Aihe: Kemper Profiling Amp
1 2 3 4 567 68 69 70 7189 90 91 92 93
B-P Music
04.04.2017 11:43:27
TTV: Mites näissä päätteellisissä Kempereissä onnistuu se päätteen ON/OFF kytkeminen; voiko päätteen kytkeä pois päältä, jos vaikka haluaa soitella kuulokkeisiin? Tämä olisi kätevää niin ei tarttis renkkailla kaappipiuhaa välillä irti. Vai voiko profiilit määrittää siten, että osassa on pääte mukana ja osassa ei?

Valikosta löytyy on/off päätteelle. Mulla on pääteversio suurimman osan ajasta kotikäytössä äänikortissa kiinni, jolloin pidän päätteen pois päältä.
TTV
04.04.2017 12:25:06
B-P Music: Valikosta löytyy on/off päätteelle. Mulla on pääteversio suurimman osan ajasta kotikäytössä äänikortissa kiinni, jolloin pidän päätteen pois päältä.

Kiitos vastauksesta :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Mape
04.04.2017 17:39:53
Tuohon päätteeseen liittyen vielä Kemperin manuaalista:
There is no specific need to switch it off when not in use; unlike a tube power amp, the built-in class D amp is not in any danger when you have no speaker connected. Still, you may want to switch it off to reduce energy consumption.
Got a six-string heartbeat
TTV
04.04.2017 17:57:46
Mape: Tuohon päätteeseen liittyen vielä Kemperin manuaalista:
There is no specific need to switch it off when not in use; unlike a tube power amp, the built-in class D amp is not in any danger when you have no speaker connected. Still, you may want to switch it off to reduce energy consumption.

Jeps, noinhan se menee. Ite vaan laiskuuttani haluaisin olla nyppimättä kaappipiuhaa irti, jos haluaisin soitella kuulokkeilla. Tämä siis puhtaasti konditionaalissa, eli en omista Kemperin Power räkkiä/paahdinta, vielä :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
TTV
04.04.2017 19:06:33
Millaiset ovat käyttökokemukset tuosta päätteestä, kuuluuko hyvin pienilläkin voimakkuuksilla vai onko selkeä iso kynnysvolume? Lähinnä siksi kyselen, että onko kotisoittoon kaapinkautta järkevä vai kannattaako suoraan soittaa monitorien kautta?
B-P Music
06.04.2017 08:44:15
TTV: Millaiset ovat käyttökokemukset tuosta päätteestä, kuuluuko hyvin pienilläkin voimakkuuksilla vai onko selkeä iso kynnysvolume? Lähinnä siksi kyselen, että onko kotisoittoon kaapinkautta järkevä vai kannattaako suoraan soittaa monitorien kautta?

Ei ole kynnysvolumea. Eli kotisoittoon käy kaappi tai monitorit. Itse olen soitellut molempien kautta ja hyvin toimii.
Saikkonen
10.04.2017 16:36:23
Tämä on vähän henkimaailman kysymys, kuten vahvistimeen liittyvät yleensä tapaavatkin olla. Kaikki plugarit ja multiefektit ovat aiheuttaneet meikäläiselle kyllästymisen, vaikka alkuun olisivatkin kuulostaneet ja tuntuneet hyviltä.
Miten on Kemperin laita, ilmeneekö pidempään Kemperillä soitelleille "digi-kyllästymistä"?
Analoginen elää ja muuttuu, putket vanhenevat, komponenteissa on toleranssia jne, mutta vaikka Kemper hyvin putkivehjettä imitoikin, se on silti digitaalinen. Eli säilyykö inspiroiva soundi kuukaudesta toiseen? Entä uudet profiilit, tuleeko aito tunne, että vahvistin olisi vaihtunut, vai onko siellä pohjalla joku selittämätön Kemper-pohjatunne? :D
Lätkämailan irtolapaa kannattaa taivuttaa esim. kuuman lämmityspatterin välissä.
Lego
10.04.2017 18:02:37
Saikkonen: Tämä on vähän henkimaailman kysymys, kuten vahvistimeen liittyvät yleensä tapaavatkin olla. Kaikki plugarit ja multiefektit ovat aiheuttaneet meikäläiselle kyllästymisen, vaikka alkuun olisivatkin kuulostaneet ja tuntuneet hyviltä.
Miten on Kemperin laita, ilmeneekö pidempään Kemperillä soitelleille "digi-kyllästymistä"?
Analoginen elää ja muuttuu, putket vanhenevat, komponenteissa on toleranssia jne, mutta vaikka Kemper hyvin putkivehjettä imitoikin, se on silti digitaalinen. Eli säilyykö inspiroiva soundi kuukaudesta toiseen? Entä uudet profiilit, tuleeko aito tunne, että vahvistin olisi vaihtunut, vai onko siellä pohjalla joku selittämätön Kemper-pohjatunne? :D

Kai se riippuu hyvin pitkälle vallitsevasta asenteesta itsellä, avoimin mielin digimaailmaan kun on suhtautunut pidemmänkin aikaa niin tästä ei oikein ongelmaa pysty kehittämään. Vähemmän vaivalloista, omasta mielestäni, tämän kanssa puljaaminen on kuin esimerkiksi plugarien joista hohto on lähtenyt lähes samalla sekunnilla käyttöönotosta. Tästä tullaankin juuri tuohon fiilispuoleen mikä kempurassa onkin kohdallaan, tuntuu kuin olisi kaiken kattava arsenaali vahvistimia ja efektejä kompaktissa koossa. Digitaalisuus siinä on se viimeisin "kompastuskivi".

Helppo keino oikaista kyllästymisen tunnetta, laitteesta riippumatta, on antaa välillä kunnolla hanaa ja volumea sekä revitellä, kaikki kuulostaa paremmalta vähän kovemmalla :)

Kyllähän kunnon kamarunkkari kyllästyy vekottimeen kuin kikattimeen mutta itsellä se onneksi on rajoittunut kitaroihin. Vahvistinpuolen vaihtelu on ollut aika minimaalista lopulta. Ja tähän Kemperiin se on kyllä tyssänytkin täysin.
jpaa
10.04.2017 18:14:30 (muokattu 10.04.2017 18:15:57)
Saikkonen: Tämä on vähän henkimaailman kysymys, kuten vahvistimeen liittyvät yleensä tapaavatkin olla. Kaikki plugarit ja multiefektit ovat aiheuttaneet meikäläiselle kyllästymisen, vaikka alkuun olisivatkin kuulostaneet ja tuntuneet hyviltä.

Mulla on kaikkien mallintavien digilaitteiden kanssa käynyt niin että jossain vaiheessa ennemmin tai myöhemmin on herätty soundien kanssa että jaahas, eikun analogivehkeiden pariin. Kemperi oli ensimmäinen digilaite jossa soundit oli kyllä ihan tosi ok ja pätevät mutta kyllästyin valikkohelvettiin ja siihen että säädettävien nuppien määrä ja toiminnot ei meinannu mennä millään selkäytimeen. Swartilla mennään nyt. On kaks potikkaa, volume ja tone. No joo kaiulle ja tremololle vielä kolme lisää mutta niitä ei tarvi rassata. Olen tyytyväinen.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
Mape
10.04.2017 22:43:57
Kemperin soundit ei kyllästytä, mutta digiahdistus on tullut kyllä valikoita plärätessä varsinkin efektien kanssa. Liikaa säädettävää niin kuin kaikissa multsareissakin :) Omaksi onneksi soitan pääosin aika simppeleillä soundeilla niin toimii kyllä ihan plug n play, mutta ottaisin tuohon kyllä ihan mielelläni sellaisia "käännä yhtä nappia joko enemmän tai vähemmän" -tyyppisiäkin efektejä...
Got a six-string heartbeat
B-P Music
11.04.2017 11:08:44
Mape: Kemperin soundit ei kyllästytä, mutta digiahdistus on tullut kyllä valikoita plärätessä varsinkin efektien kanssa. Liikaa säädettävää niin kuin kaikissa multsareissakin :) Omaksi onneksi soitan pääosin aika simppeleillä soundeilla niin toimii kyllä ihan plug n play, mutta ottaisin tuohon kyllä ihan mielelläni sellaisia "käännä yhtä nappia joko enemmän tai vähemmän" -tyyppisiäkin efektejä...

Mulla sama. En edes jaksa surffailla valikoissa, vaan otan suosiolla efektit omasta laudasta. Kemperistä vaan joku hyvä ja simppeli profiili päälle. Yleensä Mbrittin tai Amp Factoryn tekemä. Niillä ei voi mennä metsään. :)
B-P Music
11.04.2017 11:16:34
Piti vielä sanoa, että hienoa kun Rig Manageriin ilmestyi viimeisimmässä päivityksessä noita eri valmistajien profiileja omiin kansioihin. Helppo testailla.
vaikeamuistaa
11.04.2017 12:37:23

En enää omista Kemperiä, mutta olen samoilla linjoilla kuin pari edellistäkin vastaajaa. Soundi ei kyllästyttänyt missään vaiheessa, mutta muutaman hyvän profiilin löydyttyä ei tullut enää niitä selailtua ja säädettyä. Efektit otin mielummin erillisistä pedaaleista, vaikka Kemperissä suurin osa olikin ihan käyttökelpoisia.

Olin oikein tyytyväinen Kemperiin, mutta omalla kohdallani meni tavallaan "hukkaan" suuri osa laitteen potentiaalista, joten siirryin simppeliin putkivahvariin.
If you don't have ability, you wind up playing in a rock band.
sebu
14.04.2017 13:42:07

vaikeamuistaa: En enää omista Kemperiä, mutta olen samoilla linjoilla kuin pari edellistäkin vastaajaa. Soundi ei kyllästyttänyt missään vaiheessa, mutta muutaman hyvän profiilin löydyttyä ei tullut enää niitä selailtua ja säädettyä. Efektit otin mielummin erillisistä pedaaleista, vaikka Kemperissä suurin osa olikin ihan käyttökelpoisia.

Olin oikein tyytyväinen Kemperiin, mutta omalla kohdallani meni tavallaan "hukkaan" suuri osa laitteen potentiaalista, joten siirryin simppeliin putkivahvariin.

Kaikki riippuu tarpeesta. Kemperi vastaa kerrostalossa soittajan tarpeeseen mielestäni paremmin kuin putkivehje. Varsinkin, jos halutaan sitä ison vahvarin soundia ja äänitellä sitä. Ne harvat live-tilanteet, joita kohdalle sattuu ja on sattunut, on menny aika kivuttomasti tuolla. Mulla on rack malli ja se on rackilaatikossa. Laatikkoon mahtu johdot ja simppeli kanavanvaihtaja bossilta. Et aika helppo paketti on. Mieluummin kyllä itsekin fiilistelen oikealla putkivehkeellä, jos se olis mahdollista.

Efektipuoli on sellainen, että itsekään en jaksa säätää sieltä juttuja. Korkeintaan vähän tilaa namiskoilla, jotka etupaneelista löytyy.

Mun suosikki on r.u.siriuksen bogner shiva profiilit.
Antso
20.04.2017 23:49:37

Rig Manageria tullu kaiveltua välillä iltaisin, ja ihan messeviäkin profiileja tullut vastaan. Muutamasta tallennettu vaan tuo Cab module(?), jos on ollut mieleinen. Yhdistelly niistä sitte. Itte ku tietää niin tekee mitä saa.

https://soundcloud.com/antso-mania/sarotestiacles

Siinä pari minuuttia samaa jauhantaa. 01:23 on jonku JCM800, johon ymppäsin oman Engl E212VH kaapin, jos näin voi sanoa. Kaks vipaa myös omaa Invaderia. Kautta linjan melkein kaikki ladatut ollu vähä liian tummia omaan makuun...

