P-man 09.05.2010 20:55:03 | |
---|
Shredator: Otinpas tuossa pienoisen riskin ja kokeilin laittaa Jacksonin kaulamikiksi Michael Romeon inspiroimana Tone Zonen. Täytyy sanoa, että toimii! Soundi on paksu, mutta erotteleva ja outputtia on riittämiin hurjimpiinkin legato+tapping -tilutuksiin! Mä oon ajatellut kans heittää Tone Zonen kaulapaikalle. Mikä sulla on tuon kanssa tallassa? Itse mietin BKP:n Warpigiä.. |
Shredator 10.05.2010 11:10:29 | |
---|
P-man: Mä oon ajatellut kans heittää Tone Zonen kaulapaikalle. Mikä sulla on tuon kanssa tallassa? Itse mietin BKP:n Warpigiä.. Tällä hetkellä on Duncanin Distortion, joka ehkä antaa vähän liikaakin outputtia D-vireessä. Mikähän olisi sellainen ylämiddlekäs ja tiukka, mutta hieman vähemmän outputtia omaava mikki? Yritin säädellä korkeutta kauemmas, mutta soundi menee Distortionilla hieman liian tumpuksi. Tone Zone on kyllä oiva kaulamikki metallin vääntöön. http://www.youtube.com/watch?v=vciCWOYDhfU |
juhanalappalainen 10.05.2010 17:26:45 | |
---|
Hey sorry että ihan ohi aiheen mut ei kumminkaan:) eli olisin kysyny onko kellään tietoa voiko ibanezin rg7321 vaihtaa emg707 mikit ilman puutöitä? ku oon koittanu ettii infoa mut ei löyry. Kiits |
Vetehinen 10.05.2010 17:47:31 | |
---|
juhanalappalainen: Hey sorry että ihan ohi aiheen mut ei kumminkaan:) eli olisin kysyny onko kellään tietoa voiko ibanezin rg7321 vaihtaa emg707 mikit ilman puutöitä? ku oon koittanu ettii infoa mut ei löyry. Kiits Trolli? Ei voi. Valitse SD Blackouts. "Mankind is known to be narrowminded" - Gaahl |
juhanalappalainen 10.05.2010 18:41:14 | |
---|
trolli? no mutta pitääpä tutustua noihin blackoutteihin kiitos |
juhanalappalainen 10.05.2010 19:23:54 | |
---|
ei mutta taitaapi olla aktiivi mikit nuo blackoutit |
guitarz 10.05.2010 21:39:13 | |
---|
Mitä mieltä ootte Ibanez icx120 mikeistä kannataako vaihtaa Seymouri sh-kutosii? I trust my guitar! |
ibnz 11.05.2010 10:40:29 | |
---|
Tuo kysymys seiskamikeistä Ibaneziin on ihan aiheellinen, ks. aalataurin threadit RG1527:sta ja Blackout 7:sta tuolta Kitarakamoista. En ainakaan itse tiennyt että ne vakiomikit olisivat "jalattomia", jolloin yllätys uusien ja kalliiden aktiivien asennuksessa olisikin ollut aikamoinen. Eli mikit eivät olisi mahtuneet suoraan vaan jyrsintää olisi täytynyt tehdä. Helpoin tapa, jos kukaan ei viitsi oikeasti vastata, on irroittaa tämänhetkiset mikit ja mitata kiinnitysjalan korkeus ja koko mikrofonin yhteenlaskettu korkeus ja pituus. Liikkeet kertonevat sitten aktiivien vastaavat mitat. |
juhanalappalainen 11.05.2010 19:09:49 (muokattu 11.05.2010 19:11:34) | |
---|
ibnz: Näin on. päädyin sitte noihi dimarzion dactivatoreihin ku en halua aktiiveja. ei toi orkkis mikkikään huono ole mutta voisi toistaa vähän paremmin matalassa päässä |
RamoQ 13.05.2010 21:02:41 | |
---|
Kenelläkään tietoa kuinka noissa Firebirdeissä olevat Mini humbuckerit eroavat normihumpparista? Kun ite tämmönen professional olen... Siis saundillisesti ja rakenteellisesti. "Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki |
fox 15.05.2010 02:11:26 | |
---|
RamoQ: Kenelläkään tietoa kuinka noissa Firebirdeissä olevat Mini humbuckerit eroavat normihumpparista? Kun ite tämmönen professional olen... Siis saundillisesti ja rakenteellisesti. Rakenteellisesti eroavat tietenkin kokonsa puolesta, ilmiselvästi.. ;) Niissä on kelarungot kapeammat, ja tämähän ilman muuta aiheuttaa sen, että niihin ei todellakaan "mahdu" niin paljon käämilankaa kuin normi "isoon humbukkeriin". Jos en nyt ihan kauhean väärin muista, niin minihumbukkerissa on luokkaa 4200-4500 kierrosta verrattuna normihumpparin 6000-6500 kierrokseen. Sen lisäksi Firebird-humppareista puuttuu south-polarity kelan kielikohtaiset naparuuvit, kuori tietty myös on umpinainen, koskapa ei siihen ole ollut tarvetta stanssata naparuuvin reikiä. Minihumppareissa siis on vaan ja ainoastaan raudat keloissa. Magneettina vanhoissa Firebird-humppareissa oli Alnico V, uudemmissa on keraaminen magneetti jonka vuoksi ne on paljon "kuumemmat" Soundillisesti Firebird-humpparit on tietenkin mikrofonirakennuksen sääntöjä noudattaen enemmän ylä-keskipainotteiset, eikä niistä myöskään pienemmän tehon vuoksi saa täyskasvuisen humpparin "murinaa". Erottelukyky on kuitenkin hyvä. Periaatteessa nuo Firebird-humpparit kuitenkin ovat aivan samoilla spekseillä kasattuja kuin esim. Les Paul Deluxen pikkuhumpparit, erona vain on tuo naparuuvien puute. Tästä johtuen on joukko Firebirdejä (niitä vintage-malleja, 1963 jne.) muutettu Deluxe-mikeillä sellaisiksi, joissa on säädettävät naparuuvit mikeissä. |
The Duke 19.05.2010 12:46:46 | |
---|
Uudet mikit Stratocasteriin pitäisi saada ja kysyisinkin, että onko jollain kokemuksia näistä mikrofoneista? Fender Custom Shop '69 http://www.fender.com/products/search.php?partno=0992114000 Kinman Woodstock Regular http://www.kinman.com/Shop/regularset.htm Kinmanit ovat pirullisen kalliit ja tuo "zero hum" on jäänyt vähän epäselväksi. Käytän soitossa suhteellisen usein feedbackia mausteena ja kysyisinkin, että vaikuttaako tuo zero hum jotenkin feedbackin tuottamiseen? Vai poistaako se vain sitä normaalia single coil hurinaa? Oman logiikkani mukaan ei pitäisi vaikuttaa mutta kysytään nyt silti. *Brian Jones Boozing Society* |
florist 26.05.2010 17:07:42 | |
---|
Mulla on Fender Jaguar (japsi) ja siinä on TODELLA tehottomat mikit. Jos vertaa minun kakkoskitaraan (Epiphone 2x humbucker) , niin volumea jotuu säätämään vahvarista jopa 3 astetta kovemmalle, jotta pääsee samalla tasolle Epiphonen kanssa....Hemmetin kovalla joutuu 80w putkivehettä pitämään, jotta kuuluu... Tai sitten jotain on pielessä kitarassa muutenkin. En ole perehtynyt mikkeihin juurikaan, joten mitkähän olisi hyvät tilalle? Tykkään suht paksusta soundista puhtaassa ja säröissä. |
Numb 26.05.2010 22:22:19 | |
---|
florist: Mulla on Fender Jaguar (japsi) ja siinä on TODELLA tehottomat mikit. Jos vertaa minun kakkoskitaraan (Epiphone 2x humbucker) Oletkos koettanut niitä mikkejä ylemmäs nostaa? Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
florist 27.05.2010 13:42:13 | |
---|
Numb: Oletkos koettanut niitä mikkejä ylemmäs nostaa? Kyllä olen ja ei auta.... |
McLeach 28.05.2010 20:28:25 | |
---|
terve, omasta 62 reissue telestä hajosi kaulamikki ja nyt tilasin twang kingin setin. Itsellä ei ole kokemusta vaihdosta tai muutenkaan juottamishommista(tutulta löytyy vehkeet) ja haluaisin tietää että mitä otettava huomioon. Kyseesä vintage talla joten sen joutuu purkamaan ainaskin ja kytkennät mikkivalitsemiselta mikeille on kitarakaupan mukaan hieman erikoiset, etumikille menee kolme piuhaa (ileisesti kuoren maadotus?). Mutta niin mistä löydän twang kingin asennusohjeen kun nettisivuilta ei löytynyt ja mikkipakettiakaan ei ilmeisesti ole kun käytettynä tulee. Ja niin mitä pitää ottaa huomiooon kun tallan irroittaa ja kiinnittä uudestaan? Ja mitä muuta yllättävää voi tulla eteen. Jos menee liian vaikeaksi vien liikkeeseen vaihdettavaksi. |
fox 28.05.2010 21:39:27 | |
---|
Hei McLeach, just tuolla "jelppikerhossa" oli sivu-pari taaksepäin kysymystä tuon mikin kytkennästä, sieltä luet.. |
gibson faded worn brown boy 30.05.2010 08:54:14 | |
---|
niin.. kun tällänen ketju löytyi pitää käyttää hyväksi...haluaisin vaihtaa omaan äsgeehen uudet humbuckerit(kirjoitinko oikein) ainoa juttu mitä haluaisin tietää on miten nämä vanhat humpuukkerit otetaan pois skitasta.joutuuko pleksin poistamaan yms. gibson sg=angus young=ac/dc=rock band |
gibson faded worn brown boy 30.05.2010 08:55:13 (muokattu 30.05.2010 08:57:32) | |
---|
fox: Hei McLeach, just tuolla "jelppikerhossa" oli sivu-pari taaksepäin kysymystä tuon mikin kytkennästä, sieltä luet.. aijaa nyt vasta huomasin -.- olen jo mennyt näin hölmöksi no en löytäny joten pystyiskö täällä auttaa.. gibson sg=angus young=ac/dc=rock band |
fox 30.05.2010 12:47:22 | |
---|
gibson faded worn brown boy: niin.. kun tällänen ketju löytyi pitää käyttää hyväksi...haluaisin vaihtaa omaan äsgeehen uudet humbuckerit(kirjoitinko oikein) ainoa juttu mitä haluaisin tietää on miten nämä vanhat humpuukkerit otetaan pois skitasta.joutuuko pleksin poistamaan yms. Jos sulla on sellanen SG jossa ne mikit on siinä pleksissä (niinku vois arvella) niin: Kielet pois, pleksi pois, sitten mikin korkeussäätöruuvit irti (ja katso ettei ne jouset lennä ääreen) . Mikki on nyt irti pleksistä. Juotat seuraavaks johdot irti. Kootaan päinvastaisessa järjestyksessä. =) |