Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 559 60 61 62 63122 123 124 125 126
Mikko L
31.10.2010 21:05:32

Hei muuten! Mä voisin olla kiinnostunut tekemään omia impulsseja ns. kovatasoisista kitarakaapeista. Oisko Oulun lähistöllä kukaan innostunut tekemään yhteistyötä? (myin jo oman mesakaapin pois ajat sitten) Tämä siis tarkoittaisi että voit itsekin käyttää sitä kaappia kotinauhotuksissasi esim. LeCab ohjelmalla.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
efunkelist
01.11.2010 09:34:49

Voi kun ois tässä pk-seudulla moista touhua, mulla ois HDS-kaapeissa kiinni celestioneja:
-blue alnico
-greenback
-v30
-g12h

ilmatiiviisti closed back ja 1/3 takalevyä saa irti

(HDS=heavy diyty shit. Itse tehdyt, överiksi vedetty niin tilavuudelta kuin rakenteilta)
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Mikko L
01.11.2010 14:23:14

Tuo ois kyllä voinut olla melko lupaavaa kikkailua. :)
efunkelist
02.11.2010 17:40:26

Nooh kiertääkö axen sisällä..? :)
Kivijalka
08.11.2010 05:39:03
Kertokaas Axe-hompit, miten tuollainen Axe-Fx ja Atomic -yhdistelmä oikein kasataan jos ei halua hommata sitä pientä Power Amp-kuutiota lisukkeeksi? Pitääkö kaikkien kaappien olla mallia "Active" vai riittääkö yksi aktiivinen ja loput passiivisia?
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
MoreK
08.11.2010 06:49:39

Kivijalka: Kertokaas Axe-hompit, miten tuollainen Axe-Fx ja Atomic -yhdistelmä oikein kasataan jos ei halua hommata sitä pientä Power Amp-kuutiota lisukkeeksi? Pitääkö kaikkien kaappien olla mallia "Active" vai riittääkö yksi aktiivinen ja loput passiivisia?

Jos haluat stereona ulos vaihtoehdot ovat joko:
- molemmat kaapit aktiivisia
- molemmat kaapit passiivisia + Power Amp molemmille
- molemmat kaapit passiivisia + stereovahvistin toiselta valmistajalta

Kaapit voi kytkeä sarjaan Axe-fx->aktiivi->passiivi, mutta tällöin signaali on mono.

Manuaalista lisää:
http://www.fractalaudio.com/support-atomic.html
Kivijalka
08.11.2010 06:52:53
MoreK: Jos haluat stereona ulos vaihtoehdot ovat joko:
- molemmat kaapit aktiivisia
- molemmat kaapit passiivisia + Power Amp molemmille
- molemmat kaapit passiivisia + stereovahvistin toiselta valmistajalta

Kaapit voi kytkeä sarjaan Axe-fx->aktiivi->passiivi, mutta tällöin signaali on mono.

Manuaalista lisää:
http://www.fractalaudio.com/support-atomic.html

Tämäpä harvinaisen selvä, kiitoksia opastuksesta!
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
JR
10.11.2010 02:43:39

Tässä vähän joutessani käyttäjästoori tapaista.

Mulla on ollut axe jo pari vuotta ja on kyllä ihan paras laite. 10.0 softalla mennään tällä hetkellä. Äänityksissä ollut himassa pääasiassa ja
nyt ruuvasin taas räkkii ku on live toimintaa. Näitä pitäis olla 2kpl että vois olla yks aina himassa ja toinen räkissä. Hinta ollut vaan esteenä :-)

Anyway live setup mulla on axe-fx->egnaterm4->vht 2/50/2. Neljän kaapelin metodilla mennään eli voin käyttää egnaterin etuastetta + axen efektejä sen edessä ja takana kätsysti. Midipedaalilla yhellä napilla vaihtuu säröstä avaruusefektiin jne. Kivaa.

Tässä setupissa tosi haastavaa / huonoa on yks asia: Eri patchien volumetasojen säätäminen sopivaksi. Saattaa mennä tunti jos toinenkin tämän parissa...

Egnaterissa (putki etuaste) on 8 kanavaa joiden volume pitää manageerata manuaalisesti + axe fx.n efektiloop tasot+input tasot ja output tasot molemmista. Sen lisäksi vielä patch kohtaisesti volumetasot.

Cabinet simulator mulla on OFF aina livenä ja power amp sim on asetuksella ON-"No thump".
Toimii mun korvaan kivasti näin.
Kaikki on oletuksena stereo setupille tehty mutta jos sattuu olemaan mono kaappi niin yhellä asetuksella saa kaikki stereo jutut tulee kivasti mononakin jos tarve vaatii. (oliko se nyt sum left+right asetus tms, kerran vain käyttänyt mutta toimi hyvin).

