Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 560 61 62 63 64444 445 446 447 448
DooMTroopeR
24.04.2014 15:44:29
ei käy oikein kauppa, vaikka myyn käytännössä polkuhintaan niitä omia speduja.
Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta.
johanssen
24.04.2014 15:50:47

Jucciz: Jumbonauhat vaan sattuvat sormiin enemmän liu'uttelussa ja ronskimmin painaessa soinnut ovat todennäköisemmin epävireessä. Mulle jumbot tarjoavat siispä ainoastaan soittoa hankaloittavia ominaisuuksia, koska soittotatsini on kaikkea muuta kuin hiplailua. Toisin voi olla silti muilla - ja ilmeisesti onkin päätellen siitä, että moni niitä myös käyttää, ainakin nämä äärioptimoidut ja energiatehokkaat hiplaajat. Hyvä vaan, että on jokaiselle jotain.

Kiitos Jucciz, tohtori ja Vladi. Hienoa, että täältä löytyy myös niitä, jotka ei heti dissaa vintagenauhamiestä joksikin fuckin' neidiksi tai vastaavaksi. Mulle noi nauhat on ihan pääkriteereitä kepukassa. Ja jos keppi muuten miellyttää ja nauhat ei, niin sitten siihen pistetään sellaset nauhat, että se miellyttää.

Mr. Speed: Uusiin nauhoihin opettelu katsos on huomattavasti helpompaa kuin volapotikan sijaintiin.

Ei ainakaan mulle. Kyllä mie sen potikan löydän, mutta soitosta tulee sellasta varovaista hissuttelua, jos nauhat on yli 0,9 mm. Nää on niin henkilökohtasia juttuja, ettei näistä voi kenenkään toisen puolesta puhua. Enkä mie enää viiti tuhlata aikaa vasurin tatsin viilaamiseen, vaan ennemmin hoidan mailat siihen kuntoon, että kulkee. Jollekin toiselle taas joku toinen asia on tärkeenpää. Kyllä meitä tänne mahtuu...
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Mr. Speed
24.04.2014 15:57:41
johanssen: Ei ainakaan mulle. Kyllä mie sen potikan löydän, mutta soitosta tulee sellasta varovaista hissuttelua, jos nauhat on yli 0,9 mm. Nää on niin henkilökohtasia juttuja, ettei näistä voi kenenkään toisen puolesta puhua. Enkä mie enää viiti tuhlata aikaa vasurin tatsin viilaamiseen, vaan ennemmin hoidan mailat siihen kuntoon, että kulkee. Jollekin toiselle taas joku toinen asia on tärkeenpää. Kyllä meitä tänne mahtuu...

Tuo oli sarkasmia :) Kyseinen herrasmies kun on useammin kuin kerran tai kahdesti kironnut superstratojen volapotikan sijoittelua.
http://www.sieni.us/?id=38
johanssen
24.04.2014 16:08:08

Mr. Speed: Tuo oli sarkasmia :) Kyseinen herrasmies kun on useammin kuin kerran tai kahdesti kironnut superstratojen volapotikan sijoittelua.

Jeejee. Meillä jokaisella kun on se oma akilleenkantapäämme ja ainakin mulla vielä useempia...
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Osteri
24.04.2014 16:31:30
qal: Osteri: Onhan tuo todella paljon rahaa combosta. qal: Ei minusta - näyttäisi olevan paljon kalliimpiakin. Minusta tuo edustaa hyvää keskitasoa.

Rahamiehet - eri sarja. Ei voi kun onnitella. Toivottavasti saat pikaiset kaupat aikaiseksi.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Shredator
24.04.2014 16:32:28

johanssen: Kiitos Jucciz, tohtori ja Vladi. Hienoa, että täältä löytyy myös niitä, jotka ei heti dissaa vintagenauhamiestä joksikin fuckin' neidiksi tai vastaavaksi. Mulle noi nauhat on ihan pääkriteereitä kepukassa. ..

