Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 565 66 67 68 69121 122 123 124 125
Jontttu
17.05.2008 08:47:48 (muokattu 17.05.2008 09:13:50)
KISAVISAA!!!

Mentiin basistin kanssa etsiin tytölle uutta bassovahvaria. Sitten mentiin erääseen liikkeeseen, jossa pyörimme vähän aikaa. Sit kun kukaan ei tuntunut huomaanvan (3 myyjää ja ainoastaan me asiakkaina) menin kysyyn tiskiltä, josko joku voisi esitellä bassovahvareita. Huomasin edeltä, että liikkeessä oli vain yksi bassolle tehty vahvari. No eräs nais ihminen nousee keinutuolistaan ja alkaa kiertää liikettä me perässään. Nainen kävelee jokaisen vahvistimen luoksi (6 kitarastyrkkaria + se bassonuppi&kaappi). Nainen katsoo jokaisen vahvarin taakse nopeasti ja toteaa jokaisen vahvarin kohdalla vain "Tässä olis tällainen". Nainen saa vahvarit kaluttua läpi ja basso vahvarin kohdalla kysyn, että voisikko kertoo tästä enemmän. Nainen hymähtää ja menee takaisin keinutuoliinsa.

Nyt kuka arvaa mikä liike!?!

Oulun Musiikkikullas?
En tiedä onko joku jo vastannut näin, mutta itse menin etsimään kitaralleni telinettä ja keskustelu meni näin:
Minä: Onko teillä telinettä stratocaster kitaralle?
Myyjä: On, kato tuolta. *Osoitti johonkin suuntaan*
Minä: *Kävin katsomassa* Ei siellä mitään ollu.
Myyjä: Ahaa.
Sit odottelin pari minuuttia että myyjä sanoisi missä kyseisiä telineitä olisi.
Kyllästyin ja etsin ite telineeni. Ja kauppahan oli Oulun Musiikkikullas.
En ole sen jälkeen ostanut sieltä mitään.
shovi
17.05.2008 11:08:47
Musaliikkeethän vois laittaa portsarin siihen ovelle, ja sisäänpääsevät voisivat maksaa sisäänpääsymaksun. Vautsi et ois nerokasta.

Toihan olis ihan fiksua. Jäis kaiken maailman urpot ulkopuolelle ja kauppias vois keskittyä kaupantekoon ilman kymmentä "ostan ehkä jos saan testata kerran viikossa seuraavan 5 vuoden ajan" -mulkvisteja. Köyhät kyykkyyn!
Jazkaa
17.05.2008 12:55:50
Tampereen musiikki käytiin kaverin kanssa ostoksilla oli aikeissa ostaa kitara (kaverin siis)

Minä: Moro voiko kitaroita testata

Myyjä: aiokko ostaa

Kaveri: ehkä jos nyt ensin sais koettaa

Myyjä: Kuulkaas pojat jos te nyt vaan kattelisitte meillä on huomenna kova myynti päivä ja kaikki kitarat sain just virittettyä

katottiin kun meitä pari meitä pari vuotta nuorempaa hevaria soitti paranoidia ja veti kauheita dive bombeja (vapaat kielet soimaan ja kampea kehiin) lähdettiin naureskellen paikalta

ja se kova myyntipäivä oli sunnuntai

Taisi teissä olla jotain seikkoja mitkä ei houkuttanu myyjää antamaan skebaa käteen, itse, kaverit ja tutut ovat saaneet kyllä vallan mainiota palvelua sieltä. Pari kertaa on tultu kysymään "Haluatko testata?" kun on vain vähän vilkuillut vahvistimia. Harmi vaan että valikoima siellä on vähän suppea. :/
Left Handed Man
17.05.2008 13:06:58
Oulun Musiikkikullas?
En tiedä onko joku jo vastannut näin, mutta itse menin etsimään kitaralleni telinettä ja keskustelu meni näin:
Minä: Onko teillä telinettä stratocaster kitaralle?
Myyjä: On, kato tuolta. *Osoitti johonkin suuntaan*
Minä: *Kävin katsomassa* Ei siellä mitään ollu.
Myyjä: Ahaa.
Sit odottelin pari minuuttia että myyjä sanoisi missä kyseisiä telineitä olisi.
Kyllästyin ja etsin ite telineeni. Ja kauppahan oli Oulun Musiikkikullas.
En ole sen jälkeen ostanut sieltä mitään.

No riippuu vähän aina kun käyn siel yksin tai kaverin kaa minä 10v Ihme kyllä olen aina saanut oikein hyvää palvelua vaikka olenkin ollut yksin.
For those about to ROCK! We salute you!
fox
17.05.2008 13:18:58

Marzi, ota plussa. Säästit minulta kirjoittamisen vaivan :)

Ja täältä toinen... ;)

Voi kuinka se sitä soitinkaupan setää/tätiä ilahduttaa, kun siellä käydään testaamassa (ja mahdollisesti vähä naarmuttamassa, ei tahallaan toki) jotain kitaraa, ja se kuitenkin sitten Saksainmaalta ostetaan, kuin niin monessa postauksessa on mainittu. Paras tilannehan tietenkin on, jos sinne kotimaan soitinkauppaan vaaditaan tilattavaksi joku erikoisempi soitin (väriltään tai muuten) , koskapa se soitinkaupan setä sen joutuu tukkurilta ihan rahalla sen sinne varastoon ottamaan, ei ne oo siellä vaan "lainassa jostain mystisestä varastosta" ja palautettavissa koska haluaa.
Eli monet noista kommenteista on nyt vaan kivaa ajanvietettä rajoittavan myyjän toimiin aiheettomasti närkästyneitten nuorempien henkilöiden turhaa nillitystä tosiaankin...
Kannattaa katsoa se "kolikon toinen puolikin" ennenku ruvetaan tyhmistä kommenteista niitä teidän asiakaspalvelijoita syyttelemään.. Toki se on täällä helppoa porata, jos on myyjä hallitulla kuittailulla lopettanut intensiiviset ja mukavat soittotuokiot, mutta todellakin soitinkauppa ei oo musaluokka...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Ylilordi
17.05.2008 14:25:30
Kannattaa keskittää kamaostot yhteen liikkeeseen niin siellä voi sitten rauhassa käydä testaamassa pidempiäkin aikoja kun myyjä muistaa että tuohan oikeasti ostaa joskus jotain. Turun Soitin Laineelta olen hankkinut 3 kitaraa, 2 vahvistinta, pedaaleja, kieliä, piuhoja ynm. sälää ja kertaakaan ei ole tultu sanomaan vaikka pidempäänkin vinguttaa.

Ei niitä musakaupassa "hillujia" tule täysin myöskään ohittaa asiakasryhmänä. Kertaalleen menin puhtaasti polttamaan aikaa akustisten kitaroiden puolelle mutta käsiin osui sitten niin mahtava Höfner että lähti siltä istumalta mukaan. Se on sitten eri asia jos ei ole rahaa ylipäätänsä mutta menee silti soittelemaan.
"For never was a story of more woe Than this of Victoria and her Julian"
ziggystardust
17.05.2008 14:34:54 (muokattu 17.05.2008 14:36:11)
Monosta varmasti tarkoitat. Ei oo enää, paloi joku aika sitten.

Musaliikeihmisten puolesta sen verran, että vuositasolla tämä kitaroiden "testailu" saattaa aiheuttaa aika paljon vahinkoa soittimille. On nähty jos jonkinlaista kolhua kepeissä kun niitä on joko kolhittu tai jätetty ständeihin miten sattuu. yritä siinä myydä sitten kitaraa uutena. Muös kaikenmaailman ketju/vetskari/nappiviritelmät vaatteissa raapii kitaroiden takapinnat pilalle. Että jos se musiikkiliikkeen setä/täti on vähän herkillä sen suhteen, että menet "testaamaan" kitaraa kolmeksi vartiksi bussia odotellessa, niin ymmärtäkää vähän niitäkin. Musaliike on kumminkin kauppa siinä kun muutkin, eikä mikään soitteluhuone.

