Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 563 64 65 66 6774 75 76 77 78
Metalkallo
31.05.2022 12:58:25
Laulava Kylätohtori: Tuo on kyllä näppärää, kun ei saa mitään rangaistuksia. Miksi ei yrittäisi tai eläisi hetken makiasti.

Se makiasti hetken aikaa eläminen vaan saattaa vuosien päästä kostautua, kun on rikosrekisteriä :D
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Laulava Kylätohtori
31.05.2022 13:33:53
Metalkallo: Se makiasti hetken aikaa eläminen vaan saattaa vuosien päästä kostautua, kun on rikosrekisteriä :D

Ei se moiselle venkulalle vaikuta yhtään mitään. Päinvastoin, kannustaa jatkamaan valitulla tiellä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
31.05.2022 18:07:15
Pinewood: Yleensä olen pärjännyt Postin kanssa suorastaan yllättävän hyvin. Nyt kuitenkin Postin app ilmoittaa, että minulla on automaatissa edelleen noudettavissa kaksi sellaista pakettia, jotka olen noutanut jo monta päivää sitten. Aukeaisikohan lokero uudelleen? Toivottavasti ei.

Kävikö niin, että tuli tekstiviesti, hait paketin ja sen jälkeen appi lähetti ilmoituksen noudettavuudesta ja appissä lukee, että Noudettavissa, vaikka sitä ennen näkyy, että paketti on luovutettu vastaanottajalle?

Itselläkin kävi erään paketin kanssa näin. Oletan sen vaan appin sekoiluksi, enkä ole edes kokeillut avata lokeroa. Näissä a-luokan sekoilutapauksissa mulle tuli jo noudetusta paketista ihan tekstiviestinä aina uusia saapumisilmoituksia ja lokeroita koodeineen ja niissä oli aina paketti odottamassa. Kyseisen lähetyksen seuranta on varsin mielenkiintoista luettavaa. :D
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Pinewood
31.05.2022 22:09:55
Laulava Kylätohtori: Kävikö niin, että tuli tekstiviesti, hait paketin ja sen jälkeen appi lähetti ilmoituksen noudettavuudesta ja appissä lukee, että Noudettavissa, vaikka sitä ennen näkyy, että paketti on luovutettu vastaanottajalle?

Itselläkin kävi erään paketin kanssa näin. Oletan sen vaan appin sekoiluksi, enkä ole edes kokeillut avata lokeroa. Näissä a-luokan sekoilutapauksissa mulle tuli jo noudetusta paketista ihan tekstiviestinä aina uusia saapumisilmoituksia ja lokeroita koodeineen ja niissä oli aina paketti odottamassa. Kyseisen lähetyksen seuranta on varsin mielenkiintoista luettavaa. :D

Kai tuo appi vain sekoilee. Alkuperäiset ilmoitukset menivät ok, mutta noudon jälkeen appi jostain syystä merkkasi samat tuotteet uudelleen noutoa odottaviksi. Ja tosiaan tämä tapahtui kahdelle toisistaan täysin riippumattomalle lähetykselle, jotka vielä tulivat ihan eri puolelta Suomea, esim.

Noudettavissa
25.05.2022 00:52
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu OmaPostissa
24.05.2022 19:17
Lähetys luovutettu.
24.05.2022 16:30
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu tekstiviestitse
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.

Saa nähdä, katoaako seurannasta yöllä, kun tänään on viimeinen noutopäivä.
PIM
01.06.2022 10:51:50 (muokattu 01.06.2022 10:52:23)
Jotain pientä häikkää näyttää olevan, kun mullakin kaks viikon sisään noudettua pakettia näkyy vielä olevan noudettavana. Mutta muuten olen ainakin itse tyytyväinen postin nykyisiin palveluihin ja hintoihin, sillä kovin kaukaa ei enää kannata lähteä omalla autolla näillä polttoaineenhinnoilla tavaraa hakemaan, kun paketit saa tulemaan tuohon sadan metrin päähän Salen automaattiin, mistä ne on noudettavissa 15 tuntia vuorokaudessa arkisin ja viikonloppuna pari tuntia vähemmän. Yhtään en kaipaa wanhoja hyviä aikoja, kun paketit piti hakea ties minkä matkan takaa postitoimistosta työaikaan ja saapumisilmoitus tuli etanapostissa päivän parin päästä siitä kun paketti saapui postiin.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Pinewood
01.06.2022 12:40:54
Eivät kadonneet omat pakettini seurannasta, vaikka noutoaika meni ohi. Eihän tässä mitään hätää ole, jos vain noita mahdollisesti jo uudelleen täytettyjä laatikoita ei saa enää auki vanhoilla jo käytetyillä koodeilla. Ja toivottavasti nuo laatikot eivät myöskään jää kummittelemaan siten, ettei posti voi niitä täyttää uudelleen, kun systeemi näyttää niiden olevan varattuja. Tuollainen bugi äkkiä hidastaisi kaikkea jakelua merkittävästi.
Laulava Kylätohtori
16.06.2022 23:18:54
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ … af7f552-b200-43a0-82c5-f8f7cb005018

Posti jäi kiinni, ettei edes yrittänyt toimittaa pakettia perille. Tosin eihän tässä mitään uutta ole, mutta posti narahti oikein valvontakameran avulla.
basisti1971
17.06.2022 07:36:37
Moi.

Laulava Kylätohtori: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ … af7f552-b200-43a0-82c5-f8f7cb005018

Posti jäi kiinni, ettei edes yrittänyt toimittaa pakettia perille. Tosin eihän tässä mitään uutta ole, mutta posti narahti oikein valvontakameran avulla.

:), emäntä just eilen näytti saman pätkän.

Ei ole uutta ei, samalla tapaa posti toimi täälläkin puolisen vuotta sitten.
Ja varmasti joka päivä ja parhaimmillaan useita kertoja päivässä jossain päin Suomea.
Se miksi moinen enää ylittää edes iltapäivälehdistön uutiskynnyksen, sitä en ymmärrä.
Kuten en sitäkään kuka idiootti käyttää mitään muuta Postin "palvelua" kuin korkeintaan pakettiautomaattia.
Mieluummin ei sitäkään.
Musamaailmasta tillamani bassonmikit oli Matkahuollon automaatissa ~26 tunnin päästä tilauksesta.
Kitarapajalta toiset mikit Postin automaattiin otti Postille tyypilliset ~3 vrk.

Jottei Postin toiminta olisi riittämiin korvennut, mulla vielä väänsivät veistä haavassa, saapumisilmoituksen saatuani lähdin asiamiespostiin kuulemaan että sama jantteri joka tiputti ilmoituksen postilaatikkoon nappasi paketin mukaansa lähettäjälle palautettavaksi.
Säilyttävät nykyään lähetyksiä vain 7 arkipäivää ensimmäisestä järjestelmään kirjaamisesta, jossa ajassa ei saapumisilmoitus tietenkään asiakkalle voi keretä.
Koska tavara oli aikalailla pakko saada, siitä sitten Hesaan 2,5 tuntia sivu Wihurin varastolle.
Yhteydenpito Wihurin varaosapuolen kanssa hoidettiin sähköpostitse ja puhelimitse, posti väitti ettei kumpaistakaan muka heille ollut toimitettu.
Wihuri 10 - Posti 0 ...tana.

Jos en olisi valvontakamerasta tarkistanut -koska lapussa oli sama tuttu "asiakkaan luona este"- ettei väitettynä päivänä kukaan ole pihassa käynyt olisin ehkä kerennyt paketin saamaan, tokkopa kuitenkaan, johonkin postitomintalakiin vedoten.

T:Samuli
Haeroe
17.06.2022 10:21:56

Haeroe: Vähän yli viikko sitten laitoin kitaramikrofonin kirjeessä liikenteeseen. Vielä ei ole saapunut vastaanottajalle. Onneksi ei ollut kovin kallis lähetys, jos sattuu hukkumaan matkalla.

Mikrofoni oli saapunut vastaanottajalle 15 vuorokauden päästä lähetyksestä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
sebu
17.06.2022 16:58:27

Haeroe: Mikrofoni oli saapunut vastaanottajalle 15 vuorokauden päästä lähetyksestä.

Postin kanssa saa kyllä jännittää joka kerta. Parasta seurata aktiivisesti apilla missä lähetys on ja milloin se on jämähtänyt paikoilleen liian pitkäksi aikaa eli esim. joku lähikaupan työntekijä on unohtanut kirjata sen sisään tms... tai lähetys on jakelussa 200km päässä kaupungistani... Näitä on riittänyt useampikin ja selvinnyt onneksi sitten, kun oon heti ottanu yhteyttä.

Mitään isompaa en myöskään suosittele lähettämään kirjeessä. Ne kun tuppaavat "katoamaan" matkalla. Matkahuolto on ykkönen. Parhaimmillaan Oulussa vien paketin aamulla pääpaikkaan, niin iltapäivällä joku saa jo hakea Helsingissä sen itselleen.
fhtagn
17.06.2022 23:28:14
Haeroe: Mikrofoni oli saapunut vastaanottajalle 15 vuorokauden päästä lähetyksestä.

Taitaa tällä hetkellä tuo kirjepostipuoli ainakin olla aivan solmussa. Postilta meni juuri kymmenen päivää saada pehmustettu kuori kulkemaan Helsingin sisällä Kampista Haagaan. Matkaa linnuntietä n. kahdeksan kilometrin verran. Tässäpä tosiaan laadukasta palvelua, josta kannattaa maksaa.
Pauli Lappalainen
17.06.2022 23:30:19
fhtagn: Taitaa tällä hetkellä tuo kirjepostipuoli ainakin olla aivan solmussa. Postilta meni juuri kymmenen päivää saada pehmustettu kuori kulkemaan Helsingin sisällä Kampista Haagaan. Matkaa linnuntietä n. kahdeksan kilometrin verran. Tässäpä tosiaan laadukasta palvelua, josta kannattaa maksaa.

Paketti Liedosta Mikkelin Otavaan vajaa vuorokausi.
L.H
22.06.2022 13:59:51
Varsinkin viime aikoina tullut sellainen fiilis, että ainakin Euroopan sisältä pitäisi käydä itse hakemassa ne tavarat mitä tarvitsee. Nytkin on yksi kitara tulossa Ruotsista (PostNord/Posti) ja viikossa ei ole vielä edes maa vaihtunut. Nyt kun tulee vielä Juhannus tähän väliin, niin varmaan ainakin viikko menee vielä minimissään.
Pinewood
07.07.2022 12:53:32
Mitäköhän taas? Jo liki kaksi viikkoa sitten minulle saapunut ja noutamani paketti on ollut viikon verran uudelleen kuljetuksessa minulle samasta lähtöpaikasta. Ei tuo seurantajärjestelmä hirveästi vakuuta.
askomiko
11.07.2022 20:49:37 (muokattu 11.07.2022 20:51:33)
Osaako joku tulkata mulle mitä tarkoittaa "lähetyksen vastaanottajaa ei tavoitettu kirjeitse"? Lähetysseurantaan ilmestyi siis "vastaanottajan puhelinnumero ei ole käytössä" ja kolme minuuttia myöhemmin tuo kirjejuttu. Noo, eipä siinä, kävin paketin seurantatunnuksella ja kyllä siinä lukee kyljessä ihan puhelinnumero ja postiosoite molemmat oikein. No, tää on näitä postin perussuorituksia.

Toinen on ollut tullissa jumissa kolme viikkoa eikä ole vielä mitään ilmoitusta tullut millä sen pääsisi tullailemaan. Se ei ehkä ole postin syy (paitsi jos hävittivät kirjeen) mutta aihepiiriä kuitenkin.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
abassimo
12.07.2022 11:22:31 (muokattu 12.07.2022 11:23:04)
askomiko: Toinen on ollut tullissa jumissa kolme viikkoa eikä ole vielä mitään ilmoitusta tullut millä sen pääsisi tullailemaan. Se ei ehkä ole postin syy (paitsi jos hävittivät kirjeen) mutta aihepiiriä kuitenkin.

Kai tiedät, että voit tullata sen paketin sillä seurantatunnuksella jonka myyjä antaa. Joskus tehnykki ite jo paljon ennenkö saapunut tulliin koko lähetys. Turha siis venailla koskaan sitä kirjettä jonka ne lähettää postitse.
L.H
12.07.2022 13:40:26
askomiko: Osaako joku tulkata mulle mitä tarkoittaa "lähetyksen vastaanottajaa ei tavoitettu kirjeitse"? Lähetysseurantaan ilmestyi siis "vastaanottajan puhelinnumero ei ole käytössä" ja kolme minuuttia myöhemmin tuo kirjejuttu. Noo, eipä siinä, kävin paketin seurantatunnuksella ja kyllä siinä lukee kyljessä ihan puhelinnumero ja postiosoite molemmat oikein. No, tää on näitä postin perussuorituksia.

Nämä voi olla jotain Postin järjestelmän ominaisuuksia/omituisuuksia. Esim. mulle yksi lähetys näytti seurannassa, että toimitus ei onnistunut, kun asiakas ei ollut paikalla tms., vaikka olin varmuudella koko päivän kotona, mutta kun tiedustelin asiaa, niin selvisi ettei lähetykselle edes kuulunut kotiinkuljetusta. Toinen vaihtoehto on se kuuluisa ninja, jota ei ikinä ehdi näkemään tai kuulemaan.
askomiko
13.07.2022 18:05:33
Nyt toine paketti, "vastaanottajan puhelinnumeroa ei saatu". Siinä se jälleen paketissa köllöttää ihan oikein.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
harryk
13.07.2022 18:11:45

Meidän pajalle oli tulossa tärkeä komponenttilähetys, jota ei kuulunut. Postin selitys asiaan oli se, että ovikoodi on virheellinen, joten lähetystä ei voitu jakaa. Meidän pajalla ei ikinä ole ollut mitään ovikoodia. Näitä vastaavia juttuja on jo liian pitkä lista. Matkis hajoittaa ja hukkaa tällä hetkellä vähiten kaikista kuljetusoperaattoreista.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Metalkallo
13.07.2022 20:20:46
Tässä kyllä mietityttää, että kämmääkö posti itse vai tekeekö työntekijät ihan tietoisesti hallaa kun on niin käsittämättömiä nuo kämmit?

Niin kuin se videoitukin juttu, missä postinjakajan auto vaan menee ohi talon vaikka olisi aivan helposti voinut kurvata talon pihaan, tai sitten jättää auton vähän tielle sivuun ja tuoda paketin, mutta merkkas et ei tavoitettu vaikka itse ajoi ohi. Nää jutut ei enää edes naurata kohta.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)