Aihe: Millanen pedaalilauta sulla on?
1 2 3 4 559 60 61 62 63103 104 105 106 107
Juzpe
20.01.2016 13:57:41 (muokattu 20.01.2016 13:58:37)

Laulava Kylätohtori: Tuollainen valkoisena on ollut mielessä. Ehkä sitä sitten täytyy miettiä...

Petersonin Strobo Stomp. Pam pam, problem solved.

Tarkka ku perkele, saa ohjelmoitua temperoituja virityksiä jos niitä käyttää, helppolukuinen näyttö, nopea ja toimii 9V miinus keskellä virtalähteellä.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
jumara
20.01.2016 14:24:01 (muokattu 20.01.2016 14:37:45)
Mun isompien keikkojen setupissa pedaalit meni räkkiin. Lattialla on vain MIDI-ohjain ja wah wah, satunnaisesti myös P90.

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/4245.jpg

Marshall-forumilta löytyy kuvaus ja keskustelua ko. rigistä: http://www.marshallforum.com/showthread.php?t=79653

Setuppi elää jonkin verran, tällä hetkellä mm. samaa delaytä käytetään molempiin vahvareihin, SD-1 on vaihtunut TS-808:iin ja sen semmoista. Loopperi ja amp-switch tarjoavat mukavasti vaihtoehtoja, joten homma rönsyillee jatkossakin.

Jos on tosi vähän tilaa kulkuvälineessä ja joku tarjoaa esim. DSL:n käyttöön, niin tälläkin pärjää enemmän kuin hyvin...

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/4246.jpg

- - -

EDIT: Tuolta profiilikuvauksesta muuten löytyy mun 90-luvun pedaaliboard, joten vois sanoa että olen ollut melko lojaali pedaalivalintojeni suhteen...
Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla.
Juzpe
20.01.2016 14:58:37 (muokattu 20.01.2016 14:58:51)

jumara: Mun isompien keikkojen setupissa pedaalit meni räkkiin.

Räkkispedu & midilankku-setuppi ois kyllä meinaa hiänoo. Se spedulauta lattialla o vähä semmone välipallin ratkasu. Jos ois rahaa niin...
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Laulava Kylätohtori
20.01.2016 17:41:34
edenbeast: Ihan hyvin olit ainakin sen japsin saanu vireeseen, puolen suomen matkustus pakkasessa ja sen jälkeen soittoa eikä oo vielä tarvinnu virittää muita kuin ylä-e :)

En siis ainakaan pahasti valehdellut, kun totesin jollekin kyselijälle, että siinä ei ole ollut vireongelmia. :)
They pass too much electricity. -SRV
Tami
21.01.2016 10:47:28

Laulava Kylätohtori: Tuollainen valkoisena on ollut mielessä. Ehkä sitä sitten täytyy miettiä...

Hmm mulla on kyllä oikeasti puurokorvat, sillä keikkaelämää varten on tuommoinen bossi / oikeastaan mikä muukin viritin ollut riittävän tarkka... :-O

Polytune mini oli omaan käyttöön huono kun siinä ei muistaaksein saanut muutettua viritystä kuin siihen yhteen ja samaan korkeuteen... Tarkkuudessa ei omassa käytössä ole eroa bossiin tai pitchbläkkiin..
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
JohnLemon
24.01.2016 10:39:05
Lundia hyllystä väsäilty hirvitys. Fuzzi ja Ditto loopperi asentuu myöhemmin. Alapuolella jemmassa 2xharley benton power plant jr.

https://muusikoiden.net/dyn/users/143137.jpg
Juzpe
01.02.2016 15:45:12 (muokattu 02.02.2016 01:39:05)

Tänää lähtis uus lauta kasaukseen. Katotaan mitä sitä saadaan aikaan. :D

Jaahas. Ja valamista tuli. Muutama sata VSPH-kombinaatiota myöhemmin se on kuin onkin pelikunnossa. Seuraavaksi soundeja ruuvaamaan sano.

https://db.tt/SeynLrMX
Laulava Kylätohtori
02.02.2016 10:51:03
Juzpe: Tänää lähtis uus lauta kasaukseen. Katotaan mitä sitä saadaan aikaan. :D

Jaahas. Ja valamista tuli. Muutama sata VSPH-kombinaatiota myöhemmin se on kuin onkin pelikunnossa. Seuraavaksi soundeja ruuvaamaan sano.

https://db.tt/SeynLrMX

Jaahas, tuollainen siitä sitten tuli. Kyllähän tuossa vähän ruuvattavaa näyttäisi olevankin...

Pitäisi itsekin tehdä sama temppu. Spedut on jo valmiina ja päätetty, vielä kun ehtisi pistämään lautaan kiinni...
They pass too much electricity. -SRV
Juzpe
02.02.2016 10:57:35 (muokattu 02.02.2016 11:00:38)

Laulava Kylätohtori: Jaahas, tuollainen siitä sitten tuli. Kyllähän tuossa vähän ruuvattavaa näyttäisi olevankin...

Pitäisi itsekin tehdä sama temppu. Spedut on jo valmiina ja päätetty, vielä kun ehtisi pistämään lautaan kiinni...

Mun tarttis vielä tehdä toinen lauta noita bilebändihommia varten. Siihen ois pohjat & muut valmiina, ja spedutkin, mutta motivaatio ei.

Tappelin 2,5h eilen ton Musicomin MIDI-syötön kans, kunnes tajusin päivittää firmiksen, jonka jälkeen kyseessä oli vartin homma (tm). Nyt saa presettien nimet syötettyä koneelta yms. Kuvassa näyttäis olevan DD500:en presetti nimeltään "tiludilsa"
freakingenius
02.02.2016 11:54:00
Mulla ois motivaatiota mutta ei resursseja
Shredator
02.02.2016 12:15:59

Juzpe: Mun tarttis vielä tehdä toinen lauta noita bilebändihommia varten. Siihen ois pohjat & muut valmiina, ja spedutkin, mutta motivaatio ei.

Tappelin 2,5h eilen ton Musicomin MIDI-syötön kans, kunnes tajusin päivittää firmiksen, jonka jälkeen kyseessä oli vartin homma (tm). Nyt saa presettien nimet syötettyä koneelta yms. Kuvassa näyttäis olevan DD500:en presetti nimeltään "tiludilsa"

Tää päivitys muuten kannatti. Nyt laite toimii mainiosti ja ominaisuuksia on kehitetty eteenpäin. Sain viimeinkin toimimaan oikein myös nuo midi cc-käskyt, joka pisti laudasta usean purkin sitä mukaa työttömäksi.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
Juzpe
02.02.2016 14:14:30

Shredator: Tää päivitys muuten kannatti. Nyt laite toimii mainiosti ja ominaisuuksia on kehitetty eteenpäin. Sain viimeinkin toimimaan oikein myös nuo midi cc-käskyt, joka pisti laudasta usean purkin sitä mukaa työttömäksi.

Ja ennenkaikkee se uus firmis ottaa sysex-dumpin vastaan... "hiukan" helpompi esim nimetä presettejä kun voi naputella kaiken valmiiks koneella ja sit vaan työntää omat säädöt sisään.
jpaa
02.02.2016 22:56:30 (muokattu 02.02.2016 22:59:38)
Nyt se on osapuilleen valmis. Tuollainen siitä tuli:

https://www.dropbox.com/sh/n0pu8lg7 … 1yi9/AADxnVcQsl5TJNOmdfPJPwkNa?dl=0

Signaali menee näin:

Wah - Polytune - OctaSwitch, jossa pedaalit järjestyksessään H9(pre) - Pinnacle - OCD - Vintage Compressor - Fire Red Fuzz - El Capistan - H9(post)

Jonnii verran tuli sotkua taakse mutta mikään ei roiku mitenkään löysällä joten toimii. Virtalähteenä on Cioks Big John joka on kyllä rajoilla tämän kanssa mutta koska H9 ja OctaSwitch saa virtansa omista virtalähteistään, riittää virtaa muillekkin. Miinuksena tästä sitten seurasi jatkojohtoviritelmä ja kaksi virtajohtoa. Näillä kuitenkin mennään.

AMT miniexpressiopedaali toimii tietysti H9 muljuttimena. Tämä H9Max on muuten törkeän monipuolinen laite josta saa ruuvattua vaikka millaista häröilyä. Laitteen oma käyttöliittymä on kyllä täysin hanurista mutta (melkein voisi sanoa pakollisen) Ipadin kanssa säätö on lasten leikkiä. Laitehan sisältää Modfactorin, Pitchfactorin, Timefactorin sekä Spacen kaikki algoritmit joten ruuvattavaa löytyy kyllä kyllästymiseen asti. Padin kanssa ruuvaa muljautukset kohdilleen ja lataa haluamansa määrän presettejä yhdellä napin painalluksella pedaaliin reenejä varten. Liika on liikaa mutta jonkun tusinan verran eri presettejä menee polkemalla hyvin kunhan ei tarvitse biisin aikana ruveta vaihtamaan presetistä toiseen. Itse laitteen kankeudesta kertoo se että presettejä ei pysty selaamaan kuin yhteen suuntaan. Suuntaa voi tosin vaihtaa painamalla säätöympyrää jalalla mutta vaikeaa on.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
Bald Anus
03.02.2016 00:57:20

Tyylikästä! Itselläni on tuo Musicomin Looper vielä opiskelematta, vaikka olen omistanut sen jo yli kuukauden. Octaswitch olisi ollut helpompi, muttei niin näppärä.

jpaa: Nyt se on osapuilleen valmis. Tuollainen siitä tuli:

https://www.dropbox.com/sh/n0pu8lg7 … 1yi9/AADxnVcQsl5TJNOmdfPJPwkNa?dl=0

Signaali menee näin:

Wah - Polytune - OctaSwitch, jossa pedaalit järjestyksessään H9(pre) - Pinnacle - OCD - Vintage Compressor - Fire Red Fuzz - El Capistan - H9(post)

Jonnii verran tuli sotkua taakse mutta mikään ei roiku mitenkään löysällä joten toimii. Virtalähteenä on Cioks Big John joka on kyllä rajoilla tämän kanssa mutta koska H9 ja OctaSwitch saa virtansa omista virtalähteistään, riittää virtaa muillekkin. Miinuksena tästä sitten seurasi jatkojohtoviritelmä ja kaksi virtajohtoa. Näillä kuitenkin mennään.

AMT miniexpressiopedaali toimii tietysti H9 muljuttimena. Tämä H9Max on muuten törkeän monipuolinen laite josta saa ruuvattua vaikka millaista häröilyä. Laitteen oma käyttöliittymä on kyllä täysin hanurista mutta (melkein voisi sanoa pakollisen) Ipadin kanssa säätö on lasten leikkiä. Laitehan sisältää Modfactorin, Pitchfactorin, Timefactorin sekä Spacen kaikki algoritmit joten ruuvattavaa löytyy kyllä kyllästymiseen asti. Padin kanssa ruuvaa muljautukset kohdilleen ja lataa haluamansa määrän presettejä yhdellä napin painalluksella pedaaliin reenejä varten. Liika on liikaa mutta jonkun tusinan verran eri presettejä menee polkemalla hyvin kunhan ei tarvitse biisin aikana ruveta vaihtamaan presetistä toiseen. Itse laitteen kankeudesta kertoo se että presettejä ei pysty selaamaan kuin yhteen suuntaan. Suuntaa voi tosin vaihtaa painamalla säätöympyrää jalalla mutta vaikeaa on.
sääh
Juzpe
03.02.2016 10:24:45 (muokattu 03.02.2016 10:25:26)

Bald Anus: Tyylikästä! Itselläni on tuo Musicomin Looper vielä opiskelematta, vaikka olen omistanut sen jo yli kuukauden. Octaswitch olisi ollut helpompi, muttei niin näppärä.

