samiko 24.02.2025 09:03:10 | |
---|
|
Tympee Huttunen 24.02.2025 09:10:52 (muokattu 24.02.2025 09:20:00) | |
---|
samiko: Kuinkahan kotimaista tavaraa tämäkin bassovahvari on? Pohjassa lukee designed, ei made in. Ja tosiaan itekkin muistelisin että Korgin lafka nykyään. https://www.thomann.de/fi/darkglass_alphaomega_200_bass_head.htm Mulla on ainakin V2 900 Suomessa tehty. Tuon mallin suhteen kaikkialla lukee myös, että Made in Finland, mutta tosiaan aika paljon hämää ettei itse vahvarissa sitä lue. Se on tosin aika veteenpiirretty viiva nykyään, missä tuote on lopulta tehty. Firmat voivat tilata piirilevyjä suoraan jostain kaukoidästä ja kokoaminen tapahtuu emomaassa yms Samahan koskee autoteollisuutta, jossa tehtaita sijaitsee eri maissa osien ollessa samoja yms. Vaikka komponentteja tinattaisiin Suomessa, on komponentit itse tehty missä tahansa . Esimerkiksi WGS:n tapauksessa he kertoivat, että osat, kuten neodynamiummagneetit, tulee suurinpiirtein mistä saadaan ja useimmiten Kiinasta. |
samiko 24.02.2025 09:28:45 | |
---|
Tympee Huttunen: Mulla on ainakin V2 900 Suomessa tehty. Tuon mallin suhteen kaikkialla lukee myös, että Made in Finland, mutta tosiaan aika paljon hämää ettei itse vahvarissa sitä lue. Se on tosin aika veteenpiirretty viiva nykyään, missä tuote on lopulta tehty. Firmat voivat tilata piirilevyjä suoraan jostain kaukoidästä ja kokoaminen tapahtuu emomaassa yms Samahan koskee autoteollisuutta, jossa tehtaita sijaitsee eri maissa osien ollessa samoja yms. Vaikka komponentteja tinattaisiin Suomessa, on komponentit itse tehty missä tahansa . Esimerkiksi WGS:n tapauksessa he kertoivat, että osat, kuten neodynamiummagneetit, tulee suurinpiirtein mistä saadaan ja useimmiten Kiinasta. Sepä se. Voi karkeasti sanoa että elektroniikka mikä on monimutkaisempaa kuin pöytälamppu, tulee Aasiasta, luki laitteessa mitä tahansa. |
Funkånaut 24.02.2025 11:16:08 | |
---|
samiko: Kuinkahan kotimaista tavaraa tämäkin bassovahvari on? Pohjassa lukee designed, ei made in. Ja tosiaan itekkin muistelisin että Korgin lafka nykyään. https://www.thomann.de/fi/darkglass_alphaomega_200_bass_head.htm Designed in Finland tarkoittaa, että se on valmistettu muualla. Jos tuote olisi tehty Suomessa, niin kyllä se asia mainittaisiin eikä piiloteltaisi tuollaisten sloganien taakse. Vähän sama kuin leima Made in EU tarkoittaa käytännössä Romaniaa tai Bulgariaa, eikä suinkaan Saksaa, Ruotsia tai Alankomaita. "Meikä soittaa vain klassista ja kuuntelee ainoastaan Esa Pakarista." - Penasol |
masterhat 25.02.2025 22:52:38 | |
---|
Funkånaut: Designed in Finland tarkoittaa, että se on valmistettu muualla. Jos tuote olisi tehty Suomessa, niin kyllä se asia mainittaisiin eikä piiloteltaisi tuollaisten sloganien taakse. Vähän sama kuin leima Made in EU tarkoittaa käytännössä Romaniaa tai Bulgariaa, eikä suinkaan Saksaa, Ruotsia tai Alankomaita. Jep, ja avainlipun sai jos joku tietty osuus kokoonpanosta tehtiin täällä suomessa, vaikka kaikki hilut olisi halvinta kiinan paskaa. Tosin, jos on made in eu, niin ostan kyllä, vaikka tietää sen itä-blokkia usein tarkoittavan |
tackleberry 01.03.2025 18:12:50 | |
---|
Ihan nosto vain huvikseen. Diudiu |
Alfons Åberg 03.03.2025 15:27:07 (muokattu 03.03.2025 15:27:38) | |
---|
Funkånaut: Designed in Finland tarkoittaa, että se on valmistettu muualla. Jos tuote olisi tehty Suomessa, niin kyllä se asia mainittaisiin eikä piiloteltaisi tuollaisten sloganien taakse. Vähän sama kuin leima Made in EU tarkoittaa käytännössä Romaniaa tai Bulgariaa, eikä suinkaan Saksaa, Ruotsia tai Alankomaita. Tämä, kiertoilmaisujahan ne. Onneksi itse ei tarvitse boikotoida mitään, kun en ole ostamassakaan. Vessajono: "No siis yheksän kertaa kymmenestähän kyse on jostain omia pieruja haistelevasta jazz- tai taidemusaelitismistä tai sit jostain vessassa korvalappustereoilla äänitetystä 90-luvun norjasuhinasta." |
Little Savage 05.03.2025 22:12:59 | |
---|
Ukrainan sodan takia venäläinen suolakurkku ja meetvursti meni pois muodista vaikka eivät ollut Venäjällä tehty. Seurataan nyt omistan Gibsonin ja kaikki hyvin ketjua miten toimitaan kun Trump kääntää selän Ukrainalle, Euroopalle ja ehkä myös Suomelle. Älä koske mun ratukasteriin. |
zedder 05.03.2025 23:08:24 | |
---|
Gibsoniin ja Fenderin Coronan-tuotokseen pitää laittaa tarra jossa sanotaan jotta "hankin tämän ennenkun ameriikka tuli hulluksi". Taiteellinen tyhjiö. |
Puavali 06.03.2025 00:43:12 | |
---|
Jenkki- ja Kiina-tuotteita yritän välttää. Japanialaisia ja korealaisia en, enkä eurooppalaisia. |
msalama 06.03.2025 07:33:33 | |
---|
Ostaa jenkkikamansa käytettyinä niin ei tarvii potea omantunnontuskia. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Kivijalka 06.03.2025 11:08:28 | |
---|
Vaikka nykyinen maailmantilanne onkin erittäin surkea, niin tässä on tilaisuus Eurooppalaisten valmistajien nousta vielä vahvempaan asemaan: Eurooppalaista pedal platform -pikkuputkaria viime aikoina etsineenä ei ole kovinkaan montaa varteenotettavaa nimeä tullut vastaan. Ehkä se on vain laitettava viestä Bluetonelle että mitenkä olisi. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
gotthard 06.03.2025 11:44:22 (muokattu 06.03.2025 11:44:56) | |
---|
msalama: Ostaa jenkkikamansa käytettyinä niin ei tarvii potea omantunnontuskia. Tällä on menty kymmenet vuodet ja mennään jatkossakin. Olkoon siellä pressana sitten vaikka Mikki Hiiri. Unelmia ja toimistohommia. |
Keefster 06.03.2025 11:51:47 | |
---|
^^ Tässä on ihan mielenkiintoinen kotimainen vaihtoehto https://valhollamps.fi Itse tein jo noin kaksikymmentä vuotta sitten päätöksen, että kaikki musakama käytettynä, jos se vain on mahdollista kieliä, piuhoja ja plektroja lukuun ottamatta. Ainoat poikkeukset ovat kotimaiset valmistajat, jos joskus custom-kitara tai vahvistin kiinnostaa tai sellaiseen on taloudellinen mahdollisuus. Don't be fatuous, Jeffrey |
L.H 06.03.2025 12:33:53 | |
---|
Kivijalka: Vaikka nykyinen maailmantilanne onkin erittäin surkea, niin tässä on tilaisuus Eurooppalaisten valmistajien nousta vielä vahvempaan asemaan: Eurooppalaista pedal platform -pikkuputkaria viime aikoina etsineenä ei ole kovinkaan montaa varteenotettavaa nimeä tullut vastaan. Ehkä se on vain laitettava viestä Bluetonelle että mitenkä olisi. En tiedä mitä vaatimuksia pedal platform vahvistimella on, mutta: https://skippersamps.com/ Itse aion boikotoida kaikkea käytettyäkin parhaani mukaan, kunnes tämä vitullinen sekoilu ja ryssien kanssa veljeily loppuu. |
Tympee Huttunen 06.03.2025 12:51:51 | |
---|
L.H: En tiedä mitä vaatimuksia pedal platform vahvistimella on, mutta: https://skippersamps.com/ Itse aion boikotoida kaikkea käytettyäkin parhaani mukaan, kunnes tämä vitullinen sekoilu ja ryssien kanssa veljeily loppuu. Paree vaihtaa avatar :) |
L.H 06.03.2025 13:09:23 | |
---|
Tympee Huttunen: Paree vaihtaa avatar :) Totta.:) Ei ole enää yhtään Boogietakaan (joskin muuta made in USA kamaa on kyllä nurkat ja autotallit täynnä) |
Kivijalka 06.03.2025 13:19:56 (muokattu 06.03.2025 16:14:24) | |
---|
L.H: En tiedä mitä vaatimuksia pedal platform vahvistimella on, mutta: https://skippersamps.com/ Toimii pedaalien kanssa, täydeltä matkalta käyttökelpoinen master volume, fx looppi, 3-alue eq, ei välttis tarvetta usealle kanavalle, mahdollista saada toimitus Suomen ulkopuolelle jne. Kipparivahvarit on minulle tuntematon merkki, mutta täytynee tutkia taustat. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
gotthard 06.03.2025 13:50:20 (muokattu 06.03.2025 16:03:28) | |
---|
Funkånaut: Designed in Finland tarkoittaa, että se on valmistettu muualla. Jos tuote olisi tehty Suomessa, niin kyllä se asia mainittaisiin eikä piiloteltaisi tuollaisten sloganien taakse. Vähän sama kuin leima Made in EU tarkoittaa käytännössä Romaniaa tai Bulgariaa, eikä suinkaan Saksaa, Ruotsia tai Alankomaita. Kia on tehnyt tässä eräänlaisen ennätyksen viiime aikoina :) Suunniteltu Mersun naapurissa. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/ … dgYL7OHZnsPTCu4yCGYXsh_1L2YFA&s Unelmia ja toimistohommia. |
KaRa 06.03.2025 15:56:29 | |
---|
Helppo boikotoida USAa. Kiinastahan sitä paskaa saa yllinkyllin. Ainiin mutta sitäkin pitää boikotoida. |