Aihe: Mistä SE soundi lähtee?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Puoskari
23.05.2005 15:33:23
Niin, kyllähän niillä vahvistimen nappuloilla äänenväriin luonnollisesti saadaan eroa, mutta kuulehan sie Oskari. Ensi kerralla kun tulen Slinnaan niin mennään yhdessä Laitaatsillan bänditalolle ja kokeillaan vaikka Pasi Bastard Huopalaisen tai sinun kamoilla kolmistaan kuinka paljon se tatsi soundiin vaikuttaa. Voit kokea valaistumisen...

jos näyttäisin sinulle totuuden, niin myisit kitarasi ja lopettaisit SRV:een kuuntelun. Enkä kehtaa moista tehdä, vanhuksia pitää kunnioittaa.
hyviä kitaristeja mahtuu kymmenen tusinaan kun taas hyviä biisin tekijöitä yksi... ...sikäli harmi etten kuulu kumpiinkaan
Risk
23.05.2005 15:57:00 (muokattu 23.05.2005 16:11:29)
Ei suinkaan kaikilla loistavillakaan kitaristeilla se tatsi ole tärkein osa soundia, useimmilla osaavilla kitaristeilla on sellainen ns. hyvä perustatsi joka vaikuttaa soundiin mutta jota ei välttämättä pahemmin muista erota. Toisaalta esimerkiksi Eddie Van Halenin, Nuno Bettencourtin tai Dimebag Darrellin soundeista merkittävä osa lähtee/lähti juurikin siitä soittotavasta.
PoLFus
23.05.2005 15:58:00

Ei suinkaan kaikilla loistavillakaan kitaristeilla se tatsi ole tärkein osa soundia, useimmilla osaavilla kitaristeilla on sellainen ns. hyvä perustatsi jota ei välttämättä pahemmin muista erota. Toisaalta esimerkiksi Eddie Van Halenin, Nuno Bettencourtin tai Dimebag Darrellin soundeista merkittävä osa lähtee/lähti juurikin siitä soittotavasta.

Tai SRV, Vai, Zappa, Rory Gallagher, Holdsworth, Metheny....
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
Puoskari
23.05.2005 16:07:56
merkittävä osa, mutta ei läheskään suurin
hyviä kitaristeja mahtuu kymmenen tusinaan kun taas hyviä biisin tekijöitä yksi... ...sikäli harmi etten kuulu kumpiinkaan
J.Hollström
23.05.2005 16:37:05
jos näyttäisin sinulle totuuden, niin myisit kitarasi ja lopettaisit SRV:een kuuntelun. Enkä kehtaa moista tehdä, vanhuksia pitää kunnioittaa.

HOHO. Nyt ei Arponen muuta kuin rohkeasti mukaan sessioon, niin loppuu se arpominen. Voin kutsua paikalle myös muut paikkakunnan rokut, niin saat näyttää sen totuuden myös kaikille muille vääräuskoisille.
Bomber
23.05.2005 17:46:30
yhdyn jouniin, jos joku alkaa väittämään että tatsilla saa enemmän muutoksia soundiin kun vaikka vahvistimella niin hän on väärässä.

ja jouni elä sano noin, koska et ole kuullut kun nykyään soitan, sillä nykyään se on paljon, paljon paskempaa.

Ja meikän taso on vaan noussu. Jos se nyt mahdollista enää on. Olen paras!
R.Ock & R.Oll
Bomber
23.05.2005 17:50:33
Olemme valovuoden päässä toisistamme ideologioisamme joten en jaksaa alkaa vääntämään aiheesta. Kysyttiin kuinka rakennan soundini ja minulla se koostuu 90% soitosta, efektejä on tasan 1, Blues Driver (jota tällä hetkellä en käytä). That's it.

Miks oot ostanu Blues Driverin? Eiks tuon särön saa sormistakin. Mulla on peukussa chorus, etusormessa reverb, pikkurillissä metal zone ja lisää löytyy. Kuulema eniten soundiin vaikuttaa otsonikerroksen paksuus. Et siitä....
R.Ock & R.Oll
Jackson Dinky
23.05.2005 18:03:06
Soundi lähtee aikalailla kamoista ja soitto lähtee sormista mutta pickaus nopeus lähtee kyllä mahasta.
Nuottien määrä korvaa nuottien laadun, mutta ei päinvastoin.
blastoff
23.05.2005 18:10:18
Teidän erimielisyydet taitaa johtua siitä, että käsitätte sanan "soundi" eri tavoilla. Itse tykkään ajatella jonkun soittajan soundia sellaisena kokonaisvaltaisena juttuna, johon oleellisesti liittyy myös se, mitä ja miten kyseinen henkilö soittaa. Monet nähtävästi pitävät soundia vain laitteisiin liittyvänä juttuna ja erottelevat sen varsinaisesta soittamisesta. En tiedä kumpi on "oikein", eikä sillä kai hirveästi ole edes merkitystä.
"The best songs will never get sung, the best life never leaves your lungs"
J.Hollström
23.05.2005 19:18:41
Miks oot ostanu Blues Driverin? Eiks tuon särön saa sormistakin. Mulla on peukussa chorus, etusormessa reverb, pikkurillissä metal zone ja lisää löytyy. Kuulema eniten soundiin vaikuttaa otsonikerroksen paksuus. Et siitä....