Axe FX-n vahvareista on pääsärösoundina Recto new (left) + uberschall (right) patch ja no FX.
Kaikki efektit tietty tarpeen tullen axe-fx:stä.
Laskin että mulla on livenä 20 soundia... siinä on kivasti töitä muistaa painaa oikeaa nappia / säätä kaikki volumetasot heh. Joo ja tiedän että 2:lla soundillakin ja kitaran volapotikalla pärjää mut ku on mahollisuus säätää ni sit säädetää :--)
Suuri osa soundeista on kyllä tyyliin "10 sekuntia tätä säkätystä tähän kohtaan" ja sit takaisin niihin pariin normisoundiin jossa ollaan 90% ajasta.

Kiinnostais toi axen midispedu mutta hinta sen verran korkea ettei ole ajankohtainen vielä. Jos jollain on tuosta kokemusta onko hintansa väärti niin saa kertoa :-)
"Milk can hurt you"
Mikko L
11.11.2010 18:01:12

Haha, JR tsekkasin tuon teidän musavideon ja oli kyllä ehdottomasti mielenkiintoinen ja ymmärrän nyt mihin tarvit sen 20 patchia. Eikö koskaan ole käynyt mielessä mennä line-in? Itsellä se tapahtu hyvin nopeasti ku huomasin ekalla Axe-Fx-keikalla että "mitä mä teen tällä vahvistimella ja kaapilla lavalla". Siis ku etumonitoreistakin kuuluu kitara ja siinä on se linjasoundi. :) Treeniksellä nyt pitää olla joku pönttö mistä sen kitaran saa kuulumaan. Itsellä vaan tuollanen pieni FRFR laatikko.

Mä kans experimenttasin tuota että kannattaako livenä olla stereo vai mono-soundi ja päädyin että mono toimi sittenkin paremmin. Toiselle puolelle laitoin viivettä 7ms ja choruksen mix täysille (efekti itsessään pienelle) niin se kuulosti periaatteessa samalta ku kaks kitaristia ois ollu, mutta mono potki paremmin tuollaisessa isossa kaikuvassa huoneessa.
Exhausted
11.11.2010 19:02:18 (muokattu 11.11.2010 19:03:11)

Mun mielestä tuollaiset keinotekoiset tuplaukset ja stereotukset on just sellaisia, jotka kuulostaa yksin soittaessa hyvältä, mutta bändin kanssa, etenkin livenä on ihan turhaa lisämuhjua, eikä ainakaan paranna sitä, miten kitara välittyy yleisöön. Ennemmästi vaikka sitten soittaa kahteen erilaiseen kaappiin/vahvistimeen/mallinnukseen, jos haluaa isompaa saundia, mutta ilman mitään delay- tai chorus-stereotusta.
JR
11.11.2010 23:32:03

Mikko L: Haha, JR tsekkasin tuon teidän musavideon ja oli kyllä ehdottomasti mielenkiintoinen ja ymmärrän nyt mihin tarvit sen 20 patchia. Eikö koskaan ole käynyt mielessä mennä line-in? Itsellä se tapahtu hyvin nopeasti ku huomasin ekalla Axe-Fx-keikalla että "mitä mä teen tällä vahvistimella ja kaapilla lavalla". Siis ku etumonitoreistakin kuuluu kitara ja siinä on se linjasoundi. :) Treeniksellä nyt pitää olla joku pönttö mistä sen kitaran saa kuulumaan. Itsellä vaan tuollanen pieni FRFR laatikko.

Mä kans experimenttasin tuota että kannattaako livenä olla stereo vai mono-soundi ja päädyin että mono toimi sittenkin paremmin. Toiselle puolelle laitoin viivettä 7ms ja choruksen mix täysille (efekti itsessään pienelle) niin se kuulosti periaatteessa samalta ku kaks kitaristia ois ollu, mutta mono potki paremmin tuollaisessa isossa kaikuvassa huoneessa.

Joo Mikko L: Kyllähän linjaan veto kiinnostaa.. jostain syystä en ole vielä live olosuhteissa "uskaltanu" lähtee kokeilee axella tuota kertaakaa vaan perinteisellä kahella kaapilla + 2 mikillä se stereo kuva. Pitääpä joskus testata, roudashan nyt vaa on niin kivaa :-) Stereo soundeja kun soittelen ainoana skebana niin käytän sillee vähän eri voicingia / vahvarimallinnosta kummalleki puolelle. Niin ja ping-pong delay on kiva.
"Milk can hurt you"
penatuna
12.11.2010 10:21:22
Mielenkiinnosta kysyn, että löytyykö kohtuuhalvalla hyvää (aktiivi)FRFR laatikkoa?
Ihan himakäyttöön vaan Pod Hd500 kanssa; treeniksellä vielä pärjäilen Kochin putkarin kanssa.
efunkelist
12.11.2010 13:53:36

Kotikäyttöön varmaan kävis mitkä hyvänsä edulliset aktiivipöntöt?
Mulla meni männävuosina mallintimeet ihan vaan markettistereoiden aux-liitännästä sisään ja hyvin pelitti. Nykyisellään markettistereot on korvattu keskihintaisilla tarkkailumonitoreilla ja niihin menee mikserin kautta niin muljuttimet kuin tietokone ja CD-soitin ja kaikki...

Mitä neutraalimpi äänentoisto sitä paremmin kuulee mitä "itse laite" tuottaa ääntä.
Mikko L
12.11.2010 14:16:45

No mulla itsellä on nuo KRK Rokit 5:set ja nehän on varmaan halvimmasta päästä FRFR aktiivimonitorit. http://www.thomann.de/fi/krk_rp5_g2_rokit.htm Nuita siis kaksi kappaletta. Tieten subbari ois vielä sellainen mikä tuohon ois hyvä hommata, mutta ei se vaikuta kitarasoundeihin mitenkään.
hevikukko
12.11.2010 20:22:11
Saakos FX kusettajasta MarkIV:n apinointia? Vaikuttaa hemmetin hienolta laitteelta näin mallintavissa yleisesti.
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Mikko L
13.11.2010 00:04:22

hevikukko: Saakos FX kusettajasta MarkIV:n apinointia? Vaikuttaa hemmetin hienolta laitteelta näin mallintavissa yleisesti.

Siinä on Mark IV Clean kanava ja vielä erikseen Rhy1 ja Rhy2. Sinänsä kumma koska luulin että se Rhy1 on se clean kanava. Sitten on 2 eri Mark IV lead kanavaa joista toisessa on se presencenappi nostettuna ja toisessa painettuna sisään. Sitten löytyy vielä Mark 2C+ leadkanavasta nuo samat kaksi vaihtoehtoa presencen kanssa.

Itse ruukasin olla DT-fani niin sitä kunnioittaen halusin tehdä Mark IV:llä Petrucciclippiä: http://www.soundclick.com/bands/pag … m?bandID=1054252&songID=9360921

Siinä on nuo Scenesin instrumentaalikappaleiden osuudet. Tiedän kyllä että oikealla levyllä oli 2C+ mutta IV:ltähän tuo kuulostaakin. Kuten varmaan kappaleesta huomaa niin meikä kritisoi niitä robottisyntikkaääniä. :D
Mikko L
17.11.2010 23:33:08

Se ois poijjaat uutta video. Tällä kertaa typetän läpi 10 metallivaffaria. Nämä kuulostaa todella samanlaiselta normikuuntelijalle koska käytän samaa Redwirez-kaappia kaikkien kanssa, mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin täällä pitäisi olla tarkkakorvaista porukkaa. Kertokaapa siis minulle mikä oli teidän mielestä paras soundi ja miksi. :)

http://www.youtube.com/watch?v=x1DX3SGeA1w

JA MUISTAKAA KATTOO HD:NA!
novo
18.11.2010 01:49:01
Mikko L: Se ois poijjaat uutta video. Tällä kertaa typetän läpi 10 metallivaffaria. Nämä kuulostaa todella samanlaiselta normikuuntelijalle koska käytän samaa Redwirez-kaappia kaikkien kanssa, mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin täällä pitäisi olla tarkkakorvaista porukkaa. Kertokaapa siis minulle mikä oli teidän mielestä paras soundi ja miksi. :)

http://www.youtube.com/watch?v=x1DX3SGeA1w

JA MUISTAKAA KATTOO HD:NA!

Enhän minä näistä mitään ymmärrä, mutta eniten mieleen tais olla SISO, Fireball, Yyberisälli ja Ekstaasi. SISO ja Fireball kuulosti mun korvaan todella paljon samalta, mutta Tulipallo tuntui kihisevän. Bognerit maistu mun korvaan marsumaisilta mikä sitten ihan vaan sen takia oli veri jees. No mut, meikän mieleen oli eniten SISO-valli mistä olen erittäin yllättynyt. Pitää varmaan lähtä vahvarikaupoille.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Sakmongkol
18.11.2010 02:13:21
Soldano oli paras. Bognerit liian kumisevia ja muut enemmän tai vähemmän kihiseviä. Marsha oli joka tavalla huono.
jniska
18.11.2010 08:35:54
Peavey 5150 ja Soldano kuulosti munkorvaan parhaimmilta. Sekä kuulokkeilla että kunnon kajareitten kautta kuunneltuna.
Laiha Lissu oli paras.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)