Jep,Mononenhan se oli:) loistava levykauppa ja hyvät jutut.Tiedätkö yhtään aikooko ne perustaa uutta liikettä palaneen tilalle?Niin ja kerran siellä oli yksi heppu joka selitti jostain musa dvdeestä hirveen kauan ja sitten kun tämä myyjä kysyi,että mikä tämä kyseinen dvd oli,niin tämä asiakas pää kumarassa,hiljaisena toi tiskille Thin Lizzyn uuden musa dvdeen.Eikä sanonut enää mitään van maksoi:) olikohan jotain hävettävää ostaa kyseinen musaleffa?Thin Lizzy on vänkä yhtye:)

Niin ja olet tosiaan aivan oikeassa tuossa musaliike ihmisten puolustelussa.itse ainakin ihan suosiolla kun kokeilen kysyn että otanko takin pois että en naamuta skittaa.

Miksiköhän tuo minun kirjoituksenikin tuli tuollaiseksi niin kuin se olisi lainattu,no kumminkin.
bfoc
18.05.2008 18:45:55
Miksiköhän tuo minun kirjoituksenikin tuli tuollaiseksi niin kuin se olisi lainattu,no kumminkin.

Sulla on hakasulut väärissä paikoissa

Niiden sisällä teksti näytää lainaukselta.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
JOPPA
18.05.2008 20:27:11
No tä nyt ei oo silleen mitenkään tyhmä mut hyvä kummiski. Eli oltiin kaverin kanssa Turussa Fasulla ja ku miä siinä kattelin ku kaveri soittelee kitaraa, ni siihen tuli semmone joku tyyppi ja kysy et onks näil Jim Dunlopin Jazz plektroil jotain eroi. No siihen myyjä vastas että ei. Muuta ku väri. Ja sitte hetken pääst se sano viel paitsi et mustal soi tietty paremmin jos soittaa Heavyy. Siis kuulin sen vaan siin. Mut kummiski aika hauska=D
Hyvien kitaristejen ei tarvitse harjoitella. Se on taidottomien hommaa.
c72367
29.05.2008 13:03:43
Bändikeskus kampissa:
Olin etsiskelemässä uutta settiä kotikäyttöön ja kävelin sisään liikkeeseen. Kundilla näytti olevan joku soitto/opetussessio käynnissä muutaman teinin kanssa. Keskustelu meni suurin piirtein näin:
- lmoitin että uutta settiä olisin hankkimassa, lespa tyylistä ja pientä vahvaria
- Aiotko oikein ostaakin? (olen 34v ja palttiarallaa siistillä ulkomuodolla varsinkin kun töistä olin suoraan tulossa)
- Tarkoitus olisi, mitäs olisi tarjolla?
- Mulla on kaupungin halvimmat. (ei elettäkään nousta perseeltään)
- Okei.
... hiljaisuutta
- Joo, me varmaan jatketaan poikien kans

