Aihe: Elixir kielet??
1 2 3 4 5 6 7
Sotakoira Musti
07.04.2018 09:42:25
Jeszse: Jäykkyydestä en tiiä mutta en itekkään kyllä tuu toimeen elixirien liukkauden kanssa. Märältä tuntuvat kielet hyi helvetti.

D'addario master race.

Yhdyn täysin edelliseen. On kuin hivelisi naisen sukkahousuista reittä. Hyi saattana. Ja ennen kuin joku koiranleuka alkaa irvailemaan, kyllä, tykkään hiplata naisen _paljasta_ reittä. Mutta sukkahousut saavat aikaan kylmät väreet. Kuten nanowebitkin.
Si vis pacem, para bellum.
hallu
07.04.2018 11:33:27
Joitakin vuosia sitten kun Elixirejä ensimmäisiä kertoja kokeilin, niin ensimmäinen fiilis niitä oli "keitetty spaghetti" lähinnä se liukkaus tuntui oudolta. Musta tuntuu, että pinnoite on muuttunut vuosien varrella mukavammaksi sormille tai sitten siihen vain tottuu.

Tykkään käyttää Elixirejä siksi, että ne ovat osoittautuneet käytössäni varsin laadukkaiksi eli kohdalleni ei ole osunut viallisia kieliä ja ne vaikuttavat olevan merkittävästi kestävempiä kuin tavalliset kielet. Toisaalta ne ovat myös kalliimpia enkä ole kyllä tarkemmin osannut laskea että tuleeko ne loppupelissä kuitenkaan havemmiksi, mutta toisaalta syntyy vähemmän kielijätettä ja säästää omia vaivoja kun ei tarvitse olla myötäänsä kieliä vaihtelemassa.

Olen soitellut paljon myös muilla ja melkeinpä kaiken merkkisillä kielillä ja nekin on hyviä, mutta omassa käytössäni Elixirit on osoittautuneet ylivoimaisesti pitkäikäisimmiksi.
Elämä on reiässä rattoisaa......
kosmonausea
07.04.2018 11:53:37
Onko liukkaudesta kärsivät kokeillu vielä noita Elixirin Optiwebejä? Meikästä siinä on kielet kohdallaan, tuntuu ja kuulostaa enemmän "normaaleilta" kieliltä, mutta tuntuu myös kestävän.
Minä oon Hautamäjen Anssi.
tuskiz
07.04.2018 12:25:24
kosmonausea: Onko liukkaudesta kärsivät kokeillu vielä noita Elixirin Optiwebejä? Meikästä siinä on kielet kohdallaan, tuntuu ja kuulostaa enemmän "normaaleilta" kieliltä, mutta tuntuu myös kestävän.

En ole liukkaudesta valitellut, mutta testasin noi Optiwebit joskus ja minusta niissä ne taas olivat ihan saatanan jäykän tuntuiset vielä muutaman viikonkin jälkeen.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
hallu
07.04.2018 13:17:39
kosmonausea: Onko liukkaudesta kärsivät kokeillu vielä noita Elixirin Optiwebejä? Meikästä siinä on kielet kohdallaan, tuntuu ja kuulostaa enemmän "normaaleilta" kieliltä, mutta tuntuu myös kestävän.

Mä en ole varma, mutta mä olen varmaan käyttänyt aina noita nanowebejä tai niitä edeltäneitä kieliä. Muita pinnoitettuja kieliä olen kokeillut D`Addariolle oli joku.... mikä se nyt oli.... EXL tms. joka oli pinnoitettu, mutta ei mielestäni yhtä hyvä kuin Elixir.
Progorava
07.04.2018 22:16:33
Sotakoira Musti: Yhdyn täysin edelliseen. On kuin hivelisi naisen sukkahousuista reittä.

Eikäkö alkoi vain mietityttämään, jotta kuinka ohkaset reidet eukollasi on.
Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut
Sotakoira Musti
07.04.2018 23:42:29 (muokattu 08.04.2018 00:08:45)
Progorava: Eikäkö alkoi vain mietityttämään, jotta kuinka ohkaset reidet eukollasi on.

Mitäpä tuohon enää lisäämään muuta kuin tyypillinen savolaisakka: rintava, reitevä ja persevä. Tai ei ny ihan kuitenkaan, mutta anteeksi rouva rakas jos luet tämän. Ja nyt ollaan off topicissa jotta heiluu.

Aiheeseen liittyen. Nanowebit mielestäni ärsyttävän tai jopa vastenmielisen niljakkaat uutena. Vähän paskaantuessaan tulevat siedettävämmäksi. Seuraavat kielet ovat Martinin lifespanit, jotka tuntuu kivalle sormissa, mutta tumppuuntuu selvästi nanowebejä aiemmin. Eli lifespan voi tarkoittaa oikeasti short lifespan?
Si vis pacem, para bellum.
Tympee Huttunen
08.04.2018 05:55:30
hallu: Mä en ole varma, mutta mä olen varmaan käyttänyt aina noita nanowebejä tai niitä edeltäneitä kieliä. Muita pinnoitettuja kieliä olen kokeillut D`Addariolle oli joku.... mikä se nyt oli.... EXL tms. joka oli pinnoitettu, mutta ei mielestäni yhtä hyvä kuin Elixir.

