Shredator 30.03.2015 09:54:32 | |
---|
Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
WanhaWihtahousu 30.03.2015 21:24:39 | |
---|
Mikko L: Kaikki amp simit ei oo vielä G3 mutta monet on. Esim. Diezelit ei taida olla vielä G3 ja Mesa IIC+ ei myöskään. Itseasiassa itse herra Petrucci on lähettämässä oman IIC+:n Cliffille ja se tulee olemaan Axessa sitten. :) Mistä sen tietää, että G3 on käytössä? Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru |
Mikko L 30.03.2015 21:32:33 | |
---|
WanhaWihtahousu: Mistä sen tietää, että G3 on käytössä? Kun katsoo Axen omalta näytöltä vahvistimen nimeä niin G3 versioissa on suluissa (G3) vahvistimen perässä. Suurin osa taitaa alkaa olla jo G3. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Kuuppakullervo 30.03.2015 21:51:41 (muokattu 30.03.2015 21:56:29) | |
---|
Shredator: Meikäläinen käyttää Axea lähinnä efektilaitteena putkivahvistimen kanssa ja joidenkin vahvareiden kanssa tuntuu tulevan loopista ylimäärästä taustahuminaa. Olisikohan nämä Humbuster-kaapelit ratkaisuna? Mistä näitä saa? Vai pitääkö itse väsätä? http://wiki.fractalaudio.com/axefx2 … c/c8/16.12_Humbuster_Technology.pdf Ainakin mulla Axe II Mesan Mark Vn luupissa hurisi aika tavalla vakiopiuhoilla, ja Humbusterit nimensä mukaisesti poistivat erinomaisesti hurinan. Jonninmoinen ground loop taisi tavallisilla kaapeleilla syntyä, eritoten 4 kaapelin metodilla kytkettäessä (osa efekteistä ennen vahvaria, vahvarin etunen Axen luupissa ja loput efektit vahvarin luupissa). Eli suosittelen lämpimästä tuohon käyttöön. Itse tilasin laiskuuttani Best-tronicsilta valmiit määrämittaan tehdyt Humbusterit ( http://btpa.com/FAS05-XX.html) mutta ei kait nyt ole vaikeaa kolvata itekään. Hassua kyllä, vanha Axe Standard ei hurise mulla putkarin kanssa lainkaan, vaikka on normipiuhoilla kiinni. Käytänkin nykyjään sitä multimuljuttimena Mesan kanssa ja Axe II hoitaa pääasiassa kotisoitto- ja äänitystonttia. |
Kuuppakullervo 30.03.2015 21:55:22 (muokattu 30.03.2015 21:57:32) | |
---|
edit |
Mikko L 30.03.2015 21:59:49 | |
---|
Mulla on kans pelkästään hiljaisia kokemuksia Axesta luupissa että en osaa kommentoida. Ootko tarkistanut ground switchiä että saako sillä hurinan pois? Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Shredator 30.03.2015 22:54:00 | |
---|
Juu ei ole auttanut. Hurina ilmenee vain joillakin styrkkareilla. Pitää kokeilla noita piuhoja, kiitos! Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
efunkelist 31.03.2015 10:16:19 | |
---|
Tarkoitatteko nyt 50Hz brummia sähköverkosta vai kohinaa sillä mölyllä mitä ootte kokenu? Äkkiseltään tuo humbuster vaikuttaisi automaattiselta groundlifteriltä, tokkopa siinä mitään noise suppressoria on? Moinen söisi aina kuitenkin myös signaalia jonkin verran eli on kompromissi sustainin ja suhinoiden väliltä. Mutta jos tuo tekniikka toimii niin kyllä kiitos, ja kerta mikkimallareita ja autotunea löytyy niin ei palio auta gasiin tämä tieto :D Just tuli vielä pistettyä 0,3keur analogispeduihin... No kohtahan tuota analogikamaa on niin monen stäkin ja setin ja casen verran että ne voi myydä ja rahoittaa axen. Tosin tarvii siinä välissä kuitenkin jotkut kamat olla millä vetää eli yhä tarvii rahoituksen axe+midispedut+monitorit-kattaukseen ja sitten vaan "kaksien kamojen" loukkuun odottamaan että analogit saa myytyä... :P Toisaalta, voisin koittaa vetää Tom Morellot ja löytää oma signaturesoundi millä vetää _kaiken_ "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Kuuppakullervo 31.03.2015 17:28:35 | |