Totesin sitten mielessäni että asiahan on hyvin selvä jos kerran poikien musatunti on kaverin pääasiallinen toimeentulomalli ja uusmyyntiin ei viitsitä panostaa sen enempää. Lähdin pois ja kävelin mäkeä vähän ylöspäin musamaailmaan jossa joku viitsi tehdä vähän työtäkin myynnin eteen ja ostin japsitokain ja Microcuben. Eipä ole sen jälkeen paljon bändikeskuksessa tarvinnut asioida muutenkaan.
Dunga
29.05.2008 13:09:15
Eiköhän se ollut ihan reilua vetää (tod.näk. maksullinen) soittotunti loppuun. Tietysti tuo on aika typerää vetää tunteja aukioloaikana jos ei muita myyjiä ole paikalla.
Accidento bizarro - tutto morto.
Jesmies
29.05.2008 13:22:41
Kannattaa keskittää kamaostot yhteen liikkeeseen niin siellä voi sitten rauhassa käydä testaamassa pidempiäkin aikoja kun myyjä muistaa että tuohan oikeasti ostaa joskus jotain. Turun Soitin Laineelta olen hankkinut 3 kitaraa, 2 vahvistinta, pedaaleja, kieliä, piuhoja ynm. sälää ja kertaakaan ei ole tultu sanomaan vaikka pidempäänkin vinguttaa.

Ei niitä musakaupassa "hillujia" tule täysin myöskään ohittaa asiakasryhmänä. Kertaalleen menin puhtaasti polttamaan aikaa akustisten kitaroiden puolelle mutta käsiin osui sitten niin mahtava Höfner että lähti siltä istumalta mukaan. Se on sitten eri asia jos ei ole rahaa ylipäätänsä mutta menee silti soittelemaan.

Juuh. olen huomannut. Itselläni on vain yksi musaliike jossa tulee asioitua, eli keravan intro music jos on jotain kiireellistä tai yksittäistä pientä rompetta, isommat ostokset thomannilta. Kyllä siellä kumpikin näistä perusmyyjistä tuntee sen verran hyvin että tulee usein jauhettua paskaa muutenvaan ja usein pientä alennusta myös tuotteista saa :)
Se mikä ei tapa - sattuu vitusti.
c72367
29.05.2008 14:29:28
Eiköhän se ollut ihan reilua vetää (tod.näk. maksullinen) soittotunti loppuun. Tietysti tuo on aika typerää vetää tunteja aukioloaikana jos ei muita myyjiä ole paikalla.

Toki. Olisin kuitenkin odottanut, että kundi olisi edes jotain muutakin myyntipuhetta pitänyt kuin että mulla on kaupungin halvimmat. Esim. Meiltä löytyy nämä ja nämä merkit/mallit ja tossa esite ja tossa hinnat, valitettavasti tunti meneillään mutta loppuu vartin tai puolen tunnin päästä että jos voit tulla takaisin sitten niin katotaan tarkemmin. Tai sitten kysynyt oppilailta että käykö jos pidetään vartin tauko ja pidetään tuntia vartti pitempään. Anyway, oma mielipiteeni oli ja on yhä, että tuolla yrityksen määrällä ei multa rahaa tipu vaan raahaan lompakkoni jonnekin muualle.
Dunga
29.05.2008 14:48:23
Toki. Olisin kuitenkin odottanut, että kundi olisi edes jotain muutakin myyntipuhetta pitänyt kuin että mulla on kaupungin halvimmat. Esim. Meiltä löytyy nämä ja nämä merkit/mallit ja tossa esite ja tossa hinnat, valitettavasti tunti meneillään mutta loppuu vartin tai puolen tunnin päästä että jos voit tulla takaisin sitten niin katotaan tarkemmin. Tai sitten kysynyt oppilailta että käykö jos pidetään vartin tauko ja pidetään tuntia vartti pitempään. Anyway, oma mielipiteeni oli ja on yhä, että tuolla yrityksen määrällä ei multa rahaa tipu vaan raahaan lompakkoni jonnekin muualle.

Totta turiset, paremmin olisi homma tullut hoitaa. Musakauppiaiden (kuten muidenkin) pitäisi ymmärtää, että asiakkaat muistavat nämä fibat paremmin kuin he itse, ja äänestävät usein jaloillaan. Itse olen esim. laittanut Porin toisen suuremman musiikkiliikkeen täysin boikottiin, kun myyjä palveli paksulompakkoisia isukkeja ja pikkutyttöjä jonon ohi, vaikka itse oli jonottanut kassalla rutkasti kauemmin, ostoaikeissa.

