Mr. Speed 18.11.2010 09:46:44 | |
---|
Soldano oli ihan kiva.. Überschalli oli tosiaan todella kumiseva, jota ainakin mun testaama yksilö oli. Fireball oli ihan mukava, mutta siinäkin, mikä melkein noissa kaikissa oli, oli aika ikävä kihinä :/ Lisäksi kaikki soundit olivat todella kuivia. Musta tän takia, esim. Recto ei kovin realistiselta kuulostanut.. Siitä puuttui kaikki se saturoitunut "löysyys", mitä itse löysin ko vahvarista. VH4 oli todella nenäkäs ja honottava soundiltaan.. En tykänny. Yleisesti ihan hirvee fani en noiden soundien kanssa ollut. Soldano ja 5150 oli varmaan lähimpänä totuutta.. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
jniska 18.11.2010 09:48:11 (muokattu 18.11.2010 09:48:27) | |
---|
Soldanossa oli jotenkin pyöreämpi ja täyteläisempi saundi, mutta 5150:ssä oli mukavaa kirkkautta ja dynamiikkaa. Laiha Lissu oli paras. |
Mikko L 18.11.2010 14:17:18 (muokattu 18.11.2010 14:21:50) | |
---|
Kihinäthän tulee mikityksestä. Sitä tulee aina jonkin verran ja mun makuun tuossa oli silleen sopivasti kihinää metallimusaan. Tuossa on blendattu kaks mikkiä yhteen että siitä tulee aina vähän erikoisempi kihinä josta joko tykkää tai ei. :) Oikeillä rummuilla olisin laittanu overheadit vielä isommalle niin kihinät yleensä jää sen alle. Bognereissa tosiaan tuntuu olevan jotain tuollasta kuminaa jonka saa kyllä toimimaan myös mutta en ole itse ainakaan vielä tottunut siihen joten en ole niiden suuri fani. 5150, Mark IV ja Soldano oli nuo mun lempparit. Mark IV:llähän on nyt naurettavan helppo soittaa. Soldano oli niinku Recto ilman sitä ongelmallista alapäätä ja siinä oli vielä pyöreempi yläpää. Nämä kaikki vahvistimet on sitten ihan raakoja asetuksia. Tarkoitan että en muuttanut vahvistimien erikoisasetuksia vaan pelkästään vaffarin omia EQita. Kaikki mitä kuulette on Axen AMP ja CAB laatikot. En edes EQ:ttanut nuita Studio Onessa. Nuo on juuri se mitä tuosta lootasta tuli ulos tuolla mun omalla kaapilla. Tän hetkinen "julkinen" äänestystilanne on: 1. Peavey 5150 24% 2. Diezel VH4 0% 3. Engl Fireball 15% 4. Bogner Uberschall 5% 5. Mesa Boogie Mark IV 17% 6. Marsha 17% 7. Bogner Ecstasy 0% 8. Mesa Boogie Dual Rectifier 10% 9. Soldano SLO100 7% 10. Mesa Boogie Mark IIC+ 5% Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Terry Pantheras 18.11.2010 15:33:54 | |
---|
Mainiota pätkää! :) Näin Soldano SLO:n omistajana sanoisin, että tuossa videolla oli hirmuisen kompressoidun kuuloinen soundi verraten luomuna soittoon. SLO on helvetin dynaaminen ja soittotatsiin ja -tapaan todella herkästi reagoiva vahvistin - vaikka on high-gain-monsteri - johtuen pitkälti tavasta jolla se käsittelee alapään toistoa, eikä se SLO:n omin luonne ja soundi tullut tuosta pätkästä ehkä niin paljon esiin kuin odotin. Mutta joo, onhan se nyt tyystin eri asia soittaa treeniksellä ja keikalla akustisessa tilassa kuin noin kotona mikitettynä ja Youtuben kautta kuultuna, olkoon mikä tahansa vahvistin kyseessä. Mutta hyvän kuuloista settiä kuitenkin! Tämä ei ollut siis dissaus missään nimessä. |
Mikko L 18.11.2010 17:13:07 | |
---|
