Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 560 61 62 63 64343 344 345 346 347
Jucciz
12.12.2012 12:21:44
AngieRainbow: Miehen puhetta. Mitä näitä mihinkään myymään, kun on kerran saatu hankittua. En mäkään myisi mun R9:ä, ellen saisi huomattavasti enemmän, kun olen itse maksanut.

Tossa tilanteessa ei ole kyse rahasta. Toi on vaan sellainen kitara. Hyvin uniikki, hirveän hyvä soitin ja upean näköinen. Kun näin tuon soittimen ekan kerran, tuli semmoinen olo, etten ole koskaan nähnyt yhtä kaunista ja omaperäistä kitaraa - eikä siinä sitten ollutkaan enää mitään tehtävissä. Voittihan se sitten täälläkin missikisat takavuosina, joten aivan yksin en mielipiteineni tiemmä ole.

Kuinkakohan paljon ES-335 1959 Reissue on parempi kuin semmonen normi 335, joka mulla oli? Olen kautta rantain ymmärtänyt, että tämmönen ns es-335 R9 olisi huomattavasti parempi. Tiedä sitten... Käsittääkseni kaulaprofiili olisi muhkumpi? Oletko Jucciz tai joku muu soittanut tämmöstä?

http://www2.gibson.com/Products/Ele … Custom/1959-ES-335-Dot-Reissue.aspx

Varmaan olennaisin ero on juurikin isompi kaula, luulenpa että erityisen kiva ainakin meikäläisen kouraan. Muilta osin en osaa sanoa, mutta tuskinpa laatu ainakaan heikompaa on kuin tavan 335:ssä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
PIM
12.12.2012 12:56:35
AngieRainbow: Mä en ole uskaltanut selata viikkoon toria. Nyt yritän pidättäytyä katsomasta, mitä siellä on mahdollisimman pitkään. On sen verran rankka meikäläisen GAS.

Kattosit nyt vaan, mulla on siellä paljon hyvää tavaraa myynnissä. Pitää sunnuntaina saada toi kellari tyhjäksi eikä kaikki mahdu uuteen kämppään.
Laulava Kylätohtori
12.12.2012 15:00:26
Gabe: Joko on kaupat kitarasta tehty? :)

Minulla GAS keskittyy nyt mikkeihin, helmikuun alussa pitäis olla kitaran valmis ja tarttis pikkuhiljaa päättää mitkä mikit siihen ruuvataan kiinni. Olin ihan varma että Seymour Duncanin Phat Catit siihen tulisi mutta sitten erehdyin Bare Knuckle Pickupsin sivuille ja löysin Mississippi Queenin. Vaikuttaa hyvältä. Aika kivasti eri vaihtoehtoja myös noissa kuorissa näyttää olevan.

https://bareknucklepickups.co.uk/ma … d_p90s&pickup=mississippi_queen

Ei ole vielä... :(

Vähän kun vielä saisi noita huipputuotteita myytyä (wink wink, torille nyt kaikki, mars!), niin sitten. Onhan tässä se hyvä, että nyt täytyy päättää, mitkä pedaalit pidetään ja mitkä ei. Ja onhan kitara mukavampi kuin kaapissa turhaan makaavat pedaalit. Kyllähän ne periaatteessa siellä kaapissakin voisivat olla, mutta kaikkeen eivät rahat vain riitä...

Kyllähän tuo mikkiviidakko on melkoinen suo, kun sinne eksyy. Mulla oli joskus nuo Phat Catit ja olivat kyllä loistomikit, kuten on varmasti myös M Queenitkin... Voi sitä päättämisen vaikeutta... ;)
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jniska
12.12.2012 20:28:48
Oudosti meni ohi GAS, kun malttoi odottaa noin kuukauden. Kumma fiilis päällä, soittaminen on mukavaa ja tykkään soitella noilla käytössä olevilla kamoilla.
Ja aina voi vuokrata / lainata kavereilta jotain , jos haluaa vaihtelua.
Tällä hetkellä tyytyväinen soittovermeisiin, nautin enempi soittamisesta tällä hetkellä kuin uusien kamojen hommaamisesta.
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
Gabe
12.12.2012 22:50:06
Laulava Kylätohtori: Ei ole vielä... :(

Vähän kun vielä saisi noita huipputuotteita myytyä (wink wink, torille nyt kaikki, mars!), niin sitten. Onhan tässä se hyvä, että nyt täytyy päättää, mitkä pedaalit pidetään ja mitkä ei. Ja onhan kitara mukavampi kuin kaapissa turhaan makaavat pedaalit. Kyllähän ne periaatteessa siellä kaapissakin voisivat olla, mutta kaikkeen eivät rahat vain riitä...

