Shredator: No tästä en ole samaa mieltä :) Kyllä laadukas malintavakin on parempi kuin plugari. Minusta ne soveltuvat vain ideoiden nopeaan tallentamiseen esim tien päällä. Meikä on taas tästä eri mieltä. Mulla on himassa The Nameless ja Abasi, mut suurimmaks osaks veistelen tolla The Namelessillä. Mulla on myös Guitar Rig 5, Line 6 Native (Helix plugarimuodossa), ML Sound Labsin se EVH-plugari Amped ja sit fyysisenä laitteena Mesan Studio Preamp. En oo Mesaa soittanu sen jälkeen kun ton Namelessin hommas ja Line 6 kelpaa vaan efekteihin, ne mallintavat on pelkkää paperia ton rinnalla. ML Labs on ihan ok, mutta ei sekään voita noita Neuralin hommia. Guitar Rig 5 on jäänyt mun mielestä aika paljon ajassa jälkeen. Kaikkia noita soittelen Celestionin V30 412 -kaappimallinnuksiin. Treenikämpällä ja keikoilla mulla on Soldano-klooni, mut oon vakavasti harkinnu värittömän päätteen ja Quad Cortexin ostoa kunhan se tulee julki. Soittotuntuma näissä on ihan sama kuin aidoissa vahvareissa ja toi Namelessin soundi yleensäkkin on super väkivaltainen ja brutaali. Sadistisen tiukka rässin veivaamiseen Eb:ssä. Abasia käytän puhtaisiin, rokkiruttuun ja liideihin. Toi puhdas varsinkin tuntuu ja soundaa ihan joltain vanhalta putkivehkeeltä, semmonen lämmin pöhinä minkä itse yhdistän noihin old school -vehkeisiin. Siitä keskimmäisestä vahvarista saa yllättävän monipuolista setti kaiveltua rokkirutun, hevikompin tai laulavan liidin muodossa. Se viimeinen hi-gain vahvari on mun mielestä sen paketin heikoin, mutta sekään ei missään nimessä huono ole. Kaiken kaikkiaan nää Neuralit alkaa omiin korviin ja näppeihin olemaan ekaa kertaa yhtä hyviä kuin aidot vahvarit. |
Tainnut kirjoittaa tänne aiemmin vastaavat tarinat mutta menkööt. Löytyy Plini ja Nameless. Plinistä saa clean crunch lead -soundit mutta sellanen hyvä raskaampi komppisoundi puuttuu. Namelessin sain kelvolliseksi käyttämällä Mikon IR-paketteja mutta silti joutui käyttämään graafista EQ:ta reilusti. Ilmaisista NickCrowLab Wagnersharp, tän luonne ja säätövara miellytti. Ninja ja Emissary muistaakseni on vähän liian saturoituneita omaan makuun. Nollyn ja Calin testasin mutta en kummastakaan saanut mieluista soundia ulos mitä vähän ihmettelin. Calissa taisi olla järjestään sellanen yläpäähonotus saman henkisesti mitä Nameless mutta alempana. Nollysta säröjen luonne ja kaapit ei osunu itselle. Paras plugarihankinta tähän mennessä on ollut Mikon Dover-plugari Super Duper. Ihan ykkösvehje jossa särön luonne on todella hyvä koko käyttöalueella ja EQ klo 12 on suunnilleen kohdallaan. Oikeita puhtaita tässä ei ole mutta bad monkeyn hinnalla hyvät säröt on paljon vastinetta rahalle. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |