![]() 10.02.2012 09:35:11 | |
---|---|
fox: Muutama on tullu kasattua.. Täällä (mnetissä) pyörivältä Pekiltä sais ehken "ensikäden"tietoa siitä kuinka tuollanen toimii, tein sen vintage Tele Deluxeen sekä kaulahumpparille että tallaan vaihdetulle Lil -59:lle trisoundimodauksen, eli sieltä löytyy siis myös puolitukset. Mun korvaan on ollu "ihan toimiva" pikaisilla kokeiluilla, mutta tosiaan, syvällisempää l"lausuntoa" en pysty antamaan ite, koskapa juuri tuollasella en sitten ole ollenkaan pitempään soitellut. Eipä noista mihin olen tallamikkimodauksia ja noita tri-soundeja tehnyt, ole kyllä noista puolituksista sanomista tullut... Ok, kiitos infosta. Pitääpä koittaa vähän googlailla, josko löytyisi tietoa. Ja ehkä olla yhteydessä jäsen Pekiin. :) | |
![]() 10.02.2012 11:26:58 | |
Vladi: Ok, kiitos infosta. Pitääpä koittaa vähän googlailla, josko löytyisi tietoa. Ja ehkä olla yhteydessä jäsen Pekiin. :) Sevverran "oikaisua" että sen Tele onkin Custom, ei Deluxe - kattelin noita muistiinpanojani. Juu, voit siltä kysästä, tosin aika harvakseltaan on näemmä täällä pyörinyt. Niist muista rojekteista, en ollenkaan tiedä, onko mainitut herrat täällä kirjautuneina, Peki nyt tosiaan on.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 13.02.2012 15:35:59 (muokattu 13.02.2012 15:45:24) | |
Ostamani Tele on siis ATE-55 mustalla pleksillä. Japanista tilattu muutaman kappaleen erä, kun joku oli välttämättä tällaisen halunnut. Tietääkö kukaan muuten mitä eroa on ATE-55:n Tokai Vintage T-bridgellä j a ATE-50:n Tokai Vintage TE-bridgellä? Vaihdoin kielet ja kyllä soi hienosti. Saman verran tuota twangiä kuin ruusupuisessakin, joka siis varmaankin menee myyntiin, koska ei huvita alkaa kahta telecasteria tuunaamaan. Pidän enemmän tuosta vaahterasta, joten se jää. Eli mikkiehdotuksia otetaan vastaan. Vaatimuksena on perinnehenkiset, twangin maksimoivat, "chicken picking":iin sopivat mikit, joilla soitetaan pääasiassa melko maltillisella särötyksellä... Humbuckerit eivät tule missään tapauksessa kysymykseen... edit. onko kokemuksia näistä (SD STL-1 tai STL-1b)? http://www.seymourduncan.com/produc … ter/vintage-output/vintage_broadca/ Blues is easy to play, but hard to feel.
-Jimi Hendrix | |
![]() 13.02.2012 21:19:36 | |
Kaulamikiksi suosittelen Dimarzion Twang Kingiä. Se ei ole niin tumma, kuin perinteinen telen kaulamikki, joten perinnehenkinen tallamikki on paremmin balanssissa kaulamikin kanssa ja kitara on täten käyttökelpoisempi. Twang Kingin tallamikistä minulla ei ole kokemuksia, sillä se kiersi omassa telessäni aivan järjettömästi pienilläkin säröillä. Korjaus löytyi myöhemmin, eikä vika ollut varsinaisesti itse tallamikissa, joten vähän harmittaa, että sen saundi on jäänyt testaamatta. Kitarassani ehti käydä montakin mikkiä/mikkiparia kiinni, kun teleeni perinteisempää saundia etsin. Seymour Duncanin Vintage '54 ja Vintage Broadcaster olivat perinteistä telesaundia, mutta liian kirpakat suhteessa vastaaviin kaulamikkeihin. Twang Kingin kaulamikin kanssa balanssi olis voinu olla kohdillaan. Nyt mulla on Jarno Salon tekemä mikki telen tallassa ja Twang King kaulassa. Aivan järjettömän hyvä meno, mutta aavistuksen kuumempi ku perustelen tallamikki....omasta tahdosta siis. | |
![]() 13.02.2012 22:03:21 | |
sickboy: Twang Kingin tallamikistä minulla ei ole kokemuksia, sillä se kiersi omassa telessäni aivan järjettömästi pienilläkin säröillä. Korjaus löytyi myöhemmin, eikä vika ollut varsinaisesti itse tallamikissa, joten vähän harmittaa, että sen saundi on jäänyt testaamatta. Itellä oli mex-Tellu ekaa kertaa treeniksellä käytössä ja just tuo Twänkkäri tallamalli piippasi oikein urakalla - eli kerros ihmeessä tämä korjaus on :) Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor | |
![]() 14.02.2012 16:04:45 | |
sickboy: Kaulamikiksi suosittelen Dimarzion Twang Kingiä. Se ei ole niin tumma, kuin perinteinen telen kaulamikki, joten perinnehenkinen tallamikki on paremmin balanssissa kaulamikin kanssa ja kitara on täten käyttökelpoisempi. Twang Kingin tallamikistä minulla ei ole kokemuksia, sillä se kiersi omassa telessäni aivan järjettömästi pienilläkin säröillä. Korjaus löytyi myöhemmin, eikä vika ollut varsinaisesti itse tallamikissa, joten vähän harmittaa, että sen saundi on jäänyt testaamatta. Kitarassani ehti käydä montakin mikkiä/mikkiparia kiinni, kun teleeni perinteisempää saundia etsin. Seymour Duncanin Vintage '54 ja Vintage Broadcaster olivat perinteistä telesaundia, mutta liian kirpakat suhteessa vastaaviin kaulamikkeihin. Twang Kingin kaulamikin kanssa balanssi olis voinu olla kohdillaan. Miten Duncanin '54 ja Broadcaster erosivat toisistaan? Kumpaa suosittelet, jos tarkoituksena on soittaa funk-vätkytystä ja maksimoida telen twangi? Entä kummassa on enemmän twangiä, Duncaneissa vai Twang Kingissä? Blues is easy to play, but hard to feel.
-Jimi Hendrix | |
![]() 14.02.2012 16:47:31 | |
Uijjui, nyt näyttää pahasti siltä, että pääsisin vihdoinkin tekemään telekauppoja. Nyt kun osais päättää Bajatelen ja Blacktopin väliltä. Pari kysymystä: Liikkuuko Bajateleä torilla juuri koskaan? Erittäin harvoin ainakin itse olen nähnyt. Onko olemassa laadukkaita humpparin kokoisia yksikelaisia mikkejä? | |
![]() 14.02.2012 16:49:18 | |
Vladi: Liikkuuko Bajateleä torilla juuri koskaan? Erittäin harvoin ainakin itse olen nähnyt. Onhan noita siellä tämän tästä..... | |
![]() 14.02.2012 17:22:02 | |
Vladi: Onko olemassa laadukkaita humpparin kokoisia yksikelaisia mikkejä? Onhan noita useitakin, siis tarkoittanet vakio ison humbukkerin kokoista? On P-90 tapasia ym. Itsellä on ollu jo pitemmän aikaa yhdessä kitarassa BKP:n Mississippi Queenit. Sittenhän on, jos kokee tarvetta, Seymour Dunkkanilla toi P-Rails.. siitä on sitten enemmän noita "ristiriitasia" näkemyksiä, jotkut tykkää, toiset taas on sitä mieltä, ettei ne "puoliskat" oo oikein balanssissa. Siinähän on sellanen P-90 simuloiva kela, ja sen vieressä ykskelanen kapee rail-mikrofonikela.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 14.02.2012 19:58:18 (muokattu 14.02.2012 20:03:19) | |
Laulava Kylätohtori: Miten Duncanin '54 ja Broadcaster erosivat toisistaan? Kumpaa suosittelet, jos tarkoituksena on soittaa funk-vätkytystä ja maksimoida telen twangi? Entä kummassa on enemmän twangiä, Duncaneissa vai Twang Kingissä? Ne molemmat vaan käväs mun kitarassa kiinni, joten en nyt osaa sanoa mitä eroa noissa oli. Molemmat saundas hyvältä, mutta liian kireältä suhteessa kaulamikkiin, joka tossa vaiheessa oli myös Duncanin. Kaikilla mahdollisilla mikkiyhdistelmillä väliasento tuotti hyvän funkysaundin. Ehkä mä keskittyisin etsimään hyvää tallamikkiä. Kitarapajalla suostuivat vaihtamaan tuotteen, vaikka se oli käynyt kitarassa kiinni. Eli sain rauhassa testailla eri mikkejä. Toki minun oli jätettävä joku satsi kiinni kitaraan, mutta tulipahan testattua '54, Broadcaster ja Quarter Pound. Lopulta mikään noista ei jäänyt mun kitaraan kiinni, mutta aika hyvää palvelua. Toki toi edellytti sitä, että mikit oli juotettu siististi kiinni, eikä piuhoja ollu katkaistu. Twang Kingin tallamikki jäi käytännössä kokematta, sillä tallani aiheutti siinä vaiheessä järjettömät kierrot, joten mikki ei ollut kauaa kiinni. Tällä palstalla on se yksi teletietäjä, jonka nimeä en nyt just muista...kaivan illemmalla tältä palstalta sen, nyt lapsen iltahommat velvoittavat. Tämä jäsen oli kuitenkin tehnyt varsin mainion demon tosta Twang Kingistä Squierin kitaralla. Kaivele tätä ketjua vähän taaksepäin niin löytyy varmaan youtubelinkkiä. EDIT: Freewheeler on siis tämän teletietäjän nimi ja hän linkitti aikaisemmin videon: http://www.youtube.com/watch?v=bXdE … vRwSw&index=28&feature=plcp Toi ei kyl muistaakseni ollut se video mitä tarkoitin...kaiveles sieltä sen kanavalta lisää.... | |
![]() 14.02.2012 23:11:55 | |
sickboy: Ne molemmat vaan käväs mun kitarassa kiinni, joten en nyt osaa sanoa mitä eroa noissa oli. Molemmat saundas hyvältä, mutta liian kireältä suhteessa kaulamikkiin, joka tossa vaiheessa oli myös Duncanin. Kaikilla mahdollisilla mikkiyhdistelmillä väliasento tuotti hyvän funkysaundin. Ehkä mä keskittyisin etsimään hyvää tallamikkiä. Joo, tallamikki varmaan on tärkeämpi, koska yleensä käytän keskiasentoa tai tallamikkiä. Tuo väliasennon funksaundi on juuri se, mitä teleltä haen. Toki sooloihin saattaa tulla tuhdimpaa säröä tai tilanteen mukaan tietysti muuallekin, mutta se twangifunk on telen sielu. Olishan se tietysti kiva, että kaulamikki olisi edes osittain balanssissa tallamikin kanssa, mutta kaulamikkisaundi soitetaan pääasiassa Stratolla... Twang Kingin tallamikki jäi käytännössä kokematta, sillä tallani aiheutti siinä vaiheessä järjettömät kierrot, joten mikki ei ollut kauaa kiinni. Nämä Twang Kingitkin kiinnostaisivat, onkohan näitä ikinä torilla myynnissä? EDIT: Freewheeler on siis tämän teletietäjän nimi ja hän linkitti aikaisemmin videon: http://www.youtube.com/watch?v=bXdE … vRwSw&index=28&feature=plcp Toi ei kyl muistaakseni ollut se video mitä tarkoitin...kaiveles sieltä sen kanavalta lisää.... Joo, pitää perehtyä. Vähän ehdein kuuntelemaan ja oli kyllä ihan asiallisen kuuloista meininkiä. Thanks. Tuolla on surkeita kuvia teleistä: http://s1121.photobucket.com/albums/l511/0ts0/2xTele/ Vähän mietin, että en taidakaan myydä tuota ruusupuista, koska ei siitä kuitenkaan saa kuntoon nähden niin paljon, että kannattaisi myydä. Käytetty on aina käytetty. Ja onhan ne molemmat vähän eri luonteisia, joten kai niille käyttöä löytyy... Blues is easy to play, but hard to feel.
-Jimi Hendrix | |
![]() 14.02.2012 23:23:43 (muokattu 14.02.2012 23:27:01) | |
Tossa yks ääninäyte missä ekan kierron vedän telen välimikkiasennolla ja loput sit tallamikillä. Kaulamikkinä on Twang King ja tallassa joku Fenderin mikki. Toi on yks vanha roots-skaba, mut siin alussa on varmaan just sitä saundia mitä tarkoitat. En muista minkä vahvistimen läpi toi on vedetty, mutta ilman kaappia anyway. Eli vahvistimesta keinokuorman kautta äänikorttiin. Kaappimallinnus sit koneelta. Kompuraakin on mukavasti ja se tulee GarageBandistä. Toi saundihomma on toki tosi paljon tatsista kiinni, siitä miten pikkaa kielet nauhoja vastaan jne... http://maihinnousu.net/s/12175 EDIT: Ja käy muuten ihmeessä kuuntelemassa jäsen Kuhan roots-vetoja. Niissä on muuten telesaundi kohdillaan. Haastelet siltä sit mitkä olikaan kamat/mikit. | |
![]() 16.02.2012 14:54:11 | |
Täällä olis yks aloitteleva Tele-mies, vähän mietityttää tuo vintage mallin talla vireyden kannalta. Kannattaako suosilla katsella "modernitallaisia" yksilöitä? | |
![]() 16.02.2012 15:10:13 | |
Lancelot: Täällä olis yks aloitteleva Tele-mies, vähän mietityttää tuo vintage mallin talla vireyden kannalta. Kannattaako suosilla katsella "modernitallaisia" yksilöitä? Itse olen ainakin niin puukorva että aikanaan kun kolmetallapalaisen telen omistin, ei se mitenkään pahasti epävireiseltä kuulostanut. Intonaatiohan pitää asettaa vähän kompromissiratkaisuna kieliparien välillä. Ja saahan niitä tallapalojakin eri tavoin kompensoituina jos on tarvetta. Nyt sitten omistan telen kuusipalaisella tallalla, ja on sekin ihan kiva. Ei ainakaan jää vaivaamaan että voisiko sitä intonaatiota saada vielä vähän paremmaksi. Kolmipalaiset tallat tosin näyttää paljon makeemmilta. Ihan oma lukunsa on sitten se miten erilaiset tallamateriaalit vaikuttaa saundiin, mutta siitä isommat pojat osaa varmaan kertoa paremmin... . | |
![]() 16.02.2012 16:00:18 | |
Baja-tele tilattu. Nyt alkaa hervoton postiseurannan kyttääminen. :) | |
![]() 16.02.2012 16:22:16 | |
Vladi: Baja-tele tilattu. Nyt alkaa hervoton postiseurannan kyttääminen. :) Jaha jaha. Kerrohan kun saapuu Baja majaan. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 16.02.2012 16:51:03 | |
Jucciz: Jaha jaha. Kerrohan kun saapuu Baja majaan. Jessöör. Alkaa olla taas joulu meikäläisellä, kun uutta vahvistintakin tässä odottelen saapuvaksi lähiviikkoina. | |
![]() 16.02.2012 17:25:19 | |
Vladi: Baja-tele tilattu. Nyt alkaa hervoton postiseurannan kyttääminen. :) Tässä viime päivinä iskenyt kauhea telekuume ja juurikin tuo Baja voisi sopia spekseiltään ja budjettiin. Pistä ihmeessä vähän mietteitä tänne, kunhan olet päässyt käpistelemään sitä. Pari teleä olen omistanut, korean Lite Ash- mallin, sekä japanin '62 customin, mutta kumpikaan ei oikein innostanut ja saivät lähteä uusille omistajille. En ehkä ole vielä kahdesta kerrasta oppinut, että tele ei vain mulle sovi, sillä aina välillä tekee mieli kokeilla vielä kerran. Jotenkin vain ääni pään sisällä sanoo, että straton ja paulin rinnalle täytyy vielä saada tele. Josko sitten se kolmas kerta toden sainoisi. | |
![]() 17.02.2012 10:18:29 | |
Auf Deutsch - eli saksankielellä - telecaster-historiikkia, speksejä ynnä muuta, muun ohella toista sataa mikkikytkentää teleistä kautta aikain. Parisataasivuinen tietopaketti: http://files.homepagemodules.de/b161589/f2t40p73n3.pdf "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 17.02.2012 10:28:55 | |
varakeef: Auf Deutsch - eli saksankielellä - telecaster-historiikkia, speksejä ynnä muuta, muun ohella toista sataa mikkikytkentää teleistä kautta aikain. Parisataasivuinen tietopaketti: http://files.homepagemodules.de/b161589/f2t40p73n3.pdf No johan on kattava paketti. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)