![]() 24.11.2017 22:41:07 | |
---|---|
steelduck: Overdrivet ja useimmat Fuzzit ovat aina: Vahvistin+pedaali+kitaran mikit=soundi Muutat mitä tahansa tuossa ketjussa, niin soundi saattaa olla totaalisen erilainen. Sen takia youtuben pedaalidemot on vähän turhia, ellei kerrota millä vahvistimella ja kitaralla ne on vedetty. Jos kotoa löytyy samat, niin sitten voi odottaa saman tyylistä soundia, muuten ei.. Aivan totta. Laudassa on Keeley Monterey pedaali. Siinä on mahdollista valita, Vibe ennen vai jälkeen fuzzin. Kumman valitsette ? Kerron oman tulokseni myöhemmin. | |
![]() 24.11.2017 23:23:53 | |
Riippuu Fuzzista. :D ..ja mitä soundia haluan. Yleensä minulla on Vibe ensimmäisenä ja Fuzz sen perässä. | |
![]() 25.11.2017 11:02:33 | |
steelduck: Riippuu Fuzzista. :D ..ja mitä soundia haluan. Yleensä minulla on Vibe ensimmäisenä ja Fuzz sen perässä. Jep, Vibe ennen fuzzia toimii paremmin, toisinpäin ei fuzz kuulostanut niin hyvältä. | |
![]() 25.11.2017 15:00:05 | |
Uus tuttavuus tuli testiin. MXR Super Badass distortion. Pikasen testauksen jälkeen ihan ok. Onko muilla kokemuksia? | |
![]() 25.11.2017 16:36:06 | |
Perza: Uus tuttavuus tuli testiin. MXR Super Badass distortion. Pikasen testauksen jälkeen ihan ok. Onko muilla kokemuksia? Sen verran on, että meni takaisin torille aikanaan kun siitä ei saanu sitä ikävää kihinää pois tone potikalla, se vaikutti eri taajuudella kuin kihinä. Ylempää ois pitäny saada leikattua... toki silloin en vielä ollut kiinnostunut modailusta, varmaan löytyy aika iisisti ohjeet sen hillitsemiseen. Muutenhan se oli kyllä ihan oivallinen rock-särötin. no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio | |
![]() 25.11.2017 18:40:36 (muokattu 25.11.2017 18:42:52) | |
elon arska: Sen verran on, että meni takaisin torille aikanaan kun siitä ei saanu sitä ikävää kihinää pois tone potikalla, se vaikutti eri taajuudella kuin kihinä. Ylempää ois pitäny saada leikattua... toki silloin en vielä ollut kiinnostunut modailusta, varmaan löytyy aika iisisti ohjeet sen hillitsemiseen. Muutenhan se oli kyllä ihan oivallinen rock-särötin. Liisää testailtuani totesin vallan toimivaksi. Musta nuo bass-mid-treble säätimet toimii vallan hyvin. Tube Screamerists vähä honotusts lisää, ni vallan maukas lead soundi | |
![]() 25.11.2017 18:41:28 | |
Nyt on särösoundit kohdallaan. Kiitos avusta neuvojille. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 26.11.2017 11:13:22 | |
Perza: Liisää testailtuani totesin vallan toimivaksi. Musta nuo bass-mid-treble säätimet toimii vallan hyvin. Tube Screamerists vähä honotusts lisää, ni vallan maukas lead soundi Ei helvetti, sekoitin tuos siihen 78 Bad Assiin, superista ei kokemusta! no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio | |
![]() 26.11.2017 12:36:14 | |
elon arska: Ei helvetti, sekoitin tuos siihen 78 Bad Assiin, superista ei kokemusta! Juu sitä kans funtsin, mutta demojen perusteella just tuo kihinä harmitti ja arvasin, että pelkkä tone ei pelasta. | |
![]() 26.11.2017 13:58:43 | |
elon arska: Sen verran on, että meni takaisin torille aikanaan kun siitä ei saanu sitä ikävää kihinää pois tone potikalla, se vaikutti eri taajuudella kuin kihinä. Ylempää ois pitäny saada leikattua... toki silloin en vielä ollut kiinnostunut modailusta, varmaan löytyy aika iisisti ohjeet sen hillitsemiseen. Muutenhan se oli kyllä ihan oivallinen rock-särötin. Olen törmännyt samaan ongelmaan muutaman ihan putiikkitason purkinkin kanssa. Minkälaisessa setupissa tuo sitten toimii? Minä en ole keksinyt oikein mitään kontekstia omassa käytössäni. Ihan esimerkkinä tulee mieleen Bognerin Punainen ekstaasi, joka aika monessa laudassa tuntuu olevan. Kertokaa viisaammat. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 26.11.2017 14:16:52 | |
Hakusessa on kevyt säristin blueshenkiseen soittamiseen. Iban ts9 kuulostaa aika hyvältä mutta soundi kaipaisi vähän lisää lämpöä. Mad Professorin Big Tweed tuntui liian rosoiselta. Säröpallerot kuulostaa isolta sepeliltä. Soundi kyllä lämpöä ja ilmavuutta mutta se raakuus...... laitteen potikoita on käänneltävä tosi varovasti. Vaikutusalue laaja ja millinkin kääntö muuttaa soundia paljon. Ei hyvä. Ts9:n säätimet paremmat vaikka vaikuttivat vähemmän. Soul Food jäi jotenkin etäiseksi ja käyttöliittymä painonappien kanssa ei oikein auennut. Jotenkim tunkkainen. Mad Proffan Golden Cello ei ollut niin karkea kuin Big Tweed mutta soundi oli kylmähkö ja delayssä taas vähän säätöjä. Ei hyvä että noin pienessä purkissa on kaksi toimintoa. Delayn soundi sinällään ihan hyvä. Pitäisi vielä kokeilla Mad Proffan Sweet Honey Overdrive ja Simble, mutta tätä ketjua lukiessa olen ymmärtänyt että Mad Professorit on täynnä hartsia = laitetta ei voi korjata jos ja kun se menee rikki. Onko näin? Kyseessä on siis kertakäyttötuote, ei hyvä eikä sellainen tule minun soittosettiini. Itse tunnen että tällainen kertakäyttötuotteen tarkoituksellinen tekeminen rankaisee nimenomaan sitä tuotteen ostajaa eli sitä joka on sen maksanut, ei sitä joka sen kytkiksen kopioi. Eihän sen rahat siinä pedaalissa ole kiinni. Sama tilanne oli (ja taitaa olla vieläkin?) cd-levyjen kopiosuojauksessa. Kun osti äänilevyjä niin ne toimivat vain autosoittimessa, eivät olohuoneen dvd-soittimessa (vaikka oli cd-yhteensopiva valmistajan speksien mukaisesti) eivätkä kotistudion tietokoneessa. Maksavaa asiakasta rankaistiin. No tuli lopetettua niiden levyjen ostaminen kokonaan... Hakusessa siis mieto tai lievä bluessärö. Mitähän mun kannattaisi vielä kokeilla? Ja tarjotakin niitä saa.... Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... | |
![]() 26.11.2017 14:31:49 (muokattu 26.11.2017 14:32:31) | |
Matias.: Hakusessa on kevyt säristin blueshenkiseen soittamiseen. Iban ts9 kuulostaa aika hyvältä mutta soundi kaipaisi vähän lisää lämpöä. Mad Professorin Big Tweed tuntui liian rosoiselta. Säröpallerot kuulostaa isolta sepeliltä. Soundi kyllä lämpöä ja ilmavuutta mutta se raakuus...... laitteen potikoita on käänneltävä tosi varovasti. Vaikutusalue laaja ja millinkin kääntö muuttaa soundia paljon. Ei hyvä. Ts9:n säätimet paremmat vaikka vaikuttivat vähemmän. Soul Food jäi jotenkin etäiseksi ja käyttöliittymä painonappien kanssa ei oikein auennut. Jotenkim tunkkainen. Mad Proffan Golden Cello ei ollut niin karkea kuin Big Tweed mutta soundi oli kylmähkö ja delayssä taas vähän säätöjä. Ei hyvä että noin pienessä purkissa on kaksi toimintoa. Delayn soundi sinällään ihan hyvä. Pitäisi vielä kokeilla Mad Proffan Sweet Honey Overdrive ja Simble, mutta tätä ketjua lukiessa olen ymmärtänyt että Mad Professorit on täynnä hartsia = laitetta ei voi korjata jos ja kun se menee rikki. Onko näin? Kyseessä on siis kertakäyttötuote, ei hyvä eikä sellainen tule minun soittosettiini. Itse tunnen että tällainen kertakäyttötuotteen tarkoituksellinen tekeminen rankaisee nimenomaan sitä tuotteen ostajaa eli sitä joka on sen maksanut, ei sitä joka sen kytkiksen kopioi. Eihän sen rahat siinä pedaalissa ole kiinni. Sama tilanne oli (ja taitaa olla vieläkin?) cd-levyjen kopiosuojauksessa. Kun osti äänilevyjä niin ne toimivat vain autosoittimessa, eivät olohuoneen dvd-soittimessa (vaikka oli cd-yhteensopiva valmistajan speksien mukaisesti) eivätkä kotistudion tietokoneessa. Maksavaa asiakasta rankaistiin. No tuli lopetettua niiden levyjen ostaminen kokonaan... Hakusessa siis mieto tai lievä bluessärö. Mitähän mun kannattaisi vielä kokeilla? Ja tarjotakin niitä saa.... En ota kantaa tohon tuotepohdiskeluun, mutta dumble-tyyliset od:t kannattaa testata jos tubescreameri kuulosti karkealta. Itsellä on Big Knob pedalsin Zed Drive, joka on siis Hermida Zen Driven suora kopio. Kohdallasi varmasti ainoa oikea on alkuperäinen Zendrive. Ei siis nykyinen Lovepedalin klooni. Saatavuus on vähän hakalaa ja hinnat korkeita. Zendrivesta on kylläkin olemassa lukuisia kopioita, joista Simble on yksi (tai no ehkä siinä on myös omaa tuotesuunnittelua vähän mukana). "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor | |
![]() 26.11.2017 14:49:18 | |
Matias.: Hakusessa siis mieto tai lievä bluessärö. Mitähän mun kannattaisi vielä kokeilla? Ja tarjotakin niitä saa.... Onko Boss Blues Driver tuttu? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 26.11.2017 15:15:18 (muokattu 26.11.2017 15:15:46) | |
Ei oo tuttu tuo Blues Driver siten että Olisin sitä itse käyttänyt. Youtubesta olen tsekannut mutta sen perusteella en ole osannut arvioida mitään tuosta laitteesta. Siellä kun harvoin esitellään koko signaaliketjua ja laitteiden säätöasetuksia. Pitää tsekata... Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... | |
![]() 26.11.2017 18:53:02 | |
Mites Wampler:n Tumnus? Se isompi deluxe malli kiinnostais itseä kovasti. | |
![]() 26.11.2017 19:39:45 | |
Matias.: Ei oo tuttu tuo Blues Driver siten että Olisin sitä itse käyttänyt. Youtubesta olen tsekannut mutta sen perusteella en ole osannut arvioida mitään tuosta laitteesta. Siellä kun harvoin esitellään koko signaaliketjua ja laitteiden säätöasetuksia. Pitää tsekata... Mun mielestä Youtube antaa ihan hyvän käsityksen laitteista. Tietenki valmistajien omat semot ja maksetut mainokset on erikseen, mut kyllä käyttäjien demot aika lailla paikkaansapitäviä on. Tietenki sit pitää vähä suodattaa stygen saundi ja sormet. | |
![]() 26.11.2017 22:15:18 | |
Onko Suhr Riot hyvä? Kiinnostelis. Toisaalta vois ostaa Joyon mutta en millään haluais ostaa mitään vihonviimeistä kiinapaskaa noinniikun periaatteen vuoksi. | |
![]() 26.11.2017 22:22:41 | |
vvaltsu: Onko Suhr Riot hyvä? Kiinnostelis. Toisaalta vois ostaa Joyon mutta en millään haluais ostaa mitään vihonviimeistä kiinapaskaa noinniikun periaatteen vuoksi. Joo, mulla oli jonkin aikaa aktiivi käytössä ja ihan hyvä vehe. Sellasta ihan kivaa Plexi tyylistä rocki mureutta. US Dreamin ostin eka ja sitte sen ihka aidon. Aika likellä toisiaan ovat. | |
![]() 26.11.2017 22:45:55 | |
Mulla oli Joyon US Dream vähän aikaa, mutta piti aivan hitonmoista surinaa ja kohinaa kun polkaisi päälle. Soundi muuten periaatteessa ok. | |
![]() 27.11.2017 00:23:05 | |
Matias.: Pitäisi vielä kokeilla Mad Proffan Sweet Honey Overdrive ja Simble, mutta tätä ketjua lukiessa olen ymmärtänyt että Mad Professorit on täynnä hartsia = laitetta ei voi korjata jos ja kun se menee rikki. Onko näin? Ei oo ainakaan mun Twimblessä mittään hartsia. Eikä muissakaan mun Proffissa. Noista "hand wired" malleista ei oo havaintoa, oisko niissä sitten? Hermida/Love Pedal Zen Drivet on kyllä mainioita. Mulla on Hermidan Zen Drive 2 joka on älyttömän hyvä, jos jostain sellasen löytää. Twimble/Simblehän pyörii samoissa soundi maisemissa, vaikkei kuitenkaan ihan. Eri hyvä toi Simble/Twimblekin on. Samassa laudassa ton Zen Drive2:n kanssa mulla on MXR Shin-Juku josta saa ruuvattua hyvinkin saman tyylisiä Dumble-henkisiä säröjä, mut kyllä muutakin. Toi Shin-Juku on yllättävän monipuolinen kiitos sen dark-kytkimen. Sekä sen että, tone-säädin selkeästi lisää gainia käännettäessä täysille ja eri tavalla, kuin pelkkää gania ylös ruuvaamalla. Niin ja Bossin Blues Driver on hyvä. Ostin ekan niitä silloin heti kun se julkaistiin, nyt menossa jo kolmas niitä. Tää nykyinen on se Waza Craft-versio. Tässä se custom-mode on ihan hyvä ja siitä kannattaa maksaa se ekstra. SD-1 Waza Craftissa taas mun mielestäse ei. Maku asia toki.. :) All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)