![]() 06.03.2010 13:38:38 (muokattu 06.03.2010 13:47:20) | |
---|---|
Suositelkaas seiskakieliseen tykkiä tallahumbuckeria. Vaatimuksena olisi korkea ulostulo ja tiukka alakerran toisto. Tällä hetkellä kiikarissa Dimarzion D-Activator 7, D-sonic 7 tai CrunchLab 7. Mitä hyviä seiskamikkejä suosittelette esim Duncanilta? "See you at the party Richter!" | |
![]() 15.03.2010 12:04:27 | |
Mikäs olisi hyvä "hot paf" -tyylinen humbuckeri Am Std -leppästraton tallamikiksi? Alkuperäinen satsi on Fenderin vintage 57/62, mutta nykyinen musiikkityyli kaipaa humpparia tallaan. Olen nyt koettanut SD Hot Rails:ia (hirveä tunkkainen jyrä) ja SD JBjr:ää, (tummahko ja kuiva). Kaipailen enemmän 57/62:iin mätsäävää kirkkautta ja sähinää ja epäilen että sitä ei keraamisilla magneeteilla varustetuista mikeistä saa ja lähden hakemaan täysikokoista humpparia. Toisessa mahonki/vaahterakansi-kitarassa on BKP Holydiver ja jotain sen tyylistä etsin, mutta luulen että HD olisi stratoon vähän liiankin kirkas. Eli _sopivan_ kirkas, medium plus -tehoinen, Alnico V? humppari. Ja jos mennään ulkonäkökysymyksiin niin nikkelikuorella se pitäisi olla ;-) Mites Gibson Burstbucker 3/pro? | |
![]() 17.03.2010 09:26:52 | |
Mikä Seymour Duncanin kaulahumbucker olisi hyvä mahonkirunkoiseen superstratoon? Tallaan tulee Duncanin Distortion. Mikin soundin tulisi olla selkeä, erotteleva, mutta kuitenkin potkua pitäisi irrota hurjimpiinkin shreddauksiin. Mitä enemmän yläkeskiääntä, sen parempi. Nomen est omen. | |
![]() 25.03.2010 10:44:06 (muokattu 25.03.2010 10:52:25) | |
Hei! Olen jo tovin ihmetellyt, kun tuolla: http://www.seymourduncan.com/suppor … .php?schematic=2_blackouts_1v_1t_3w nimenomaan painotetaan ettei mukana tuleva konkka ole .047 uF (tarkoittanee kuitenkin mikrofaradia vaikka lyhenne on 'u' eikä 'myy'). Setin mukana tulleessa konkassa oli numero 22 mutta en vielä tarkastanut onko nanoja vai mikroja ja missa kohti on desimaalierotin. Ongelma on että saundi on suhteellisen tumma. Olettaisin etta nyt kitarassa on kiinni .22 mikrofaradin konkka. Tonepotikalla ei ole suurta vaikutusta saundiin (=syy, joka tuossa em. kaaviossa kerrottiin nykyiselle isommalle konkan arvolle). Kannattaisko kokeilla .1 konkkaa vai peräti .047 tai mikä muu voisi auttaa kirkastamaan saundia? Kyseessä on seiskakielinen eebenkannella ja -pohjalla varustettu kimppatilauskeppi. Runko on pääasiassa lehmusta. "Mankind is known to be narrowminded" - Gaahl | |
![]() 25.03.2010 10:55:17 | |
beliel: Kannattaisko kokeilla .1 konkkaa vai peräti .047 tai mikä muu voisi auttaa kirkastamaan saundia? Suurempi konkka - bassovoittoisempi soundi, pienempi konkka taas kirkkaampi. Eli jos sä laitat siihen 100 nF (jenkkiläisittäin .100 tai .1) konkan niin tummenee. Monesti noissa "itäisten maitten" LP-kopioissa esim. on tonekonkat 33 nF kun taas se "alkuperäinen" valmistaja käyttää 22 nF (.022) kondensaattoreita, on jonkun kerrankin tullut remonttiin "tuhnu-ja tummasoundista" itämaan kitaraa, joka sitte onkin muuttunut tonekonkkien vaihdolla pelkästään hieman paremmaksi...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 26.03.2010 08:05:35 | |
fox: Suurempi konkka - bassovoittoisempi soundi, pienempi konkka taas kirkkaampi. Eli jos sä laitat siihen 100 nF (jenkkiläisittäin .100 tai .1) konkan niin tummenee. Kiitos vastauksesta, Fox! Mutta jos tuo valmistajan kaavion teksti pitää paikkansa, 100 nF olisi pienempi kuin mukana toimitettu. Lähden seuraavaksi kokeilemaan vaihtamalla kitaraan elektroniikkaliikkeestä ostetun 22 nF kapasitorin. "Mankind is known to be narrowminded" - Gaahl | |
![]() 29.03.2010 21:13:23 | |
mitenkä toimisi mikrofoni johon olisi istutettu rail-miikki (singlekokoinen humppari) ja single ikään kuin humpparin kehyksiin ja kummankin mikin saisi valittu erikseen? Ajatuksena olisi se, että saa siihen tallamikin positioon sekä humpparin ja singlen. Mitähän tämä vaatisi vastaavasti sitten vola- ja tone-potikoita? Tämän saman saisi tietty toteutettua puolitettavalla humpparillakin, tuo rail/single -yhdistelma vaan tuntuu niin kiehtovalta. | |
![]() 30.03.2010 00:48:01 (muokattu 30.03.2010 00:49:48) | |
Jasoniitti: mitenkä toimisi mikrofoni johon olisi istutettu rail-miikki (singlekokoinen humppari) ja single ikään kuin humpparin kehyksiin ja kummankin mikin saisi valittu erikseen? Ajatuksena olisi se, että saa siihen tallamikin positioon sekä humpparin ja singlen. Mitähän tämä vaatisi vastaavasti sitten vola- ja tone-potikoita? Tämän saman saisi tietty toteutettua puolitettavalla humpparillakin, tuo rail/single -yhdistelma vaan tuntuu niin kiehtovalta. Eihän siin toimivuudessa mitään, ja itse asiassa onhan noita tehty. Ihan tavallisen "vakiokokoisen" humpparin raameihin tuo ei vakio routtaukseen oikein mene, koska esmerkiksi standardikokoinen "strato"mikki on sekä leveys- että "pituus"suunnassa suurempi kuin vakiohumpparin yksi kela. Mutta routtausta suurentamalla sekä erikoiskehyksellä, tai suoraan plekusuojaan istuttamalla onnistuu. Ihan "tehdastekoisena" löytyisi kyllä Seymour Duncanilta P-Rails -mikki joka yhdistää singlecoilin ja P-90 -tyylisen mikin, stankku humpparin koossa. On "kiva" mikki kyllä, ja kokeilun arvoinen, jos moisia soundeja mielittelee ilman merkittäviä modauksia. Edith Piaf: vähän mittasuhteitten järkevämpää kirjoitustyyliä haettu..
![]() 30.03.2010 13:07:21 | |
fox: Eihän siin toimivuudessa mitään, ja itse asiassa onhan noita tehty. Ihan tavallisen "vakiokokoisen" humpparin raameihin tuo ei vakio routtaukseen oikein mene, koska esmerkiksi standardikokoinen "strato"mikki on sekä leveys- että "pituus"suunnassa suurempi kuin vakiohumpparin yksi kela. Mutta routtausta suurentamalla sekä erikoiskehyksellä, tai suoraan plekusuojaan istuttamalla onnistuu. Ihan "tehdastekoisena" löytyisi kyllä Seymour Duncanilta P-Rails -mikki joka yhdistää singlecoilin ja P-90 -tyylisen mikin, stankku humpparin koossa. On "kiva" mikki kyllä, ja kokeilun arvoinen, jos moisia soundeja mielittelee ilman merkittäviä modauksia. Edith Piaf: vähän mittasuhteitten järkevämpää kirjoitustyyliä haettu.. Olen aloittelemassa Telen rakennusprojektia ja kun en osaa päättää haluanko tallaan singlen vai humpparin, niin siitä tämä idea. Kun itse rakentaa, niin se sovittaminen ei ole sitten suuri ongelma. Tuo on kuitenkin hyvä tieto, ettei se mahdu humpparin normi-raameihin. Joo ja minä tuo Seymour Duncanilta P-Rails -mikin thomannilta jo bongasinkin. Erittäin mielenkiintoinen, kyllä! | |
![]() 30.03.2010 16:12:59 | |
Jasoniitti: Joo ja minä tuo Seymour Duncanilta P-Rails -mikin thomannilta jo bongasinkin. Erittäin mielenkiintoinen, kyllä! Itse asiassa juur laitoin erään kaverin Teleen tuollasen.. Täytyy vaan sellainen tallalevy hommata, jossa on humpparille tehty paikka ja sitten hieman runkoa jyrsimellä käsitellä.. =)
![]() 30.03.2010 17:34:57 | |
fox: Itse asiassa juur laitoin erään kaverin Teleen tuollasen.. Täytyy vaan sellainen tallalevy hommata, jossa on humpparille tehty paikka ja sitten hieman runkoa jyrsimellä käsitellä.. =) Mutta meinaat siis ettei se rail ja single -yhdistelmä mahdu tuohon telen tallalevyn humppari-aukkoon? | |
![]() 30.03.2010 20:57:08 | |
Jasoniitti: Mutta meinaat siis ettei se rail ja single -yhdistelmä mahdu tuohon telen tallalevyn humppari-aukkoon? En "uskalla" suoralta kädeltä sanoa että mahtuisivat, koska ei satu olemaan tuollasta tallalevyä nyt himassa.. Jotenkin tuntuu vaan, ettei ainakaan ihan heittämällä mene, eihän siinä tosin kovin monen millin eroja ole. Tuossa katselin P-90 mikkiä, ja se on karkeasti sentin leveämpi kuin vakio iso humppari, joten veikkaisin, että tuollainen stratomikki olisi ehken 5-6 mm leveämpi, tosin ei satu sellastakaan olemaan käsillä. Riippuu toki siitä, paljonko on sen mikin kuoren osuus. Toisaalta ei se ollenkaan mahdottomuus olisi tuosta tallalevystä hieman viilata pois reunoista, jos on ihan millikauppaa se sopiminen.
![]() 31.03.2010 21:35:11 | |
fox: En "uskalla" suoralta kädeltä sanoa että mahtuisivat, koska ei satu olemaan tuollasta tallalevyä nyt himassa.. Jotenkin tuntuu vaan, ettei ainakaan ihan heittämällä mene, eihän siinä tosin kovin monen millin eroja ole. Tuossa katselin P-90 mikkiä, ja se on karkeasti sentin leveämpi kuin vakio iso humppari, joten veikkaisin, että tuollainen stratomikki olisi ehken 5-6 mm leveämpi, tosin ei satu sellastakaan olemaan käsillä. Riippuu toki siitä, paljonko on sen mikin kuoren osuus. Toisaalta ei se ollenkaan mahdottomuus olisi tuosta tallalevystä hieman viilata pois reunoista, jos on ihan millikauppaa se sopiminen. http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … amp;tuoteryhma_id=261&offset=60 Tuollaista Kent Armstrong hot rails'ia siihen suunnittelen jonkun singlen rinnalle ja tuo ei kovin kookkaalta näytä, mutta tämä tietysti kannattaa mun varmistaa tuolta Millbrook'sta. | |
![]() 31.03.2010 22:49:36 | |
Jasoniitti: http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … amp;tuoteryhma_id=261&offset=60 Tuollaista Kent Armstrong hot rails'ia siihen suunnittelen jonkun singlen rinnalle ja tuo ei kovin kookkaalta näytä, mutta tämä tietysti kannattaa mun varmistaa tuolta Millbrook'sta. Varmista, ja kertoile sit täälläkin, miltä vaikutti.. Ja tosiaan, välttämättä ei ole "monesta millistä" kiinni. Tuota Telen humppari-tallalevyä saa sitten vielä hieman leveämpänäkin esim. T-kaupasta (Thomann) jossa sitten on vähän enemmän varaa hioa.
![]() 01.04.2010 10:55:59 | |
ESP M-II:seen yritän löytää sekä 1) tiukasti murisevaa high-gain -yhteensopivaa sekä 2) kuitenkin jonkinmoisiin puhtaisiin taipuvaa tallamikkiä. Kyseinen kitara on erittäin kirkassointinen neck-through vaahterakaulansa johdosta (body on leppää) ja tämänhetkinen SD Alternative 8 on liian piikikäs makuuni. Alkuperäinen EMG-81 oli sangen ärsyttävä myös. Jacksonissani, jonka rakenne on about samanlainen, on kiinni SD:n Blackouts malli yksi ja lehmusrunkoisessa Ibanezissa SD:n JB. Molemmat kuulostavat korvaani oikein hyvältä ja samankaltaista, tai hieman tummempaa, saundia haen tältäkin. En kuitenkaan usko JB:n toimivan aivan näin kirkkaassa kitarassa. Hakusessa on siis jokseenkin skuupattu high-output -mikki, jonka alataajuudet saavat olla ylätaajuuksia korostetumpia. Raaka murina on toivottavaa :) Kaulassa on SD:n Jazz joka on erinomainen eikä lähde tuosta mihinkään. Aktiiveja en mm. tästä syystä harkitse ollenkaan. Toivoisinkin näkemyksiä ja kokemuksia. Olen katsellut tässä mm. DiMarzion Steve's Specialia, SD:n Distortion Parallel Axisia ja Customia. | |
![]() 01.04.2010 22:58:09 (muokattu 07.04.2010 08:19:57) | |
Shredator: Suositelkaas seiskakieliseen tykkiä tallahumbuckeria. Vaatimuksena olisi korkea ulostulo ja tiukka alakerran toisto. Tällä hetkellä kiikarissa Dimarzion D-Activator 7, D-sonic 7 tai CrunchLab 7. Mitä hyviä seiskamikkejä suosittelette esim Duncanilta? Liity huoneeseen 7-kieliset kitarat, sielta loytyy mikkien kuvailuja: http://muusikoiden.net/huoneet/449 Mulla on tallassa Duncanin Invader, ja se on kyllä hyvä. Ei ole tullut tarvetta vaihtaa toisenlaiseen, toistaiseksi. Muita Duncanin hyviä seiskamikkejä ovat ainakin JB ja aktiivi Blackout. DiMarziolta kehuja olen lukenut X2N, Evo7 ja Blaze Custom -mikeistä. Tarkempaa ja asiantuntevaa analyysiä tosiaan löytyy tuolta huoneesta. Edit: skandit paikalleen. "Mankind is known to be narrowminded" - Gaahl | |
![]() 06.04.2010 14:21:26 | |
ibnz: ESP M-II:seen yritän löytää sekä 1) tiukasti murisevaa high-gain -yhteensopivaa sekä 2) kuitenkin jonkinmoisiin puhtaisiin taipuvaa tallamikkiä. Toivoisinkin näkemyksiä ja kokemuksia. Olen katsellut tässä mm. DiMarzion Steve's Specialia, SD:n Distortion Parallel Axisia ja Customia. Itse voin ainakin suositella tuota Steve's Specialia. Kerrassaan upea mikki. Todella puhtaat cleanit ja erottelevuus huippuluokkaa kovillakin säröillä. Itsellä on kiinni mahonkikepissä, eikä se siltikään ole liian scooppi, kuin usein pelätään. Paremminkin juuri loistavan tasapainoinen. Beliel: Päädyin kuitenkin tuohon D Sonic 7-mikkiin. Ei taida edes Duncanit sopia Ibanezeihin tuon kiinnityksen vuoksi (suoraan puuhun)? Nomen est omen. | |
![]() 06.04.2010 18:12:18 | |
fox: Varmista, ja kertoile sit täälläkin, miltä vaikutti.. Ja tosiaan, välttämättä ei ole "monesta millistä" kiinni. Tuota Telen humppari-tallalevyä saa sitten vielä hieman leveämpänäkin esim. T-kaupasta (Thomann) jossa sitten on vähän enemmän varaa hioa. Vastaus tuli: "Kokeilin mikkiä meidän TC-18CS telen humb.tallaan ja mahtuu siihen ihan hyvin" | |
![]() 07.04.2010 08:17:28 (muokattu 07.04.2010 08:20:25) | |
Shredator: Päädyin kuitenkin tuohon D Sonic 7-mikkiin. Ei taida edes Duncanit sopia Ibanezeihin tuon kiinnityksen vuoksi (suoraan puuhun)? Invaderista jouduin Ibanezin ruuveja varten isontamaan reikiä ja vähän taivuttamaan kiinnikejalkoja sisäänpäin, noin 1 mm kumpaakin. Dremelillä oli reikien suurentaminen helppo homma. Meneekö DiMarziot kiinni Ibaneziin ihan suorilta? "Mankind is known to be narrowminded" - Gaahl | |
![]() 07.04.2010 09:57:55 | |
beliel: Invaderista jouduin Ibanezin ruuveja varten isontamaan reikiä ja vähän taivuttamaan kiinnikejalkoja sisäänpäin, noin 1 mm kumpaakin. Dremelillä oli reikien suurentaminen helppo homma. Meneekö DiMarziot kiinni Ibaneziin ihan suorilta? Ne on tehty toisilleen yhteensopiviksi. Duncaneissa tosiaan vaatii työstämistä. Saako Duncaneita edes suoraan puuhun kiinnitettävinä versiona, vai vaatiiko aina sen mikkikehyksen+ruuvit/jouset ? Kalliimmat Ibanezit kun tuppaavat aina olemaan ilman mikkikehyksiä. Nomen est omen. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)