Kyllähän tuo mikkiviidakko on melkoinen suo, kun sinne eksyy. Mulla oli joskus nuo Phat Catit ja olivat kyllä loistomikit, kuten on varmasti myös M Queenitkin... Voi sitä päättämisen vaikeutta... ;)

Sepä se, on se toisaalta osa tämän hauskuuttakin :) Eiköhän nuo kaupaksi mene, sen verran hyvää tavaraa. Harmittaa kun en pysty tuota nyt sulta ostamaan.
www.kitaramaailma.com
Laulava Kylätohtori
14.12.2012 19:29:11
jniska: Oudosti meni ohi GAS, kun malttoi odottaa noin kuukauden. Kumma fiilis päällä, soittaminen on mukavaa ja tykkään soitella noilla käytössä olevilla kamoilla.
Ja aina voi vuokrata / lainata kavereilta jotain , jos haluaa vaihtelua.
Tällä hetkellä tyytyväinen soittovermeisiin, nautin enempi soittamisesta tällä hetkellä kuin uusien kamojen hommaamisesta.

Kadehdittavaa. Sehän se tosiaan olisi, kun jaksaisi muutaman viikon odottaa, kun pahin himo iskee. Mutta eikös tuo itseltäkin onnistuisi, kun saa kamat kuntoon. Reilun vuoden tässä soundia haeskellut ja nyt näyttäisi, että homma alkaa vihdoin selkeytymään.

Tosin kaupat tuosta himoitsemastani kitarasta kaatuivat loppumetreillä, kun budjetti ei vaan venynyt enää... :(

Mutta epäilisin, että jniskakin on jonkin näköisen "kamanvaihtorallin" käynyt läpi tähän päästäkseen... ;)
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jniska
14.12.2012 20:30:03
Laulava Kylätohtori: Kadehdittavaa.....Mutta epäilisin, että jniskakin on jonkin näköisen "kamanvaihtorallin" käynyt läpi tähän päästäkseen... ;)

Onhan tuota kaikenlaista ollut ja mennyt. Tällä hetkellä on vaan sellaset kamat jo käsissä, millä saa loistavasti sellaista saundia mihin kädet ja taidot tällä hetkellä riittää.
Nautin ja soitan.
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
jomppu
15.12.2012 11:56:31
Jonniilaine Les Paul pitäs kyllä saada. Budjetti siinä 1500 euroa, jos halvemmalla niin hyvä. Jotenkin oon ihastunut Classic Customiin mutta sitten on vielä nuo Traditional mallit ja mitä niitä vielä sitten onkin. Tai sitten käytetty Standard mitä taitaa jo tuohon rahaan saada. Ei oikein uni tuu yöllä kun näitä vaan kelailee...
Kivijalka
15.12.2012 13:44:04
Bognerin Shiva vaikuttaisi aika kivalta vempeleeltä. Jospa semmoiseen alkaisi tässä vähän säästelemään...
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
J Silver
15.12.2012 19:35:04
Ylimäärästä rahaa olis. Vahvari hankittava. Nuppi tai kombo, emmä tiedä. Soundi tärkeämpi kuin roudattavuus. Fender Super Sonic 60 Head, tai VOX AC30 C2 kombo. Tai sit Orange Thunderverb 50H nuppi. Onneksi jo puolentoista viikon päästä pääsee testailemaan. Ostopäätös tapahtuu soundien perusteella ja helposti käden käänteessä. Tajuton GAS!
Kuha
16.12.2012 17:33:16

AngieRainbow: Kuinkakohan paljon ES-335 1959 Reissue on parempi kuin semmonen normi 335, joka mulla oli? Olen kautta rantain ymmärtänyt, että tämmönen ns es-335 R9 olisi huomattavasti parempi. Tiedä sitten... Käsittääkseni kaulaprofiili olisi muhkumpi?

Kaikki ES-3XX bodyt kuulemma prässätään Memphisin tehtaalla, joten niissä ei liene juuri eroja - kaulat on sitten eri asia.
jyrkalt
16.12.2012 18:03:02
Kivijalka: Bognerin Shiva vaikuttaisi aika kivalta vempeleeltä. Jospa semmoiseen alkaisi tässä vähän säästelemään...

Juri tänään muuten mietin samaa.
Mulla EL34-Shiva on ollut ja ei oo ihan huono :)
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
AngieRainbow
16.12.2012 18:42:19 (muokattu 16.12.2012 18:43:29)
Kuha: Kaikki ES-3XX bodyt kuulemma prässätään Memphisin tehtaalla, joten niissä ei liene juuri eroja - kaulat on sitten eri asia.

Jep. En saanut viime yönä oikein unta, joten vietin muutaman tunnin opiskellen tätä asiaa jenkkifoorumeilla.

Suurin osa ES-335 kitaroista valmistetaan täysin Memphissä ja enää hyvin pieni osa Nashvillessä. Ja tosiaan osa matskusta tulee Memphisistä Nashvilleen. Itseäni hieman vituttaa, kun Gibson tekee tästä asiasta aika hankalaa eri ES-335 kitaroiden kohdalla, että mikä malli on tehty missäkin. Ainoa tapa varmistua asiasta on lukea sitä oranssia lappua toisesta f-aukosta.

Joskus ES-335 kitaroista tehtiin vähän enemmän Nashvillessä, mutta näiden kitaroiden hinta näyttää käytettynä olevan noin 1000 euroa/dollaria enemmän kuin Memphissä valmistetuiden. Se on sitten eri asia, ovatko ne niin paljon parempia. Sanovat, että kun löytää hyvän Memphisissä tehdyn yksilön, niin se on helposti Nashvillessä valmistetun veroinen. Toiset taas ovat sitä mieltä, että Nashville on se ainoa aito Gibsonin custom shop.

Suomessa tämä asia on ärsyttävää, kun ko. kitaroita ei pääse testaamaan useita yksilöitä. Itseäni huvittaisi suuresti testata Mempihs, Nashville sekä aidot 50-60 lukujen ES-335 kitaroita, mutta tämä varmaan jää haaveeksi.

GAS olisi saada laadullisesti mun Nashvillessä tehtyä LP R9:ä vastaava ES-335, vaikka siihen sitten menisi rahaakin.

Fox:illa olisi varmaan kokemusta tästä asiasta, mutta en nyt jaksanut perustaa uutta ketjua.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Kuha
16.12.2012 22:21:16

Tässä on hyvä ESsi blogi:

http://www.es-335.org/
Kivijalka
16.12.2012 23:51:30
jyrkalt: Juri tänään muuten mietin samaa.
Mulla EL34-Shiva on ollut ja ei oo ihan huono :)

Juurikin tuommoinen EL34-versio kelpaisi minullekin. Parista palkkapussista osa säästötilille ja sitten... ;)
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Gabe
16.12.2012 23:54:17
AngieRainbow: Joskus ES-335 kitaroista tehtiin vähän enemmän Nashvillessä, mutta näiden kitaroiden hinta näyttää käytettynä olevan noin 1000 euroa/dollaria enemmän kuin Memphissä valmistetuiden. Se on sitten eri asia, ovatko ne niin paljon parempia.

Mielenkiintoista. Mitä eroa noilla on sitten ihan käytännön tasolla?
www.kitaramaailma.com
MikaHekkanen
16.12.2012 23:54:47
Kivijalka: Juurikin tuommoinen EL34-versio kelpaisi minullekin. Parista palkkapussista osa säästötilille ja sitten... ;)

Sama vika, jotain EL34-konetta olisi mukava kokeilla tositoimissa.
Ostamatta en testaa.
I am not young enough to know everything. - Oscar Wilde
AngieRainbow
17.12.2012 00:34:01
Gabe: Mielenkiintoista. Mitä eroa noilla on sitten ihan käytännön tasolla?

Hyvä kysymys. Vastaan sitten kun pääsen näitä kunnolla joskus kokeilemaan. Täytyy varmaan mennä Jenkkeihin se tekemään. En jaksa alkaa toistelemaan foorumeilta luettua, kun ei ole omaa kokemusta.

Gibson kyllä antaa custom shop sertifikaatin nykyään kaikille ES-335 kitaroille luki siinä oranssissa lapussa sitten Memphis tai Nashville.

Olen vain kiinnostunut tästä asiasta. Älkää kysykö minulta enempää, kun en ei ole tietoa.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Joees
17.12.2012 00:56:18
AngieRainbow: Hyvä kysymys. Vastaan sitten kun pääsen näitä kunnolla joskus kokeilemaan. Täytyy varmaan mennä Jenkkeihin se tekemään. En jaksa alkaa toistelemaan foorumeilta luettua, kun ei ole omaa kokemusta.

Moiset testit pitäis toki tehdä niin ettei itsellä olis tietoa missä se ruoska on tehty ja jahka oma tuomio on annettu niin kerrottaisiin missä se on tehty.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Gabe
17.12.2012 10:30:23
AngieRainbow: Hyvä kysymys. Vastaan sitten kun pääsen näitä kunnolla joskus kokeilemaan. Täytyy varmaan mennä Jenkkeihin se tekemään. En jaksa alkaa toistelemaan foorumeilta luettua, kun ei ole omaa kokemusta.

Gibson kyllä antaa custom shop sertifikaatin nykyään kaikille ES-335 kitaroille luki siinä oranssissa lapussa sitten Memphis tai Nashville.

Olen vain kiinnostunut tästä asiasta. Älkää kysykö minulta enempää, kun en ei ole tietoa.

Ok, ilmoittele sitten jossain täällä jos jotain merkittävää aiheesta sinulle selviää? Parhaiten tuo ero varmasti selviää itse kokeilemalla. Vaimo antoi vähän ukaasia tuon uuden kitaran hinnan kuullessaan että enää yksi tulee taloon korkeintaan. Eli pitää miettiä tarkkaan minkä vielä ostaa sitten aikanaan. Haaveissa olisi ostaa seuraavista metsärahoista joko CS Les Paul, CS Telecaster tai juurikin tämä ES-335. Itseänikin kiinnostaisi kovasti tuo tuhdimpi kaulaprofiili.
www.kitaramaailma.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)