Aihe: Tietoa kitaramikrofoneista
1 2 3 4 562 63 64 65 66109 110 111 112 113
oiva tumpeloinen
07.04.2010 10:04:32
Shredator: Ne on tehty toisilleen yhteensopiviksi. Duncaneissa tosiaan vaatii työstämistä. Saako Duncaneita edes suoraan puuhun kiinnitettävinä versiona, vai vaatiiko aina sen mikkikehyksen+ruuvit/jouset ? Kalliimmat Ibanezit kun tuppaavat aina olemaan ilman mikkikehyksiä.

Onko puuhun kiinnitettävissä mikeissä jotain eroa kehyksiin ruuvattaviin nähden? Mä en ainakaan keksi yhtäkään eroa niiden väliltä.
Shredator
07.04.2010 10:49:16 (muokattu 07.04.2010 10:52:52)

oiva tumpeloinen: Onko puuhun kiinnitettävissä mikeissä jotain eroa kehyksiin ruuvattaviin nähden? Mä en ainakaan keksi yhtäkään eroa niiden väliltä.

Puihin ruuvattavista mikeistä puuttuvat ne kierteet, kun tulevat erilaisilla ruuveilla kiinni. Näin ainakin on ollut kaikissa minun omistamissani ja hypistelemissäni mikeissä (Dimarziot, Ibat, Jaskat, EMG:t, Duncanit, Fenderit ja BKP:t). Toki väkivalloin saat kiinni, mutta eri asia kannattaako se.
Nomen est omen.
oiva tumpeloinen
07.04.2010 11:07:23
Shredator: Puihin ruuvattavista mikeistä puuttuvat ne kierteet, kun tulevat erilaisilla ruuveilla kiinni. Näin ainakin on ollut kaikissa minun omistamissani ja hypistelemissäni mikeissä (Dimarziot, Ibat, Jaskat, EMG:t, Duncanit, Fenderit ja BKP:t). Toki väkivalloin saat kiinni, mutta eri asia kannattaako se.

Mä olen irroittanut parista Ibanezista runkoon ruuvatut mikit, ja kyllä niissä on ihan kierteet ollut tallella. En sit tiedä, onko niissä ollut jotain poikkeuksellista, kun en niin montaa paria ole irroitellut noita. Puuhun ruuvattavat ruuvit on yleensä vähän pienempiä, eikä ne ota jengoihin kiinni ollenkaan. Jos ostat kaupastakin uusia mikkejä, ei niitä myydä erikseen puuhun tai kehykseen ruuvattavana mallina.
Shredator
07.04.2010 11:33:05

oiva tumpeloinen:

Dimarzioissa on kyllä tuollanen pieni kierre, mihin saa sen hädin tuskin kiinni kehyksiin. Mutta sekin on työn takana. Parissa Ibanezin mikissä ei ole löytynyt ollenkaan noita kierteitä, muutamassa muussa on. Duncaneiden ja EMG:n laittaminen puuhun taas on tuskan takana. Sopivaa ruuvia ei tunnu löytyvän ei sitten millään.

Kylläpä helpottaisi elämää, jos kaikilla valmistajilla olisi sama standardikoko näissä. Ei tarvitsisi hajoilla aina väärän kokoisiin ruuveihin.
Nomen est omen.
oiva tumpeloinen
07.04.2010 11:38:58 (muokattu 07.04.2010 11:42:48)
Shredator: Dimarzioissa on kyllä tuollanen pieni kierre, mihin saa sen hädin tuskin kiinni kehyksiin. Mutta sekin on työn takana. Parissa Ibanezin mikissä ei ole löytynyt ollenkaan noita kierteitä, muutamassa muussa on. Duncaneiden ja EMG:n laittaminen puuhun taas on tuskan takana. Sopivaa ruuvia ei tunnu löytyvän ei sitten millään.

Kylläpä helpottaisi elämää, jos kaikilla valmistajilla olisi sama standardikoko näissä. Ei tarvitsisi hajoilla aina väärän kokoisiin ruuveihin.

Saman kokoiset ruuvit olisi kyllä ihan kiva, ei siinä mitään. Mut tuli tuossa mieleen, että tuossa tällä hetkellä torilla olevassa RG:ssä on mikit, mitkä on myyjän mukaan irroitettu rungosta. Niihin meni ihan normaalisti kehysruuvit kiinni, eikä niiden kierteet näyttänyt mitenkään poikkeavilta. Muista valmistajista mulla ei kyllä ole minkäänlaista muistikuvaa runkoon ruuvattujen jäljiltä.

Sitä mä en kyllä ymmärrä, mikä ongelma on kierteellinen mikki ruuvata bodyyn kiinni. Kaivaa vaan tarpeeksi pienen ruuvin, mikä menee reiästä läpi, ja ruuvaa bodyyn. Sen ruuvin tarkoitus ei kuitenkaan ole kuin painaa mikkiä alaspäin, jolloin riittävän iso kanta ajaa asian. Mikin alle laitetaan kuitenkin jotain vaahtomuovia tms, millä saadaan sitten nostettua mikkiä halun mukaan.