Jos ei raha kiinnosta niin onneksi on muitakin liikkeitä :)
Accidento bizarro - tutto morto.
fuzz
29.05.2008 18:48:51
Mutta täytyy kyllä nostaa hattua Kuopion DLX:n myyjälle. Oon vielä nuori, ja silti aina kun oon siellä käyny kitaroita yms. tavaraa kattelemassa niin sieltä on tullut kaveri kyselee että miten voisi auttaa. Enkä edes kovin ihmeellisiä ostoksia ole siellä tehnyt, pedaalin + kieliä + t-paidan. Siinä suunnilleen kaikki. Hienoa asiakaspalvelua!
elämän tarkoitus on 42
speech
29.05.2008 19:46:46

Mutta täytyy kyllä nostaa hattua Kuopion DLX:n myyjälle. Oon vielä nuori, ja silti aina kun oon siellä käyny kitaroita yms. tavaraa kattelemassa niin sieltä on tullut kaveri kyselee että miten voisi auttaa. Enkä edes kovin ihmeellisiä ostoksia ole siellä tehnyt, pedaalin + kieliä + t-paidan. Siinä suunnilleen kaikki. Hienoa asiakaspalvelua!

Palvelu on Kuopion DLX:ssä ollut aina huippuluokkaa.
Snapo
29.05.2008 20:01:36

Plekujen lisäksi viime kesänä tuli ostettua japsijaska tuolta. Tätäkin ennen palvelu oli just tyyliin "kuinka voin auttaa" jne. Tänäänkin yläorrelta nappasin uutukaisen musarin mallia pete, myyjä tuli vierelle positiivisesti toteamaan että "eikös olekkin helvatan hyvä?" eikä "ei sulla ole kuitenkaan rahaa tollaseen anna tänne". Oli muuten Ben Granfelt tänään Engl-klinikkaa hoitamassa tuolla. Jonkinlaista smalltalkkia tuli harrastettua siinä klinikan jälkeen, tosi kiva heppu on : )
Mr_Odo
29.05.2008 20:28:34 (muokattu 29.05.2008 20:29:07)

Minä olen ainakin saanut huippuluokan palvelua kaikissa DLX:issä joissa olen käynyt.
"It's little more tricky..." - Yngwie Malmsteen
hevikukko
29.05.2008 21:13:38 (muokattu 29.05.2008 21:23:40)
Kysyin, Yleisesti putkista, voiko näitä käyttää tässä laitteessa?

vastaus: Makuasia

Kysyin, No siis onko nämä yhteensopivat?

vastaus: Kyllä sen sitte huomaa.

Kysyin, Siis onko tässä tarvista tehdä muutoksia?

vastaus: No hmmmm ehkä, sitte sen näkee....

Kysyin, Jos hajoaa vai?

vastaus: No.....ymmmhhhh .......jne.....

Sanoin lopuksi: Joo....okei...."tyyliin (Antaa olla)"

En perhana vieköön noin tyhmäksi itseäni ole tuntenut aikoihin.
Jäin samaan pisteeseen kun ennen näitä kysymyksiä.

:D kiesus sentään.....en kerro missä ja milloin.....mutta uskomatonta pyöreää välinpitämätöntä piittaamattomuutta.
Tästä lähtien pidän turpani kiinni ja kysyn täältä!
Ollaanpas ja harjoitellaan :P
pekurides
29.05.2008 21:33:20

Paskan marjat!
silloin kun ollaan töissä niin tehdään töitä ja pidetään ne tunnit vapaa-ajalla, ei tuossa pitäisi olla kahta sanaa!

Ellei sattunut olemaan bändikeskuksen omistaja niin se oikea omistaja ei varmaan hyvällä katsele.... kumpikohan on tärkeämpää!
Tunteella päin vittua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)