Tarvitaan: Itse loopperi, tietokone ja MIDI-usb interface (UM-one on halba ja kelvollinen)
- Firmiksen päivitys
- Editorisofta koneelle
- Säädöt kohdilleen editorilla (kannattaa kattoo midiohjattavien spedujen PC-kartat valmiiks käsille)
- Editorin tuottaman tiedoston lataus loopperiin

Vartin homma ja Rok änd roll.

Hieman helpompaa kuin niitä Loopperin nappeja räbläämällä... esim presettien nimet voi kirjoittaa näppiksellä.
Bald Anus
03.02.2016 12:28:56

Juzpe: Tarvitaan: Itse loopperi, tietokone ja MIDI-usb interface (UM-one on halba ja kelvollinen)
- Firmiksen päivitys
- Editorisofta koneelle
- Säädöt kohdilleen editorilla (kannattaa kattoo midiohjattavien spedujen PC-kartat valmiiks käsille)
- Editorin tuottaman tiedoston lataus loopperiin

Vartin homma ja Rok änd roll.

Hieman helpompaa kuin niitä Loopperin nappeja räbläämällä... esim presettien nimet voi kirjoittaa näppiksellä.

Mulla on tämä http://www.customsounds.fi/musicom-lab-efx-lite-8l.html
Eli ei midiä, eikä tietokonehärdää.
sääh
Juzpe
03.02.2016 14:11:58

Bald Anus: Mulla on tämä http://www.customsounds.fi/musicom-lab-efx-lite-8l.html
Eli ei midiä, eikä tietokonehärdää.

Aaaa.... okei. Tommone ois mullakin jos en tars midiä.
semifinale
08.02.2016 20:54:48
Auttakaas epävarmaa efektijärjestyksestä: onko siis niin että kitarasta seuraava on aina viritin, ja loppupäähän sijoittuu delay, ja siitä vahvistimeen? Mulla ollut tietämättäni juuri toisinpäin, eli viritin vikana ennen vahvistinta. Sitten järjestys on ollut virittimen jälkeen ehx:n superego- maxonin phaser- metalmuff- bossin ds1 ja sitten dd7. Mihin väliin laittaisitte reverbin?
Gabe
08.02.2016 21:56:02
semifinale: Auttakaas epävarmaa efektijärjestyksestä: onko siis niin että kitarasta seuraava on aina viritin, ja loppupäähän sijoittuu delay, ja siitä vahvistimeen? Mulla ollut tietämättäni juuri toisinpäin, eli viritin vikana ennen vahvistinta. Sitten järjestys on ollut virittimen jälkeen ehx:n superego- maxonin phaser- metalmuff- bossin ds1 ja sitten dd7. Mihin väliin laittaisitte reverbin?

Jos se toimii niin se toimii, ei sitä efektien järjestystä kannata liian tarkkaan paperille suunnitella vaan kokeilla itse mitä tykkää. Custom Soundsilla oli muistaakseni kuitenkin joku blogiteksti aiheesta..
Myrkky Nuoli
08.02.2016 22:46:59
semifinale: Auttakaas epävarmaa efektijärjestyksestä: onko siis niin että kitarasta seuraava on aina viritin, ja loppupäähän sijoittuu delay, ja siitä vahvistimeen? Mulla ollut tietämättäni juuri toisinpäin, eli viritin vikana ennen vahvistinta. Sitten järjestys on ollut virittimen jälkeen ehx:n superego- maxonin phaser- metalmuff- bossin ds1 ja sitten dd7. Mihin väliin laittaisitte reverbin?

Mä laittaisin reverbin viimeseksi ja dilsan tokavikaksi. Sillon reverb kaiuttaa sekä kuivat, että dilsat. Jos se menee toisinpäin ja dilsa rupee reagoimaan reverbin häntiin niin voi tulla hätä. Virittimen paikka on ihan se ja sama jos ei oo ongelmia. Ite oon tottunu pitämään sitä alkupäässä, mutta ei sillä oo merkitystä jos nyt ei joku päällä oleva pedaali hankaloita virittimen toimintaa. Teoriassa heti ekana se saa suoran signaalin ja toimii tällöin varmimmin.
More Nintendo, less Marshall.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)