E: kävin noihin mainittuihin mikkeihin hakemassa ylihintaiset ruuvit Levytukusta. Oli oikein hienosti pakattu, ja paketti maksoi varmaan enemmän kuin itse ruuvit ja jouset. Siellä myyjä kyllä sanoi, että on mikit samaa tavaraa molemmissa tapauksessa.
jukra
09.04.2010 16:56:12
Haluan stratooni Tex-Mex mikit. Ongelmana on, että ne ovat valkoisilla kuorilla ja tarvitsen mikit, jotka ovat mustilla kuorilla. Onnistuuko Tex-Mexeihin kuorten vaihto. Tai löytyykö muilta valmistajilta samansoundisia mikkejä.
oiva tumpeloinen
09.04.2010 16:58:43
jukra: Haluan stratooni Tex-Mex mikit. Ongelmana on, että ne ovat valkoisilla kuorilla ja tarvitsen mikit, jotka ovat mustilla kuorilla. Onnistuuko Tex-Mexeihin kuorten vaihto. Tai löytyykö muilta valmistajilta samansoundisia mikkejä.

Sinkkumikkien kuoret on irralliset. Vaihto onnistuu siis kohtuullisen helposti, kunhan haet vain sopivan kokoiset kuoret tilalle.
Vetehinen
10.04.2010 11:21:42
Mulla Ibanezin S7320:n ruuvit oli isompia kuin Duncan Invaderin reiät. Isonsin tosiaan niitä reikiä, eli enää sitä ei kehyksiin saa kiinni. Eikä ole onneks tarvettakaan. Mieluummin laitoin Iban alkuperäisillä ruuveilla kiinni kuin että olisin etsinyt kapeampia ruuveja, eihän ne olis luultavasti ottanu kunnolla kiinni vanhoihin koloihin.
"Mankind is known to be narrowminded" - Gaahl
ibnz
13.04.2010 07:36:02
Shredator: Itse voin ainakin suositella tuota Steve's Specialia. Kerrassaan upea mikki. Todella puhtaat cleanit ja erottelevuus huippuluokkaa kovillakin säröillä. Itsellä on kiinni mahonkikepissä, eikä se siltikään ole liian scooppi, kuin usein pelätään. Paremminkin juuri loistavan tasapainoinen.

Kuulostaa loistavalta, kiitos vinkistä! Eikun metsälle.
CanYouStayStill
19.04.2010 19:14:46

Ei nyt jaksa penkoa koko hemmetin ketjua läpi, eikä haku oikein vastannut kysymyksiini, joten:
Miten mikkejä tulisi huoltaa? On puhuttu vahaamisest, mitä käytännössä meinaa? Pitääkö repiä mikit irti ja putsata sisältä yms?
Luulisi niihinkin sitä paskaa ja hikeä kertyvän joten pitäisi varmaan joskus putsata.
Juicy
19.04.2010 20:27:55

CanYouStayStill: Ei nyt jaksa penkoa koko hemmetin ketjua läpi, eikä haku oikein vastannut kysymyksiini, joten:
Miten mikkejä tulisi huoltaa? On puhuttu vahaamisest, mitä käytännössä meinaa? Pitääkö repiä mikit irti ja putsata sisältä yms?
Luulisi niihinkin sitä paskaa ja hikeä kertyvän joten pitäisi varmaan joskus putsata.

Ylimääräiset paskat hinkaat/raaputat pois pinnalta jos on likanen. Ei tarvi mitään sen erikoisempaa "huoltoa".
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
SpeedGovernor
22.04.2010 17:32:25
ostin männäviikolla S.D.Designin kullatut irto h.buckerit outletista CORT Z42seen. Pienessä asennuskaljassa innostuneena päätin itse kolvailla kamat paikalleen. Rapatessa roiskuu ja kolvikin vittuili pätkimällä välillä lämpöään. Kamat meni kuitenkin ärräpäiden kera paikoilleen. Ääntäkin tuli ihan ok. Epäilyttäväksi jäi puolituksen, tunen ja mikkien vaihdon oikea toiminta.

Kysymys onkin lähinnä tarjoutuisiko kukaan pikku korvausta vastaan katsomaan menikö kaikki ns. OIKEIN ja oikeilla ohmeilla ja amppeereilla? Tuliko esim liian kuumalla kolvilla tehtyä tuhoa? Ehkä jopa reippaana kaverina kolvata kenties uudestaan, koska itsellä paskin kolvi ja liian lyhyt pinna tinahommiin.

PK-seutu olisi alue ja toiveena tosiaan pieni huoltotoimenpide. Muukin säätö kelpaa jos intoa riittää.
Invidia
27.04.2010 15:24:00 (muokattu 27.04.2010 15:24:51)
ESP LTD Alexi-200 soundi ei vakiomikillä riitä, mikä olis semmonen mikki että taipuu Deathin Scavenger Of Human Sorrow ja Opethin Windowpane? Olen jo löytänyt niin monta vaihtoehtoa että tartten kokeneiden apua, ja sellanen vielä etten mielellään aktiivimikkiä haluais laittaa siihen. Ehdotuksia?
Spike
28.04.2010 02:31:27
D-sonic esimerkiksi toimii. Duncanin Custom. Voisit myös käyttää esim boosteria tai overdrivea mättösärön saavuttamiseen, niin on enemmän varaa liikkua pehmeän ja repivän välillä.
Ziggy Bubba
28.04.2010 02:48:41

Invidia: ESP LTD Alexi-200 soundi ei vakiomikillä riitä, mikä olis semmonen mikki että taipuu Deathin Scavenger Of Human Sorrow ja Opethin Windowpane? Olen jo löytänyt niin monta vaihtoehtoa että tartten kokeneiden apua, ja sellanen vielä etten mielellään aktiivimikkiä haluais laittaa siihen. Ehdotuksia?

Kyllä väitän, et ongelma on vahvarissa, ei mikeissä. Koita saada jutut tärkeysjärjestykseen. Mikit on pelkkää hienosäätöä.
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
Juicy
28.04.2010 02:53:13

sikki-six: Kyllä väitän, et ongelma on vahvarissa, ei mikeissä. Koita saada jutut tärkeysjärjestykseen. Mikit on pelkkää hienosäätöä.

No tietty joo, niin kauan kun ei tiedetä onko siellä kitarapiuhan toisessa päässä microcubea kummempaa mölystintä, on aika turhaa hifistellä näiden mikkien kanssa. =)
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Vetehinen
28.04.2010 07:53:11
Tuossapa hyvä diagrammi, johon olisi hyvä vaikkapa jo aloitusviestissä linkittää:
http://www.guitarelectronics.com/ca … wiringresources.pickup_color_codes/

Tuli tuossa ihmeteltyä jo tovi, miksi Ibanezin mikin tilalle vaihtamani Duncan-humbukkeri hurisee.. Ehkä se on tällä hetkellä yksikelaisena koska piuhat meni värikoodien arvauksella ihan väärin päin. :D Pitää korjailla illalla.
"Mankind is known to be narrowminded" - Gaahl
qak
04.05.2010 22:11:40

Olisiko antaa jotain suosituksia hyvistä, ei liian kalliista passiivimikeistä?

9kk jälkeen en vieläkään tajua mitä hienoa EMGn 81:ssa on. Alkaa kyllästyttää koko mikki. Kamalat cleanit, eikä tuo säröpuolikaan mikään kehumisen arvoinen mielestäni ole. Ihan kuolleen kuuloinen vaikka oon mikin korkeutta säädellyt ylös alas ylös alas ja kokeillut patteria vaihtaa jne.

Olisikin tarkoituksena laittaa tuohon mun Schecterin baritoniin uudet mikit kunhan rahat ensin riittää. Vanhalta omistajalta ostin sen tosiaan EMG tallassa.
Onko ehdotuksia?
Oon tykännyt Duncanin JB/Jazz setistä, joka mulla on noissa kahdessa muussa kitarassa (toisessa puolituksilla), mutta tuohon Schecteriin haluaisin tallamikiksi jonkun ehkä vähemmän ylämiddlepainotteisen ja ehkä vähän kuumemman (?) mikin ku JB. Sellainen äänekäs, mutta pehmeähkö. Kaulamikiksi varmaan Jazz tai 59 tai joku?

Kamoista ja tyylistä sen verran, että tuon Schecterin ensisijainen käyttö on Laney AOR Pro Tube 100 -nupin läpi soittaa tuollaista progahtavaa doomia ja muuta raskaamman puoleista musiikkia n. 1/3 ajasta cleanilla. Muille kitaroille on sitten muuta käyttöä.
__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
Sotahippi
06.05.2010 18:30:19

Aktiiveista en mitään tiiä, mutta oletko kokeillut 18 voltin modausta? Ulukomuan voorumeilla kovasti kehuvat että aktiivit paranee ja saa lisää dynamiikkaa kun laittaa kaksi patteria yhden sijaan. Sen toisenhan voi laittaa elektroniikkakoteloon.

Jos passiiveihin päädyt, mieti mahdollisia ehdokkaita kitarasi puiden ja rakenteen mukaan.
Vain paras on liian hyvää.
Shredator
08.05.2010 10:13:36

Otinpas tuossa pienoisen riskin ja kokeilin laittaa Jacksonin kaulamikiksi Michael Romeon inspiroimana Tone Zonen. Täytyy sanoa, että toimii! Soundi on paksu, mutta erotteleva ja outputtia on riittämiin hurjimpiinkin legato+tapping -tilutuksiin!
http://www.youtube.com/watch?v=vciCWOYDhfU
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)