![]() 12.05.2008 20:08:44 | |
---|---|
Pistetään nyt tännekkin, eli tietäisikö joku keskisestä Lontoosta jotain hyviä kitarakama-kauppoja (joissa voisi käydä kuuntelemassa tyhmimpiä kommentteja lontooksi)? Vois olla käytettyä tavaraa myös. Ja mitä Englannista "kannattaisi" ostaa? Katsele Marshallien perään, jos kiinnostaa. Joskus nähny niitä hyvin hinnoin varustettuna siellä. Tuli vaan mieleen pari keskustelua, jotka käytiin eräässä Helsingin keskustassa sijaitsevassa kaupassa. Bossin RC-50 herätti mielenkiintoa, joten päätin kysyä, jos laitetta olisi mahdollista testata: "Anteeks, olisko tätä mahdollista testata?" "Joo." Myyjä ei siis tämän jälkeen tee mitään ja koitin veikkailla, että miten pitäisi toimia, kun itse laite oli kiinni jossain synassa muistaakseni. "Voiks ton viedä tonne kitaroiden luokse tai saisko tohon jotain säröspedua väliin tai jotain..?" "Miks ihmees sä siihen jotain pedaalia haluat väliin?" "Öö..." "Tiedätsä miten tota laitetta käytetään?" "En?" "No mee vaikka kotiis lukee netistä sen käyttöohjetta ja tuu sit testaa!" Tein sitten käskettyä ja marssin liikkeestä ulos :) | |
![]() 13.05.2008 00:26:34 | |
Japanilaisilla ja kiinalaisilla on se ero, että japanilaiset osaavat matkia tyylillä ja saattavat tuoda tuotteisiinsa jotain uuttakin, toisin kuin kiinalaiset. IMO. Jaappanian kulttuurissa onnistumisesta palkitaan, Kiinanmaan kulttuurissa epäonnistumisesta epäpalkitaan. Eli ylennyksiä ei pahemmin satele vaikka oot kuinka hyvä, mut jos mokaat, niin ai jai. :D Näkyy esim. siinä, että Kiinassa ei saa valotrussiin kiipeämään ketään suuntaushommiin kun pelätään mokaamista, eli pitää mennä itte, ja Japanissa on liikaa väkeä menossa sinne ja sun ei anneta koskea mihinkään itse. No yhyy. | |
![]() 13.05.2008 07:44:24 (muokattu 13.05.2008 07:44:47) | |
Pistetään nyt tännekkin, eli tietäisikö joku keskisestä Lontoosta jotain hyviä kitarakama-kauppoja (joissa voisi käydä kuuntelemassa tyhmimpiä kommentteja lontooksi)? Vois olla käytettyä tavaraa myös. Ja mitä Englannista "kannattaisi" ostaa? Jos menet SoundHouseen, niin kannattaa käydä katsomassa myös aivan vieressä oleva Denmark Street, legendaarinen kitarakamaa pelkästään myyvä kuja. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. | |
![]() 13.05.2008 08:32:55 | |
Jos menet SoundHouseen, niin kannattaa käydä katsomassa myös aivan vieressä oleva Denmark Street, legendaarinen kitarakamaa pelkästään myyvä kuja. Kiitti vinkeistä, ihmiset! | |
![]() 15.05.2008 17:46:23 (muokattu 15.05.2008 17:54:12) | |
Paikan päällä myyjiltä ei mitää tyhmiä kommentteja ole ikinä kuulunu.Ainoastaan joskus 80-luvulla jo edesmenneessä intersoundissa Vantaalla kävin teininä kysymässä mahdollisesta ekasta omasta kitarasta.Myyjä sitten näytti ja esitteli halpaa stratoa.Ainoa mikä häiritsi oli se että en itse saanut edes hipaista sitä.Ihan hienostihan se myyjä kyllä sitä soitti. Kitarapajalta muutama vuosi sitten kyselin sähköpostitse kitararempasta.Eivät edes vastanneet.Tuli pitkän aikaa ihmeteltyä miksi noita meiliosotteita edes laitetaan nettisivuille jos niihin ei riitä mielenkiinto vastata.Kävin kyllä teettämässä sen rempan.Kun remppa oli valmis niin odottivat vielä pari viikkoa ennen kuin soittelivat että valmista on.Myyjät oli kyllä muutenkin vähän sen oloisia että oli 70-vedetty muutakin kuin keskaria.Taitaa kuulua se paikka samaan sarjaan musafasun kanssa jossa pitäisi olla Eric Clapton tai olla 40 000 dollaria taskussa jos haluaa palvelua. EDIT.Ainoa mesta mistä ei pahaa sanottavaa ole on musamaailma.Aina oon tykänny käydä siellä.Parit kitarat ja yhet bassokamat hankittu.Ja muutakin roinaa silloin tällöin. EDIT. 2 En ole musamaailmassa töissä,heh :) | |
![]() 15.05.2008 17:54:57 | |
Paikan päällä myyjiltä ei mitää tyhmiä kommentteja ole ikinä kuulunu.Ainoastaan joskus 80-luvulla jo edesmenneessä intersoundissa Vantaalla kävin teininä kysymässä mahdollisesta ekasta omasta kitarasta.Myyjä sitten näytti ja esitteli halpaa stratoa.Ainoa mikä häiritsi oli se että en itse saanut edes hipaista sitä.Ihan hienostihan se myyjä kyllä sitä soitti. Kitarapajalta muutama vuosi sitten kyselin sähköpostitse kitararempasta.Eivät edes vastanneet.Tuli pitkän aikaa ihmeteltyä miksi noita meiliosotteita edes laitetaan nettisivuille jos niihin ei riitä mielenkiinto vastata.Kävin kyllä teettämässä sen rempan.Kun remppa oli valmis niin odottivat vielä pari viikkoa ennen kuin soittelivat että valmista on.Myyjät oli kyllä muutenkin vähän sen oloisia että oli 70-vedetty muutakin kuin keskaria.Taitaa kuulua se paikka samaan sarjaan musafasun kanssa jossa pitäisi olla Eric Clapton tai olla 40 000 dollaria taskussa jos haluaa palvelua. Mä oon aina saanut Kitarapajalta hyvää ja asiantuntevaa palvelua, vaikka oon köyhä amatööri. Oon tosin vaivautunut itse paikan päälle. | |
![]() 15.05.2008 17:57:39 | |
Taitaa kuulua se paikka samaan sarjaan musafasun kanssa jossa pitäisi olla Eric Clapton tai olla 40 000 dollaria taskussa jos haluaa palvelua. Aika monessa paikassa nykyään saa hyvää palvelua, jos edes antaa sellaisen mielikuvan, että paalua löytyy. Eli jos myyjä uskoo, että maksupotentiaalia on. Mutta niin se nykyään menee, ei se mua haittaa. ; ) | |
![]() 15.05.2008 18:07:56 | |
Äsh,meinasin just editoida ton kitarapajaosuuden.Paskaako tässä ketään julkisesti haukkumaan.No,myöhästä.Pyydän pajalta rehdisti anteeksi jos joku kitarapajan myyjä tän lukee. | |
![]() 15.05.2008 19:19:19 | |
Aika monessa paikassa nykyään saa hyvää palvelua, jos edes antaa sellaisen mielikuvan, että paalua löytyy. Eli jos myyjä uskoo, että maksupotentiaalia on. Mutta niin se nykyään menee, ei se mua haittaa. ; ) Kyllä se siinä vaiheessa haittaa jos seisot keskellä jotain musafasua strato kourassa ja myyjä kävelee ohi eikä suostu myymään :) | |
![]() 15.05.2008 19:29:26 | |
Kyllä se siinä vaiheessa haittaa jos seisot keskellä jotain musafasua strato kourassa ja myyjä kävelee ohi eikä suostu myymään :) No jösses, rahat pöytään niin johan alkaa myymään. ; ) | |