Olen näköjään päässyt alaikäisten näsäviisaushyökkäysten kohteeksi ;o)
Nooh, tulehan sinäkin sinne bänditalolle kun bändikaverisi näyttää meille vanhuksille totuuden, vaikka sinä sen näytät jo tietävänkin, noiden Laney-ääninäytteiden perusteella.
Puoskari
23.05.2005 19:40:54
vaikka sinä sen näytät jo tietävänkin, noiden Laney-ääninäytteiden perusteella.

AAARGGH !!!!! R A N K A I S U
Jouni
23.05.2005 20:03:54
Teidän erimielisyydet taitaa johtua siitä, että käsitätte sanan "soundi" eri tavoilla. Itse tykkään ajatella jonkun soittajan soundia sellaisena kokonaisvaltaisena juttuna, johon oleellisesti liittyy myös se, mitä ja miten kyseinen henkilö soittaa. Monet nähtävästi pitävät soundia vain laitteisiin liittyvänä juttuna ja erottelevat sen varsinaisesta soittamisesta. En tiedä kumpi on "oikein", eikä sillä kai hirveästi ole edes merkitystä.

Niin oikein kuin sanoa voi.. Tämä on se minun todellinen mielipiteeni asiasta.. Mielipiteitä voi olla monta, mutta Blastoff-herramme osasi pukea minunkin mieleeni sattuvan kauniisiin sanoihin.. Plussaa ropsahti..
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..."
Jouni
23.05.2005 20:07:16
Nooh, tulehan sinäkin sinne bänditalolle kun bändikaverisi näyttää meille vanhuksille totuuden, vaikka sinä sen näytät jo tietävänkin, noiden Laney-ääninäytteiden perusteella.

Tervetuloa kerhoon, Juki.. Kaikesta sitä ehti itsekin näille kahdelle leukailla sen puolentoista vuoden aikana, joka kului yhteisen bänditoiminnan merkeissä.. Mutta sivustakatsojan on helppo nauraa :P..

Bomber ja Puoskari.. älkää ottako pahalla.. ottakaa hyvällä.. älkää liikaa.. liiasta ottamisesta tulee vain huono olo, jonka eräs toverinne todisti bändikämppämme nurkasta...
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..."
Bomber
23.05.2005 20:16:38
Mistäs juki tuntee vanhan Bomberin ja Puoskarin? Laneyn ääninäytteet on nauhoitettu semmosella Tokmannin Philips mikillä.
R.Ock & R.Oll
Bomber
23.05.2005 20:29:07 (muokattu 23.05.2005 20:36:00)
Soundihan voi olla hyvä vaikka ei soittaa osaakkaan. Tässä "oikea" mielipiteeni soundin kaavasta:

Clean:
Tatsi: 20%
Skitta: 30%
Kamat: 50%

Rock:
Tatsi: 15%
Kamat: 55%

Turbo:
Tatsi: 10%
Kamat: 60%

Siis tarpeeksi kun säröä täräytetään niin kuka vaan kuullostaa ihan hyvältä jos kitaran perusjutut hallussa. Ja tatsi prosentit vähän nousee iän mukana. Mutta sanoisin että itse ajattelen sen noin.
R.Ock & R.Oll
Bomber
23.05.2005 20:38:26 (muokattu 23.05.2005 20:56:24)
Mut Puoskari on se tatsi enemmän kun 0.1%

Kysyinpäs tutulta joka on soittanut kitaraa ja bassoa tuon 25 vuotta noita lukuja ja tämmöset tulokset:

Vahvari: 60%
Kitara: 10%
Tatsi: 30%

Mut makuasiahan se on.
R.Ock & R.Oll
J.Hollström
23.05.2005 21:32:30
Mistäs juki tuntee vanhan Bomberin ja Puoskarin?

En mistään, mutta äitinne olivat ihan vetävän näköisiä 80-luvulla, silloin kun minä pyörin kotikaupunkinne rokkipiireissä ja te ette olleet vielä syntyneet... ;o)
McNulty
23.05.2005 23:35:57
meirän faija onkin vahvempi kuin teirän faija!!! nännännää!
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Jormaz
24.05.2005 01:27:48
Teidän erimielisyydet taitaa johtua siitä, että käsitätte sanan "soundi" eri tavoilla. Itse tykkään ajatella jonkun soittajan soundia sellaisena kokonaisvaltaisena juttuna, johon oleellisesti liittyy myös se, mitä ja miten kyseinen henkilö soittaa. Monet nähtävästi pitävät soundia vain laitteisiin liittyvänä juttuna ja erottelevat sen varsinaisesta soittamisesta.

Tällaseen toteamukseen edellinen väittely muistaakseni päättyi. Koska tämä on totta. Täällä kiistellään (taas) koska käsitys koko "soundi"-sanan merkityksestä on erilainen.

Laitteiden - soundi - ei - lähde - sormista - vaan - laitteista.
Sormilla - ei - voi - luoda - soundia - jota - laitteet - eivät - mahdollista.

Argh. Nyt mä lopetan.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
McNulty
24.05.2005 01:32:34
ruokitaanpa liekkejä bensalla...

saundi lähtee KORVISTA! :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)