NYXL. Karheammat, mitä Elixirit. Soi hyvin. Vaihdoin niihin monen vuoden jälkeen, kun Elixirit tuntui jotenkin muuttuneen ihmeen jäykiksi ja soimattomiksi.
hallu
08.04.2018 10:54:57
Tympee Huttunen: NYXL. Karheammat, mitä Elixirit. Soi hyvin. Vaihdoin niihin monen vuoden jälkeen, kun Elixirit tuntui jotenkin muuttuneen ihmeen jäykiksi ja soimattomiksi.

Aah niinpä se taisi ollakin. Mulla on nytkin näköjään hyllyssä yksi setti myös NYXL:iä. Pitääkin seuraavan kerran laittaa toiseen kitaraan ne ja toiseen Elixirit, niin voi verrata ihan rinnakkain miten ne kestää :-). Soittomäärät ei varmaan ihan 1:1 mene kun tietty sitä soittaa sillä kitaralla enemmän kun sattuu miellyttämään enemmän :-)
Metalkallo
08.04.2018 11:26:27
Gabe: Ai liukkaat? :O Pitäisikö ostaa uusi satsi, jos oli susi erä. Minun Elixirit oli kyllä tahmeat. Vai onkohan hikoilulla jotain tekemistä asian kanssa? Mulla on ongelmaa sen kanssa että en hikoile paljon mitään ja kädetkin on aika kuivat ja rasvattomat.

Sä et syö tarpeeksi lihapiirakkaa, sen takia ei luista. :)
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Th1rt3en
08.04.2018 12:38:45
D'Addario EXP on se pinnoitettu.
Rämppy
08.04.2018 12:40:11 (muokattu 08.04.2018 12:41:13)
Tein pientä vertailua, kun sattuu olemaan telessä Daddario EXL115 011-049 setti ja stratossa samanpaksuinen Elixir Nanoweb -setti. Mun mielestä jäykkyydessä ei ole merkittävää eroa. Jos oikein makustelee, Nanoweb saattaa olla ihan himppasen jäykempi...tai sitten ei.

Lyhyempiskaalaisissa vertasin Gibsonia, jossa Elixir Nanoweb 010-046 ja Danelectroa jossa samanpaksuinen Daddario NYXL -setti. Tuo NYXL tuntuu jäykemmältä venytellessä.
Mulla oli stratossakin NYXL-setti, ja siinäkin tuntuma oli vähän normaalia jäykempi.

NYXL-kielet soi vahvistettuna hieman tavallista voimakkaammin, mikä on hyvä tai huono asia soittajasta riippuen.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Bluesmies
12.04.2018 20:33:55
Bluesmies: Huom! Olet kirjoittamassa yli 1129 päivää vanhaan aiheeseen!

Tuli tämä asia ajankohtaiseksi, kun juuri tilasin uudet kielet. Elixirit ei vain toimi minulle. Liukkaus tuntuu ihmeelliseltä ja ovat kyllä aivan helvetin jäykät. 10-setti itsellä ja bendit koskee sormiin telellä. Ei kiitos.

Nyt tuli tilattua DR pure bluesit. Saas nähdä, onko laatu millainen.

Noniin, Elixirin kymppisarja vaihdettu DR Pure Blues kymppisarjaan. Jo on eroa, huh.

Okei, en ole kultakorva ja ei mitään hajua, onko noissa mitään soundillista eroa. Mielestäni ei. Mutta DR on selkeästi kevyempi soittaa, bendaukset eivät ole lähellekään niin raskaita. Ja tuntuma ei ole niin pirun... noh... elixirimäinen. :) Nämä DR Pure Bluesit ovat itse asiassa aivan helevetin hyvät, jäävät nyt vakiokieliksi.
ÄrGee
12.04.2018 20:42:24
Kumikielet, diu diu.
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
iPadGuitarist
15.04.2018 08:46:28
Nanoweb 9:stä olen tykännyt, erityisesti stratossa, vaivattomat soittaa. Laitoin pahuuttaan toiseen stratoon daddarion nyxl 9.5:t ja yllätyksekseni bendailu sujuu jopa kevyemmin kuin 9:n Nanowebeillä.
nikojii
29.04.2018 00:05:29
Mistä ostatte elixirinne?
steelduck
29.04.2018 07:48:16

J4nTTi: Mistä ostatte elixirinne?

Kitarapajalta itse olen käynyt hakemassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)