Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 565 66 67 68 69165 166 167 168 169
Telecast
27.08.2015 19:59:56
steelduck: Fuzzit on pääsääntöisesti todella kranttuja siitä mihin vahvistimeen niitä ajetaan. Itse olen huomannut, että toimivat parhaimmillaan marsall tyyppiseen putkariin joka on säädetty antamaan vähän reunasäröä - eli melkein clean.

Ainoa Fuzz jonka tiedän toimivan melkein minkä kanssa vaan on Wamplerin Velvet Fuzz. Wampler suunnitteli sen niin, että se antaa jo itsessään semmoisen "fuzzilla marsuun" soundin.

Tässä videolla on ihan hyvää testiä siitä kun ajavat Big Muff Fuzzia Marshalliin vs. cleaniin Twin Reverbiin.
https://www.youtube.com/watch?v=CdKjhXWpjq8

Pitääpä tuota wampleria tutkaista.
Olipas mahtava video! Oon tiennyt kyl, että eroja on, mutta en näin rajua eroa ole ajatellutkaan!
Laulava Kylätohtori
31.08.2015 09:13:04
erty: Kerro miten kävi! Tuliko holtitonta vinkunaa vai kontrolloitua oskillaatiota..

Ei kumpaakaan. Yllättävän vähän soundi muuttui. Siitä tuli ehkä enemmän "lo-fi" tai jotain. Eli monona toistot oli selkeämpiä ja erottelevampia. Tosin testasin pikaisesti eilen illalla todella pienillä volumeilla, enkä muutenkaan ymmärrä delaysta mitään. Mutta kannattaa kokeilla, kyllä tuo johonkin varmasti sopii...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Metalkallo
07.09.2015 15:02:00 (muokattu 07.09.2015 15:07:04)
Tietääkö kukaan onko olemassa sellaista pedaalia joka keskittyisi vain bass,middle ja treble säätöihin eli toimisi eq välineenä kuten vahvarin omat eq namiskat? Mulla on tuommoinen marsun JTM1 nuppi ja siinä ei ole kuin tone ja volume säädöt ja tuli mieleen jos olisi mahdollisuus saada pedaalilla nuo eq säädöt jotta voisi säädellä bassoa, keskialuetta sekä kirkkautta muuttaen vahvarin soundia.

Löysin kyllä tällaisen, mutta onko niitä muitakin?
https://www.youtube.com/watch?v=9XNxEVlvK-c
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Genitalripper
07.09.2015 15:06:23
Metalkallo: Tietääkö kukaan onko olemassa sellaista pedaalia joka keskittyisi vain bass,middle ja treble säätöihin eli toimisi eq välineenä? Mulla on tuommoinen marsun JTM1 nuppi ja siinä ei ole kuin tone ja volume säädöt ja tuli mieleen jos olisi mahdollisuus saad pedaalilla nuo eq säädöt jotta voisi säädellä bassoa, keskialuetta sekä kirkkautta muuttaen vahvarin soundia.

Löysin kyllä tällaisen, mutta onko niitä muitakin?
https://www.youtube.com/watch?v=9XNxEVlvK-c

Helpottaa kummasti, jos ei ole pakko olla parametrinen vaan kelpuutat graafisen EQ pedaalin.
Metalkallo
07.09.2015 15:13:50
Genitalripper: Helpottaa kummasti, jos ei ole pakko olla parametrinen vaan kelpuutat graafisen EQ pedaalin.

Olis hyvä jos sais ilman boostia, että pedaali toimisi vain eq välineenä pelkästään.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Genitalripper
07.09.2015 15:19:23 (muokattu 07.09.2015 15:24:36)
Metalkallo: Olis hyvä jos sais ilman boostia, että pedaali toimisi vain eq välineenä pelkästään.

Ainakin tuossa MXRn M108 EQssa on erikseen sisään- ja ulostulo signaalin voimakkuuden säätö. Ja eikös nuo toimi ilman moisiakin niin, että jos huomaa että tulikin boostattua liikaa, niin laskee kaikkia liukuja samanverran?