---|
efunkelist: Tarkoitatteko nyt 50Hz brummia sähköverkosta vai kohinaa sillä mölyllä mitä ootte kokenu? Äkkiseltään tuo humbuster vaikuttaisi automaattiselta groundlifteriltä, tokkopa siinä mitään noise suppressoria on? Moinen söisi aina kuitenkin myös signaalia jonkin verran eli on kompromissi sustainin ja suhinoiden väliltä. Mutta jos tuo tekniikka toimii niin kyllä kiitos, ja kerta mikkimallareita ja autotunea löytyy niin ei palio auta gasiin tämä tieto :D Ainaki mulla oli kyse nimenomaan 50 hz brummista. Ja Humbuster-piuhojen kanssa dead silence (paitsi hyötysignaali toki kuului :-P). Kaipa se katkaisee ground loopin tai sitten se perustuu johonkin "pseudo-balansoituun" signaaliin joka vastavaiheella suodattaa hurinan veke, vaikka vahvarin päässä liitos balansoimaton (en osaa sanoa onko moinen edes mahdollista, oikaiskoon ken tietää paremmin). Toimii kuin rasvattu joka tapauksessa. Kyllä Axea kannattaa gasittaa, sen hankkiminen on ku laittais rahaa pankkiin... :-D |
WanhaWihtahousu 31.03.2015 19:37:23 | |
---|
Mikko L: Kun katsoo Axen omalta näytöltä vahvistimen nimeä niin G3 versioissa on suluissa (G3) vahvistimen perässä. Suurin osa taitaa alkaa olla jo G3. Tattis! Onko muuten TV Mix (Ck):t sun aikaansaannoksia? Meni särön kaapiksi heittämällä! Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru |
Mikko L 01.04.2015 00:33:02 | |
---|
WanhaWihtahousu: Tattis! Onko muuten TV Mix (Ck):t sun aikaansaannoksia? Meni särön kaapiksi heittämällä! Joo kyllä ne on meikäläisen tekosia. :) Kyllä mä oon kans aika tyytyväinen ollut nuihin soundeihin mitä olen saanut aikaiseksi. Ameriikan päässäkin ollaan tyytyväisiä. :) Myös USA Trad CK:t on mun käsialaa (73 ja 74) Sellaisen salaisuuden kerron vielä että jos pistää stereo-ultrares-kaapin ja sekoittaa nuo kaksi 73 ja 74 monona niin pitäisi olla kaiken mun kaappitieteellisyyden mukaan aika lähelle täydellinen soundi. :) Testatkaa ihmeessä jos kiinnostaa. Se on aika Petruccimainen soundi. Eräs aika menestynyt kitaristi jonka nimeä en saa mainita tykkää siitä niinku Nalle Puh hunajasta. Soittaa kitaraa sellaisessa punkahtavassa jenkkiläisessä bändissä jossa on punatukkainen naislaulaja. :) Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Shredator 07.04.2015 18:04:00 | |
---|
No niin, virittelin nuo humbuster-piuhat stereoaudiokaapelista ja switchcraftin jakeista. Kyllä, huminat hävisi kuin taikaiskusta! Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
Mikko L 07.04.2015 18:42:03 | |
---|
Shredator: No niin, virittelin nuo humbuster-piuhat stereoaudiokaapelista ja switchcraftin jakeista. Kyllä, huminat hävisi kuin taikaiskusta! Mahtava homma! Pitäisiköhän sitä itsekin pistää moiset.. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
JoeHans 30.04.2015 11:57:59 | |
---|
Soittelin tänään pitkästä aikaa sellaisia vahvistinmallinnoksia läpi joihin en ole pitkään aikaan koskenu. Pari tuntia vierähti aikalailla seuraavalla syklillä: -vahvistinmallin valinta -pari minuuttia perusparametrien säätöä (gain, b/ m / t / presence, master / level) -1/2h soittoa hymyissä suin Läpi tuli koluttua mm. RectoModern Orange ch, Friedman BE / HBE / SmallBox, Orange RV50, ENGL PowerBall. Kyllä on soundit kohillaan. :) Firmiksenä 18.10. |
pappasfin 30.04.2015 15:28:48 | |
---|
