Aihe: Axe-Fx II
1 2 3 4 560 61 62 63 6487 88 89 90 91
Mikko L
18.01.2015 02:21:52

Noniin sain eilen Cab Pack 8:n ammuttua valmiiksi! Ekaa teaseripätkää stratomarsuhengellä olisi tarjolla: https://soundcloud.com/clark-kent-job/fractal-audio-cab-pack-8-teaser
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Mikko L
23.01.2015 03:26:50

Dimebucker
23.01.2015 17:08:45 (muokattu 23.01.2015 23:20:45)
Morjensta

Hei osaisiko joku neuvoa ,eli keikkaa olisi tuloillaan. Eli pitäisi tietää miten olisi järkevintä kytkeä kahteen eri lähteesee Axe FX II ,eli normaalisti reeneissä otan Output 1 L ja R kanavat mikserin kautta PA-kaapeille.

Ja viime keikalla vedin Axe FX II suoraan noille meidän omille PA-kaapeille ,tuolla mikseri PA-kaappi yhdistelmällä. Mutta tulevalla keikalla välimatkat on suuremmat ,eli voi olla että vetäisen myös suoraan talon linjaan. Ja lavalle tulisi monitoroimaan myöskin nuo omat Pa-kaappi mikseri laitteistot.

Mutta ajatus olisi semmoinen ,että Output 1 L ja R menisi omille laitteistoille. Ja onko Output 2 L ja R mahdollista vetäistä talon linjaan silleen ,että saisin kummastakin lähdöstä samanlaiset loppu tulokset?

Ja pitääkö Axe FX II asetuksista muutella jotain ,jos käyttää kumpaakin lähtöä yhtäaikaa päällä? Tosiaan tarttisin kahdet stereo lähdöt ,omille laitteille ja talon tiskiin yhtäaikaa.
Mikko L
26.01.2015 02:35:36

Mun mielestä sulla on ainakin kaksi vaihtoehtoa. Output asetuksissa voi mun mielestä pistää että "copy output 1 to output 2" mutta voin olla väärässä. Toinen vaihtoehto on laittaa presettiin viimeiseksi blockiksi "FX loop". Sen pitäisi lähettää vastaanottama signaali output kakkoseen.
askomiko
26.01.2015 14:15:18 (muokattu 29.01.2015 22:19:47)
Juu ei muuta kun copy päälle, nimeltään siis echo siellä jossain, ei tarvitse presettejä säätää. Ja kun ei ala ääntä kuulua, muista myös kääntää etupaneelista out2 volumenappia auki :D. Tämä ongelma on nääs tullu monesti toisella foorumilla vastaan.

Edit:
I/O valikko: Output 2 echo: output1.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Dimebucker
27.01.2015 00:09:29
Joo pitäneepä testailla tarkemmin tässä ,suht simppelinä sais vaa pidettyä nii ois mahtava homma.
Pertteli
29.01.2015 18:23:39
Onko kellään ollut ongelmia saada Axen softaa pelittämään? Mulla on mäkki OS X 10.10.1 Yosemite ja en saa Axea yhteyteen koneen kanssa. Moneen kertaan olen ladannut ohjaimen ja softan, mutta mitään ei tapahdu kun kytken koneen ja laitan sen päälle. Tuki ei ole osannut auttaa. Laite toimii muuten moitteetta, samoin tietsikka.
Rozk
Jaqqi1991
13.02.2015 16:22:31
Bj Devices TB-12 tuli tilattua midipedaaliksi axen kaveriksi ja nyt olisi hakusessa pari expression pedaalia. Toimintaperiaatehan tuollaisessa on hyvin simppeli, niin onko niissä oikeasti jotain muita käytännön eroja kuin kestävyys? Mitä suosittelette?
askomiko
13.02.2015 23:02:27 (muokattu 13.02.2015 23:04:38)
Melekeen suosittelisin kahta erilaista. Fractalin oma pitäs olla helekutin hyvä semmoseen säätöön joka vaatii pitkää polkualuetta, eikä ole ihan sekopäisen kalliskaan.

Mulla on Boss FV500, jota en voi ihan varauksetta suositella, koska:
--- molemmissa päissä on tyhjät alueet jotka ei tee mitään, todella ärsyttävä ominaisuus
+- Tosi iso. Kiva ja jämäkkä, mutta samalla vie laudasta paljon tilaa ja painaa.
+ Suht iso liikealue

Toinen on Roland EV-5
+Pieni ja kevyt,
-liikealue aika lyhyt, menee vähän on/off meiningiksi. Ihan hyvä peli kuitenkin, koska on aika halpa.

Mission pedaalit lienee kivoja wahiksi, koska se on ihan 1:1 crybabyn kanssa, mutta miinuksena että niissä menee kuulemma kitkasysteemi huonoksi, minkä jälkeen pedaali lerpahtaa aina itsekseen keula alas. Jousimallissa sitä ei toki pääse tapahtumaan.