E: Ja eikös sillä parametrisellä pedaalilla tulee boostattua ihan samalla tavalla jos korostukset on vastaavat graafiseen vastineeseen verrattuna?
Murmeli
07.09.2015 16:30:55
Mikä olisi n. 100+ euron budjetille soppeli hyväsaundinen rotaryspedu, jossa nopeudenvaihdolle on oma polkaisukytkin? Näyttää enimmäkseen olevan 250+€ boutique-osastoa..
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
LaMotta
07.09.2015 17:11:34

Metalkallo: Olis hyvä jos sais ilman boostia, että pedaali toimisi vain eq välineenä pelkästään.

Mxr 108 on se mitä tarvitset.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Socialite
07.09.2015 18:40:20
Murmeli: Mikä olisi n. 100+ euron budjetille soppeli hyväsaundinen rotaryspedu, jossa nopeudenvaihdolle on oma polkaisukytkin? Näyttää enimmäkseen olevan 250+€ boutique-osastoa..

Ei sellaista valitettavasti olekaan. Ehkä käytettynä esim. Boss-RT20 olisi lähimpänä.
"I don't understand what is up with my feet, I used to have the groove now I can't find a beat"
klobasa
08.09.2015 13:25:35
Ihan semisti tympii vvr + keinokuorma yms. kikkailut ja tekiskin mieli kokeilla saisinko toimimaan kotioloissa noiden sijasta overdrive + kompura -speduyhdistelmän aavistuksen rosoisen Fender tyylisen cleanin edessä. Ideana se, että kompura tulisi od:n jälkeen, od olis käytännössä kokoajan päällä ja puhtautta säädettäis hyvin pitkälti vain kitaran volumesta. Volat pysyis ehkä hallinnassa, mutta gainin määrä vaihtelis.

Muuten hyvä, mutta mulla ei ole kokeilua varten od-purkkia, ei kompuraa, ei virtalähdettä eikä välipiuhoja. Kuka teistä möis mulle kerralla kaiken tarvittavan (esim. tubescreamer, joku simppeli kompura yms.)?
Sarko
08.09.2015 15:07:51 (muokattu 08.09.2015 15:11:11)
klobasa: Ihan semisti tympii vvr + keinokuorma yms. kikkailut ja tekiskin mieli kokeilla saisinko toimimaan kotioloissa noiden sijasta overdrive + kompura -speduyhdistelmän aavistuksen rosoisen Fender tyylisen cleanin edessä. Ideana se, että kompura tulisi od:n jälkeen, od olis käytännössä kokoajan päällä ja puhtautta säädettäis hyvin pitkälti vain kitaran volumesta. Volat pysyis ehkä hallinnassa, mutta gainin määrä vaihtelis.

Muuten hyvä, mutta mulla ei ole kokeilua varten od-purkkia, ei kompuraa, ei virtalähdettä eikä välipiuhoja. Kuka teistä möis mulle kerralla kaiken tarvittavan (esim. tubescreamer, joku simppeli kompura yms.)?

Haluuks Tubescreamerin? Mulla ois jäsen kosmonausean rakentama Putkihuutaja. Joku Behringerin kompurakin saattais löytyä.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
arijuki
08.09.2015 22:22:10
klobasa: Ihan semisti tympii vvr + keinokuorma yms. kikkailut ja tekiskin mieli kokeilla saisinko toimimaan kotioloissa noiden sijasta overdrive + kompura -speduyhdistelmän aavistuksen rosoisen Fender tyylisen cleanin edessä. Ideana se, että kompura tulisi od:n jälkeen, od olis käytännössä kokoajan päällä ja puhtautta säädettäis hyvin pitkälti vain kitaran volumesta. Volat pysyis ehkä hallinnassa, mutta gainin määrä vaihtelis.

Menetät kaiken hauskuuden jos ostat valmiin paketin ;-) Pitää tutkia, vertailla ja sitten ostaa yksitellen juuri oikeat... jotka voi vaihtaa parempiin seuraavalla viikolla!
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
iku13
17.09.2015 10:14:47

Onkos kenelläkään kokemuksia One Controlin minipedaaleista (by Björn Juhlin)? Itseäni kiinnostais erityisesti Anodized Brown Distortion ja ehkä vanhan halpis TS:n päivittäminen Persian Green Screameriin. Youtube-videoita tsekattu, mutta suht vähän löytyy netistä näistä tietoa.

