TTV 03.06.2014 16:31:51 | |
---|
teukka: Hoppaa!! V-mies olen ja Agile taitaa olla ainoita jolla sellaista on tarjota. No, oleellisempaa on ehkä skaalan valinta.
LTD:ltä taitaa löytyä vielä V:tä seiskana? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
teukka 03.06.2014 18:09:58 | |
---|
TTV: LTD:ltä taitaa löytyä vielä V:tä seiskana? Juu V-307 löytyy. Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita? |
ReBeat 03.06.2014 20:14:47 | |
---|
teukka: V-mies Jos olisin fyrkkamies niin roiskisin tohon kyllä tarjousta menemään: http://www.ebay.de/itm/331214411057Schecter V-7 Korina, houkutteleva niin ulkonäön kuin soundin puolesta, maukas komppikeppi, luulisin |
teukka 03.06.2014 21:39:44 | |
---|
Aika pähee Hellraiser kyllä. Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita? |
tender.insanity 19.06.2014 12:21:21 | |
---|
|
Wolfheart 21.06.2014 00:30:09 | |
---|
Lepinkäinen: ...Mulla on 26,5" skaallalla chapman ML-7T, mikä on kohtuu hyvä kompromissi omasta mielestä, mutta kyllä eron esim. 25,5" huomaa selvästi. Oletko ollut tyytyväinen tuohon chapmaniin? Itse olen myös suunnitellut 7-kielisen hankkimista ja tuo malli kiinnostaisi kovasti speksien perusteella. Testasin aikoinaan Scheterin Jeff Loomis signaturea ja tykästyin kovasti siihen. Nyt olisin käynyt ostamassa sellaisen, mutta niitä vanhempia malleja ei tunnu enää saavan mistään ja uuden version hinta täällä päin maailmaa nuosee mielestäni liikaa ominaisuuksiin nähden. |
Lepinkäinen 21.06.2014 17:35:34 | |
---|
Wolfheart: Oletko ollut tyytyväinen tuohon chapmaniin? Itse olen myös suunnitellut 7-kielisen hankkimista ja tuo malli kiinnostaisi kovasti speksien perusteella. Testasin aikoinaan Scheterin Jeff Loomis signaturea ja tykästyin kovasti siihen. Nyt olisin käynyt ostamassa sellaisen, mutta niitä vanhempia malleja ei tunnu enää saavan mistään ja uuden version hinta täällä päin maailmaa nuosee mielestäni liikaa ominaisuuksiin nähden. Muuten aivan erinomainen ostos, mutta tuo suosaarnibody on niin kevyt, että on lievää kaulapainotteisuutta havaittavissa seisten soittaessa. |
Wolfheart 24.06.2014 03:31:26 (muokattu 24.06.2014 03:32:27) | |
---|
Lepinkäinen: Muuten aivan erinomainen ostos, mutta tuo suosaarnibody on niin kevyt, että on lievää kaulapainotteisuutta havaittavissa seisten soittaessa. Harmi jos tosiaan on kaulapainoisuutta. Mulla oli yhdessä vanhassa kitarassa aikoinaan myös ja ei ollut kivaa soittaa sillä. Tuossa ML-7:n stratomallissa ongelmaa ei varmaankaan olisi, koska hihnan kiinnityskohta on kauempana. Straton muodostakin pidän enemmän, mutta sitä näyttäisi saavan vain mahonkirunkoisena. Muuten olisin jo varmaan tilannut sellaisen. |
Lepinkäinen 24.06.2014 13:39:28 | |
---|
Wolfheart: Harmi jos tosiaan on kaulapainoisuutta. Mulla oli yhdessä vanhassa kitarassa aikoinaan myös ja ei ollut kivaa soittaa sillä. Tuossa ML-7:n stratomallissa ongelmaa ei varmaankaan olisi, koska hihnan kiinnityskohta on kauempana. Straton muodostakin pidän enemmän, mutta sitä näyttäisi saavan vain mahonkirunkoisena. Muuten olisin jo varmaan tilannut sellaisen. Joo stratomallissa tuskin tuota ongelmaa on. Tapin paikan lisäks tuo body on melko varmasti raskaampaa tavaraa ja mitään kevennysporauksia ei ole. Ainakin kuuskieliseni body on ennemminkin siinä rajoilla ettei oo liikaakin paikoa. |
Snapo 24.06.2014 21:08:16 | |
---|
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
tender.insanity 24.06.2014 21:51:56 | |
---|
Snapo: Täällä on yksi kateellinen. Kerro jos ei maistu! Ei kauhean helpolla löytänyt Euroopasta tuota valkoista mallia. Ens viikolla pitäisi tuo saada. |
sustain65 24.06.2014 22:48:38 (muokattu 25.06.2014 18:29:26) | |
---|