Ja huomioi myös se että TB12 vaatii käännetyn polarisaation, eli joko nurin kolvatun piuhan tai piuhojen kääntämisen pedaalin sisältä.
Jaqqi1991
14.02.2015 15:40:53
Kiitokset vastauksesta! Taidan hommata tuollaisen misson pedaalin wahiksi ja kytätä torilta jonkun halvemman pedaalin testiin ja koittaa kuinka suuri merkitys tuolla liikealueella omassa soitossa on.

Seuraavaksi täytyykin miettiä mikä olisi järkevin tapa ohjelmoida tuo lauta, kun aika paljon joutuu kuitenkin vaihtelemaan saundeja kesken biisin/keikan. Sceneiksi ohjelmointi toimisi biisi-/tyylikohtaisesti hyvin, mutta meillä ohjelmisto on usein hyvin laajasti humpasta heviin ja spesiaalimmat efektit päälle. Heviä tai muuta yksittäistä genreä soitellessa onkin helppoa, kun yhteen presettiin saa ujutettua kaikki tarvittavat saundit.
askomiko
14.02.2015 19:33:28 (muokattu 14.02.2015 19:33:52)
Itellä on alarivissä 5 presettiä, ja scenet 2-5 ylärivissä. Ihan hyvin toimii, jos vaan muistais mitä aina on askarrellut mihinkin sceneen...
Mikko L
20.02.2015 14:37:52

Ja ei kun visa vinkumaan: http://shop.fractalaudio.com/Cab_Pa … TV_4x12_UltraRes_p/fas-801-0008.htm

Pian saanee name dropata minkä artistin seuraavalla levyllä paukkuu nämä impulssit. ;)
Samuel P.
20.02.2015 23:10:29

Mikko L: Ja ei kun visa vinkumaan: http://shop.fractalaudio.com/Cab_Pa … TV_4x12_UltraRes_p/fas-801-0008.htm

Pian saanee name dropata minkä artistin seuraavalla levyllä paukkuu nämä impulssit. ;)

Näyttää mielenkiintoiselta. Mulla on vieläkin luotto IR:nä se vanha 4X12 Basketweave TV Mix, joka ei ole ultrares. Olen hommanut joukon ostettuja IRiä, mm sen viimeksi tekemäsi paketin (jossa on koko joukko hyviä), mutta tyo yksi ja sama vanha ratsu on aina ollut kaikkein kotoisimman oloinen. Ehkäpä tästä uudesta paketista löytyisi voittaja... :)
Mikko L
21.02.2015 15:28:08

Samuel P.: Näyttää mielenkiintoiselta. Mulla on vieläkin luotto IR:nä se vanha 4X12 Basketweave TV Mix, joka ei ole ultrares. Olen hommanut joukon ostettuja IRiä, mm sen viimeksi tekemäsi paketin (jossa on koko joukko hyviä), mutta tyo yksi ja sama vanha ratsu on aina ollut kaikkein kotoisimman oloinen. Ehkäpä tästä uudesta paketista löytyisi voittaja... :)

Mukava kuulla! :) Cliff tykkää Royer 121 mikistä yli kaiken, niin suosittelen että lähdet sitä kautta liikkeelle jos haluat Basketweave TV Mix -tyylisiä variaatioita. Näin suora vertaus sanoisi että Cab Pack 8 on aika paljon selkeämpi ja kirkkaampi kuin ns. tehdasimpulssit. Tsekkaappas tämä:

https://soundcloud.com/clark-kent-job/cab-pack-8-stock-tv-irs

Myös mulla yks lempisoundeista oli kun sekoitin sen TV mixin ja AV mixin yhteen mitkä on siellä stocki-impulsseina.

Uutuutena Cab Pack 8:siin on vähän FAS päästä taikatemppuja. Tuossa paketissa on vaihtoehtona käyttää ei-MP-transformoituja impulsseja. Suomen kielellä: kaikki impulssit mitä olette todnäk käyttänyt on ollut MP-transformoituja eli niiden phase-informaatio on poistettu että ne saadaan aikalinjattua keskenään ja niitä voi sekoitella paremmin yhteen. Kuitenkin se phase-informaatio (aika-vaihe-virhe-härö? en tiedä mikä suomeksi) on aika iso oleellinen osa autenttiasta dynamiikkaa. Kuulija ei välttämättä huomaa suurta eroa kun taajuusvaste on identtinen, mutta soittaja huomaa eron.
F_Lame
21.02.2015 18:01:42
En tiiä ansaitsisko tää oman ketjun mutta ny on mielenkiintonen:

http://axefxtutorials.com/2015/02/a … e-fx-new-teaser-from-fractal-audio/
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
Mikko L
21.02.2015 21:50:52

F_Lame: En tiiä ansaitsisko tää oman ketjun mutta ny on mielenkiintonen:

http://axefxtutorials.com/2015/02/a … e-fx-new-teaser-from-fractal-audio/

Tuli mullekki melko puskan takaa vaikka aika paljon taustahommista tiedänkin. :) Tuostahan oli joskus pari vuotta sitten puhetta foorumilla. Musta tuntuu että jos POD HD:ssa ois vaan ne custom IR:t tullu jossain vaiheessa niin se ois saattanut pystyä kilpailemaan näissä kitarahommissa vieläkin mukana, mutta ne päätti sitten lähtä täysin halppislinjalle. :)

Kuitenkin jos pysytään aiheessa niin suurempi spekulaatio on varmaankin hinta. Jos se on 1000€ paikkeella niin mullistava tuote kitaralle. Jos kuitenkin 2000€ niin sitten alkaa helposti jo miettimään sitä XL:ää eiks je? Ei kuitenkaan tehoja läheskään yhtä paljon eikä kaikkia ominaisuuksiakaan.
Pelimonni
22.02.2015 00:20:38
MoreK: Uutta pukkaa Fractalilta:
http://www.fractalaudio.com/products-fas-axe-fx-ii-2.html

Hinta $2199, eli siinä lähellä Ultran hintoja mennään. Tilauksia ottavat USA:ssa vastaan parin kolmen viikon päästä. Euroopasta ei vielä tietoa.

Saa nähdä mihin käytettyjen Standardin ja Ultran hinnat tippuvat.

Pojat ostaa tietokoneita.
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
F_Lame
22.02.2015 01:29:55 (muokattu 22.02.2015 01:34:43)
Mikko L: Tuli mullekki melko puskan takaa vaikka aika paljon taustahommista tiedänkin. :) Tuostahan oli joskus pari vuotta sitten puhetta foorumilla. Musta tuntuu että jos POD HD:ssa ois vaan ne custom IR:t tullu jossain vaiheessa niin se ois saattanut pystyä kilpailemaan näissä kitarahommissa vieläkin mukana, mutta ne päätti sitten lähtä täysin halppislinjalle. :)

Kuitenkin jos pysytään aiheessa niin suurempi spekulaatio on varmaankin hinta. Jos se on 1000€ paikkeella niin mullistava tuote kitaralle. Jos kuitenkin 2000€ niin sitten alkaa helposti jo miettimään sitä XL:ää eiks je? Ei kuitenkaan tehoja läheskään yhtä paljon eikä kaikkia ominaisuuksiakaan.

Itteä tuo kiinnostaa lähinnä roudattavuuden takia. Tällä hetkellä kitara, räkki ja pedaali on mulle liikaa kuljetettavaks ilman autoa mutta kitara plus tuo vois olla hyvä helposti mukana kuljetettava yhdistelmä. Ja vaikka tuo onkin tehojen puolesta rajoittuneepi niin kyllä se silti mun käyttämät presetit ilmeisesti pyörittäis.

E: Veikkaisin että hinta tulee olemaan jotain puolentoista ja kahen tonnin välillä, mutta kyllä mulla varmaan hankintalistalle menee. Ellei sitten atomicin amplifire ole ylivoimasen kova laite :) Siihen pitäis vissiin kans saada custom IR:t.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
Mikko L
22.02.2015 12:53:01

F_Lame: Itteä tuo kiinnostaa lähinnä roudattavuuden takia. Tällä hetkellä kitara, räkki ja pedaali on mulle liikaa kuljetettavaks ilman autoa mutta kitara plus tuo vois olla hyvä helposti mukana kuljetettava yhdistelmä. Ja vaikka tuo onkin tehojen puolesta rajoittuneepi niin kyllä se silti mun käyttämät presetit ilmeisesti pyörittäis.

E: Veikkaisin että hinta tulee olemaan jotain puolentoista ja kahen tonnin välillä, mutta kyllä mulla varmaan hankintalistalle menee. Ellei sitten atomicin amplifire ole ylivoimasen kova laite :) Siihen pitäis vissiin kans saada custom IR:t.

Missä se Atomic muuten viipyy? :)

Mulla on aika keskeinen osa Axessa se että kaikki on yhdessä presetissä ettei tuu sitä pientä taukoa soundia vaihdettaessa. Scenejä vaan pyörittelee yms. Se nyt ei ole mahdollista tuolla varmaankaan mutta kieltämättä jos ei ois jo mfc ja axe niin tuollainen ratkaisu kiinnostaisi aika paljon.
Alphie
22.02.2015 14:31:56
Mikko L: Kuitenkin jos pysytään aiheessa niin suurempi spekulaatio on varmaankin hinta. Jos se on 1000€ paikkeella niin mullistava tuote kitaralle. Jos kuitenkin 2000€ niin sitten alkaa helposti jo miettimään sitä XL:ää eiks je? Ei kuitenkaan tehoja läheskään yhtä paljon eikä kaikkia ominaisuuksiakaan.

Tää ois kyllä erittäin kova julkistus tuohon 1000 euron hintaan. Täältä löytys ainakin välittömästi yks ostaja. Jäämme odottamaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)