Ihan hyvejä cruncheja ja puhtaitakin alkaa jo olla. On tämä vaan hieno laitos :)
peltsi451
21.04.2017 22:05:00 (muokattu 22.04.2017 19:53:44)
Kemper...mielenkiintoinen juttu. Parhaita soundeja koskaan, taas toisaalta ei toiminut lievissä reunasäröissä ollenkaan. Puhtaissa tökki jokin. Vuoden verran pidin ja sitten lähti.

Lisäys; ettei nyt tulisi väärää käsitystä niin jos nyt joutuisi muuttamaan kerrostaloon niin valinta olisi ehdottomasti Kemper. Hyvien studiomonitorien kanssa mahtavaa.

Vaan kun toistaiseksi saa rääkätä putkivahvistimia omassa rauhassa.
sebu
26.04.2017 18:58:29

peltsi451: Kemper...mielenkiintoinen juttu. Parhaita soundeja koskaan, taas toisaalta ei toiminut lievissä reunasäröissä ollenkaan. Puhtaissa tökki jokin. Vuoden verran pidin ja sitten lähti.

Lisäys; ettei nyt tulisi väärää käsitystä niin jos nyt joutuisi muuttamaan kerrostaloon niin valinta olisi ehdottomasti Kemper. Hyvien studiomonitorien kanssa mahtavaa.

Vaan kun toistaiseksi saa rääkätä putkivahvistimia omassa rauhassa.

Oon kyllä samaa mieltä, et kliinit ja reunat on hankalia. Ja moni profiileista ei sytytä ollenkaan.

Mut tuo aikaisemmin mainitsemani shiva profiili on kyllä tosi hyvä. Kliini ja reunasärökin toimii hyvin. Ja luureilla oon huomannu, et just kliineillä jotku luurit toistaa tosi muovista soundia. Mullakin pari kertaa ollu lähdössä. Vaan tilanteet muuttuu ja nyt kerrostalossa tää toimii kyllä. Sit jos äänittää jotain ja kuuntelee, niin eipä se kuulostakkaan niin pahalta taustan kanssa.. Joku siinä itse soittohetkessä on, että jää kaipaamaan oikeaa juttua.

Turha tosiaan verrata sitä fiilistä oikeaan vahvistimeen ja miten ääni kaiuttimesta heijastuu eri puolille.
peltsi451
26.04.2017 20:22:52
sebu: Oon kyllä samaa mieltä, et kliinit ja reunat on hankalia. Ja moni profiileista ei sytytä ollenkaan.

Mut tuo aikaisemmin mainitsemani shiva profiili on kyllä tosi hyvä. Kliini ja reunasärökin toimii hyvin. Ja luureilla oon huomannu, et just kliineillä jotku luurit toistaa tosi muovista soundia. Mullakin pari kertaa ollu lähdössä. Vaan tilanteet muuttuu ja nyt kerrostalossa tää toimii kyllä. Sit jos äänittää jotain ja kuuntelee, niin eipä se kuulostakkaan niin pahalta taustan kanssa.. Joku siinä itse soittohetkessä on, että jää kaipaamaan oikeaa juttua.

Turha tosiaan verrata sitä fiilistä oikeaan vahvistimeen ja miten ääni kaiuttimesta heijastuu eri puolille.

Olet oikeassa, mulla sattui olemaan huippu-monitorit Genelec 8030) ja jotkut presetit kuullosti liian hyviltä. Ei voi moittia. Olin tyhmä kun myin, no sattuuhan sitä.

Kemper on hintansa arvoinen.
peltsi451
26.04.2017 21:33:35 (muokattu 29.04.2017 21:55:24)
tuplat
Metalkallo
13.05.2017 15:15:13
Kemperiä ei taida saada combo muodossa ollenkaan vai? Jos ei, niin on ihme, että miksi ei koska sehän olisi todella kätevä?
Vähemmän on nykyään enemmän
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)