Aihe: Telecaster
1 2 3 4 559 60 61 62 63122 123 124 125 126
Kivijalka
24.04.2008 21:53:38 (muokattu 24.04.2008 21:55:43)
Kertokaas Telkkarifakiirit vastaus kysymykseeni mun: Mitä mieltä Telen Texas Special mikkisetistä jota siis Fender tarjoaa? Toisessa Telkkarissa on MiM Tex-Mexit, jotka mielestäni saundaavat tautisen hyviltä, voittavat American Series Telen mikit 10-4. Joskopas siis tökkäisin nuo Tejas Especialet ja näin saisin herkullista ja lämmintä saundia piirun kovemmalla ulostuloteholla myöskin jenkkikeppiin.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
msm40
25.04.2008 10:22:17
Kertokaas Telkkarifakiirit vastaus kysymykseeni mun: Mitä mieltä Telen Texas Special mikkisetistä jota siis Fender tarjoaa? Toisessa Telkkarissa on MiM Tex-Mexit, jotka mielestäni saundaavat tautisen hyviltä, voittavat American Series Telen mikit 10-4. Joskopas siis tökkäisin nuo Tejas Especialet ja näin saisin herkullista ja lämmintä saundia piirun kovemmalla ulostuloteholla myöskin jenkkikeppiin.

Elä h......ssä laita Texasin spessuja Teleen ainakaan kaulaan jos et halua tumppua tukkosta tuhinaa. Texasin erikoinen tallamikki ehkä just menee vaikkei enää paljoa Twängääkkään mutta ite laittasin ja laitoinkin DiMarzion Twang Kingit. Saman hintaset ja paljon paremmat.
All you really need is your imagination... And a Tele...
MuzaK
25.04.2008 10:39:55
Kannattaisi eka expermentoida potikoiden ja konkkien kanssa ennen kuin alkaa investoimaan kallisiin mikkeihin. Eli jos esim haluaa kirkkautta lisää, niin 500k tai 1000k potikka kiinni!
Sitten hyvä soundi tulee niin että vahvari pistetään kovalle/täysille ja haetaan kitaran volanapilla "sweet spot", eli ei sen tarvitse aina olla täysin auki.
mickey76
01.05.2008 00:40:37
Voinen kehua kuuluvani Telecaster-omistajien joukkoon iloiseen! Pitkään on Tele ollut GAS-listalla ja nyt tuli tämä vaje paikattua. UPS:n setä toi Tompalta paketin toissapäivänä ja siitä lähtien on ollut hymy herkässä. =) Kyseessä on Lite Ash -versio, vintage white väriltään, lisää specsejä vaikka Tompan sivuilta. Tarkoitus oli saada "suht" huokeaan hintaan kelpo tele, ja tässä onnistuin varsin hyvin.

Ihan varsin seikkaperäistä arvostelua tuskin lienee kannattavaa tehdä tässä vaiheessa, voisi olla turhankin subjektiivinen, mutta verraten muihin keskusteluihin kyseeseen malliin liittyen oli oma kitarani TÄYSIN moitteettomassa kunnossa paketin avattuani. No vire ei ihan ollut kohdallaan, mutta muuten. Nauhoissa ei valitettavaa, vire pysyy jopa noilla tehdasyseillä, joita en ole vielä viitsinyt vaihtaa, kun olen keskittynyt enempi soittamaan jne. eli kaikki nämä asiat, joista etenkin Tompan halpistelejä (tai kitaroita yleensä) syytetään, ei päde minun tapauksessa. Poikkeus vahvistaa säännön?

Ite oon soitellut aiemmin vain Gibsonin ja sen johdannaisten (Epiphone) kitaroilla, joten soittotuntuman, touchin, olisin voinut luulla olevan paljonkin erilainen. Tosin omistan tuollaiset sirot taiteilijan kädet pitkillä sormilla varustettuna. En tiedä johtuuko siitä, mutta kuitenkin noiden pesäpallomailojen jälkeen, pidemmästä skaalasta huolimatta tunsin olevani varsin kotonani Telen varressa. Mikit on hyvät, niistä lisää kaiketi muiden kirjoituksissa, ehkä multakin joskus myöhemmin, mutta toimii mulla hyvin niin autotallissa putkipelillä kuin makuuhuoneen trankkuvahvarillakin.

Offtopicina kerrottakoon, että kyllä mun mielestä kannattaa (harkiten) ostaa Tompalta sika säkissä sikäli, että tein tuon hintaluokan (+/-500e) vertailua jonkin verran ja paikallisessa liikkeessä tuohon hintaan ois saanut Tokain ATE-33:n. Siitä ois toki jäänyt vähän rahaa ylikin, mutta hakusessa oli nimenomaan kolmen tallapalan ratkaisu, kielet rungon läpi. Tuohon Tokaihin ois ollut liikaa tekemistä ja saman rahan säästi ostamalla Tompalta. Voi sieltä Saksasta paskaakin tulla, ettei ihan mainospuheeksi mene, mutta tuo 30 päivän täysi palautusoikeus on kyllä ihan harkittava vaihtoehto? Ostin sian säkissä, pelasin ja voitin!

