![]() 31.10.2013 21:43:49 | |
---|---|
Luuviulu: Tämä on ollut mukava päivä. :) Se on hyvä :) | |
![]() 31.10.2013 21:49:58 | |
Decadetroll: Näistä ketjuista tuli kyllä vähintään syöpä. Muusikoiden.net, hieno paikka aina välissä. Välissä on usein hienot paikat. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. | |
![]() 31.10.2013 22:09:11 | |
Luuviulu: Se oli Torilla "muka myynnissä" -Tarjoa; hinnalla. Jotta osaisin määrittää sen arvon tulevista tarjouksista, koska kukaan muu ei sitä osannut tehdä, paitsi tänään toi äijä, joka sen kuvas ja siitä kirjoittaa. Nyt se on ollut yli vuorokauden Torilla "ei myynnissä", mutta määrittele arvo, jos osaat. Mulle ei ole tullut yhtään viestiä, että minkä arvoinen se on. Silloin kun olin sitä "muka myymässä", ni mulle tuli kymmeniä tarjouksia, suurin oli n.800e. Jos se olis ollu siäl tähän asti "Tarjoa" -Hinnalla, ni mulle olis tullut tähän mennessä tod.näk ainakin 100kpl tarjouksia, joiden suhteellisella keskiarvolla oisin sen vakuuttanut. -Toki olisin sen myös myynyt, jos joku siitä olisi maksanu sen 10 000e. ...ei muuten ole kaukana toi luku, jonka Landolan ex-dirika sanos antavansa sille arvon, kun sen vakuutan... Tiesin, ettei kukaan jaksa / välitä auttaa ilmaseks hinnan määrittelys ja sen on nähnyt siäl nyt luultavasti öööööööö n.5000 ihmistä??? Hinta-arvio on hankala juttu harvinaiselle tuotteelle. Ei kyse taida olla siitä että kukaan ei "jaksa/välitä" auttaa, aika turhaa syyllistämistä. Jos yhtäkään kappaletta tuotetta ei ole liikkunut missään kaupassa, torilla tai huutokaupassa, ei kukaan voi tietää hintaa - ennenkuin joku siitä jotain tarjoaa ja tuote vaihtaa omistajaa. Varmaan 50-luvun goldtop-Les Paulin hinta pamahtaa aika korkealle, kun isoilla markkinoilla syntyy jonkinnäköinen tarjouskilpailu. Uuden vastaavan Epiphonen version hinta voi jäädä hieman tämän alle - jos isommalla koittaa kaupata, semmoisen saa ostajaehdokas toisaalta halvemmalla. Hinnan määrittelyssä ei ole kyse siitä että "osaako" joku vai eikö. Jollakin alalla kovasti syvällä olevalla henkilöllä voi olla tietoa millä hinnalla vaikka goldtop-lespa yleensä liikahtaa. Mikään jumala ei ole määrännyt tuotteelle arvoa, joka pitäisi "osata" tietää. Paitsi markkinatalouden jumala :) Jos Landolan ex-dirika on antanut jonkun hinta-arvion tuotteelle, hänellä on ehkä tiedossa ostajia tai joku markkinapaikka jossa kitarasta voisi irrota tuommoinen hinta. Ajattelin että tämä hinta-arvio-osuus näissä foorumimatseissa nyt oli jotensakin tähän topikkiin liittyvää. | |
![]() 31.10.2013 22:54:48 | |
Paljos oli hinta-arvio? Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. | |
![]() 31.10.2013 23:22:39 | |
En voi laittaa "Muu", koska mul oli ilmoitukses myös muuta oikeasti myytävää... Ja ilmotuksia voi laittaa torille max 5 vkossa.. Tarkkaa summaa en sano, mutta sanoin jo, että lähelle 10 000e toi Herra käski mun sen vakuuttaa, niinhän MINÄ arvioisin tämän jo eilen, kun muut arvioitsijat puhu noin tonnista. Ja mun hinta-arvioni oli paljon lähempänä oikeaa summaa, ku joku kusinen 1 tai 2 tonnia tost aarteesta. Historiallinen arvo on määrittelemättömän arvokas. Näin sanoi Landolan ex-dirika. Vakuutukset hoidan kuntoon ja tuo Herra lupas lyödä puumerkkinsä siihen paperiin, jossa ton hinta on useita tonneja. Semmosia. Kuva ilmestyy nyt myyntipalstalle. -En myy, vaan pidän sen siin näytil. Landola logo on ihan lavan pääs ni ei näy, mut muuten hyvä kuva. | |
![]() 31.10.2013 23:28:39 | |
Ja mä en puhunu ja jankannu yhtään mitään vanhoja, ennen kuin tuo M.Pekkanen ilmestyi kuvioihin jankkaamaan jotain vitun yli vuoden vanhaa asiaa ja se on ottanut sen esille nyt ainakin kolmasti ja siks joudun siihen vastaamaan takas. Lukekaa viestuketju alusta, ni näette ite, jossa pyydän sitä poistumaan, mut eiku hän vaan jauhaa ja jauhaa ja antaa musta sellasen kuvan että olen jobbari ja huijari jne... -Mun kaupankäyntini kärsii siitä, kun mua sanotaa jobbariks ja siitä se vasta kärsiikin, kun mua sanotaan huijariks. Mä olen keräilijä, en trokari, en huijari jne... | |
![]() 31.10.2013 23:28:58 | |
Hohhoijjaa. Voisko tän saman jankuttamisen pikkuhiljaa nyt lopettaa? On kohta itselläkin migreeni. | |
![]() 31.10.2013 23:33:18 | |
Luuviulu: mun kanssa ei kannata pelleillä. :D :D :D ------------------------------------------------------------------ On kyllä ollut yksi mnetin viihdyttävimmistä ketjuista pitkään aikaan. | |
![]() 31.10.2013 23:34:44 | |
Luuviulu: Näin sanoi Landolan ex-dirika. En nyt väitä enkä sano, mutta miten musta tuntuu että toi Landolan oma mieskin voi olla teoriassa hiukan jäävi sanomaan mikä ton kitaran arvo on. Mutta vaihtoehdot on aika vähissä toki... | |
![]() 31.10.2013 23:39:06 | |
Pidä Luuviulu pää ylhäällä. Turha katselmusta internet-niuhoista on montaa sivua kirjoittaa. Vihaajat vihaa! Jos tähän asentais ITKK:n, niin KAIKKI ongelmat ratkeais-P130|ei tää mikn pursiseura oo, tiätsä -hemmo | |
![]() 31.10.2013 23:49:34 | |
Kiitti kannustuksest. Joo tääl on mukavia tyyppejä ja sit täysin "piip"-ihmisiä. Landolan tarina on nyt kerrottu ja se on esillä Myydään palstalla. Ei myynnissä, vaan näytillä esimerkkinä mitä etsin... :) | |
![]() 01.11.2013 00:00:20 | |
ReBeat: En nyt väitä enkä sano, mutta miten musta tuntuu että toi Landolan oma mieskin voi olla teoriassa hiukan jäävi sanomaan mikä ton kitaran arvo on. Mutta vaihtoehdot on aika vähissä toki... Landolan mies voi toki antaa arvioita joiden mukaan soittimen voi sitten vakuuttaa. Jos nyt kuitenkin kitara varastetaan tai jotain vastaavaa niin... Vakuutusyhtiöillä on omat liikkeensä mistä ne kysyy soittimen tämän hetkisen arvon. Ne eivät siis soita sille samalla kaverille joka on kitaran arvioinut vaikka hinnaksi x. He soittavat johonkin musaliikkeeseen joiden kanssa he yleensä tekevät näitä arviointeja ja harvinaisemmissa tapauksissa voi asiat olla tietysti hieman toisinkin. Minun yksi sukulainen on eräässä vakuutusyhtiössä töissä ja hän ei ole mikään siivooja tai vastaava. Hänen kanssaan olen joskus tästä asiasta kuitenkin jutellut. Eli vakuutetun arvon mukaan maksetaan vakuutusmaksuja, mutta vahingon sattuessa vakuutusyhtiö soittaa johonkin liikkeeseen josta sitten kysyy heidän kantaansa hintaan ja siihen mikä olisi sen tämän päivän käypähinta. Ikäväksi asian tekee se, että liike johon vakuutusyhtiö soittaa tai heillä on sopimus näiden soittimien osalta ei välttämättä ole sellainen liike joka möisi tätä merkkiä tai siellä olisi siitä kyseisestä soittimesta muutenkaan tietoa. Aikoinaan kun kyselin myös muista vakuutusyhtiöista niin niissä homma pyörii ihan samalla lailla. Pahimmillaan siis voi käydä niin, että maksat vaikka vakuutusmaksuja 10 000 euron soittimesta ja kun vahinko sattuu niin siitä otetaan yhteyttä liikkeeseen jossa paikan myyjä kertoo, että meillä on näitä käytettynä ( siis tämän päivän arvo) liikkunut alta sataseen. Tästä satasesta voi vielä olla joku omavastuu-osuus jonka vakuutuksen ottaja joutuu itse maksamaan. Huonoimmassa tapauksessa soitinvakuutukset ovat sellaisia, että voi joutua maksamaan vuodessa enemmän vakuutusmaksuja kuin mitä saa koko vehkeestä jos se esimerkiksi varastetaan. Voi olla että kotivakuutuksen tai johonkin muuhun jos sen laittaa niin silloin ehdot saattavat olla vakuutuksen ottajalle järkevämmät. Tästä on tosin jo jokunen vuosi aikaa kun näitä kyselin ja ovat voineet kyllä asiat muuttua sillä aikaa. Itseltä jäi aikoinaan koko vakuutus ottamatta kun siinä ei tosiaan ollut mitään järkeä. Tämä ei nyt sitten ollut tarkoitettu pelkästään migreeniä saaville ihmisille vaan ihan yleisesti. | |
![]() 01.11.2013 00:32:06 | |
Luuviulu: Ja mä en puhunu ja jankannu yhtään mitään vanhoja, ennen kuin tuo M.Pekkanen ilmestyi kuvioihin jankkaamaan jotain vitun yli vuoden vanhaa asiaa ja se on ottanut sen esille nyt ainakin kolmasti ja siks joudun siihen vastaamaan takas. Ja tuot asian esille uudestaan, ja uudestaan ja uudestaan jne, eli jankkaat. Lukekaa viestuketju alusta, ni näette ite, jossa pyydän sitä poistumaan, mut eiku hän vaan jauhaa ja jauhaa ja antaa musta sellasen kuvan että olen jobbari ja huijari jne... Jep, ketju alkoi 4 vuotta sitten. Ketä kiinnostaa mitä silloin on sanottu? Sitä tikulla silmään jne. -Mun kaupankäyntini kärsii siitä, kun mua sanotaa jobbariks ja siitä se vasta kärsiikin, kun mua sanotaan huijariks. Mä olen keräilijä, en trokari, en huijari jne... En nyt äkkiseltään muista pitkiin aikoihin ainakaan mitään moista lukeneeni mistään muualta kuin omista kirjoituksissasi joissa raivokkaasti puolustaudut näitä "väitteitä" vastaan joita kukaan ei edes muistaisi ellet toistaisi siinäkin itseäsi. Sitä kutsutaan myös jankkaukseksi. Lue ihmeessä nyt vähän noita omia viestejäsi, puolet niistä on aina uudestaan seuraavassa viestissäsi, ja toistat itseäsi jopa samassa viestissä. Unohdin jo miksikä sitä kutsutaan. Muistatko sinä? Kitarasta sen verran että sen historiallinen arvo voi olla mittaamaton, rahallinen juuri tasan sen verran mitä siitä on joku valmis maksamaan. Veikkaan että se on aika hiton kaukana 10K. Jos landolamies sille on keksinyt jonkun huikean arvon, niin kysy onko se valmis siitä sen maksamaan? Jotta saat uskottavan arvon soittimen rahalliselle arvolle vakuutusyhtiötä varten, niin tarviit 3 eri paikasta sille arvon määrityksen, muuten saattaa pahimmassa tapauksessa jäädä vakuutus saamatta, tai "todellinen" arvo määritellään vasta kun kitara on varastettu tai tuhoutunut, ja vakuutusyhtiöiden toimintaa aika läheltä seuranneena uskallan väittää että se voi poiketa aika hurjasti vakuutetusta arvosta. Tehtaan ex-pomon määrityksellä pyyhitään hanuria siinä vaiheessa kun katsotaan siinä olevan "oma lehmä ojassa" tyyppinen arvio. Eli jos tahdot jollain tavalla suojata itseäsi, niin käy nyt ainakin kitarapajalta hakemassa hinta-arvio allekirjoituksella sekaan. Sitten jos nekin on sitä mieltä että sulla on lähes 10K aarre käsissäsi, niin sitten naama virneessä alat maksaa vakuutuksia ja odotat että joku varastaa sen jotta saat fyrkkaa. Liian läski hipsteriksi. | |
![]() 01.11.2013 05:37:22 | |
Puolustaudun raivokkaasti kyllä minua kohtaan esitettyjä perättömiä väitteitä kohtaan. Mulla on kyllä täysin 100% varmasti keinoni saada tästä tulipalon / kaatumisen / varastamisen / tms tuhoutumisen takia uskottavasti se 10 000e vak.summa, olkaa huoletta. Ei siitäkään enempää. Landolan tarina on nyt kerrottu ja ihan hyvä kuva mun olohuoneessa otetusta kuvasta on esillä "Myydään-palstalla", kun laitoin sinne tavaraa myyntiin, vaihtoon ja ostoon. Landolaa EN MYY, se on siinä kuvassa esimerkkinä antamassa esimerkkiä siitä, millaisia Landola / Munkers / Peders -kitaroita mulle voi tarjota. Niitä ketä se kiinnostaa, ni kattokaa kuva siitä. Landolan logo on lavassa, joka ei mahtunut kuvaan. Mutta sen logon voi kuvitella siihen yläpäähän, jos osaa vähänkään käyttää mielikuvitustaan ja jokainen varmasti tietää sen logon, millanen se on. Mun puolesta tää oli taas tässä. EN kommentoi enempää, ellei mua taas "haasteta" vastaamaan jotakin johonkin. Heippa. | |
![]() 01.11.2013 06:12:17 | |
Luuviulu: Puolustaudun raivokkaasti kyllä minua kohtaan esitettyjä perättömiä väitteitä kohtaan. Mulla on kyllä täysin 100% varmasti keinoni saada tästä tulipalon / kaatumisen / varastamisen / tms tuhoutumisen takia uskottavasti se 10 000e vak.summa, olkaa huoletta. Ei siitäkään enempää. Landolan tarina on nyt kerrottu ja ihan hyvä kuva mun olohuoneessa otetusta kuvasta on esillä "Myydään-palstalla", kun laitoin sinne tavaraa myyntiin, vaihtoon ja ostoon. Landolaa EN MYY, se on siinä kuvassa esimerkkinä antamassa esimerkkiä siitä, millaisia Landola / Munkers / Peders -kitaroita mulle voi tarjota. Niitä ketä se kiinnostaa, ni kattokaa kuva siitä. Landolan logo on lavassa, joka ei mahtunut kuvaan. Mutta sen logon voi kuvitella siihen yläpäähän, jos osaa vähänkään käyttää mielikuvitustaan ja jokainen varmasti tietää sen logon, millanen se on. Mun puolesta tää oli taas tässä. EN kommentoi enempää, ellei mua taas "haasteta" vastaamaan jotakin johonkin. Heippa. Nyt on jo ihan mielenkiinnosta pakko kysyä että miten saa kitarasta 10 000e vakuutussumman jos se kaatuu? Tapahtuuko sekin tuolla kuvittelumetodilla, vai? | |
![]() 01.11.2013 09:03:11 | |
Fantasmic: Nyt on jo ihan mielenkiinnosta pakko kysyä että miten saa kitarasta 10 000e vakuutussumman jos se kaatuu? Tapahtuuko sekin tuolla kuvittelumetodilla, vai? Älä nyt. Luuviululla on 100% varma keino saada se kybädona tosta jos se varastetaan. Toivotaan nyt että sille ei käy mitään "vahinkoa" jahka se on vakuutettu. Tuli vaan mieleen että siihen vakuutuksen määrään voi myös vaikuttaa se ostohinta. Eli 50€. Voi olla vakuutusmiehellä ihmettelemistä kun halutaan vakuuttaa 50€ ostettu kitara jollain lähemmäs kybädona hinnalla... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. | |
![]() 01.11.2013 10:03:58 (muokattu 01.11.2013 10:04:25) | |
Tää on niin pitkä ja rönsyilevä keskustelu, että en muista onko tämä vinkki jo annettu...mutta kitaran vakuutusarvon määrittämisessä Kitarapaja vois varmaan auttaa. Siellä kuitenkin on maan parasta asiantuntemusta kitaroista ja niiden myymisestä. En sitten malttanut olla sanomatta. | |
![]() 01.11.2013 10:16:17 | |
Onko vakuutusyhtiöiden toiminta arvonmäärittelyissä saman tyylistä kuin vakuutuslääkärien toiminta? Eli lääkäri voi todeta kädettömän potilaan täysin työkykyiseksi ilman, että edes näkee potilasta (vähän kärjistäen, mutta ei paljon)? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 01.11.2013 10:25:26 | |
Laulava Kylätohtori: Onko vakuutusyhtiöiden toiminta arvonmäärittelyissä saman tyylistä kuin vakuutuslääkärien toiminta? Eli lääkäri voi todeta kädettömän potilaan täysin työkykyiseksi ilman, että edes näkee potilasta (vähän kärjistäen, mutta ei paljon)? Aika pitkälti joo. Amerikassa voit sitten vakuuttaa varmaan vaikka yksittäisen ihokarvan ärtymisen varalle miljoonasta. En vaan ymmärrä miksi koko landolahommaa pitää julistaa tässä aiheessa? Luuviulu voi perustaa kitarapalstalle oman aiheen jossa hehkuttaa keppiä, ja turhuuspalstalle toisen missä kertoo kaikille kuinka rehellinen ja hyvä tyyppi se itsensä mielestä on. Ne on helpompi jättää lukematta kuin tuollainen mouhoaminen väärässä topikissa jossa on joskus jotain kiinnostavaakin. Liian läski hipsteriksi. | |
![]() 01.11.2013 10:33:07 | |
Eiköhän tosiaan parhaan arvion kitaran arvosta osaa antaa joku vanhoja kitaroita myyvä yritys = Kitarapaja, Kitarakuu mitä näitä nyt onkaan. Kannattaa muistaa myös se, että vanhat Landola-miehet katsovat näitä historiikkejä itku silmässä ja antavat monenlaisia hinta-arvioita mutta tuollaisen oikea arvo on juuri se kuinka paljon joku on siitä valmis lyömään rahaa pöytään. Suosittelen varautumaan myös vaikeuksiin vakuutusyhtiön kanssa, heillä on omat laskukaavansa eri laitteiden arvoille ja kun maailmalta ei löydy mitään referenssiä kymppitonnin Landoloista niin arvo määräytyy huuto.netin tai tori.fi myynti-ilmoitusten perusteella. You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)