Kivijalka 19.06.2008 13:55:08 | |
---|
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Juntunen 19.06.2008 14:29:32 | |
---|
Todella rajusti, huonolla tavalla. Kahden humpparin kitaroissani joissa on erilliset puolitukset olen huomannut että juuri se telemäinen helähdys katoaa jos tallamikin laittaa kaksikelaiseksi. Kaulahumppari tekee ihan hyvää lisäruutia, ja twangin luonne säilyy, mutta tallahumppari pilaa koko meiningin. Samoin LesPoissa joissa on tykki tallamikki ei väliasento toimi ollenkaan. Luulen että ihan vain laadukkaampi perustallamikki auttaisi kovin hyvin. Kiitoksia tiedosta. Tätä juuri hain. Mikä olisi teleen hyvä ja ruudikas yksikelainen tallamikki? Oikeastaan muuta ongelmaa ei ole, kuin honottava middle. |
jukej 19.06.2008 14:41:52 | |
---|
Vaihdoin tänään omaan Tokain ATE-55 teleen kaulamikiksi Twang Kingin tunkkkaisen orkkismikin tilalle. Piuhat lyötiin kuten vanhatkin piuhat oli ollut, paitsi Twang Kingissä oli myös harmaa piuha "which is always ground", joka iskettiin samaan paikkaan, missä talla- ja kaulamikin mustakin piuha olivat. Ilmeni ongelma: Talla ja varsinkin keskiasento kuulostaa hieman aikaisempaa tuhnummilta ja kaulamikki-asennossa volyymi nousee huomattavasti verrattuna muihin asentoihin. Johtuuko mystisestä harmaasta johdosta? Ei kai Twan King niin kuuuma mikki ole? Mikin mukana ei tullut kunnon kolvausohjeita. Kun vertasin kolvauksia Duncanin sivuilta löytyvään diagrammiin huomasin, että siinä mikkivalitsimen kolvaukset ovat hieman erilaiset: http://www.seymourduncan.com/suppor … ematics.php?schematic=standard_tele Jos ajatellaan, että mikkivalitsimen 8 "väkästä" numeroidaan 1-8, 1 ollessa lähimpänä kaulaa, Tokain johdotukset menee näin: 1: tyhjä, 2-3: piuha tallamikistä, 4-5: piuha potikoihin, 6-7: piuha kaulamikistä, 8: tyhjä. Duncanin kuvassa menee siis näin: 1,3,6,8: potikoihin, 2: kaulamikki, 4-5: tyhjä, 7:talla Anteeksi vaikeaselkoinen viesti. Ammattisanasto hakusessa. :) Jeesiä kaivataan. Tänks! |
p130 19.06.2008 14:55:42 (muokattu 19.06.2008 14:59:51) | |
---|
Twang Kingissä oli myös harmaa piuha "which is always ground", joka iskettiin samaan paikkaan, missä talla- ja kaulamikin mustakin piuha olivat. Ilmeni ongelma: Talla ja varsinkin keskiasento kuulostaa hieman aikaisempaa tuhnummilta ja kaulamikki-asennossa volyymi nousee huomattavasti verrattuna muihin asentoihin. Johtuuko mystisestä harmaasta johdosta? Ei kai Twan King niin kuuuma mikki ole? Harmaa maadoittaa ilmeisesti mikin kuoren (erillinen piuha tarvitaan jos innostuu sarjaan/rinnankokeiluihin esim. neliasentoisella kytkimellä ja haluaa säilyttää kuoren maadoituksen). Vaihda niiden kahden muun piuhan paikkaa, ja ongelman pitäisi korjaantua, mikit ovat vastavaiheessa. edit: Ja tämä siis vaikuttaa nimenomaan keskiasentoon, tallamikille/sen soundille ei pitäisi koko operaatiossa tapahtua mitään. Kuulostaisiko tunkkaisemmalta/hiljaisemmalta koska kaulamikki/vertailukohta muuttui paljon entisesä...? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Freewheeler 19.06.2008 14:56:00 | |
---|
Toi P90-kaulainen on kyllä mahtava. Jepujee, se on kyllä helavatan hyväsoundinen ja helpposoittoinen peli! Ohessa vermeen alkuvaiheen kuvia, siinä oli aluksi Yamahan P90-mikki, mutta toi kermanvärinen GFS P90 on heleämpi ja maukkaampi soundiltaan. Joten se siihen sitten jäi. Tallamikkinä on Fender Vintage (AV 52 RI) ja nyttemmin myös messinkiset tallapalat. Rouhea peli :-) http://www.propellihattu.fi/redtele/ Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
varakeef 19.06.2008 15:04:10 | |
---|
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
jukej 19.06.2008 23:21:56 (muokattu 19.06.2008 23:41:04) | |
---|
Harmaa maadoittaa ilmeisesti mikin kuoren (erillinen piuha tarvitaan jos innostuu sarjaan/rinnankokeiluihin esim. neliasentoisella kytkimellä ja haluaa säilyttää kuoren maadoituksen). Vaihda niiden kahden muun piuhan paikkaa, ja ongelman pitäisi korjaantua, mikit ovat vastavaiheessa. edit: Ja tämä siis vaikuttaa nimenomaan keskiasentoon, tallamikille/sen soundille ei pitäisi koko operaatiossa tapahtua mitään. Kuulostaisiko tunkkaisemmalta/hiljaisemmalta koska kaulamikki/vertailukohta muuttui paljon entisesä...? Oolrait, täytyypä kokeilla piuhojen paikkojen vaihtamista. Kiitosia jeesistä! Voisin pistää jotain saundiklippiä, jos siitä on apua. Tai voisin uudelleenkolvauksen jälkeen pistää väliaikatietoja. Eiköhän tämä tästä suttaannu. :) E: ja voi olla että talla- ja keskiasennot kuulostaa tuhnummilta, koska kaulamikki tulee niin lujaa. Mutta ainakin keskiasennossa kuulostaisi olevan jotain (vaihe)häikkää luultavasti. |
Arttuonline 22.06.2008 15:28:41 | |
---|
Toi P90-kaulainen on kyllä mahtava. Täysin samaa mieltä, kelpais! Toi P90 vois olla humpparin sijaan kaulaan ehkä parempi ratkasu, sillä siinä tosiaan olisi sitä yksikelasta ja humpparia sekasi, joka mulle passais varsin hyvin. |
Jucciz 22.06.2008 17:00:58 | |
---|
Nyt ois muuten loistava Tele torilla. Sheptonen mikit ja kaikki.
Lainaan itseäni... Myöhästyitte, meni jo. |
author 22.06.2008 23:48:09 | |
---|
"Brothers and sisters friends and neighbours, vibrations in the mind of the one true God whose name is love."
-William Melvin Hicks (1961-1994) |
Kivijalka 22.06.2008 23:52:52 | |
---|
Lainaan itseäni... Myöhästyitte, meni jo. Kunhan et parasta kitaraasi eli sitä Ibanezia vain hävitä niin kaikki on ok. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Joees 22.06.2008 23:55:20 | |
---|
Kunhan et parasta kitaraasi eli sitä Ibanezia vain hävitä niin kaikki on ok. Taitaa olla Jucciksen pitkäikäisin kepakko se? :-) Kevyesti jopa taitaa olla. Tai mistä minä tiiän. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Freewheeler 23.06.2008 11:59:08 | |
---|
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
mettän peikko 23.06.2008 12:05:45 | |
---|
Olisin ostamassa omaan tokai ate-55:seen uusia mikkejä. Minkälaisia mikkejä te suosittelisitte minulle kun yleensä soittelen vähän raskaampaa musiikka ja välillä kevyempää eli aika monipuoliset pitäis olla. Olen katellut dimarzio humbukkereita ja fenderin teksas spesiaaleja. Oulun soitin ja tarvikkeessa suosittelivat nuita teksas spesiaaleja. Kertotaas kokemuksia noista mikeistä. Ja kiitokset jo etukäteen vastauksista. |
Left Handed Man 26.06.2008 16:44:53 | |
---|
In the beginning, back in 1955, man didn't know about the rock 'n roll show and all that jive. The white man had the schmaltz, the black man had the blues. |
varakeef 26.06.2008 17:33:45 | |
---|
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
author 26.06.2008 17:51:50 | |
---|
On hienompi (tweed rulettaa, punainen samettisisus on juuri sopivasti kinky), ja halvempi. Laadukas, jämäkkä. on kyä hieno. "These go to eleven." |
weelie 27.06.2008 07:46:38 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
varakeef 27.06.2008 09:13:45 (muokattu 27.06.2008 09:16:26) | |
---|
Kuvien mukaan kylläkin musta... Minulla on kaksi, törkypunaisia sisältä molemmat. Viimeisin tuotiin kotiin viime viikon tiistaina. Kuva valehtelee. Tai ovat luopuneet määrittelemästä sisuksen väriä ja tulee sillä sametilla mitä sattuvat saamaan. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Left Handed Man 27.06.2008 22:18:01 | |
---|
In the beginning, back in 1955, man didn't know about the rock 'n roll show and all that jive. The white man had the schmaltz, the black man had the blues. |