Itellä kun on noita kepukoita joka tyylille, niin tulee vaihdeltua soittotatsia kepukan/nauhojen mukaisesti. Se jotenkin kai tapahtuu alitajuisesti. Kaikilla soittimilla on oma tarkoitusperänsä, mutta yksikään soitin ei hoida koko kirjoa. Mielestäni sellaista todellista all around -kitaraa ei ole todellisuudessa olemassakaan, vaikka moni niin väittää.
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
Krice
24.04.2014 16:33:23

Laulava Kylätohtori: En kyllä ymmärrä, miten sormet voivat juuttua otelautaan?

Sormi ottaa enemmän otelautaan kiinni jos kielet on matalalla kun niitä painaa nauhoja varten. Ei pitäisi olla ydinfysiikkaa. Ei koverruksia keksitty turhaan, vaikka harva niitä käyttääkin (tosin jumbo-nauhat ajaa suunnilleen saman asian).
Krice
24.04.2014 16:35:10

Jucciz: Rojua tulee viimeistään kaveri(e)n kanssa kimppatilauksen myötä sen verran, että postikulujen osuus on tasan 0 euroa. Piste.

Ei kaikilla ole aina varaa heittää 300 euroa tilaukseen, eikä tarpeeksi kitarakamoista kiinnostuneita kavereita kimppatilaukseen. Ihan sama mitä sinä kuvittelet.
Shredator
24.04.2014 16:36:12

Jucciz: Postikuluja on ihan turha laskea koskaan mukaan verrattaessa Thomann-hintoihin. Ei sieltä kukaan tilaa yksittäistä pedaalia. Rojua tulee viimeistään kaveri(e)n kanssa kimppatilauksen myötä sen verran, että postikulujen osuus on tasan 0 euroa. Piste.

Ai? Kyllä mie tillaan. Syy on yksinkertaisesti se, että suomalaiset liikkeet eivät kykene tuottamaan haluamiani tuotteita haluamassani aikataulussa. Poikkeuksena Custom sounds ja Levytukku.
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
Lunnu
24.04.2014 17:22:43
Osteri: Rahamiehet - eri sarja. Ei voi kun onnitella. Toivottavasti saat pikaiset kaupat aikaiseksi.

En tunnista itseäni tuosta määritelmästä - tosin vastaavia taitaa sitten olla useampiakin:
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … ax=&category=6&with_image=0
Nostalgy is not what it used to be
Laulava Kylätohtori
24.04.2014 17:34:17
Krice: Sormi ottaa enemmän otelautaan kiinni jos kielet on matalalla kun niitä painaa nauhoja varten. Ei pitäisi olla ydinfysiikkaa. Ei koverruksia keksitty turhaan, vaikka harva niitä käyttääkin (tosin jumbo-nauhat ajaa suunnilleen saman asian).

Jep. Mutta eikö se kitka ole olematonta verrattuna itse kielen venytykseen vaadittavaan voimaan? Eli kieli venytys vaatii niin paljon voimaa, ettei tuolla otelaudan kitkalla ole enää mitään merkitystä. Vähän kuin ilmanvastus venytettäessä, kyllä sekin vaikuttaa, mutta melko vähän..

Minusta hintavertailua tehtäessä ei kuulu ottaa toimituskuluja huomioon, vaan vertailu tehdään vain itse tuotteesta. Tässä tapauksessa Kricen EQ:sta otetaan postien osuus pois ja vertaillaan sitä hintaa. Ja edelleen sanon, että jokainen pitäköön sellaista hintaa kuin haluaa. Jos tuote menee kaupaksi, niin hinta on ollut oikea.
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Laulava Kylätohtori
24.04.2014 17:35:38
johanssen: Kiitos Jucciz, tohtori ja Vladi. Hienoa, että täältä löytyy myös niitä, jotka ei heti dissaa vintagenauhamiestä joksikin fuckin' neidiksi tai vastaavaksi. Mulle noi nauhat on ihan pääkriteereitä kepukassa. Ja jos keppi muuten miellyttää ja nauhat ei, niin sitten siihen pistetään sellaset nauhat, että se miellyttää.

