese Demoncrasyksi :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 14.07.2014 19:44:27 (muokattu 14.07.2014 19:45:56) | |
Hepsis kepsis. Mulla tosiaan oli jäsen TTV:n Even Louder ja Bugaboo about viikon verran lainassa ja pari iltaa niiden kanssa tuli runkkailtua. Even Louder on siis JCM800 ja Soldano SLO100 kumpikin modernisoituna ja täytyy sanoa, että eritysesti se SLO-puoli oli kyllä ihana. Soundi oli todella iso ja karvainen ja sillä soitteli kyllä mielellään raskaampaa musiikkia. Ehkä ihan kaikista timmeimmässä jytkeessä se oli aavistuksen löysä noilla PAF-replicamikeillä, mutta boosterilla tai tiukemmilla mikeillä sekin luonnistuisi varmasti ongelmitta. Itse kyllä pidin soundista kovasti. Se ei kihissyt, ei sihissyt eikä kumissut. Mikään ei ärsyttänyt ja soundista tuli jonkin verran Herbertin 3. kanava mieleen, joskin vähän perinteikkäämmällä tatsilla. Tästä saisi todella helposti kanssa aivan loistavan 80's rock/metalsoundin, vain spandexit puuttuu. JCM800 oli positiivinen ylläri vaikka ko Marsusta en niin välitä. Aivan äärimmilleen vietynä sillä soittelee matalahkotehoisilla PAF:eilla Testamenttia yms. klassisempaa rässiä oikein hyvillä mielin. Soundi on sanalla sanoen PUREVA. Pikkasen miedommalla asetuksella ollaan todella nätisti siellä klassisen rockin tuntumalla, jolla soittelet helposti. Kanava puhdistuu myös yllättävänkin kivasti kitaran volapotikalla. Bugaboohan on tosiaan sekoitus Bluetonen omaa äärimetallivahvistinta ja Fenderin puhtaita. Tuo metallikanava on kaikkea mitä se lupaa. Se on tiukka, se on vihainen ja se on ISO. Siitä tulee hyvin paljon mieleen ENGL:it, erityisesti Savage, ja jossain määrin 5150. Soundi on todella massiivinen, mutta silti tiukka ja terävä. Sinänsä tämä kanava on aika yhden tempun poni omalla kokemuksella, eli tällä ei mun mielestä soitella oikein muuta kuin rankempaa tavaraa, kun taas Even Louderin SLO-puolella soittelee melkein mitä tahansa särötettyä kitaraa. Mutta sitten noita erilaisia hevisoundeja irtoileekin aivan laidasta laitaan. Bite-potikka ihan nollassa ei kuitenkaan tarjoile mitään Recto-löysää, mutta oma soundi löytyi aina sieltä klo 12 toiselta puolelta :) Treble shiftillä pystyy todella kivasti muokkaamaan vahvarin yläpäätä ja leikkaavuutta, mutta mikään asento ei sinänsä ärsytä. Alakertaa tuosta vehkeestä löytyy aivan käsittämättömän paljon isolla volalla, ja sen kanssa saa olla tarkkana. Fender-kanava taas tekee sen minkä lupaa. Huomion arvoista on se, että tuon saa ajettua aika pienelläkin volalla aika kivasti näkkärille, kun on kanavakohtainen volume ja master ja lisäksi päätteen master-vola. Tuolla saa loppupeleissä yllättävänkin paljon säröä ja isolla volalla maxitäböllä liikutaan jo siellä Bogner Shivamaisissa säröissä. Muuten tuosta puhtaasta saa sitten ihan raivostuttavuuteen asti kirkasta ja heleää puhdasta, joka olisi todellakin funk esimerkiksi telecasterilla. Sillä soittaisi myös kantrit nauraen. Sitten kun lisää keskiääniä ja pakittaa trebleä, niin aletaan löytää todella mielyttävää ja rikasta puhdasta. Päätteen pieni sagi ja saturaatio on koko ajan läsnä, joten esimerkiksi KT88:lle ominaista kellomaisuutta ei soundista löydy. Tämä ominaisuus löytyy esim. Bogner Shiva 20th Anniversarysta, joka pysyy todella pitkään aivan puhtaana ja jopa ärsyttävän kuulaana. Kirsikkana kakun päällä on Express-nuppi (Trainwreck-versio), jonka hain loppuviikosta ja yhtenä iltana ehdin siihen jo tutustua. Tästä saa muuten yllättävän paljon säröä irti, ja jo pienitehoisilla mikeillä tästä nykii menemään samaa osastoa kuin tuosta modatusta JCM800:sesta. Suljetun 412 kaapin kanssa (Mesa Stiletto 412) soundi on todella iso ja alakertaa on aikas tavalla. Minun mielestäni tämän nupin ehkä jopa parasta antia ovat todella kauniit puhtaat, jotka seuraavat dynamiikkaa loistavasti ja menevät aikas mielyttävästi räimiessä murolle. Puhdas soundi on Fenkkuun verrattuna vähemmän kuulas ja lämpimämpi. Se ei kuitenkaan ole missään nimessä tukkoinen Les Paulilla, mutta ehdottomasti parhaimmillaan yksikelaisilla. Yleisesti Bluetonet ovat olleet todella mieluisia tuttavuuksia. Kaikkia vahvistinversioita allekirjoittaa dynamiikka aikas selkeästi, jopa isoissa säröissä. Nuo eivät kuitenkaan ole "vittumaisia" soittotatsiltaan (paitsi Express isolla säröllä), eli soitettaessa voi kuitenkin jonkin verran kanssa fiilistellä. Toinen yhteinen nimittäjä on minun mielestäni tosi terve soundi. Ihan sama kuinka paljon tai vähän lykkää säröä vahvarista pihalle, niin soundi pysyy luonnollisena ja orgaanisena. Musta vähän tuntuu, että tässä täytyy alkaa suunnitella omaa Crossroadia... E: Niin joo.. Joitain clippejä tuli nauhoiteltua aikalailla kiireessä, mutta minusta tuntuu ettei niitä oikein viitsi laittaa jakoon. Mikitys ei toiminut lainkaan, ja mikitetty soundi on korkeintaan keskinkertainen siihen nähden mikä tonemonsteri pauhasi reeniksellä. Suosittelenkin lämpimästi kaikkia kiinnostuneita ottamaan omaan kokeiluun noita vahvareita jos vain mahdollisuus on. http://www.sieni.us/?id=38 | |
![]() 15.07.2014 20:04:29 | |
Näppäilin eilen 11 klippiä Bugaboosta (5 B-vireestä ja 6 E-vireestä, 9 särökanavalla ja 2 puhtaalla) ja vein filut tänään Harryn ja Matin koekuunneltaviksi. Jos ei mitään isompia muutosehdotuksia tule, niin ne saataneen Youtubeen "piakkoin". Toi käyttämäni AxeTrak ei ihan anna oikeuksia klipeille, sillä sen pieni elementti leikkaa jonkinverran matalia taajuuksia. Oleellista on kuitenkin se, että nupista saa erityylisiä saundeja ja jokaisen oma setuppi kaappeineen ym. sitten määrää sen, miltä se kullonkin kuulostaa. Malttakaahan vielä hetkinen :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 19.07.2014 16:07:44 (muokattu 19.07.2014 17:12:21) | |
TA-DA-DA-DAT-TA-DAA, tässäpä on nyt sitten herrasväelle muutama sämppeli Bugaboosta: Bluetone Bugaboo CRUNCH 1, B-vireistä ruåttipörinää, tallamikkinä BKP Nailbomb 7 AlNiCo. https://www.youtube.com/watch?v=NujbeQeKMFw Bluetone Bugaboo CRUNCH 2, E-vireistä rämpyttelyä, jossa kitaran volan vaikutus tulee esille, tallamikkinä BKP Nailbomb 6 Ceramic https://www.youtube.com/watch?v=3Pho5B0fpns Bluetone Bugaboo CLEAN, tallamikkinä BKP Nailbomb 6 Ceramic humpparina https://www.youtube.com/watch?v=tIatg9URiV8 Signaaliketju on tämä: kitara -> Bugaboo -> AxeTrak isolaatiokaappi -> Scarlet 6i6 -> Reaper, mitään efektejä tai jälkiprosessointia ei ole käytetty. Riffit ovat omiani ja samoin soitto, joten niitä ei kannata sen kummemmin alkaa ruotimaan :-) Tuubi-klipit tulee pian myös Bluetonen sivuille. Toistaiseksi saundit kuuluvat jostain syystä monona, koitamme jatkossa muokata ne kuulumaan "stereona". Ja tosiaan, AxeTrak söi tuota saundin alapäätä, eli sitä ei kannata pelästyä, "munaa" irtoaa oikeasti ihan riittävästi ;-) Tästä nupista on tekeillä nyt 100W päätteellinen versio 4 päätetuikulla, jossa tehopuolitus kahdella tuikulla. Sitä pääsee sitten testailemaan Bluetonen pajalla. Saundiklippien suhteen kaikenlainen palaute on arvokasta ja teemme tarvittaessa näitä lisää. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 19.07.2014 19:09:41 | |
TTV: Riffit ovat omiani ja samoin soitto, joten niitä ei kannata sen kummemmin alkaa ruotimaan :-) Tuubi-klipit tulee pian myös Bluetonen sivuille. Toistaiseksi saundit kuuluvat jostain syystä monona, koitamme jatkossa muokata ne kuulumaan "stereona". Ja tosiaan, AxeTrak söi tuota saundin alapäätä, eli sitä ei kannata pelästyä, "munaa" irtoaa oikeasti ihan riittävästi ;-) Tämän tiedon voin vahvistaa. Itte kun olin kokeilemassa, niin Mesan 412 Stiletto väänsi itkua! :D http://www.sieni.us/?id=38 | |
![]() 19.07.2014 19:28:57 (muokattu 19.07.2014 19:31:39) | |
TTV: TA-DA-DA-DAT-TA-DAA, tässäpä on nyt sitten herrasväelle muutama sämppeli Bugaboosta: Bluetone Bugaboo CRUNCH 1, B-vireistä ruåttipörinää, tallamikkinä BKP Nailbomb 7 AlNiCo. https://www.youtube.com/watch?v=NujbeQeKMFw Bluetone Bugaboo CRUNCH 2, E-vireistä rämpyttelyä, jossa kitaran volan vaikutus tulee esille, tallamikkinä BKP Nailbomb 6 Ceramic https://www.youtube.com/watch?v=3Pho5B0fpns Bluetone Bugaboo CLEAN, tallamikkinä BKP Nailbomb 6 Ceramic humpparina https://www.youtube.com/watch?v=tIatg9URiV8 Signaaliketju on tämä: kitara -> Bugaboo -> AxeTrak isolaatiokaappi -> Scarlet 6i6 -> Reaper, mitään efektejä tai jälkiprosessointia ei ole käytetty. Riffit ovat omiani ja samoin soitto, joten niitä ei kannata sen kummemmin alkaa ruotimaan :-) Tuubi-klipit tulee pian myös Bluetonen sivuille. Toistaiseksi saundit kuuluvat jostain syystä monona, koitamme jatkossa muokata ne kuulumaan "stereona". Ja tosiaan, AxeTrak söi tuota saundin alapäätä, eli sitä ei kannata pelästyä, "munaa" irtoaa oikeasti ihan riittävästi ;-) Tästä nupista on tekeillä nyt 100W päätteellinen versio 4 päätetuikulla, jossa tehopuolitus kahdella tuikulla. Sitä pääsee sitten testailemaan Bluetonen pajalla. Saundiklippien suhteen kaikenlainen palaute on arvokasta ja teemme tarvittaessa näitä lisää. Onko tuossa jokin äänitystekninen (tai youtuben) juttu, vai onko soundi todella noin tumma? Esim tuota crunch2 kuunnellessa näyttää treblet ja middlet olevan täysillä (vai onko toi eq toiselle kanavalle?), mutta yläpää jää (minusta) sen verran vajaaksi, että miksauksessa soundi voi jäädä pahasti jalkoihin. | |
![]() 19.07.2014 19:47:26 | |
Lastinen: Onko tuossa jokin äänitystekninen (tai youtuben) juttu, vai onko soundi todella noin tumma? Esim tuota crunch2 kuunnellessa näyttää treblet ja middlet olevan täysillä (vai onko toi eq toiselle kanavalle?), mutta yläpää jää (minusta) sen verran vajaaksi, että miksauksessa soundi voi jäädä pahasti jalkoihin. Joo, elikkäs ne säätimet menee siten, että RAW ja TOMB kytkimet ja niiden vasen puoli ovat tuota särökanavaa varten ja oikean puoleiset säädöt puhtaalle kanavalle. Crunch 1 äänityksessä hain tarkoituksella selllaista HM-2 höystettyä pörinää ja sen sai kivasti just käytetyillä parametereilla. Puhtaan kanavan saundeissa käytin paljon trebleä ja vähän bassoa, koska koitin saada humbuckerista mielekkään saundin. Ja edelleen korostan, että AxeTrak ei ole samankuuloinen kuin oikea kitarakaappi, joten siitä ei kannata huolestua saati vetää johtopäätöksiä vahvistimesta. Nauhoittaessa tuunasin saundeja suljettujen kuulokkeiden kautta, joten senkin vaste vaikuttaa valittuihin asetuksiin. Tulen tekemään syksyllä mikitetyllä kaapilla studioklippejä Harryn ja Matin kanssa, mutta tähän hätään niitä ei saatu. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 19.07.2014 20:27:50 (muokattu 19.07.2014 20:35:23) | |
Hmm. Jos nuo soundipätkät ovat edes suuntaa antavia, niin ei ne vain vakuuta. Nämä on kotimaassa käsintehtyjä vahvistimia, hinta reippaasti toista tuhatta ja pitäisi olla hyvän soundisia boutique-laitteita. Minä olen ollut kiinnostunut Bluetonen vahvistimista kovasti ja yrittänyt ajatella, että ei vain ole omaan makuun joku äänipätkä ja vielä minä sellaisen tilaan. Mutta aina kun on palstalle lähetetty soundipätkä, ovat ne olleet pettymyksiä. Minusta on ihmeellistä, että laitetaan ulos demoja joiden kanssa pyydellään anteeksi soittoa sekä äänityksen tasoa, että "tämä nyt ei anna täysin oikeaa kuvaa laitteesta". Jos kerran näytteistä ei kannata vetää johtopäätöstä vahvistimesta, niin miksi sellaisia näytteitä on ensinkään tehty ja ketä sellaisten julkaisu hyödyttää? Ei ainakaan valmistajaa. Näytteiden tarkoitushan olisi vakuuttaa yleisö ostamaan kyseinen laite, mutta minulle ne ovat tehneet päinvastaisen. Minulla ei muuten ole halua hyppiä kenenkään varpaille, mutta nyt halusin avautua kun ketju on täynnä ylistystä, jota oikeastaan mikään tähän ketjuun linkitetty äänipätkä ei tue. | |
![]() 19.07.2014 20:38:50 | |
rokettirollari: Hmm. Jos nuo soundipätkät ovat edes suuntaa antavia, niin ei ne vain vakuuta. Nämä on kotimaassa käsintehtyjä vahvistimia, hinta reippaasti toista tuhatta ja pitäisi olla hyvän soundisia boutique-laitteita. Minä olen ollut kiinnostunut Bluetonen vahvistimista kovasti ja yrittänyt ajatella, että ei vain ole omaan makuun joku äänipätkä ja vielä minä sellaisen tilaan. Mutta aina kun on palstalle lähetetty soundipätkä, ovat ne olleet pettymyksiä. Minusta on ihmeellistä, että laitetaan ulos demoja joiden kanssa pyydellään anteeksi soittoa sekä äänityksen tasoa, että "tämä nyt ei anna täysin oikeaa kuvaa laitteesta". Jos kerran näytteistä ei kannata vetää johtopäätöstä vahvistimesta, niin miksi sellaisia näytteitä on ensinkään tehty ja ketä sellaisten julkaisu hyödyttää? Ei ainakaan valmistajaa. Näytteiden tarkoitushan olisi vakuuttaa yleisö ostamaan ko. laite, mutta itselleni ne ovat tehneet päinvastaisen. Minulla ei muuten ole halua hyppiä kenenkään varpaille, mutta nyt halusin avautua kun ketju on täynnä ylistystä, jota oikeastaan mikään tähän ketjuun linkitetty äänipätkä ei tue. Ensiksi sanon, että (koskee kaikkia vahvistimia ja merkkejä) kannattaa käydä kokeilemassa jossain, eikä tehdä johtopäätöksiä vain klippien perusteella. Toiseksi, eihän yksikään vahvistinvalmistaja miellytä kaikkia ihmisiä. Jokainen ostakoon mieleisensä vahvistimen. Itsellä vahvistinrumba päättyi ja onni löytyi Bluetonesta. Tosin itse kävin ennen ostoa testaamassa vahvistimia omalla kitaralla, enkä kuunnellut yhtään klippiä netistä.... Jumalat puhuvat hullujen suulla... | |
![]() 19.07.2014 20:42:10 (muokattu 19.07.2014 20:43:05) | |
rokettirollari: Hmm. Jos nuo soundipätkät ovat edes suuntaa antavia, niin ei ne vain vakuuta. Nämä on kotimaassa käsintehtyjä vahvistimia, hinta reippaasti toista tuhatta ja pitäisi olla hyvän soundisia boutique-laitteita. Minä olen ollut kiinnostunut Bluetonen vahvistimista kovasti ja yrittänyt ajatella, että ei vain ole omaan makuun joku äänipätkä ja vielä minä sellaisen tilaan. Mutta aina kun on palstalle lähetetty soundipätkä, ovat ne olleet pettymyksiä. Minusta on ihmeellistä, että laitetaan ulos demoja joiden kanssa pyydellään anteeksi soittoa sekä äänityksen tasoa, että "tämä nyt ei anna täysin oikeaa kuvaa laitteesta". Jos kerran näytteistä ei kannata vetää johtopäätöstä vahvistimesta, niin miksi sellaisia näytteitä on ensinkään julkaistu? Näytteiden tarkoitushan olisi vakuuttaa yleisö ostamaan ko. laite, mutta itselleni ne ovat tehneet päinvastaisen. Minulla ei muuten ole halua hyppiä kenenkään varpaille, mutta nyt halusin avautua kun ketju on täynnä ylistystä, jota oikeastaan mikään ainakaan tähän ketjuun linkitetty äänipätkä ei tue. En puolustele tai pyytele anteeksi tän ketjun kirjoituksia tai muutakaan, mutta nyt nää klipit vaan laitettiin jakoon, jotta jotain vastinetta keskusteluille saadaan. Virallinen studioklippi on viivästynyt liian paljon Bluetonesta riippumattomista syistä. Asiaan, millaista saundia olet vailla, jos mikään palstalla esitetty ei vielä ole mieleen? Jos olet kiinnostunut Bluetoneista, niin voisitko kuvitella kokeilevasi sellaista ihan livenä? Onko sulla mahiksia poiketa pk-seudulla esim. Bluetonen pajalla tai sitten vaikka mun luona, niin pääset oikeasti kokeilemaan. Ei kannata vetää johtopäätöksiä nettiklippien perusteella ilman koesoittoa, sillä mihinkään klippiin ei saada koskaan kaikkia miellyttäviä ominaisuuksia saati setuppien vaikutuksia mukaan ;-) JA toisekseen, kyllä ne lisäklipitkin vielä tulevat, kunhan vaan maltat odottaa, toivottavasti niiden laatu vakuuttaa sitten myös vahvistinten laadusta. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 19.07.2014 20:43:40 | |
rokettirollari: Hmm. Jos nuo soundipätkät ovat edes suuntaa antavia, niin ei ne vain vakuuta. Nämä on kotimaassa käsintehtyjä vahvistimia, hinta reippaasti toista tuhatta ja pitäisi olla hyvän soundisia boutique-laitteita. Minä olen ollut kiinnostunut Bluetonen vahvistimista kovasti ja yrittänyt ajatella, että ei vain ole omaan makuun joku äänipätkä ja vielä minä sellaisen tilaan. Mutta aina kun on palstalle lähetetty soundipätkä, ovat ne olleet pettymyksiä. Minusta on ihmeellistä, että laitetaan ulos demoja joiden kanssa pyydellään anteeksi soittoa sekä äänityksen tasoa, että "tämä nyt ei anna täysin oikeaa kuvaa laitteesta". Jos kerran näytteistä ei kannata vetää johtopäätöstä vahvistimesta, niin miksi sellaisia näytteitä on ensinkään tehty ja ketä sellaisten julkaisu hyödyttää? Ei ainakaan valmistajaa. Näytteiden tarkoitushan olisi vakuuttaa yleisö ostamaan kyseinen laite, mutta minulle ne ovat tehneet päinvastaisen. Minulla ei muuten ole halua hyppiä kenenkään varpaille, mutta nyt halusin avautua kun ketju on täynnä ylistystä, jota oikeastaan mikään tähän ketjuun linkitetty äänipätkä ei tue. Tossa kannattaa miettiä sitä, että TTV ei itse ole myymässä Bluetonea eikä ole heidän markkinointimiehensä. Sitten vielä kun hetken aikaa mietit, että toista tuhatta suomalaisesta käsityöstä on aikas vähän. Eihän samaan rahaan saa edes "perus-Bogneria" tai muita näitä vähän parempia merkkejä uutena, jotka on kuitenkin ihan sarjatuotantokamaa piirilevylle tehtynä. Ymmärtääkseni tuosta Bugaboosta on tekeillä ihan pro-tason kamaa, mutta siinä tuntuu kestävän kun yleisö odottaa matskua kuin kuuta nousevaa. Sitten me kotirunkkarit yritämme jotain saada aikaan, ja seuraavaksi itketään, kun soundi ei vastaakaan studiotuotantoa. Bluetonen sivuilla on paljon clippejä noista vähän kevyemmän kaman vahvareista, jotka on oikein mainioita, suosittelen tutustumaan. Harry kyllä varmasti järkkää sulle ihan omaan testiin noita laitteita, kun vaan otat puhelimen kouraan ja pyydät. http://www.sieni.us/?id=38 | |
![]() 19.07.2014 22:04:15 (muokattu 19.07.2014 22:36:09) | |
TTV: Puhtaan kanavan saundeissa käytin paljon trebleä ja vähän bassoa, koska koitin saada humbuckerista mielekkään saundin. Bluetonet taitavat muutenkin olla vähän sieltä bassokkaammasta päästä, tai näin olen muutaman käyttäjän kanssa käytyjen keskustelujen perusteella ainakin ymmärtänyt. Tuo Bugaboo kuitenkin vaikuttaa jopa yllättävän tummalta, ainakin näiden näytteiden perusteella. Söivätkö nämä näytteet mielestäsi myös yläpäätä? Tuossa puhtaan kanavan pätkässäkin näyttää olevan treblet väännetty ihan tappiin ja soundi on vielä aika tumma.. eli säätövaraa ei taida olla enää yhtään tuosta eteen päin? Keraaminen nailbomb on mielestäni humppariksi vielä kohtalaisen kirkaskin. Soitto sinulla on kyllä hyvää ja plussaa siitä että hyvää hyvyyttäsi näitä väsäsit ilman palkkioita. Saapa nähdä millaisen kuvan ne viipyvät pätkät luo tästä koneesta... On kyllä totta että mitään ei kannata ostaa testaamatta, mutta onhan näillä näytteillä silti merkittävä osa kiinnostuksen herättäjänä. | |
![]() 19.07.2014 22:14:15 | |
Voihan Axetrakin mikki olla myös vähän liian laidalla tms. Yksittäistä soundia hakiessa helposti säätää liian tumman (miellyttävän) soundin, vaikka pitäisi sitä räikeyttä hakea, ettei bändisoittimien taajuudet kilpaile keskenään. Toki se on myös tietyn musan juttu. | |
![]() 19.07.2014 22:22:37 | |
Itse en noista pätkistä pitänyt sitten ollenkaan, suorastaan veti aika hiljaiseksi. Ruotsipätkästä puuttuu kaikki terä ja muna, mutta nuo muut ovat vaan suoraan sanottuna tuhnuja, alapäävoittoisia ja mitäänsanomattomia. Pitääkin tässä vaiheessa kysyä, että jos/kun ilmeisesti tekijäkään ei ole täysin tyytyväinen klippeihin, niin miksi ihmeessä julkaista näitä varsinkaan Bluetonen nimissä. Kiire on melko huono syy. Itse olen muutaman vahvarin ostanut klippien perusteella ja useimmiten ne ovat pitäneet paikkansa aika hyvin. Tämä on suoraan sanottuna erittäin huonoa mainosta firmalle ja vahvistimelle, mielestäni. War... war never changes. | |
![]() 19.07.2014 22:33:48 | |
Gabe: Bluetonet taitavat muutenkin olla vähän sieltä tummemmasta päästä, tai näin olen muutaman käyttäjän kanssa käytyjen keskustelujen perusteella ainakin ymmärtänyt... Itse taas olen pitänyt Bluetoneja melko kirkkaina peleinä. Ainakin Expressistä saa vääntää cuttia reilusti pienelle, samoin treblet ovat alle puolen päivän. Myös Dustyssa treblet ovat yleensä säröillä 9-12 ja puhtaalla 11-13. Ja näillä säädöillä trebleä kyllä riittää aika tavalla. Sanoisin, että mielestäni esim. Deluxe Reverb on tummempi kuin Bluetonet. Samoin testaamani Bassman Jr. ja Wizard ovat melko treblekkäitä pelejä. Siis mielestäni ennemmin kirkkaita kuin tummia. Siinä olen samaa mieltä, että bassoa riittää. Itse, kun en kovin bassokkaasta soundista välitä, niin bassot saa ruuvata kello 9 tienoille. Tosin bassot saa pois kokonaan, jos vääntää bassot nollille, joten säätövaraa kyllä riittää. Nämä siis vain omakohtaisina kokemuksina. Kyllähän näissä vaikuttaa muut signaaliketjun palikat ym., mutta itse henk. koht en kyllä luennehtisi Bluetoneja tummiksi. Ja Bugaboossahan on kait sama puhdas kanava kuin Dustyssa (?), jos siitä ruuvaa treblet täysille ja soundi on tumma, niin en voi millään ymmärtää. Jossain on pakko olla vikaa ja pahasti.... Jumalat puhuvat hullujen suulla... | |
![]() 19.07.2014 22:42:55 | |
Void: Itse en noista pätkistä pitänyt sitten ollenkaan, suorastaan veti aika hiljaiseksi. Ruotsipätkästä puuttuu kaikki terä ja muna, mutta nuo muut ovat vaan suoraan sanottuna tuhnuja, alapäävoittoisia ja mitäänsanomattomia. Pitääkin tässä vaiheessa kysyä, että jos/kun ilmeisesti tekijäkään ei ole täysin tyytyväinen klippeihin, niin miksi ihmeessä julkaista näitä varsinkaan Bluetonen nimissä. Kiire on melko huono syy. Itse olen muutaman vahvarin ostanut klippien perusteella ja useimmiten ne ovat pitäneet paikkansa aika hyvin. Tämä on suoraan sanottuna erittäin huonoa mainosta firmalle ja vahvistimelle, mielestäni. Harmi että näin kävi. Kuten sanottu, studiomateriaalia odotellaan edelleen ja kohta tehdään myös itse sitä lisää. Nämä klipit ovat talkoohengessä kotikonstein tehtyjä, ei edelleenkään kannata verrata niitä studiokamaan. Kiire on ainoa syy näiden julkaisemiseen, koska virallisen saundiklipin teko venyy ja kyselyitä saundien perään tulee jatkuvasti. Mun kamoilla ei nyt hifimpään tähän hätään pystyny, enkä kerrostalossa ala luukuttamaan kamoja mikitystä varten. Kokeillaan parantaa jatkossa, talkoisiin saa osallistua myös muutkin :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 19.07.2014 22:47:28 (muokattu 19.07.2014 22:50:41) | |
TTV: ...talkoisiin saa osallistua myös muutkin :-) Itse voisin jotain nauhoitella, jos osaisin ja olisi sellaiset vehkeet. Tosin olis tuossa Shure 57 ja joku ulkoinen äänikorttikin, mutta osaaminen on nollassa, samoin säätötaidot. Luulen, että Dusty saisi meikäläisen klipeillä täystyrmäyksen, vaikka totuus olisi toisenlainen... Tiedä sitten pitäisikö tähän loppuun laittaa itku- vai nauruhymiö... e. Tosiaan, pitäisi muistaa, että nämä klipit ovat kiireessä tehty ja KERROSTALOSSA, jolloin lienee selvää, ettei täyttä potentiaalia saada kaivettua esiin. Nuo viralliset klipit tosiaan viivästyvät Blluetonesta riippumattomista syistä, mutta eiköhän nekin sieltä tule. Siihen asti pitäisi antaa krediittejä siitä, että joku viitsii edes yrittää jotain, vaikkei olosuhteet parhaat mahdolliset olekaan.... Soundeista en osaa sanoa mitään, kun tuollainen mörköosasto on kyllä ehdoton nounou meikäläiselle soitettiinpa se millä vahvistimella tahansa.. Jumalat puhuvat hullujen suulla... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)