Axe tietäjille kysymys: Toimiiko tuo uusin Axe FX II jotain kuinka hyvin tietokoneen äänikorttina? Ajattelin, että nyt mulla on tuo Eleven Rack mikä on kyllä hyvä mutta tuo Axe on kiinnostanut jo pidemmän aikaa joten se isoin kysymys siinä on tuo miten toimii tietokoneen kanssa ja miten sen kautta saa yhdistettyä vaikkapa ulkoiset mikit, mikserit sun muut vemputtimet kun tekee musajuttua tietokoneella jne. Mulla on käyttis win 8.1 ja PC tehokas I7 prossu 16 GB:n nopeilla muisteilla etc. ja Protools 12 mm. ohjelmistona. Vastauksilla ei kiirettä mutta olis kiva tietää Axe tietäjien ajatuksia ja kokemuksia ja viisasta tietoa tästä asiasta ;D PappaSFin |
mattim 30.04.2015 16:35:05 | |
---|
pappasfin: Axe tietäjille kysymys: Toimiiko tuo uusin Axe FX II jotain kuinka hyvin tietokoneen äänikorttina? Ajattelin, että nyt mulla on tuo Eleven Rack mikä on kyllä hyvä mutta tuo Axe on kiinnostanut jo pidemmän aikaa joten se isoin kysymys siinä on tuo miten toimii tietokoneen kanssa ja miten sen kautta saa yhdistettyä vaikkapa ulkoiset mikit, mikserit sun muut vemputtimet kun tekee musajuttua tietokoneella jne. Mulla on käyttis win 8.1 ja PC tehokas I7 prossu 16 GB:n nopeilla muisteilla etc. ja Protools 12 mm. ohjelmistona. Vastauksilla ei kiirettä mutta olis kiva tietää Axe tietäjien ajatuksia ja kokemuksia ja viisasta tietoa tästä asiasta ;D Speksien mukaan toimii USB äänikorttina, midi over usb, midi i/o, ei mikkietusta, ei phantomia. Matti . |
Mikko L 30.04.2015 17:43:53 | |
---|
Se on hyvä äänikorttina esim. nauhoitushommiin yms, mutta jos käyttää paljon plugareita yms niin tuntuu niinku se olisi vähän liikaa Axelle. En ole varma montako sisääntuloa saa yhdenaikaisesti. 2-4? Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Kuuppakullervo 30.04.2015 22:09:17 | |
---|
Neljää raitaa se kerralla nauhottaa, mutta käytännössä se tarkoittaa kitarahommissa sitä että 2 raitaa tallentuu mallinnosten kanssa ja 2 kuivana directinä (niitä voi käyttää sitten re-amppaukseen myöhemmin jos ottaa nekin talteen - mikään pakkohan kaikkia neljää ei ole DAW:ssa tallentaa). Yksi rajoite on, että ainoa tarjolla oleva AD-muunnos on 24bit/48kHz, mikä äänenlaadullisesti ei ole ongelma mutta voi vaikeuttaa Axella tehtyjen projektien yhteensopivuutta, riippuu varmaan softasta ja muusta raudastakin. Toinen ongelma joka vissiin korjattiin hiljattain FW-päivityksessä oli USB-tulon kautta tulevan playbackin selvästi liian pieni headroom, mikä saattoi johtaa aika helpostikin äänen säröytymiseen kun äänitti suht kovalle miksattujen taustaraitojen päälle. En oo vielä ite testannu paraniko tämä päivityksen myötä kun äänitän pääasiassa Axenkin kanssa Focusriten interfacen kautta, toimii vaan paremmin niin. Eli kyllä sillä issekseen kitarat (ja bassot) äänittää tietyin rajoituksin, mutta ei se yleis-interfacea kyllä korvaa. |
askomiko 01.05.2015 02:26:24 | |
---|
Kitaramaakarille ok mutta tosiaan ei siinä ole mikkietusia. Muuntimet kuulemma maailmanluokkaa jotta sen puolesta ihan jees. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
askomiko 08.06.2015 19:18:00 (muokattu 08.06.2015 19:25:53) | |
---|
Miulla oisi halennut kallo jos joku tarjois 15v sitten kuunteluun että digipaavoilla saa suoraan piuhalla tämmösiä pärinöitä mitä näistä nyt lähtee. Tuohon vielä kiertoa ja virvelimaton pärinää niin väitän että on hyuvä! :) En tiä miltä kuulostaa kajareilla, saattoi tulla ihan liikaa kaikua kun soitan luurit päässä: https://soundcloud.com/aziz2/digishitOn vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |