Aihe: Kitarat Kiinasta (AliExpessiltä)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Funkånaut
28.07.2017 00:01:04 (muokattu 28.07.2017 10:55:19)

Gary the pine: Kuplan sisällä elävän tunnistaa aidosta ymmärtämättömyydestä siihen, että kuukausittaisen pienen summan sivuunlaittaminen ei todellakaan ole kaikilla halusta kiinni...

Tottahan tuokin on. Kyllähän joillakin ihmisillä rahat menevät täysin välttämättömiin menoihin, eikä silloin laiteta sivuun juuri minkäänlaisia summia.

Mutta yllättävän usein jengillä, joka ihmettelee parin tonnin kitaran ostamista on pihassa (vähintään) viiden tonnin auto parin kilometrin työmatkaa varten. Tai joillakin, jotka ihmettelevät kuinka kellään on varaa käydä kerran kuussa oopperassa tai sinfoniaorkesteria kuuntelemassa, on varaa kuitenkin käydä vetämässä baarissa nakit silmille kerran viikkoon tai tuprutella aski päivässä. Prioriteeteista monilla jäävät nämä asiat kiinni.

Ja mikäs siinä, saahan eri asioista pitää ja arvottaa niitä omasta näkökulmasta.
"When you eat a lot of spicy food, you can lose your taste. When I was in India last summer, I was listening to a lot of Michael Bolton." - Jimmy Carr
von spets
28.07.2017 07:42:54
Mulla on kanssa yksi Aliexpressistä tilattu Les Paul. Ostin sen sillä ajatuksella että puut saattavat olla riittävän hyviä ja kaiken muun voin vaihtaa, eli projekti oli kyseessä. No niin siinä kävikin. Kitara maksoi jotain 180USD kaikkinensa. Ostin sitten SD 59 mikit, uuden tallan, virittimet ja potikat koska kiinalaiset palikat olivat heikkoa laatua. Olivat ruojat laittaneet Gibson-logon lapaan ja vielä oikein uskottavan hyvin. Sitä ei myyntikuvissa näkynyt. Ratkaisin piraattiasian raaputtamalla isolla lavan taakse "FAKE" sarjanumeron ja "Made in USA" -tekstin päälle. Plekusuojassa oli painettuna Custom Shop -tekstiä pahoilla kirjoitusvirheillä :D Ne lähti asetonilla pois.
Tein nauharempan ja kaiken tuunauksen itse, mikä oli kivaa. Kitarasta tuli kouraani oikein hyvä. Kävin Hgin musakaupoissa kokeilemassa +2000EUR Gibsoneita verrokeiksi ja mun kokemuksella liikutaan samoissa soundeissa ja soittotuntumassa. Oma kitara vaan on paljon kevyempi ja soundi hitusen ohuempi kuitenkin oikeanlaisella Les Paul-honotuksella. Ei siinä mitään vaahterakantta ole vaan millin viilu. "Mahonki" saattaa olla mitä tahansa. Takapuolella on myös viilua. Ulkoisesti kitara on hieno, mutta sisällä ei ole mitään long tenon-juttuja ja oikeanlaisia koloja. Potikat ovat pikkuisen väärässä kohdassa. Olisi siistimpää jos lavassa lukisi Chibson :)
Bänditreenitkin on soitettu sillä ja se toimi ihan hyvin. Keikalle mulla on toiset työkalut ja kitara jää mulle kotisoittoon ja äänityshommiin. Jos joskus myyn sen pois, tuhoan logon lavasta ensiksi ja myyn sen kiinalais-suomalaisena projektina. Sen arvo voisi olla jotain 300EUR koska vaihtamani osat ovat laadukkaita ja soitettavuus on hyvä. Eräs ammattikitaristi diggasi soitinta myös.

Suosittelenko muille? Jos kiinnostaa ITSE TEHDÄ soittimesta kelvollinen niin joo, muuten ei. Kantsii tilata pelkät puut tarkkojen speksien kanssa. Ja jos hinta on oikea pelkälle aihiolle, niin antaa mennä vaan. Soitinrakennus on hauskaa puuhaa.
www.facebook.com/badcaseband
Laulava Kylätohtori
28.07.2017 09:21:30
von spets: Mulla on kanssa yksi Aliexpressistä tilattu Les Paul. Ostin sen sillä ajatuksella että puut saattavat olla riittävän hyviä ja kaiken muun voin vaihtaa, eli projekti oli kyseessä. No niin siinä kävikin. Kitara maksoi jotain 180USD kaikkinensa. Ostin sitten SD 59 mikit, uuden tallan, virittimet ja potikat koska kiinalaiset palikat olivat heikkoa laatua. Olivat ruojat laittaneet Gibson-logon lapaan ja vielä oikein uskottavan hyvin. Sitä ei myyntikuvissa näkynyt. Ratkaisin piraattiasian raaputtamalla isolla lavan taakse "FAKE" sarjanumeron ja "Made in USA" -tekstin päälle. Plekusuojassa oli painettuna Custom Shop -tekstiä pahoilla kirjoitusvirheillä :D Ne lähti asetonilla pois.
Tein nauharempan ja kaiken tuunauksen itse, mikä oli kivaa. Kitarasta tuli kouraani oikein hyvä. Kävin Hgin musakaupoissa kokeilemassa +2000EUR Gibsoneita verrokeiksi ja mun kokemuksella liikutaan samoissa soundeissa ja soittotuntumassa. Oma kitara vaan on paljon kevyempi ja soundi hitusen ohuempi kuitenkin oikeanlaisella Les Paul-honotuksella. Ei siinä mitään vaahterakantta ole vaan millin viilu. "Mahonki" saattaa olla mitä tahansa. Takapuolella on myös viilua. Ulkoisesti kitara on hieno, mutta sisällä ei ole mitään long tenon-juttuja ja oikeanlaisia koloja. Potikat ovat pikkuisen väärässä kohdassa. Olisi siistimpää jos lavassa lukisi Chibson :)
Bänditreenitkin on soitettu sillä ja se toimi ihan hyvin. Keikalle mulla on toiset työkalut ja kitara jää mulle kotisoittoon ja äänityshommiin. Jos joskus myyn sen pois, tuhoan logon lavasta ensiksi ja myyn sen kiinalais-suomalaisena projektina. Sen arvo voisi olla jotain 300EUR koska vaihtamani osat ovat laadukkaita ja soitettavuus on hyvä. Eräs ammattikitaristi diggasi soitinta myös.

Suosittelenko muille? Jos kiinnostaa ITSE TEHDÄ soittimesta kelvollinen niin joo, muuten ei. Kantsii tilata pelkät puut tarkkojen speksien kanssa. Ja jos hinta on oikea pelkälle aihiolle, niin antaa mennä vaan. Soitinrakennus on hauskaa puuhaa.

Eikö tossa kohtaa kannattaisi ostaa pelkät puut?
More is less.
PurpleCandle
28.07.2017 14:34:22
von spets: Mulla on kanssa yksi Aliexpressistä tilattu Les Paul. Ostin sen sillä ajatuksella että puut saattavat olla riittävän hyviä ja kaiken muun voin vaihtaa, eli projekti oli kyseessä. No niin siinä kävikin. Kitara maksoi jotain 180USD kaikkinensa. Ostin sitten SD 59 mikit, uuden tallan, virittimet ja potikat koska kiinalaiset palikat olivat heikkoa laatua. Olivat ruojat laittaneet Gibson-logon lapaan ja vielä oikein uskottavan hyvin. Sitä ei myyntikuvissa näkynyt. Ratkaisin piraattiasian raaputtamalla isolla lavan taakse "FAKE" sarjanumeron ja "Made in USA" -tekstin päälle. Plekusuojassa oli painettuna Custom Shop -tekstiä pahoilla kirjoitusvirheillä :D Ne lähti asetonilla pois.

Alilta on jotkut tilanneetkin kitaroita ilman hardwarea ja nauhoja. Ei vaan saa kaivettua myyjien nimiä youtubettajilta. Kaveri tilasi Les Paul piraatin OEM:ilta mutta se olikin piraatti ilman kustomointia että ei voi tietää tuleeko sieltä kitaraa omilla spekseillä jos tilaa.
Studio ei ole studio ellei siellä ole fyysistä rautaa
Laulava Kylätohtori
28.07.2017 15:04:03
PurpleCandle: Alilta on jotkut tilanneetkin kitaroita ilman hardwarea ja nauhoja. Ei vaan saa kaivettua myyjien nimiä youtubettajilta. Kaveri tilasi Les Paul piraatin OEM:ilta mutta se olikin piraatti ilman kustomointia että ei voi tietää tuleeko sieltä kitaraa omilla spekseillä jos tilaa.

Les Paulin OEM on käsittääkseni Gibson, joten tuskinpa sieltä on mitään piraatteja tilattu?
More is less.
tuskiz
28.07.2017 15:19:39
Siinä vaiheessa voisi AE:n markkinat olla ihan hyvät jos sieltä saisi tilattua ikäänkuin aihioita jossa tulis vaan kaula nauhoilla ja body, mutta tuntien kiinalaisten rakennustekniikat ja kommunikaatiotaidot luultavasti olisi silti hyvin iso mahis saada roskaa vaikka kuinka yrittäs sanoa että logot pois, ei viiluja, pitkä kaulaliitos, yhden palan kaula, jne.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
von spets
28.07.2017 16:00:50
tuskiz: Siinä vaiheessa voisi AE:n markkinat olla ihan hyvät jos sieltä saisi tilattua ikäänkuin aihioita jossa tulis vaan kaula nauhoilla ja body, mutta tuntien kiinalaisten rakennustekniikat ja kommunikaatiotaidot luultavasti olisi silti hyvin iso mahis saada roskaa vaikka kuinka yrittäs sanoa että logot pois, ei viiluja, pitkä kaulaliitos, yhden palan kaula, jne.

Mitä olen lukenut aiheesta niin päinvastoin. Tilaajat ovat olleet tyytyväisiä hintaan ja laatuun. Zekkaa vaikka youtube ja foorumit.
www.facebook.com/badcaseband
Tympee Huttunen
28.07.2017 16:19:07
von spets: Mitä olen lukenut aiheesta niin päinvastoin. Tilaajat ovat olleet tyytyväisiä hintaan ja laatuun. Zekkaa vaikka youtube ja foorumit.

Kukapa nyt tuoretta ostostaan haukkuisi. Kannattaa sen kuherruskuukauden jälkeen ihmetellä, mitä tuli ostettua. Kiinaromuja on myös mun käsien kautta mennyt ja helpommalla pääsee, kun ostaa merkkituotteen heti. Muutamalla satkulla käytetty kitara torilta ja sen voi myydä samaan hintaan, jos tarve tulee. Koitapa samaa kiinakepillä. Siinä voi miettiä, kumpi on halvempi loppujen lopuksi.
PurpleCandle
28.07.2017 17:46:43 (muokattu 28.07.2017 17:49:47)
Laulava Kylätohtori: Les Paulin OEM on käsittääkseni Gibson, joten tuskinpa sieltä on mitään piraatteja tilattu?

Siis sen AliExpressin myyjän nimi on Best OEM customised guitar shop. Kitara on Gibson-kopio alle kahdella sadalla dollarilla. Siis suunnilleen halvinta mitä sieltä saa.
Jeszse
28.07.2017 18:15:56 (muokattu 28.07.2017 18:16:11)
PurpleCandle: Siis sen AliExpressin myyjän nimi on Best OEM customised guitar shop. Kitara on Gibson-kopio alle kahdella sadalla dollarilla. Siis suunnilleen halvinta mitä sieltä saa.

No voi jeesus saatana. Ihan vakavissaan jengi näitä tilaa?

Ja valmistaa.
Mitö jos Vähän kaksyta -Haitaripartio || The Jasser Arafats || Crimson Day
illu45
28.07.2017 18:47:54
Jeszse: No voi jeesus saatana. Ihan vakavissaan jengi näitä tilaa?

Ja valmistaa.

Ihan samaa ihmettelen
Eikun.........
mpekkanen
28.07.2017 19:00:09 (muokattu 28.07.2017 19:16:29)
Edelleenkin siellä kiinassa on useita merkkejä ja tehtaita, jotka eivät tee piraatteja. F:n ja G:n monenlaisia kopiota tehdään myös ihan Squierin ja Epiphonen merkeillä, mutta saa noita muiltakin valmistajilta aika vastaavia. Noita voi ostaa vieläpä kotimaan kivijalkaliikkeistä, mutta myös tilata itsekkin jostain kauempaa jos niin haluaa. Todennäköisemmin saa rahalleen enemmän vastinetta...
Kunnolliset custom kitarat kannattaa tilata ja teettää sitten ihan eri paikoissa.

Hieman on sellaista tuntua, että se tilauspäätös on jo tehty...

On tässä kuitenkin aika usea kertonut, että edullisemminkin olisi saattanut saada sen hyvän kitaran. Jos vaikka 300 euron kitaraan(siis siihen halpaan, johon on lisätty ne rahti+muut kulut) hankitaan kunnolliset metalliosat, mikit ja vielä sen jälkeen laitetaan uudet nauhatkin...Tuo 300 ei edes riitä noiden osien päivitykseen. Jos homman osaa itse tehdä ja siihen tarvittavat koneet ja välineet on. Silloin ei tarvitse työstä maksaa. Soitinrakentajalla onkin sitten nauhojen vaihto, mikkien+ sähkötöiden tekeminen uusiksi ja muiden osien vaihtaminen myös ainakin sen 300 euroa. Hieman riippuu onko kitaran otelaudassa bindausta vai ei. Bindattuun otelautaan nauhojen vaihto on jo huomattavasti kalliimpaa...
Kannattaako alkujaan muutamien satasien soittimeen tehdä ihan kaikki tällainen???

Voihan sitä tietysti ottaa vaikka pankista lainaa ja ostaa koko rahalla ässä-arpoja. Toki siinäkin voi _hyvällä_ onnella saada lainansa maksettua ja jäädä jopa voitolle. Järkeä siinä on kyllä, minusta, ihan saman verran kuin tässä AE:ltä tilaamisessakin. Ainakin onnistumisprosentti on aika samaa luokkaa, jos haluaa saada itselleen oikeasti hyvän CUSTOM kitaran.

Laitan tähän loppuun vielä linkin Thomannin Gibson kitaroiden valikoimasta. Tässä on siis uusia sähkökitaroita ja jostain torilta näitäkin voi löytää siis halvemmalla. Toki on aina sellaisiakin myyjia/yrittäjiä, jotka luulevat saavansa käytetystä enemmän kuin uudesta. Yleensä ne käytetyt ovat kuitenkin halvempia, mikäli ovat muutoin originaalissa kunnossa ja ei puhuta myöskään mistään 50 ja 60-lukujen vintage Gibsoneista :)
Edullisin on 444 euroa ja luulisin ettei siihen ainakaan tarvitse ihan kaikkia metalliosia ja mikkejä vaihtaa, eikä nauhojakaan.
https://www.thomann.de/fi/gibson_sahkokitarat.html?oa=pra

E: Gibsonin kitarat tehdään edelleen jenkeissä, ei kiinassa.
high_society
28.07.2017 19:42:26
Vähä hotsottais pleksikeppi ostaa alista, vaikkakin ihan ulkonäön takia.
Jos itse vääntää nauhat ja laatikoissa on ylimääräsiä mikkejä ja muuta kivaa hardwarea, ni halvaksihan nuo korjaukset tulee.
King for a day.
PurpleCandle
28.07.2017 19:55:31
Mulla se Ali-kitara tulee olemaan luultavasti yksimikkinen Eclipse mallinen kitara ilman logoja (ei piraatti). Ja myyjä saa lähettää kuvat siitä ennen maalausta ja ennen lähetystä että on speksit oikein. Täytyy kysellä sitäkin myyjältä laskeeko hinta jos jättää hardwaren pois kunhan saan joltain toimivan kustomin tilanneelta myyjän nimen.
Tinnittus
28.07.2017 19:58:59
Tässä ei taida enää olla, jos oli alkuunkaan, kyse itse kitarasta, vaan siitä, että halutaan haaveissaan löytää se helmi sika halvalla.

Jos Suomesta saa "LP" kitaran parilla satasella ja jonkun "Straton" satasella(käytettynä puolet noista hinnoista), ei mikään järki selitä sitä, miksi kepit on kuitenkin tilattava jostain arpapelillä toimivasta bajamajasta.
PurpleCandle
28.07.2017 19:59:59
Tämä olis kyllä kans saatanan kova ihan näillä kuvan spekseillä
https://www.aliexpress.com/item/jac … 5ab673d-60a4-41e3-b64d-6f6735e549ec
PurpleCandle
28.07.2017 20:04:29
Tinnittus: Tässä ei taida enää olla, jos oli alkuunkaan, kyse itse kitarasta, vaan siitä, että halutaan haaveissaan löytää se helmi sika halvalla.

Jos Suomesta saa "LP" kitaran parilla satasella ja jonkun "Straton" satasella(käytettynä puolet noista hinnoista), ei mikään järki selitä sitä, miksi kepit on kuitenkin tilattava jostain arpapelillä toimivasta bajamajasta.

Les Paul mallinen pitää saada kun mulla ekä sähkis oli Les Paul mutta tykkään enemmän soittaa V-mallisilla.
Sama se on tilata omilla spekseillä jos halvalla saa. Pelkkä tallamikki ilman kaulamikkiä on ihan ehdoton. Siitä ei voi tinkiä. Ja jos sattuu käymään niin että se onkin ihan aidoista materiaaleista ja hyvin tehty niin voi tilata sitten V-mallisenkin Kiinasta. Aikalailla olen sillä kannalla kyllä että teetän V:n Euroopassa.
Tinnittus
28.07.2017 20:25:54
PurpleCandle: Les Paul mallinen pitää saada kun mulla ekä sähkis oli Les Paul mutta tykkään enemmän soittaa V-mallisilla.
Sama se on tilata omilla spekseillä jos halvalla saa. Pelkkä tallamikki ilman kaulamikkiä on ihan ehdoton. Siitä ei voi tinkiä. Ja jos sattuu käymään niin että se onkin ihan aidoista materiaaleista ja hyvin tehty niin voi tilata sitten V-mallisenkin Kiinasta. Aikalailla olen sillä kannalla kyllä että teetän V:n Euroopassa.

Mä en vaan kykene käsittämään, miksi pitää tilata LP tuolta, kun saat Suomesta sellaisen käytettynä 150€ tai jopa alle?

Entäs tuo V?
Paljonko maksaa halvin Jackson 150€?
Otat siitä kaulan ja raudat ja siihen kinuat jonkun soitinrakentajan tekemään sulle pleksi bodyn, 100-150€.

Paljonko ne Alin kitarat maksaa toimitettuna? Tuskin ovat halvempia?
high_society
28.07.2017 20:43:07
Tinnittus: Mä en vaan kykene käsittämään, miksi pitää tilata LP tuolta, kun saat Suomesta sellaisen käytettynä 150€ tai jopa alle?

Älä sillä päätäs vaivaa.
Hienoja kitaroita kiina pullollaan, jokaiselle jotain !

Positiivisen kautta perkelens !
King for a day.
Tinnittus
28.07.2017 20:48:25
high_society:

Positiivisen kautta perkelens !

Ainahan minä positiivisesti ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)