![]() 15.05.2008 22:58:21 | |
Tai jos sekään ei auta ni kitara kädessä ovesta pihalle... Jos sitä kukaan ei huomaa, voidaan päätellä että ketään ei oikeasti kiinnosta! But what would Musamies do? | |
![]() 16.05.2008 13:50:27 | |
Juu, kylhän kitarapaja mukavimpia paikkoja on mitä löytyy mutta enemmän vintagetouhuun painottunut. Niin että jos joku halpa suunnikas ollut niin ei välttämättä listan ykkösenä... Taitaapi olla vielä harvoja paikkoja mistä löytyy oma huoltoguruteknikko. Musamailmassa ollut viimevuosina hiukan sellanen rahat pois ja tinkijät painukoon vittuun meininki sekä vaihtolaitteita ihan turha tänne raahata reilu meininki:) No, tuohan on ihan normaalia kaupankäyntiä nykyään isommissa liikkeissä että ei tämäkään mitään erityistä dissaamista:) Tunteella päin vittua. | |
![]() 16.05.2008 14:06:47 | |
Musamailmassa ollut viimevuosina hiukan sellanen rahat pois ja tinkijät painukoon vittuun meininki sekä vaihtolaitteita ihan turha tänne raahata reilu meininki:) Mun mielestäni Musamaailma on viime vuosina ollut ehdottomasti pääkaupungin liikkeistä miellyttävin palvelultaan. En tosin omaa kokemusta vaihtolaitteiden tarjoamisesta, mutta muuten paikassa on todella mukava asioida. Jotenkin tuntuu siltä, että asiakaspalveluun panostaminen on ollut tietoinenkin päätös, koska se ero entiseen Down Town Guitarsiin on aivan mieletön. Tosin siitä putiikista nyt onkin jo aikaa. Dillon, you son of a bitch! | |
![]() 16.05.2008 14:51:52 | |
Tampereen musiikki käytiin kaverin kanssa ostoksilla oli aikeissa ostaa kitara (kaverin siis) Minä: Moro voiko kitaroita testata Myyjä: aiokko ostaa Kaveri: ehkä jos nyt ensin sais koettaa Myyjä: Kuulkaas pojat jos te nyt vaan kattelisitte meillä on huomenna kova myynti päivä ja kaikki kitarat sain just virittettyä katottiin kun meitä pari meitä pari vuotta nuorempaa hevaria soitti paranoidia ja veti kauheita dive bombeja (vapaat kielet soimaan ja kampea kehiin) lähdettiin naureskellen paikalta ja se kova myyntipäivä oli sunnuntai Liity rautalanka huoneeseen ja tule pälpättämään tästä hienosta musiikista http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=487 | |
![]() 16.05.2008 15:09:25 (muokattu 16.05.2008 15:15:41) | |
Aika hupaisaa!!!! Kävinpä kerran silloisessa Musiikki Keuruussa (nykyisessä Keuruun Musiikissa) Katselin muutamaa kitaraa ja kysyin myyjält, et onkos nämä Ibanezit käytettyjä vai uusia. Myyjä kaivoi nenäänsä tiskin takana ja rupesi selaamaan about pari vuotta vanhoja kuvastoja ja vastasi tarpeeksi kaiveltuaan että: "Joo'o.... kyllä ne taitaa olla." Kommentin takia en edes viitsinyt kysyä kitaroista enempää vaan ostin Ernie Ballin plekuja lähdin pois.... Toisella keralla kävin isäni kanssa myös Musiikki Keuruussa. Iskä soitti nuorempana kitaraa ja hänellä oli tallessa vanha Gibson by Epiphone akustinen ja nyt iskä oli päättänyt ostaa siihen uuden viritys koneiston sillä osa koneistosta oli vuosien kuluessa hajonnut. Liikkeessä ei ollut muita kuin me. 1.Myyjä ei ole huomaavinaankaan ainakaan pariin minuttiin vaan selailee vanhoja kitara kuvastoja ja jälleen KAIVAA NENÄÄNSÄ, lopulta menemme tiskille ja kysymme onko liikkeessä yhtään akustisen virityskoneistoja. 2. Myyjä: "Joo'o....(penko jotain tiskin alta)....No tota ne on nyt tällä hetkellä ihan loppu.." 3.Iskä: "No voiskohan nitä tilata?" Myyjä kaivaa taas nenäänsä: No voinhan mä niitä tilata... ja ottaa kynän käteen ja raapustaa kitara kuvaston kanteen: "Joo no tulkaapa 2 viikon päästä niin saatte ne". Kahden viikon kuluttua käytiin kyselemässä niitä se sano näin:" Ai niin joo. No en mä muistanut hitsit tilata niitä. Tulkaa 2 viikon päästä uudelleen. Kuten arvata saattaa emme asioineet siellä tämän kerran jälkeen. Mutta nyt kun liikkeen omistaja on vaihtunut on kaikki muuttunut onneksi parempaan suuntaan... Heh, näinpä juuri. Tämä tilausjuttu on tosiaan jo pieni vitsi kaveripiirissä. Muutenkin ilmapiiri oli vähän kiusallinen aina tuolloin Musiikki Keuruun aikaan, mutta nykyään tosiaan on muuttunut parempaan suuntaan. Ei sillä, kyllä tuo entinen myyjäkin mukava heppu oli, hieman omalaatuinen ehkä. | |
![]() 16.05.2008 15:20:19 | |
kaverille itiksen f-musiikissa tuli myyjä sanomaan että alkaa kitarat oolla kohta käytettyjä kun testaili | |
![]() 16.05.2008 18:38:25 | |
- Olisiko teillä jenkkimallista virtapiuhaa vahvistimen ja muuntosähkönmuuntajan välille? - On kyllä mutta miksi me myytäisiin sulle sellainen! - No kun omani hajosi ja tarvitsen uuden - Ymmärsin kyllä että tarvitset uuden mutta miksi me myytäisiin sulle sellainen? - Lähdin jo ulos tästä Helsinkiläisestä liikkeestä... Keskustelu käytiin viikki sitten. vaikuttaa että myyjä on ollut hyvin perillä Suomen sähköturvamääräyksistä.viisas mies. | |
![]() 16.05.2008 19:20:01 | |
Mahtaa kyllä ärsyttää myyjiä ku suurin osa tulee vaan testaamaan ja ei osta,mutta juu on totta että saksasta saa halvalla.Esim mun jo myyty squier paketti maksoi 285e ja sen saa ainakin nyt thomanilta paljon halvemmalla. Mutta yhessä kaupassa kerran yksi squier skitta maksoi 430e ja thomanilla 300e. Olen itsekin vaan joskus kokeillut kaupoissa vaikka tiedän että varmaan ostan saksasta kun kerran saa halvalla.Onko syytä tuntea tästä huonoa omaatuntoa? Mutta kumminkin tässä kerran ''korjautin'' yhtä frendin skittaa.No 20e kaulan säädöstä ja kielien nostamisesta:) ei auttanut kuin maksaa. Mutta kumminkin tästä tylystä palvelusta että tahoin testata cry babya niin myyjä vaan että kaikki tietää miltä ne kuulostaa.Että en vaikuttaisi tyhmältä niin siitä sitten hyvinkin sanavalmiina sanoin ''joo kyllä oon testannut musa tunnilla koulussa mutta siitä on niin kauan'' No joo... siinä sitten testailin ja en ostanut kun hinta oli 100e alennettuna. Mutta kumminkin yksi levykauppa seinäjoella on ihan paras.Joku sellainen mökki,onkohan sitä vielä?No kummiskin siellä myyjät ihasteli Pink Floyd julistetta jossa oli nainen jonka selkään oli maalattu jotain ja nää selitti siitä jotain vartin tyyliin ''kyllä mullekin kelpais'' No samasta kaupasta on muutakin hauskaa mutta tuo nyt ekana tuli mieleen. | |
![]() 17.05.2008 08:30:51 | |
Mutta kumminkin yksi levykauppa seinäjoella on ihan paras.Joku sellainen mökki,onkohan sitä vielä?No kummiskin siellä myyjät ihasteli Pink Floyd julistetta jossa oli nainen jonka selkään oli maalattu jotain ja nää selitti siitä jotain vartin tyyliin ''kyllä mullekin kelpais'' No samasta kaupasta on muutakin hauskaa mutta tuo nyt ekana tuli mieleen. Monosta varmasti tarkoitat. Ei oo enää, paloi joku aika sitten. Musaliikeihmisten puolesta sen verran, että vuositasolla tämä kitaroiden "testailu" saattaa aiheuttaa aika paljon vahinkoa soittimille. On nähty jos jonkinlaista kolhua kepeissä kun niitä on joko kolhittu tai jätetty ständeihin miten sattuu. yritä siinä myydä sitten kitaraa uutena. Muös kaikenmaailman ketju/vetskari/nappiviritelmät vaatteissa raapii kitaroiden takapinnat pilalle. Että jos se musiikkiliikkeen setä/täti on vähän herkillä sen suhteen, että menet "testaamaan" kitaraa kolmeksi vartiksi bussia odotellessa, niin ymmärtäkää vähän niitäkin. Musaliike on kumminkin kauppa siinä kun muutkin, eikä mikään soitteluhuone. Monella musaliikkeellä on myös vakioriesansa jotka viikko toisensa jälkeen käy vinguttamassa juuri oppimiaan sooloja kerta toisensa jälkeen ja muistavat kolhia soittimia ohimennen. Samat hahot myös pitävät soittohuonetta varattuna siihen asti kun käy kohteliaasti ilmoittamassa, et aattelitko ostaa vai soitteletko vai. Tälläinen soittelu pitää helposti myös mahdolliset potentiaaliset ostajat poissa sieltä testitilasta kun eivät viitsi häiritä jos edellisellä asiakkaalla on homma kesken. Asiakas ei voi tietää, et mikä meininki siellä on menossa. Samoille hahmoille myös se tilananto voi olla vaikeaa. Ei ymmärretä lopettaa ajoissa. Ja myyjän "ostatko vai mikä meininki"-kommentti tarkoittaa "nyt se vi*tuili mulle, lähden pois naama punaisena ja kitisen netissä". Ja juu, tottakai pitää testata ennen ostoa, mutta käsi sydämelle, monestikko niistä kerroista kun testaatte kamoja ootte olleet ostamassa niitä vehkeitä vai vaan "katselemassa". Henk koht harrastan katselupuolta paljon ja testaan jos löytyy jotain mielenkiintoista. Jos jotain tiettyä on hankinnassa, niin siitä tulee yleensä udeltua kaikki mahdollinen netin kautta ja sitten liikkeeseen testimään ja viisastelemaan myyjille. :D Mut summa summarum: Haluaisin nähdä heebot vaatekaupassa sovittelemassa rytkyjä ihan katselumielellä saman ajan kun kitaroiden nypläämiseen menee. Mimmikaveritkin tykkäis. ;D Meikäläinen ainakin pantais laitoshoitoon välittömästi. "Hei mites tää paita näiden housujen kaa? Ihan vaan sovittelen tässä, en aatellu ostaa mitään." Ja ei, en ole musakaupassa töissä. No yhyy. | |
![]() 17.05.2008 08:46:17 | |
Marzi, ota plussa. Säästit minulta kirjoittamisen vaivan :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)