Sittenku tuohon heitetään sekaan loudness-war jonka perinteitä ruukaan noudattaa, niin dynamiikoille voi sanoa hyvästit. :D Tässä testissä ei nyt pääse vertailemaan dynamiikkoja tai monipuolisuutta vaan enemmänkin vahvistimen yleissoundia. Pitää katsoa jos tekisin kolmesta lempivahvistimesta sitten monipuolisemman vertailun ihan lopuksi. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Exhausted 18.11.2010 17:26:05 | |
---|
Hyväsaundinen vehjehän toi on, ei siinä mitään. Toki aika moni saundi kuulostaa tuplattuna automaagisesti hyvältä varsinkin kun kitaroilla on miksauksessa tilaa ja muu sisältö aika minimaalista. Sitten kun biisi on vähän enemmän ahdettu täyteen kamaa, niin ne erot alkaa paljastua :) |
Alphie 18.11.2010 21:05:40 | |
---|
Exhausted: Hyväsaundinen vehjehän toi on, ei siinä mitään. Toki aika moni saundi kuulostaa tuplattuna automaagisesti hyvältä varsinkin kun kitaroilla on miksauksessa tilaa ja muu sisältö aika minimaalista. Sitten kun biisi on vähän enemmän ahdettu täyteen kamaa, niin ne erot alkaa paljastua :) Toisaalta voi sitten miettiä, että onko sillä kitarasaundilla läheskään niin suurta merkitystä täyteen ahdetussa biisissä/miksauksessa kuin sillä itse miksaus/mastrerointityöllä ja miksaajan tai masteroijan visiolla siitä saundimaailmasta. |
Antroid 18.11.2010 21:09:59 | |
---|
Mä tykkäsin noista kyllä eniten Soldanosta ja Ecstacysta. VH4 oli ainakin tosi köpö, enkä olisi kyllä tunnistanut VH4:ksi kuin kuvasta. Erittäin hyvä pätkä kuitenkin, joskin ehkä informatiivisempaa olisi saman pätkän soittaminen kaikilla styrkkareilla. |
Snapo 18.11.2010 23:27:11 | |
---|
Mark IV eka, Soldano hyvänä kakkosena. Ekstaasin ja Uberscheissen välillä en huomannu oikeastaan mitään eroa. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Mikko L 19.11.2010 23:12:37 | |
---|
Tää nyt koitti olla pienimuotoinen testi vaan yleissoundista. Jos oisin tehnyt 10 eri versiota samasta kappaleesta niin ois menny aika kauan aikaa siihen toteutukseen ja sitten niitä ei ois kyllä jaksanut kuunnella kukaan. Ei siitä ainakaan YT-pätkää ois saanu. Tuo Diezel on itseasiassa vähän epäselvää Fractalin suunnalta että mikä Diezel se on, mutta spekulaatiot on johtanut siihen että se on se Diezel VH4:n kaikista säröpitoisin kanava. Tiedän että se ei ole se kanava mitä yleensä käytetään rytmiskittasoundina. Toisaalta siellä on Orange Rockerverb joka on soundiltaa melkolailla sama asia ku Diezelin vähempisäröiset kanavat, joten vaikea valittaa, mutta ois kyllä kiva saada tulevaisuudessa enempi nuita Diezel-vaihtoehtoja. :) Mä varmaan teen tarkemman testin sitten tän testin "voittaneilla" vaffareilla. Ehkä se top5 pääsee mukaan leikkiin. :D Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
LaXu 20.11.2010 07:30:13 | |
---|
Mikko L: Tuo Diezel on itseasiassa vähän epäselvää Fractalin suunnalta että mikä Diezel se on, mutta spekulaatiot on johtanut siihen että se on se Diezel VH4:n kaikista säröpitoisin kanava. Tiedän että se ei ole se kanava mitä yleensä käytetään rytmiskittasoundina. Toisaalta siellä on Orange Rockerverb joka on soundiltaa melkolailla sama asia ku Diezelin vähempisäröiset kanavat, joten vaikea valittaa, mutta ois kyllä kiva saada tulevaisuudessa enempi nuita Diezel-vaihtoehtoja. :) Mä taas olen käsittänyt, että se olisi VH4:n kolmoskanava, eli ei kai se ihan kaikkein säröisin? Itse en ole VH4:sta päässyt henk. koht soittamaan, kuullut vain livenä ja soundi oli hyvin pitkälti sitä mitä Axe-Fx:n mallinnuksessakin, oli kanava mikä oli. Pienellä asetusten veivaamisella tuo taipuu mielestäni hyvin muidenkin Diezelien suuntaan, eli voisi sanoa, että on mallinnettu Diezel-soundia... En allekirjoita tuota Rockerverb-juttua kuitenkaan, mielestäni niissä on eri soundi. Video kuulosti hyvältä, mutta tuossa vähän kuului se, minkä takia en kannata mallintavissa tuhatta ja yhtä mallinnusta: asetuksia muuttamalla monesta varsinkin high gain vaffarista saa hyvin samanlaisia soundeja irti. Axe:ssakin voisi ihan hyvin olla vain tusinan vahvistimen soundit geneerisesti nimettynä eikä oikeasti menetettäisi juurikaan mitään muuta kuin pakolliset vertailut oikeisiin putkipömpeleihin. |
efunkelist 20.11.2010 09:10:37 | |
---|
Axe:ssakin voisi ihan hyvin olla vain tusinan vahvistimen soundit geneerisesti nimettynä eikä oikeasti menetettäisi juurikaan mitään muuta kuin pakolliset vertailut oikeisiin putkipömpeleihin. Olen täysin samaa mieltä. Tykkäänkin joistain halppismallintajista juuri siksi että niissä soundit on nimetty "blues" ja "heavy" ja "rock" ja "clean" tai "jazz" ja niin edelleen :) Niin sen pitäisikin olla, muuten kyseessä on melkein vain "aidon MATKIMINEN" olkoonkin että esim axe-fx onnistuu siinä yli 90% tarkkuudella - jolloin ei enää oikeastaan olekaan lopputuloksen kannalta mitään merkitystä sillä vedetäänkö aidolla vai imitaatiolla. Liirum laarum ja summa summarum, oikeaa orange rockerverbiä oon huolella testaillut kaupoissa ja netistä kuunnellut melkein kaikki pätkät aiheesta mitä oon löytäny :) Niinpä toivoisinkin axe-fx;n orange rockerverb-näytteitä... ;) "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Mikko L 20.11.2010 13:54:04 | |
---|
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
efunkelist 20.11.2010 16:32:12 | |
---|
Kiitos. Melkoisen tylsä klippi kun oli niin kuiva ja toisaalta rokkarilla soittaisin grungea rokkia enkä metallia, ja voisin tuon klipin maulla päätellä että se axefxilläkin onnistuisi menestyksekkääksi - vaikka riskihän ois että ottaisin siitä kuitenki jonku marsu/bogner-miksauksen käyttööni kun se mahdollisuus olisi :) Axellahan tekisin vaikka minkä taikareseptin _omalle_ soundille mutta oikeista vahvareista (ei vain soundi vaan muutkin ominaisuudet) rockerverb 50w ois tähän asti paras valinta mulle. Ja oishan se halvempi kuin axe. Tosin axessa on kaik efektit. Joita en välttämätttä niin tarvi. Ah tätä Jaakobinpainia musakamoissa :D Hinta kyllä helpottaa ostopäätöstä, eli kieltäytymistä, mut sitte kun pätäkkää joskus... "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Mikko L 20.11.2010 22:13:20 | |
---|
Noo kerta tässä soittelin nii pistinpä samalla vähän orangea eri säröillä. Eli tässä väännän vaan koko ajan säröä isommalle. Sitten viimeisessä pätkässä vaihtoin scooppasin vähän EQ:ta että se menee vielä "rankemmaksi". http://www.mediafire.com/?osbqgfexmz07jw0Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Ziggy Bubba 20.11.2010 22:27:49 | |
---|
Mikko L: Noo kerta tässä soittelin nii pistinpä samalla vähän orangea eri säröillä. Eli tässä väännän vaan koko ajan säröä isommalle. Sitten viimeisessä pätkässä vaihtoin scooppasin vähän EQ:ta että se menee vielä "rankemmaksi". http://www.mediafire.com/?osbqgfexmz07jw0 Tuo oli varmaan se Rockerverbiä imitoiva mallinnus? Hyvää soundia kyllä, vaikka se lopullinen läskiys jää puuttumaan. Tossa oli aika paljon samaa kuin oikeessa vehkeessä - mut pysyn yhä sen seksikkäämmän vehkeen leirissä :) Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
efunkelist 21.11.2010 10:44:54 | |
---|
Tässä viimeisessä klipissä on kyllä "ihan hyvä soundi" mutta jotenki jäi muovinen fiilis - ilmeisesti se on just se ylimpien treblekihinöiden puute jotka Mikko tykkää siiviä pois. Leikkasit ne varmaan tavalliseen tapaan? "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Exhausted 21.11.2010 10:59:49 | |
---|
Mikolla on varmaan kirkassaundinen kuuntelu tai sitten erilainen kitarasaundimieltymys, koska melko usein saundeista puuttuu korkeinta yläpäätä. Ihan teoreetttisestikin ajatellen tuo on mallintavalle sitä haastavinta aluetta, ja yleensä siitä erottaakin aidon ja mallinnuksen. |
Exhausted 21.11.2010 11:05:51 | |
---|
efunkelist: Olen täysin samaa mieltä. Tykkäänkin joistain halppismallintajista juuri siksi että niissä soundit on nimetty "blues" ja "heavy" ja "rock" ja "clean" tai "jazz" ja niin edelleen :) Jep, noiden oikeiden tai pääteltävissä olevien nimien kanssa pääsee vaikuttamaan fiilikset ja ennakkokäsitykset oikeista vahvistimista, ja välillä menee vähän ohi miltä se saundi oikeasti kuulostaa. Itsellä oli ainakin Line6-"kuherruskuukauden" aikana nimenomaan tärkeää aina mainita ja kirjoittaa ylös millä vahvistinmallilla mikäkin oli vedetty. Nykyisin, kun niistä sadasta mallinnuksesta on jäänyt käteen pari kolme toimivaa niin ei niitä vahvistinmallinnusten esikuvia enää edes ajattele. Ennemmästi ne on sitä Podin omaa saundia. |
Mikko L 21.11.2010 11:51:11 | |
---|
Tykkään noudattaa Andy Timmonssin periaatetta että soundi on silloin hyvä kun se ei satu kenenkään korvaan. Liian monesti oon joutunut miksaamaan projekteja joissa kitarasoundit on niin näkkileivällä että en voi edes pelastaa soundia. Kuuntelen KRK Rokiteilla näitä hommia kämpillä ja ihan mittareiden mukaankin "näyttää" hyvin balansoidulta tuo soundi. En nyt lähtenyt tekemään sellaista soundia että kaikki ajattelee että siinä on täydellisesti treblet, middlet ja bassit vaan riittää että ne on mun mielestä hyvin. Sitten kun on se oma Axe niin voi tehdä ihan sellasta soundia kun haluaa. Tarkoitus oli vaan antaa näyte tuosta yleissoundista mikitettynä. Ei siitä miltä se kuulostaa huoneessa. Niinjoo ja jäi mainitsematta että tää tuli nyt Redwirezin Mesa-kaapin läpi joka tekee siitä alapäävoittoisemman ja siihen mun korvat on kyllä asettunut. :) Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |