Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 560 61 62 63 64347 348 349 350 351
Kimmo72
20.10.2013 03:35:49
ReBeat: Aika röyhkeästi laittaa, supreme jo täälläkin tyrkyllä... http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=807943

Jo toistamiseen, eri nicillä mennään taas.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
DooMTroopeR
20.10.2013 09:52:19
ReBeat: Aika röyhkeästi laittaa, supreme jo täälläkin tyrkyllä... http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=807943

On kyllä nätti skitta.
Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta.
pappasfin
20.10.2013 12:03:33 (muokattu 20.10.2013 12:15:16)

Edellinen ilmoitus vissiin poistettiin sääntöjen vastaisena niin nyt tosiaan tehdään heti uutta uudella nickillä. Ylläpito on varmaan jo tästä tietoinen ;D

Verottajaa varmaan kiinnostaisi kovin kyseisen veijarin myymiset, ne kun täyttää aivan selvästi "ammattimaisen myynnin" "trokaamisen" ja tässä tapauksessa myös siis sitä kautta selvän lain pykälän mukaisen laittoman tuoteväärennöksen myymisen.

Verottajalle voi hyvinkin tehdä kansalaisen ilmoituksen antamalla vinkkiä laittomista tulonlähteistä ja verottaja muuten oikeasti niitä tarkistaakin ;D
PappaSFin
JaaGeRMaisTeR
20.10.2013 12:30:43
pappasfin: Edellinen ilmoitus vissiin poistettiin sääntöjen vastaisena niin nyt tosiaan tehdään heti uutta uudella nickillä. Ylläpito on varmaan jo tästä tietoinen ;D

Verottajaa varmaan kiinnostaisi kovin kyseisen veijarin myymiset, ne kun täyttää aivan selvästi "ammattimaisen myynnin" "trokaamisen" ja tässä tapauksessa myös siis sitä kautta selvän lain pykälän mukaisen laittoman tuoteväärennöksen myymisen.

Verottajalle voi hyvinkin tehdä kansalaisen ilmoituksen antamalla vinkkiä laittomista tulonlähteistä ja verottaja muuten oikeasti niitä tarkistaakin ;D

Vähän ohi ja ympäri. Tuosta ammattimaisesta myynnistä torilla.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=807956

Asiallinen ja hyvä kauppias. Haiskahtaa silti pienyritykseltä.
(Ei liity millään tapaa huijaukseen. Enemmänkin tori toimintaan)
pappasfin
20.10.2013 13:17:38 (muokattu 20.10.2013 19:42:07)
JaaGeRMaisTeR: Vähän ohi ja ympäri. Tuosta ammattimaisesta myynnistä torilla.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=807956

Asiallinen ja hyvä kauppias. Haiskahtaa silti pienyritykseltä.
(Ei liity millään tapaa huijaukseen. Enemmänkin tori toimintaan)

Mä kattelinkin tuota touhua laajemmalla skaalalla.

Kyseinen myyjä on "trokari" ja tälläinen myyjä ei minun silmissäni ole rehellinen tai hyvä myyjä ja kaiken lisäksi myy "ammattimaisesti" tuoteväärennöstä ja kuten sanottu, ammattimaisuus täytyy eikä tarvi olle yritystä takana.

Saa olla eri mieltä toki mutta mä en vaan voi hyväksyä kyseisen myyjän toimintaa enkä tue hänen kukkaroaan.

Ja tosissaan tämä mun käsitys tästä kyseisestä myyjästä on sitten aika monen vuoden perusteella. Mulla on selvät rajat toiminnan suhteen enkä hyväksy sellaisia tyyppejä, joilla olisi mahdollisuus oikeasti toimia rehellisesti ja yhteiskunnan laatimien sääntöjen puitteissa (mutta eivät sitä tee)
PappaSFin
JaaGeRMaisTeR
20.10.2013 13:36:27
pappasfin: Mä kattelinkin tuota touhua laajemmalla skaalalla.

Kyseinen myyjä on "trokari" ja tälläinen myyjä ei minun silmissäni ole rehellinen tai hyvä myyjä ja kaiken lisäksi myy "ammattimaisesti" tuoteväärennöstä ja kuten sanottu, ammattimaisuus täytyy eikä tarvi olle yritystä takana.

Saa olla eri mieltä toki mutta mä en vaan voi hyväksyä kyseisen myyjän toimintaa enkä tue hänen kukkaroaan.

Ja tosissaan tämä mun käsitys tästä kyseisestä myyjästä on sitten aika monen vuoden perusteella. Mulla on selvät rajat toiminnan suhteen enkä hyväksy sellaisia tyyppejä, joilla olisi mahdollisuus oikeasti toimia rehellisesti ja yhteiskunnan laatimien sääntöjen puitteissa.

Mä ymmärrän jos jollain on oikeasti hätä ja vaikka varastais sen takia että saa syödä mutta mä en voi käsittää ja hyväksyä sellaisia veijareita, jotka vuodesta toiseen mm. kiertää veroja ja enkä voi käsittää tässäkään tapauksessa myyjän toimintaa kun myy tuota tuoteväärennöstä ja varmasti tietää sen olevan tässä tapauksessa laitonta, se jo kertoo myyjän olevan epärehellinen.

Tuo sun aiempi viesti toimi tälläkertaa kivana aasinsiltana :) Ei siis noottina tai muunakaan vastaväitteenä.

Katosi muuten supreme ilmotuksesta väärennös teksti kokonaan. Nyt sen kai voi jopa laskea, että myydään aitona. Parempi mennä soittamaan kopio SG:tä, kopio vahvarin läpi :D

Pitäsköhän väsätä se foxin linkittämä ilmotus kumminkin ensin.
pappasfin
20.10.2013 13:40:54 (muokattu 20.10.2013 13:51:31)
JaaGeRMaisTeR: Tuo sun aiempi viesti toimi tälläkertaa kivana aasinsiltana :) Ei siis noottina tai muunakaan vastaväitteenä.

Katosi muuten supreme ilmotuksesta väärennös teksti kokonaan. Nyt sen kai voi jopa laskea, että myydään aitona. Parempi mennä soittamaan kopio SG:tä, kopio vahvarin läpi :D

Pitäsköhän väsätä se foxin linkittämä ilmotus kumminkin ensin.

"Tuo sun aiempi viesti toimi tälläkertaa kivana aasinsiltana :) Ei siis noottina tai muunakaan vastaväitteenä. "

Jep, mä luin vähän huolimattomasti tuon vikan ylemmän kohdan, meikän moka kun sekoitin kaksi eri myyjää.

Sinänsä vaikka myisi reilunkin määrän ei ole se mikä mulla kiinnostuksen ja tunteet herättää vaan se, että sieltä taustalta paistaa läpi "ammattimaisuus".
Kamarunkkaushan on sitten eri juttu oikeasti ja siinä yleensä jää kaikkea muuta kuin voiton puolelle, voi olla toki poikkeuksiakin. Tuohon Kiinan peliin mistä kyse niin on tullu muutamat satkut lisää :D

Vinkkiä voisi laittaa vaikkapa:

- Foxin se Gibsonin sivusto, jolle laitetaan ne tuoteväärennösilmot
- Verottajalle vinkki vuosia kestävästä myynnistä "trokauksesta" joista tuskinpa on siis verojakaan maksettu
- Muusikoiden.net sivuston ylläpitäjielle

Nyt en sano onko mihinkään laitettu ilmoituksia ;)
PappaSFin
Twinkle
20.10.2013 14:36:10
JaaGeRMaisTeR: (Ei liity millään tapaa huijaukseen. Enemmänkin tori toimintaan)

Tämmöisiä ei sitten kannattaisi millään tavalla sotkea tähän threadiin - tähän threadiin linkitettynä leimaantuu herkästi, ihmiset alkaa spekuloida asioita suuntaan ja toiseen, aiheesta ja aiheen vierestä. Se, että onko se tyyppi trokari vai ei, ei taas millään tavalla liity tähän threadiin - jos se huijaa valtiota ja verottajaa tai ketään ylipäätänsä, niin kauan kun meillä ei ole mitään oikeaa näyttöä asian laidasta niin suomalaisen oikeusjärjestelmän mukaan se on syytön.
pappasfin
20.10.2013 14:44:51 (muokattu 20.10.2013 14:45:35)
Twinkle: Tämmöisiä ei sitten kannattaisi millään tavalla sotkea tähän threadiin - tähän threadiin linkitettynä leimaantuu herkästi, ihmiset alkaa spekuloida asioita suuntaan ja toiseen, aiheesta ja aiheen vierestä. Se, että onko se tyyppi trokari vai ei, ei taas millään tavalla liity tähän threadiin - jos se huijaa valtiota ja verottajaa tai ketään ylipäätänsä, niin kauan kun meillä ei ole mitään oikeaa näyttöä asian laidasta niin suomalaisen oikeusjärjestelmän mukaan se on syytön.

Jos veijari myy jatkuvasti netissä eri kamaa (soittimia, autoja ym.) ja ei ole kyse mitenkään kamarunkkauksesta niin se on "ammattimaista myyntiä" ihan sama onko sillä se yritys taustalla tai ei ja kun samassa yhteydessä myydään tuoteväärennös niin se täytää lain vaatiman kohdan jossa puhutaan tuoteväärennöksen ammattimaisesti myymisestä ansainta tarkoituksessa eli se nyt ei ole lain mukaan mitenkään syytön kun itse teoillaan osoittaa netissä tämän.

Mä sanon edelleen että kyseinen myyjä on trokari ja sillä sipuli, aivan sama mitä muut on asiasta mieltä, trokari mikä trokari ja se näkyy pitkälle ja trokauksessa juurikin kyse on veron kiertämisistä ja jos kyseinen myyjä haluaa sanoa, että mä olen väärässä niin tulkoon ja kertokoon sen, tähän menessä kyseinen myyjä ei ole tullut ja puolustellut millään tavalla tekojaan ja hyvin voi arvata miksi näin.

Trokari mikä trokari ja edelleen on kyse tuoteväärennöksen myymimestä ansainta tarkoituksessa ammattimaisesti ;D
PappaSFin
JaaGeRMaisTeR
20.10.2013 15:55:40
Twinkle: Tämmöisiä ei sitten kannattaisi millään tavalla sotkea tähän threadiin - tähän threadiin linkitettynä leimaantuu herkästi, ihmiset alkaa spekuloida asioita suuntaan ja toiseen, aiheesta ja aiheen vierestä. Se, että onko se tyyppi trokari vai ei, ei taas millään tavalla liity tähän threadiin - jos se huijaa valtiota ja verottajaa tai ketään ylipäätänsä, niin kauan kun meillä ei ole mitään oikeaa näyttöä asian laidasta niin suomalaisen oikeusjärjestelmän mukaan se on syytön.

Eikö tuolla aiemmin ollut väittelyä siitä, että tämä on "tori ja huijaukset". Ei "torin huijaukset".

Samaa mieltä, että puheita ja käsityksiä voi syntyä. Siksipä painotinkin postauksessa, ettei kyse ole huijauksesta. Rehellinen myyjä, joka vaikuttaa harrastavan liiketoimintaa torilla. :)
Alfons Åberg
20.10.2013 18:11:52
pappasfin:Ja tosissaan tämä mun käsitys tästä kyseisestä myyjästä on sitten aika monen vuoden perusteella. Mulla on selvät rajat toiminnan suhteen enkä hyväksy sellaisia tyyppejä, joilla olisi mahdollisuus oikeasti toimia rehellisesti ja yhteiskunnan laatimien sääntöjen puitteissa.

Jees, komppaan. Vaikka Suomi onkin pk-yrittäjän näkökulmasta lähes yrittäjäkielteinen maa kaikenlaisten yrittäjämaksujen ja velvoitteiden vuoksi, ei asia ole niinkään yksinkertainen. Yrittäjyys vaatii pitkäjänteisyyttä ja sitoutumista, haihattelijat karsiutuvat melko nopeasti.

Toisaalta, niissäkin maissa joissa pk-yritysten perustaminen ja sellaisella leipänsä ansaitseminen on näennäisesti helpompaa (esim. Saksa tai BeNeLux-maat), yrittäjyyteen kuuluu aivan yhtälailla yrittäjävastuu ja kuluttajansuoja. Joten mielestäni jobbaamista on ihan turha perustella sillä, että yrittäminen on Suomessa vaikeaa, jos ei paukut riitä yrittäjäksi niin sitten pitää niellä ylpeytensä ja työskennellä toisen renkinä.
"Linkkejä kiitos tutkimuksiin tai artikkeleihin, missä Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi." -Jazzmies-
YarZoo
20.10.2013 20:14:27
Tämä kusetus mallia olevan Supremekopion kauppiashan on aiheuttanut täällä aikoinaan melkoista pahennusta. Jännä että kyseinen herra onnistuu vetäisemään aina "sahanterän naulaan" ja sanomista tulee. Monen monituisella nimellä on touhuillut hän, yksi tunnetuimmista oli se *tietynvärinen kirja*.

Hitto kun nuo kopiopaskat ei päätyisi kenenkään pätkääkään asiaan perehtymättömän käsiin. Siinä joutuu jälleenmyyntivaiheessa viaton pikkuiseen kuseen ja harmia riittää.

Tämä toive siis yleisesti ilmoille heitettynä, ei ketään yksittäin osoitellen.
S.N.A.F.U
jhlamm
21.10.2013 09:54:23
pappasfin: Mä sanon edelleen että kyseinen myyjä on trokari ja sillä sipuli, aivan sama mitä muut on asiasta mieltä, trokari mikä trokari ja se näkyy pitkälle ja trokauksessa juurikin kyse on veron kiertämisistä ja jos kyseinen myyjä haluaa sanoa, että mä olen väärässä niin tulkoon ja kertokoon sen, tähän menessä kyseinen myyjä ei ole tullut ja puolustellut millään tavalla tekojaan ja hyvin voi arvata miksi näin.

Vaikka samankaltaisen näkemyksen jaankin niin on monia jotka eivät täällä keskustelupuolella käy. Siksi voi myös olla ettei hän ole edes tietoinen koko keskustelusta.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
pappasfin
21.10.2013 12:46:29
jhlamm: Vaikka samankaltaisen näkemyksen jaankin niin on monia jotka eivät täällä keskustelupuolella käy. Siksi voi myös olla ettei hän ole edes tietoinen koko keskustelusta.

Sanoisin, että kyseinen myyjä on tietoinen asiasta, en halua tarkemmin kertoa mistä näin päättelen mutta olen varma asiasta ;D
PappaSFin
Musima Multistar Deluxe
30.10.2013 15:50:12 (muokattu 30.10.2013 15:52:01)
Tulipa vastaan tapaus, joka liittyy Mnetin toriin ja huijauksiin. Näin eräällä toisella palstalla keskustelun, jossa hyvin harvinaisen kitaran omistaja houkuteltiin myymään tämä soittimensa puheilla sen pääsystä loppuiäkseen hyvälle paikalle ostajan ylläpitämään kotimuseoon. Alkuperäinen omistaja oli aiemmin suunnitellut jopa lahjoittavansa ao. kitaran johonkin oikeaan museoon. No lopputuloksena tuo kitara on nyt muutamaa päivää myöhemmin myynnissä Muusikoiden.netin torilla. Hintapyyntö on tyyliin "tarjoa!" Varmaankaan ei ole huijaus, mikäli joku tuon saa nyt ostettua, mutta aika kohtuulliselta vedätykseltä tuo "kotimuseo"-läppä näyttää nyt jälkikäteen. Tästä kaupantekijämiehestä on ollut jotain keskustelua aiemminkin. Alla valikoituja paloja keskustelusta.

Omistaja (22.10.2013): Joku kysy tätä johonki museoon kerran mut homma jäi vaiheeseen jostaki syystä...

Omistaja (23.10.2013): Ei siit viitti luopuu ellei sit tul sellasta tarjousta joka mykistää, mutta museoon olen valmis sen lainaamaan, tai jopa antamaan. Museo sais myös olla sellainen että siellä oikeasti käy ihmisiä, ettei se olis mikään privaatti kotimuseo, you know...

Kaupantekijä (25.10.2013): Ostan ton, jos hinta on ok. Kerään Munkersseja, Landoloita ja Pederssejä, jotka on kaikki kutakuinkin sama asia...

Kaupantekijä (25.10.2013): Otahan yhteyttä privana, ni tehdään kaupat. Mul on tavallaa Munkers / Landola / Peders museo. "1 huone" Mut se on just sellanen kotimuseo kylläkin Toisaalta oikein onnistunut sellanen, jota aina esittelen kaikil muusikkotutuil, mut niit "piip" kattoa niitä, just siks ku ne on Landoloita -Mut mä olen niihin viehättynyt suuresti Siks oon väsänny sinne huoneeseen koti-studion, ni niitten on pakko kattoa niitä, mikäli meinaavat nauhotella mun luona Kaikki muut kitarat on perustelineis, mut Landolat hienosti valaistuina jne jne

Kaupantekijä (26.10.2013): Mä olen kuitenkin valmis sen ostamaan kokoelmiini, vaikka sen tiedänkin, ettei sillä "oikeasti" musaa oikein kunnol tehdä, mut loppuiän hyvän kodin se sais kyl mun "Museostani" ja maksan ihan realistisen arvon ja ehkä vähän extraakin

Kaupantekijä (26.10.2013): Todellakin haluan tuon, vaikka tiedän, että siin on VAAN koriste-arvo "museooni" käytännössä.