Custom Sounds noita ainakin kaupittelee:
http://www.customsounds.fi/valmistajat/f-n/one-control.html
Juzpe
17.09.2015 10:29:07

Simblen sain vihdoin testiin. Testauspaikkakin on sillai melko kiva, ei tartte reenikselle mennä raapiin, tuodam.
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
klobasa
23.09.2015 21:36:21
Vuosien ajan on tullut metsästettyä sopivaa murosoundia "kotivoimakkuuksilla" keinokuormien, VVR:n, erilaisten master volumien yms. ja kaikkien noiden yhdistelmillä, mutta koskaan ei vaan ole soundannut oikealta. Noin kymmenen vuoden tauon jälkeen tulipas huvikseen kokeiltua niin sanottua overdrive pedaalia ja voi jumpe! Siitähän ne löytyikin parhaat "putkisäröt" pienillä voimakkuuksillakin. Kaikkea sitä ihminen oppii näin aikuisella iällä.
steelduck
23.09.2015 22:36:15

klobasa: Vuosien ajan on tullut metsästettyä sopivaa murosoundia "kotivoimakkuuksilla" keinokuormien, VVR:n, erilaisten master volumien yms. ja kaikkien noiden yhdistelmillä, mutta koskaan ei vaan ole soundannut oikealta. Noin kymmenen vuoden tauon jälkeen tulipas huvikseen kokeiltua niin sanottua overdrive pedaalia ja voi jumpe! Siitähän ne löytyikin parhaat "putkisäröt" pienillä voimakkuuksillakin. Kaikkea sitä ihminen oppii näin aikuisella iällä.

Joo...koin saman Carl Martinin Plexi Driven kanssa viikko sitten,,,
GiovanniDiRondo
23.09.2015 22:40:59 (muokattu 23.09.2015 22:41:36)

klobasa: Vuosien ajan on tullut metsästettyä sopivaa murosoundia "kotivoimakkuuksilla" keinokuormien, VVR:n, erilaisten master volumien yms. ja kaikkien noiden yhdistelmillä, mutta koskaan ei vaan ole soundannut oikealta. Noin kymmenen vuoden tauon jälkeen tulipas huvikseen kokeiltua niin sanottua overdrive pedaalia ja voi jumpe! Siitähän ne löytyikin parhaat "putkisäröt" pienillä voimakkuuksillakin. Kaikkea sitä ihminen oppii näin aikuisella iällä.

Sama täällä. Olen kanssa pelleillyt vuosia tuon trankkusärön kanssa ja kiusannut ihmisten korvia sen moottorisahamaisella kirskeellä. Ostin halvan OD:n ja väänsin vahvarissa gainia nollaan ja ei tarvi kun soittaa. Ja vahvistimen saa aika hiljaiselle jos tarvii ja kuulostaa hyvältä.
Sarko
23.09.2015 23:16:27
Yksinään Tube-Esan suttuisuus alkoi vituttamaan, laitoin RATin lautaan päämuroksi ja Esan boostaamaan sitä.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Laulava Kylätohtori
24.09.2015 08:26:51
Nyt, pojat, enemmän kamarunkkausta ja vähemmän soittoa...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
phf
24.09.2015 13:22:49
Tilasin Kiina fulldrive 2 klooni pedaalin, Caline CP-20 (http://www.calinemusic.com/article/?93.htm). Ekat treenit meni hyvin, ei mitään sivuhäiriötä. Tokassa treeneissä alkoi hirveä pörinä kun kytkee od:n päälle ja tuplasti kauheampi kun kytkee boostin päälle. Kuulostaa että olisi sähköissä vikaa (tai siis mikä vaan pedaalista johtuva se on). On kokeiltu kahdella eri (onespot) virtalähteellä ja samat metelit lähti. Mitä voisi vielä tarkistaa kotikonstein?
"My songs aren't sad, they're hopeless. They're the truth" Townes Van Zandt
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)