Päinvastoin. Jumbomiehet on neitejä ja vintagemiehet rautaa... :)
Gabe
24.04.2014 17:58:30 (muokattu 24.04.2014 18:00:04)
Krice: Sormi ottaa enemmän otelautaan kiinni jos kielet on matalalla kun niitä painaa nauhoja varten. Ei pitäisi olla ydinfysiikkaa. Ei koverruksia keksitty turhaan, vaikka harva niitä käyttääkin (tosin jumbo-nauhat ajaa suunnilleen saman asian).

No ei minulla kyllä koskaan ole sormi sentään juuttunut kiinni otelautaan pienilläkään nauhoilla...

Minusta pienet vintagenauhat on ihania, tykkään kovasti niiden tuntumasta. Jokainen tietysti valitsee mieluisensa nauhat.
pappasfin
24.04.2014 18:09:13 (muokattu 24.04.2014 18:12:31)
Laulava Kylätohtori: Päinvastoin. Jumbomiehet on neitejä ja vintagemiehet rautaa... :) ---> ja nauhattomalla soittajat timangia ;D

Kaikki nauhat on ihan jeesh. Ihan sama mitkä nauhat kitarassa on. Itse olen tottunut kaikenlaisiin nauhoihin, joskin omistuksessa ei ole koskaan ollut ihan niitä XXL nauhoilla varustettua kitaroita.

Sama noiden plekujen suhteen, käytän erillaisia plekuja paksuudeltaan, muotoja on pääasiassa paria erillaista, noillakin saa hieman erillaista soundia aikaiseksi kuten esim. akustisessa tykkään enempi sellaisella paksulla plekulla tuotetusta äänestä kuin ihan niillä ohkaisilla räpsyillä tehdyistä äänistä.

Kitaratkin on erillaisia erillaisilla kauloilla ja niissäkin on omat juttunsa kaikissa.

Joo, mutta nyt tais mennä otsikon vierestä offtopick osastolle tämä, suonette anteeksi ;D
PappaSFin
Decadetroll
24.04.2014 18:29:20
Löytyy kepeistä korkeaa jumboa ja matalaa vintaakia nauhojen suhteen ja kaikilla kyllä soittaa ihan just yhtä sujuvasti. Ei tartu sormi, eikä mene ylävireeseen, oli nauhojen koko mikä vaan. No, käyttäjäkohtaistahan tämä onkin.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Jucciz
24.04.2014 20:07:24
Laulava Kylätohtori: Päinvastoin. Jumbomiehet on neitejä ja vintagemiehet rautaa... :)

Kyllä ennen miehet oli miehiä ja naisetkin oli miehiä!
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
LaMotta
24.04.2014 20:16:46

Jos ei tunne mitään eroa jumbo- ja vintagenauhassa niin kannattaa vaihtaa soitin käyrätorveen.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
24.04.2014 20:22:15
Jucciz: Kyllä ennen miehet oli miehiä ja naisetkin oli miehiä!

Siksi kaikki olikin paremmin ennen vanhaa...
klobasa
24.04.2014 20:50:40
Laulava Kylätohtori: En kyllä ymmärrä, miten sormet voivat juuttua otelautaan?

Mulla on sellaiset kynnet mitä naiset kadehtii: isot ja kauniit. Vaikka leikkaan kynnet lyhyimpään mahdolliseen mittaan, niin vintagenauhoilla soinnuista jää säveliä soimatta, koska kauniiden kynsieni kärki osuu otelautaan ennen kuin kieli on painunut tarvittavalla voimakkuudella nauhaa vasten. Siksi itse preferoin vähän korkeampia kuin vintits.
Gabe
24.04.2014 21:19:42
Jo alkoi kauppa käymään!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)