Zeeboo 30.05.2010 14:50:19 | |
---|
fox: Jos sulla on sellanen SG jossa ne mikit on siinä pleksissä (niinku vois arvella) niin: Kielet pois, pleksi pois, sitten mikin korkeussäätöruuvit irti (ja katso ettei ne jouset lennä ääreen) . Mikki on nyt irti pleksistä. Juotat seuraavaks johdot irti. Kootaan päinvastaisessa järjestyksessä. =) Taitaa vielä tarvita kääntöpuolelta pientä ruuvausta, eiks. Mikkikytkin & säätöhantaakit on puussa kiinni ja konehuoneeseen pääsy on kääntöpuolella. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
gibson faded worn brown boy 30.05.2010 16:22:29 | |
---|
kiitos avusta=) gibson sg=angus young=ac/dc=rock band |
jussi1976 02.06.2010 22:11:33 | |
---|
Onko kukaan kokeillut, miten Nailbomb tallassa ja ToneZone kaulassa toimii kimppana? Onko noissa volamäärissä eroja tolla setillä? Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
jussi1976 03.06.2010 15:48:18 | |
---|
No testattu on TZ:ää kaulassa. Voi hyvä tavaton kun on hieno saundi JVM:n kanssa! Paras kuulemistani ikinä! Potkasee niin että tuntuu. Menee täppäykset että suhina käy, myös irtoaa todella maukkaan Gary Moore-blues saundit. Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
KingOfTibet 10.06.2010 16:53:56 | |
---|
HEY FOLKS! Mitäs mieltä olette näistä Ns.halpa EMG mikeistä? Itelläni on LH-300 LTD kitarassani. Kitarat: ESP/LTD MH-250NT, Falcon Stratocaster, Angelina Acoustic, Aria AK-30CE. |
Rise12 14.06.2010 00:27:43 (muokattu 14.06.2010 00:37:11) | |
---|
Niin paljon ketjussa jo tavaraa ettei kehtaa kovin kauas kahlata. Heitetäänpä nyt tällainen taas tähän. Elikkä oma pajassa valmistuva ensimmäinen kitara, telecaster, kaipailisi mikkejä, mutta kun ei ole oikein hajuakaan, että minkälaiset siihen iskisi kiinni. Vaihtoehtonahan olisi myös kolme mikkiä Nashville-tyyliin.. Soundiltaan haen kaulamikiltä ehkäpä pehmeää "jazzahtavaa" clean-soundia ja tallasta sitä telelle ominaista tallasoundia. Mutta mikit eivät nimiensä puolesta kerro oikein mitään ja vaisto sanoo ettei kallein välttämättä ole se paras. Suosituksia ? |
RamoQ 21.06.2010 22:56:56 | |
---|
P90 Stacked Humbucker Täh? Nyt oli kyllä hepreaa itselleni kielitaidottomana :D "Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki |
fox 22.06.2010 00:53:22 | |
---|
RamoQ: P90 Stacked Humbucker Täh? Nyt oli kyllä hepreaa itselleni kielitaidottomana :D P-90 kuorissa oleva päällekkäiskelainen mikki. 2 kelaa, asennettuna päällekkäin, muodostaa humbukkerin siinä kuin 2 kelaa rinnakkainkin. Ainoa "juttu" on siinä, ettei se stacked- eli päällekkäiskelainen oo sen perushumpparin soundinen, vaan ihan jotain muuta.. |
guitarz 26.06.2010 21:33:10 | |
---|
Mitkä mikit ois hyvät Nu,trash ja groove metalliin tolle Ibanez rgr321ex:ille? I trust my guitar! |
jussi1976 02.07.2010 13:53:00 | |
---|
No mulla on DiMarzio Tone Zone kaulassa ja BK Nailbomb tallassa ja on erittäin potkuisa setti. Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
bloodsucker 07.07.2010 15:44:51 (muokattu 07.07.2010 21:58:25) | |
---|
Edit: Nevömaind |
jaspiq 09.07.2010 23:23:00 | |
---|
Rise12: Niin paljon ketjussa jo tavaraa ettei kehtaa kovin kauas kahlata. Heitetäänpä nyt tällainen taas tähän. Elikkä oma pajassa valmistuva ensimmäinen kitara, telecaster, kaipailisi mikkejä, mutta kun ei ole oikein hajuakaan, että minkälaiset siihen iskisi kiinni. Vaihtoehtonahan olisi myös kolme mikkiä Nashville-tyyliin.. Soundiltaan haen kaulamikiltä ehkäpä pehmeää "jazzahtavaa" clean-soundia ja tallasta sitä telelle ominaista tallasoundia. Mutta mikit eivät nimiensä puolesta kerro oikein mitään ja vaisto sanoo ettei kallein välttämättä ole se paras. Suosituksia ? Lollarilta löytyis aika passeli noilla kriteereillä tuohon kaulaan. http://www.lollarguitars.com/mm5/me … mp;Category_Code=telecaster-pickupsJa vähän tuubidemoa http://www.youtube.com/watch?v=JgYsugjmITc "To err is human; to forgive is divine." |
The Clansman 11.07.2010 11:39:09 | |
---|
|
Kivijalka 12.07.2010 05:08:48 | |
---|
fox: P-90 kuorissa oleva päällekkäiskelainen mikki. 2 kelaa, asennettuna päällekkäin, muodostaa humbukkerin siinä kuin 2 kelaa rinnakkainkin. Ainoa "juttu" on siinä, ettei se stacked- eli päällekkäiskelainen oo sen perushumpparin soundinen, vaan ihan jotain muuta.. Mimmosaundinen tuo sitten on? Enemmän P90-suuntainen? A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
fox 12.07.2010 12:49:22 | |
---|
Kivijalka: Mimmosaundinen tuo sitten on? Enemmän P90-suuntainen? Niin no, ei siitä oikein sellasta "humppari-räyhää" irtoa, eikä se oo kyllä oikein P-90 -soundinenkaan.. Kovin suosittujahan nuo ei juur tuon "rajoittuneisuuden" vuoks ole olleet. Hyvää kliiniä, ja hyvä erottelevuus? Ainakin siis "normivireillä", jos jostain löytyy kitara jossa olis esmerkiks Gibsonin P-100 -mikit niin siitä testiä. Mutta - sanotaan nyt vaikka, että ehdottomasti enemmän sentään P-90 mutta humbukkeritoiminnalla. |
ibnz 16.07.2010 00:21:59 | |
---|
Onkohan kukaan tilaillut DiMarziolta vaihtonapapaloja (!) johonkin mikkiinsä? Evoluutsonia ajattelin piristää kromisilla napapaloilla (tai ehkä Stevesiä mustilla). Toisaalta - jos noita löytyy ihan k-raudasta niin ei kai maksa vaivaa? Arvelisin että ei ihan helpolla löydä tosin. |
Kuplamuovi 22.07.2010 14:13:17 | |
---|
Morjes, Olisin laittamassa SG:hen humbuckerin kokoisia P90-mikkejä, mutta tuli tuossa raavittua päätä kytkentäohjeiden kanssa: http://i214.photobucket.com/albums/ … ubblewrapFIN/Wiring/Rebel90shkt.jpg Eli mihin nuo punaisella merkatut olisi tarkoitus juottaa? Voisikohan tuon kytkentähomman toteuttaa jotenkin eri tavalla? Ajatuksia ja vinkkejä otetaan vastaan. Itse olisi kuitenkin tarkoitus toteuttaa tuo että oppisikin jotain :) Kiitos. Minne ikinä elämässä menetkin, siellä olet. |
Zeeboo 22.07.2010 14:22:57 (muokattu 22.07.2010 14:23:33) | |
---|
Kuplamuovi:...Eli mihin nuo punaisella merkatut olisi tarkoitus juottaa? Voisikohan tuon kytkentähomman toteuttaa jotenkin eri tavalla? Ajatuksia ja vinkkejä otetaan vastaan. Itse olisi kuitenkin tarkoitus toteuttaa tuo että oppisikin jotain :) Kiitos. Nuo poikkiviivat tarkoittavat maadoitusta. Juotat nämä siis niin, että kaikki potikoiden kuoret, kytkimen runko ja jakin maa tulevat yhteen. Tämä systeemi vielä yhteen kielimaan kanssa. Jos sen kitaran konehuoneessa ei ole kupari- tai alumiinvuorausta, tai jos sitä ei ole maalattu johtavalla maalilla, niin tuo vuoraus olisi hyvä tehdä. E: Kannattaa lukea myös jäsen Foxin kirjoittama lifesaver-faq "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Kuplamuovi 22.07.2010 14:56:06 | |
---|
Nuo poikkiviivat tarkoittavat maadoitusta. Juotat nämä siis niin, että kaikki potikoiden kuoret, kytkimen runko ja jakin maa tulevat yhteen. Tämä systeemi vielä yhteen kielimaan kanssa. Jos sen kitaran konehuoneessa ei ole kupari- tai alumiinvuorausta, tai jos sitä ei ole maalattu johtavalla maalilla, niin tuo vuoraus olisi hyvä tehdä. E: Kannattaa lukea myös jäsen Foxin kirjoittama lifesaver-faq Tattis! Jes, ymmärsin kyllä niiden tarkoittavan maadoitusta (kysyin epäselvästi), mutta juuri sitä mihin kohtaan ne tulisi juottaa oli hakusessa. Eipä ole vuorausta, otan vinkistä vaarin ja vedän alumiinipinnan koloon. Pitää tutkia tuota lifesaveria tarkemmin, vaikuttais fiksulta. Minne ikinä elämässä menetkin, siellä olet. |
vesa2 01.08.2010 12:10:51 (muokattu 01.08.2010 16:09:43) | |
---|
Onkohan tästä kirjoitettu?-"keskimikki nurinpäin käämitty..."-väite ei mielestäni pidä paikkaansa. Käämintäkone pyörii tietääkseni samaan suuntaan oli sitten keski-tai joku muu mikki käämittävänä.Kytkentä vaiheessa vaihdetaan ne kaksi johtoa keskenään.Magneetti on tietysti toisinpäin kuin muissa mikeissä. |