Kyllä vaan kannatti hankkia baritoniseiska! Monta mukavaa tuokiota on tullut vietettyä ESP LTD SCT-607B kitaran kanssa. Se on kyllä melko painava soitin, mutta soi mainiosti ja kaikki ominaisuudet on siinä minulle just passelisti. Jotenkin tuo peli on innostanut omien riffien kehittelyyn ja jopa haaveita ensimmäisten omien sävellysten teosta on ilmaantunut. Alan laitella pätkiä muistiin Guitar Pro ohjelmaan. Siitä on tietty vielä matkaa kokonaisten biisien tekemiseen, mutta tokihan tavoitteita ja haaveita pitää olla. Hieno kyllä tuo tender.insanityn valkoinen Ibanez myös! Sellaistakin tuli jussina kokeiltua että viritin normivireisen seiskani kolmanneksi ohuimman kielen Gb:ksi ja sitten laitoin capon ykkösnauhalle, jolloin tavallaan sain väliaikaiskokeiluihin C-standardivireisen seiskan, jossa ohuin kieli on tavallaan extraa kuusikieliseen C-vireiseen nähden. Ja paksummilta kieliltä tulee sitten aika jytkyt soundit C-vireisiin juttuihin. Edit: linkki "baritoniseiskateleen": http://www.espguitars.com/products/9444-sct-607b Voisi tulla vastaan aikamoinen paheksunta, jos tuon linkin laittaisi telecaster-ketjuun. |
teukka 30.06.2014 17:15:56 | |
---|
sustain65: Edit: linkki "baritoniseiskateleen": http://www.espguitars.com/products/9444-sct-607b Toi on kyllä aika härski peli! Itseäni on alkanu GASittaa Ibanezin Xiphos. Sitä kun tykkäilee Jackson Warriorista sellanen vois toimii aika hyvin. Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita? |
sustain65 01.07.2014 07:29:20 | |
---|
teukka: Itseäni on alkanu GASittaa Ibanezin Xiphos. Sitä kun tykkäilee Jackson Warriorista sellanen vois toimii aika hyvin. Minä varmaan osuisin sellaisen sakaroilla milloin mihinkin. :) Jos kitaramalli on floikallinen, niin kannattaa lueskella että minkälaisia kommentteja juuri siinä mallissa oleva floikka on saanut. Siis että onko hyvä vai mallia tina. Oman Ibanezini tallasta (ZR2) en ole löytänyt valittamisen aiheita. |
teukka 01.07.2014 08:08:52 | |
---|
Tätä seiskaa sai aikoinaan vaan kiinteällä tallalla joten näen jopa plussana. Torilla ois kaksi kaupan mutta vaihteeksi ei paras hetki ostella. Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita? |
kihtaristi 02.07.2014 08:37:29 | |
---|
sustain65: Kyllä vaan kannatti hankkia baritoniseiska! Monta mukavaa tuokiota on tullut vietettyä ESP LTD SCT-607B kitaran kanssa... Edit: linkki "baritoniseiskateleen": http://www.espguitars.com/products/9444-sct-607b Voisi tulla vastaan aikamoinen paheksunta, jos tuon linkin laittaisi telecaster-ketjuun. On tyylikäs peli ja mukava jos inspiroi soittamaan. Jos vielä joskus hankin seiskan, niin tuommoinen olisi ulkonäöllisesti todella hyvä vaihtoehto. Ainut mikä tuossa itseä mietityttää, on otelautamerkkien puuttuminen. Ja paheksuntaa tulisi aivan varmasti :D Tele - ketju on kerännyt aika paljon juuri sitä perinteisintä telen soundia arvostavaa porukkaa ja mikäs siinä. Tuossa kitarassahan kuitenkin on humpparit keskellä ja tallassa, vaikka telessähän saa olla humppari enintään kaulassa. Lisäksi tuon kitaran hihna näyttää todella tiukalta:D |
sustain65 02.07.2014 09:40:49 | |
---|
Juu, en minä tuota toki oikeasti teleksi menisi sanomaan. Tuossa on kaulakulmaakin, oikeassa telessä ei liene(?) Ainoa yhdistävä tekijä teleihin taitaapi olla samankaltainen rungon muoto. Ei ole toistaiseksi haitannut yhtään otelautamerkkien puuttuminen. On siinä otelaudan sivussa kuitenkin ne tyypilliset pienet merkit. Ainakin seisten soittaessa katson niistä aseman jos tarvitsee katsoa. Mutta tämä(kin) on taas niin henkilökohtainen juttu. |
Tinippa84 17.07.2014 09:21:36 | |
---|
|
JaaGeRMaisTeR 17.07.2014 09:26:29 | |
---|
|
Tinippa84 17.07.2014 09:37:52 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Tuollanen onkin ainoa V minkä voisin itelleni laittaa. Komia keihäs tyylikkäällä bändilogolla. Ite en juurikaan oikeen tykkää noista logoloista :D ... Mutta ne on sivuseikka, kun keppi on muuten niin mahtava. Aikalailla ainoa 7k V malli... Jos joku omastaan haluaa luopua, niin viestiä saa ja ehkä myös pitää laitella. Mulle siis! |