Omistaja (26.10.2013): Olis varmaan paras mahdollinen koti sun huomassa

Kaupantekijä (26.10.2013): Mut jos ton rahalla myyt, ni myyppä mulle, saa hyvän kodin! "Tod.näk Suomen parhaimman kodin Landoloille, mitä kuvitella saattaa

e: typo
"Yön kiitäjät syyttä taikka syystä, yössä siintävät." - Sir Mr. Taf
mpekkanen
30.10.2013 16:07:37
Tämä ostaja kehui maksaneensa 50 euroa kitarastaan ja nyt hänen omat arvailut ovat soittimen hinnasta vaihdelleet 10 000- 300 000 euron väliltä. Tästähän on tämä tarjoa ilmoitus.

Itse olen aikoinani lahjoittanut erään kanteleen kantelemuseoon ja olen kyllä sitä mieltä, että olisi ollut parempi kun tämä kitara olisi mennyt suoraan johonkin oikeaan museoon eikä tyypille joka yrittää vetää välistä useamman tonnin.
Minusta törkeäksi tämän tekee se, että kaveri vielä kehtaa kehua kuinka edullisesti hän sen sai. Varsinkin nyt kun faktat on tiedossa, miten hän on sen soittimen hankkinut.
Muerte9
30.10.2013 16:08:07
Musima Multistar Deluxe: Tulipa vastaan tapaus, joka liittyy Mnetin toriin ja huijauksiin. Näin eräällä toisella palstalla keskustelun, jossa hyvin harvinaisen kitaran omistaja houkuteltiin myymään tämä soittimensa puheilla sen pääsystä loppuiäkseen hyvälle paikalle ostajan ylläpitämään kotimuseoon. Alkuperäinen omistaja oli aiemmin suunnitellut jopa lahjoittavansa ao. kitaran johonkin oikeaan museoon. No lopputuloksena tuo kitara on nyt muutamaa päivää myöhemmin myynnissä Muusikoiden.netin torilla. Hintapyyntö on tyyliin "tarjoa!" Varmaankaan ei ole huijaus, mikäli joku tuon saa nyt ostettua, mutta aika kohtuulliselta vedätykseltä tuo "kotimuseo"-läppä näyttää nyt jälkikäteen. Tästä kaupantekijämiehestä on ollut jotain keskustelua aiemminkin. Alla valikoituja paloja keskustelusta.

e: typo

Tuon myynti-ilmon löytäminen ei kyllä suuria salapoliisikykyjä vaatinut
"Kotoo töihi!"
Musima Multistar Deluxe
30.10.2013 16:13:03 (muokattu 30.10.2013 16:14:15)
Muerte9: Tuon myynti-ilmon löytäminen ei kyllä suuria salapoliisikykyjä vaatinut

Pahoittelut, tarkoitus oli laittaa linkki tuon viestin yhteyteen!

Edit: ...mutta ei luultavasti liene tarpeellista.
"Yön kiitäjät syyttä taikka syystä, yössä siintävät." - Sir Mr. Taf
Alex_K
30.10.2013 18:44:33
Musima Multistar Deluxe: Tulipa vastaan tapaus, joka liittyy Mnetin toriin ja huijauksiin. Näin eräällä toisella palstalla keskustelun, jossa hyvin harvinaisen kitaran omistaja houkuteltiin myymään tämä soittimensa puheilla sen pääsystä loppuiäkseen hyvälle paikalle ostajan ylläpitämään kotimuseoon. Alkuperäinen omistaja oli aiemmin suunnitellut jopa lahjoittavansa ao. kitaran johonkin oikeaan museoon. No lopputuloksena tuo kitara on nyt muutamaa päivää myöhemmin myynnissä Muusikoiden.netin torilla. Hintapyyntö on tyyliin "tarjoa!" Varmaankaan ei ole huijaus, mikäli joku tuon saa nyt ostettua, mutta aika kohtuulliselta vedätykseltä tuo "kotimuseo"-läppä näyttää nyt jälkikäteen. Tästä kaupantekijämiehestä on ollut jotain keskustelua aiemminkin. Alla valikoituja paloja keskustelusta.

Tuosta kirjoitusasusta saa jotain osviittaa minkälainen "mies" siellä kirjoittelee. Ei tainnut aivan olla asiallinen museomies. "Siel, musaa, tääl" yms teinikirjoitusasua.
JaaGeRMaisTeR
30.10.2013 18:57:39
Alex_K: Tuosta kirjoitusasusta saa jotain osviittaa minkälainen "mies" siellä kirjoittelee. Ei tainnut aivan olla asiallinen museomies. "Siel, musaa, tääl" yms teinikirjoitusasua.

Kirjoitusasusta myös nopeasti tunnisti kenestä on kyse.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)