LaMotta 18.09.2018 22:53:53 | |
---|
Onko kukaan verrannut rinnan wampler plextortionia ja plexi drive deluxea? Tykkään jälkimmäisestä mutta sen boost kanava on itselle turhake. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
zombywoof 18.09.2018 23:12:22 | |
---|
Kukaan ei ole vielä maininnut Fenderin uutuuksia. Santa Ana Overdrive, kuulostaa mun korvaan melko maukkaalta peliltä. Mukana valot, hieno patterikotelo ja plugien paikkaratkaisut ja voi valita käyttääkö bufferoituna vai ei ja vaikka mitä muuta. En tosin tiedä ovatko nämä mitään uutta. https://www.youtube.com/watch?v=M4duizwfkdg The Pugilist Distortion, Stan ja Rick tykittävät heviä! https://www.youtube.com/watch?v=FEflNIa6RN0"Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends" |
winstoni 19.09.2018 06:03:43 | |
---|
LaMotta: Onko kukaan verrannut rinnan wampler plextortionia ja plexi drive deluxea? Tykkään jälkimmäisestä mutta sen boost kanava on itselle turhake. Mulla on ollut molemmat, Plextortion on ihan hyvä ja "tiukempi" soundiltaan ja omaa enemmän säröä, mutta Plexi Drive Deluxe on paljon monipuolisempi, avoimempi ja mun korviin aidomman kuuloinen, taipuu pikkuruttubluesista tukkaheviin ja reagoi paremmin kitaran volapotikkaan. Myös purkin omat säädöt tuntuvat ainakin mun mielestä toimivan huomattavasti paremmin. Deluxe on vieläkin laudassa ja on mun go to särö liki kaikkeen ja aika vaikea kuvitella että joku tiputtaisi sen pois... ehkä Origin Effects RevivalDRIVE, mutta se on monipuolisuudestaan huolimatta niin kallis säröpurkki, että sitä tulee tuskin koskaan kokeiltua tai hankittua. Siitä samaa mieltä, että Deluxen "boost = TS" on ihan turha omaan käyttöön, eikä se soundaa yksinään hyvältä mun muidenkaan purkkien kanssa. Joku ZVexin Box of Rockin kaltainen superhyvä clean boost olisi ollut paljon parempi siinä, tai Xoticin EP-boosterin tyylinen härpäke. Toi viimeiseksi mainittu hilavitkutin toimii muuten varsin hyvin Deluxen kanssa, pääsee aika lähelle VH II-äänimaisemaa. Tumnus Deluxen edessä kiinnostaisi myös. Wampler tekee kyllä hyviä säröpurkkeja, mulla on Ace Thirty ja Black '65 tuon Plexi Drive Deluxen lisäksi. Jos Brian tekisi yksinkertaistetumman version Deluxesta, eli boosti pois ja vähän pienikokoisempi boxi, niin laittaisin kyllä pelimerkit siihen. Plexi Drive Deluxe on muuten ainoa ikinä omistamani säröpedaali, jonka olen ostanut uutena ja vaikka se oli kallis, niin ei ole harmittanut sekuntiakaan, niin että kai mä siitä sitten tykkään :) "Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne." |
LaMotta 19.09.2018 08:44:53 (muokattu 19.09.2018 08:53:50) | |
---|
Eli plextortion on eri särö. Tämä oli hyvä tieto. Pitäisikö ymmärtää niin että plexi drive deluxe on mitä parhain jcm-klooni? Itsekin pidän sen soundista. Tuo ilman boost-kanavaa kiinnostaisi minuakin. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Shredator 19.09.2018 08:59:16 | |
---|
LaMotta: Eli plextortion on eri särö. Tämä oli hyvä tieto. Pitäisikö ymmärtää niin että plexi drive deluxe on mitä parhain jcm-klooni? Itsekin pidän sen soundista. Tuo ilman boost-kanavaa kiinnostaisi minuakin. Kokeileppa Friedman BE-OD, siinä on JCM-särö käytännössä yks yhteen. Wamplerit jää siinä taakse. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
FastEddie 19.09.2018 10:31:32 (muokattu 19.09.2018 11:05:27) | |
---|
Shredator: Kokeileppa Friedman BE-OD, siinä on JCM-särö käytännössä yks yhteen. Wamplerit jää siinä taakse. Makuasia. Mulla on käytössä eri laudoissa; Friedman BE-OD, Wampler Plexi Drive ja Origin effects Revival drive. Kaikki ovat hyviä ja käyttökelpoisia, mutta mun järjestys soundilliseati on Origin, Wampler, Freidman. (Soundillisesti myös Xotic SL Drive on huippu hyvä) If you think you are too old to rock n roll, then you are. |
Shredator 19.09.2018 11:13:47 | |
---|
FastEddie: Makuasia. Mulla on käytössä eri laudoissa; Friedman BE-OD, Wampler Plexi Drive ja Origin effects Revival drive. Kaikki ovat hyviä ja käyttökelpoisia, mutta mun järjestys soundilliseati on Origin, Wampler, Freidman. (Soundillisesti myös Xotic SL Drive on huippu hyvä) Makuasioita toki. Meinaan vaan että olen tässä a/b-testaillut Marsun 2203:sta ja Friedmania ja soundia on ajoittain vaikea erottaa toisistaan. Kaikista yli toki ajaa IMO Bognerin Ecstasy Red, mutta se onkin sitten muutenkin eri soundinen. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
winstoni 20.09.2018 10:39:24 | |
---|
LaMotta: Eli plextortion on eri särö. Tämä oli hyvä tieto. Pitäisikö ymmärtää niin että plexi drive deluxe on mitä parhain jcm-klooni? Itsekin pidän sen soundista. Tuo ilman boost-kanavaa kiinnostaisi minuakin. Sanoisin, että Plextortion on enemmän JCM, Plexi Drive lähempänä JMP:tä? "Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne." |
iec 20.09.2018 11:45:09 | |
---|
LaMotta: Eli plextortion on eri särö. Tämä oli hyvä tieto. Pitäisikö ymmärtää niin että plexi drive deluxe on mitä parhain jcm-klooni? Itsekin pidän sen soundista. Tuo ilman boost-kanavaa kiinnostaisi minuakin. Pelkkä Wampler Plexi drive on kyllä hyvä. Itse taas olisin tykännyt deluxe-versiosta, sillä käytin Plexi drivea käytännössä aina kimpassa ts-pedaalin kanssa. Sillä sain parhaat soundit aikaan. Toisaalta jos löytyy jo ts-pedaali, on boostiversio sitten vähän turha. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
LaMotta 20.09.2018 12:34:57 | |
---|
iec: Pelkkä Wampler Plexi drive on kyllä hyvä. Hmmmmm.....tuossa ei ole kolmea sävyn säätöä. Ne pitää särössä olla. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
iec 20.09.2018 13:08:07 | |
---|
LaMotta: Hmmmmm.....tuossa ei ole kolmea sävyn säätöä. Ne pitää särössä olla. Vaikea olla eri mieltä asiasta. Kyllä B-M-T -säätö antaa vähän enemmän mahdollisuuksia sovittaa pedaali oman vahvarin kanssa. Osta se Deluxe versio ja älä välitä siitä boostista. Jos on deluxe yhtään niin hyvä kuin perusversio, niin sitten se on kyllä hyvä. Wamplerin Triple Wreckistä ei ole kokemusta, mutta voisin olettaa että ei olisi kovin huono kattaus mikäli omistaisi sekä Plexi Drive Deluxen, että Triple Wreckin. Silloin olisi Marshallin ja Mesan Rectifierin soundimaailmat katettu ainakin jollain tasolla. Toki noistakaan ei saa kaikki mahdollisia soundeja esiin. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
LaMotta 20.09.2018 13:16:46 (muokattu 20.09.2018 13:18:39) | |
---|
iec: Osta se Deluxe versio ja älä välitä siitä boostista. On se jo käytössä. Boostkanava tuntuu täysin turhalle. Ajattelin vaan että jos tuon saisi ilman boostia niin lautaan saisi tilaa jollekin uudelle särölle tai fuzzille. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 28.09.2018 15:53:31 | |
---|
Tumnus on mielestäni todella läpinäkyvä spedu. Sen saa säädettyä niin, ettei sitä edes huomaa, kun sen pistää päälle, kun pistää säröt nolliin, eq:n kohdilleen ja volumen kohdilleen. Mietin, pitäisikö kokeilla RC Boosteria, mutta tämähän on periaatteessa RC Booster. Säröpuolen klippaus on ilmeisesti toteutti vähän toisin. Vai mitä sanoo raati ja oraakkelit? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
kimurantti1 28.09.2018 16:36:28 (muokattu 28.09.2018 22:42:07) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tumnus on mielestäni todella läpinäkyvä spedu. Sen saa säädettyä niin, ettei sitä edes huomaa, kun sen pistää päälle, kun pistää säröt nolliin, eq:n kohdilleen ja volumen kohdilleen. Mietin, pitäisikö kokeilla RC Boosteria, mutta tämähän on periaatteessa RC Booster. Säröpuolen klippaus on ilmeisesti toteutti vähän toisin. Vai mitä sanoo raati ja oraakkelit? Kokeilin tässä muutaman kuukauden sisään kaikki yleisimmät "latesandgreatest" Klon-pedaalit läpi. Tumnuksessa on kompressoidumpi soundi kuin esim. Rockett Archerissa, mistä en kauheasti välittänyt. Mulla on myös alkuperäinen Xoticin RC Booster ollut kohta 10v käytössä ja ei noi musta samalta soundaa, RC on paljon läpinäkyvämpi. Kokeile vaan RC Boosteria, hyvä purkki. Edit: Tarkoitin siis, etten diggaillut Tumnuksen kompressoidusta soundista. Archerista puolestaan diggailen kovasti. "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
LaMotta 28.09.2018 16:55:19 | |
---|
Ja Rockett Archer boostaa hiukan middlealuetta. Tämä nyt on tällaista. Com sii com saa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
kimurantti1 28.09.2018 19:35:46 (muokattu 28.09.2018 22:20:03) | |
---|
LaMotta: Ja Rockett Archer boostaa hiukan middlealuetta. Tämä nyt on tällaista. Com sii com saa. Aika paljonkin, jos gain-potikkaa avaa klo 9 asti tai ylemmäs. Esim. Rockaway on aika flat verrattuna tavan Archeriin. Tumnuksessa on myös keskialueen korostus ja kompressoidumpi soundi. RC Boosterissa ei ole mitään korostusta ellei niin halua. Keskialuetta toki saa lisää laskemalla trebleä ja bassoa sekä nostamalla volumea, mutta ei se samalta kuulosta kuin Klon-piiri. "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
LepakonNahka 28.09.2018 22:51:09 | |
---|
En jaksanut lukea edes muutamaa sivua taaksepäin, mutta nyt omistettuani DOD Carcosa Fuzzin pari viikkoa en voi kuin lämpimästi suositella. Mitä vain miedosta 60-pörinästä likaiseen BM-menoon asti, sekä kitaralla että bassolla. Ehdottomasti monipuolisin omistamani särötin. |
Slaikkiz 29.09.2018 01:12:46 | |
---|
Mulla on käytössä vanha kelanauhuri. Paremmin ajaa asiansa kun säröpedaalit mitä oon käyttäny. Hyvä paksu soundi lähtee tykkään. |
Metalkallo 29.09.2018 07:11:51 (muokattu 29.09.2018 07:16:06) | |
---|
winstoni: Sanoisin, että Plextortion on enemmän JCM, Plexi Drive lähempänä JMP:tä? Näinhän se on. Mulla oli Wampler Plextortion ja ihan jees. Friedman varmaan toki parempi jos tarkempaa JCM- soundia etsii purkista. Ehkä? Mun pedaali-letkassa pysyy noista säröistä aina tuo Rockett Animal Overdrive sekä Plexitone klooni by s0r0666. Nuo toimii hyvin yksinään, ja molemmat yhtäaikaa päällä soundi muuttuu ehkä juuri JCM- kaltaisemmaksi rankemmaksi. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Nigelson 30.09.2018 14:08:41 (muokattu 30.09.2018 14:12:31) | |
---|
Brad Pitt on Batman. |