En tiedä, josko tämä mitään uutta informaatiota aiheesta antaa, kunhan haluan hehkuttaa omaa tyytyväisyyttäni uudesta Telestä! Ja jos jollakulla kysyttävää on, niin pikaviestillä tavoittaa!

ps. Vappuja kaikille! =)
THE END
kloppis
03.05.2008 09:27:04
Tekisi mieli hankkia Tompelta Telecasteri, halvin lähtisi 444e. Vai pitäiskö satsata tuohon Lite Ashiin, mitä ylempänä kovin mainostettiin :). Onko Ash paljon parempi kuin MEX STD?
juici
03.05.2008 11:57:03

Kääk...älkää sortuko kerettiläisyyteen. Telecasterissa tulee olla vain ja ainoastaan PERINTEISET sinkku -mikit. Värityksellä ei väliä, kunhan on natural tai butterscotch ja vaahteraotelaudalla tietenkin. Kolmipalainen talla olisi myös suotavaa.

Jiihaa. Onneksi oma Tokai toteuttaa kaikki nuo määreet. http://i239.photobucket.com/albums/ … honey_juici/telecaster/PB240021.jpg
"Lopuksi kaikki liimaavat nakkisämpylän hiekkatiehen." -Da Make
vemuli
04.05.2008 00:29:09
Voit huoletta laittaa Texas Specialit. Hyvät on, eikä tukkoisuudesta tietoakaan. Twangaa ainakin omasta mielestäni riittävästi. Samoin mikit reagoi herkästi "sormeiluun" ja mahdollistavat monipuolisen soundimaailman.
jpousi
04.05.2008 19:59:51
Tekisi mieli hankkia Tompelta Telecasteri, halvin lähtisi 444e. Vai pitäiskö satsata tuohon Lite Ashiin, mitä ylempänä kovin mainostettiin :). Onko Ash paljon parempi kuin MEX STD?

Soittelin viime vuonna Lite Ash Telellä. Se oli aivan OK. Jotkut yksityiskohdat vain häiritsivät puristia: Logo, 12 nauhan otelautamerkinnät (saivat kitaran näyttämään kopiolta, ei aidolta).

Toisaalta minulla oli viime vuonna myös Tele Mex standardi. Tykkäsin siitä erityisen paljon. Itse asiassa niin paljon, että jos/kun rahapula hellittää aion ostaa sellaisen uudestaan. Mex Std Teleni oli Chrome red, ehkä seuraava sitten Electron Blue.

Vaikka pyrin aina pitämään yhtä perinteistä kolmen tallapalan Teleä (vintage-mikeillä), tuo Meksikon talla kuusine tallapaloineen on hemmetin hyvä myös. Meksikon Telen tallakonstruktio on paksua rautaa eikä mikään rimpula, lisäksi tietty intonaation säätö onnistuu helposti.

Nyky-Standardin mikit ovat kohtuullisen hotit ja sopivat bluesiin ja rokkiin. No toisaalta eivät ne Korean Telenkään mikit ole pölhömmät...

Ota siitä sitten selvää...
Jopas lähti!
Mando
13.05.2008 08:49:29
Telecasterin eräs tärkein ominaisuus tuli iltasella esille; kitara on lähes tuhoutumaton!

Tähtäilin kaulan reliefiä, kun kitara jostain syystä lipesi silmän korkeudelta käpälistä. Lennossa löin siihen vielä lisää vauhtia. Japanialainen reunalistoitettu tele mossahti lattiaan. Tuloksena hillitön vekki laminaattilattiassa, mutta kitarassa ei niin mitään. Ohut E meni vaan poikki.
Sen verran relikoitunut tämä kitara jo on, että olisin mieluummin ottanut vekin kitaraan lattian sijaan...
weelie
13.05.2008 09:39:06
Soittelin viime vuonna Lite Ash Telellä. Se oli aivan OK. Jotkut yksityiskohdat vain häiritsivät puristia: Logo, 12 nauhan otelautamerkinnät (saivat kitaran näyttämään kopiolta, ei aidolta).

Toisaalta minulla oli viime vuonna myös Tele Mex standardi. Tykkäsin siitä erityisen paljon. Itse asiassa niin paljon, että jos/kun rahapula hellittää aion ostaa sellaisen uudestaan. Mex Std Teleni oli Chrome red, ehkä seuraava sitten Electron Blue.

Vaikka pyrin aina pitämään yhtä perinteistä kolmen tallapalan Teleä (vintage-mikeillä), tuo Meksikon talla kuusine tallapaloineen on hemmetin hyvä myös. Meksikon Telen tallakonstruktio on paksua rautaa eikä mikään rimpula, lisäksi tietty intonaation säätö onnistuu helposti.

Nyky-Standardin mikit ovat kohtuullisen hotit ja sopivat bluesiin ja rokkiin. No toisaalta eivät ne Korean Telenkään mikit ole pölhömmät...

Ota siitä sitten selvää...

Itse ottaisin standardin mieluummin kuin Lite ashin... mainitsemistasi syistä jne.

Mutta jos hankkisin meksikon standardin, vaihtaisin vintagetallan siihen. Se kun menee siihen ihan sukkana, kuulemma.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
Tatuo
13.05.2008 11:17:49
Use your hot moves to melt the ice between you and the audience
Joees
13.05.2008 13:10:40
Telecasterin eräs tärkein ominaisuus tuli iltasella esille; kitara on lähes tuhoutumaton!

Tähtäilin kaulan reliefiä, kun kitara jostain syystä lipesi silmän korkeudelta käpälistä. Lennossa löin siihen vielä lisää vauhtia. Japanialainen reunalistoitettu tele mossahti lattiaan. Tuloksena hillitön vekki laminaattilattiassa, mutta kitarassa ei niin mitään. Ohut E meni vaan poikki.
Sen verran relikoitunut tämä kitara jo on, että olisin mieluummin ottanut vekin kitaraan lattian sijaan...

Mulla on about samalta korkeudelta, ehkä vähän matalemmalta, lentänyt 69 thinline lattialle. Joskin ei ihan ollut onneksi kova lattia vastassa, vaan hitusen pehmennystä oli kuitenkin. Ei käynyt yhtikäs mitään.
Kyllä ne kestää ;-)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
ReBeat
13.05.2008 13:43:33

Joees
13.05.2008 13:49:08
Siisti telecaster... vähän pramea ehkä: http://cgi.ebay.com/Melancon-Master … -Guitar-w-OHC_W0QQitemZ280225524750

Siisti kuin mikä, joskin ei taida olla soundissa telecasteria ihan liikaa.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Estranged
13.05.2008 14:05:42
Siisti telecaster... vähän pramea ehkä: http://cgi.ebay.com/Melancon-Master … -Guitar-w-OHC_W0QQitemZ280225524750

On kyllä upean näkönen.

Joskus vielä minunkin kyllä pakko ostaa tele, melkein ostinkin tuossa talvella, mutta totesin että humppareille on minulla astetta enemmän käyttöä. Oli ihan äärettömän hyvän näkönen ja tuntunen Tokain tele paikallisessa tuossa talvella, tais olla Duncanin Antiquity-mikit, väri oli semmonen "white-burst", samanlainen siis kun JuSun custom stratossa, ja vielä mustalla pleksillä. Pyysivät muistaakseni 560 rahaa.

Jim Root-tele olis tietysti, mutta eipä siinäkään soundissa teleä pahemmin varmaan ole.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris
varakeef
13.05.2008 15:59:10
Siisti kuin mikä, joskin ei taida olla soundissa telecasteria ihan liikaa.

Eikä ulkonäössäkään juuri mitään. Tai rakenteessa. Tai varustuksessa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Numb
13.05.2008 16:02:22

Eikä ulkonäössäkään juuri mitään.

Bodyn muotohan tuossa on ainoa teleen viittaava. Vähän arveluttaa tuota tekeillä olevaakin telecasteriksi sanoa, kun siihen tulee t-o-m ja p90:t. Mutta aika vapaasti strato -nimeäkin käytetään, joten ehkä se onkin aika viedä tele samaan ulottuvuuteen :)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Kivijalka
13.05.2008 17:41:24
Bodyn muotohan tuossa on ainoa teleen viittaava. Vähän arveluttaa tuota tekeillä olevaakin telecasteriksi sanoa, kun siihen tulee t-o-m ja p90:t. Mutta aika vapaasti strato -nimeäkin käytetään, joten ehkä se onkin aika viedä tele samaan ulottuvuuteen :)

Epäperinteiset stratothan ovat superstratoja... Olisiko tuo sitten supertele?
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
Painajaismainen
13.05.2008 17:57:05
supertele?

Tuli mieleen ala-asteen välituntien jalkapallomatsit. :)
varakeef
13.05.2008 18:07:10
Bodyn muotohan tuossa on ainoa teleen viittaava.

Nimenomaan viittaava. Kansi on pullea, ja minusta kyllä sekä ylä- että alasarvi ovat väärän muotoiset. Oikeastaan voisi ihan yhtä hyvin sanoa että tuossa on Les Paul. Tai PRS.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)