Tympee Huttunen 15.02.2017 13:45:25 (muokattu 15.02.2017 13:49:07) | |
---|
Gary the pine: Tää ei todellakaan liity otsikon alle, mutta noista PRS-kauloista; mun kouraan se välimallin skaala oli tosi kiva ja ku sormet on ku nippu kyrpiä, vieläpä lyhyitä semmoisia, niin se wide-thin oli tosi hyvä. Hirmu helpposoittoinen. Voisin kuvitella että jos olis ollu kiinteällä tallalla niin olis mulla vieläkin. Oli siis Custom 22 artisti maksaa-paketilla. Mikä toi välimallin skaala on? Mulla on etsinnässä jokin LP:n ja Fenkun väliin. Otsikkoon liittyen, Digitech RP6 oli hirveä multiefekti. |
Kylyma 15.02.2017 14:03:34 (muokattu 15.02.2017 14:04:50) | |
---|
Tympee Huttunen: Mikä toi välimallin skaala on? Mulla on etsinnässä jokin LP:n ja Fenkun väliin. Otsikkoon liittyen, Digitech RP6 oli hirveä multiefekti. Prs taitaa juurikin mennä tuohon väliin. Ei ihan puoliväliin mut kuitenki, ellen väärin muista niin 25" skaala on prs kitaroissa. Fenderissä 25,5 ja lespauleissa yleensä 24,75. E. Behringer hellbabe wahi oli paska ostos! |
iec 15.02.2017 15:05:43 | |
---|
Tympee Huttunen: Mikä toi välimallin skaala on? Mulla on etsinnässä jokin LP:n ja Fenkun väliin. Otsikkoon liittyen, Digitech RP6 oli hirveä multiefekti. PRS:n yleisin skaala taitaapi olla juuri tuo 25" . Prs:ltä löytyy myös 24.5", 25.25" ja 25.5"-skaalaisia, esim mun Santana III on 24.5". Tietoa löytyy täältä: http://www.prsguitars.com/csc/neckprofiles.html Toki moni muukin valmistaja tekee 25" skaalalla kitaroita (esim. Ibanez SZ, Carvin, Kiesel, Patrick Eggle) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
zedder 15.02.2017 15:09:11 | |
---|
Jucciz: 22 milliä ei oo pesäpallomailaa nähnytkään. Enkä mää totta puhuen usko, että jokin tietty kaulaprofiili ois tietyllä ajanhetkellä halutuin. Vähän niinku välillä ois muodissa numeron 36 kengät ja sit joku trendsetteri yhtäkkiä päättäis, että neljävitonen on nyt kuuminta hottia. Kyllä tällä foorumilla saa melko helposti sellaisen kästyksen että paksut kaulat ja kielet ovat ainoita oikeita vaihtoehtoja, ja jos joku sortuu ohuempiin niin kyseessä ovat tyttöjen tai "kynäniskojen" soittovälineet/tarvikkeet. Siinä ei paljoltikaan pelasta soittajan omat fyysiset ominaisuudet ja soittotyylit. Eli tuo kenkävertaus ei ehkä täysin toimi tässä yhteydessä. Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista. |
ÄrGee 15.02.2017 15:10:58 | |
---|
zedder: Kyllä tällä foorumilla saa melko helposti sellaisen kästyksen että paksut kaulat ja kielet ovat ainoita oikeita vaihtoehtoja, ja jos joku sortuu ohuempiin niin kyseessä ovat tyttöjen tai "kynäniskojen" soittovälineet/tarvikkeet. Siinä ei paljoltikaan pelasta soittajan omat fyysiset ominaisuudet ja soittotyylit. Eli tuo kenkävertaus ei ehkä täysin toimi tässä yhteydessä. 24,75" on tyttöjen skaala :)) Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
sustain65 15.02.2017 17:34:22 | |
---|
Jucciz: 22 milliä ei oo pesäpallomailaa nähnytkään. Enkä mää totta puhuen usko, että jokin tietty kaulaprofiili ois tietyllä ajanhetkellä halutuin. Vähän niinku välillä ois muodissa numeron 36 kengät ja sit joku trendsetteri yhtäkkiä päättäis, että neljävitonen on nyt kuuminta hottia. Siinä muuten luki "yli 22 mm". |
sustain65 15.02.2017 17:36:20 | |
---|
hallu: Plussalla pläjäytin :-) osasitpa kiteyttää hienosti erään keskeisen mnettiä laajemminkin vaivaavan ongelman :-D . Sama, plussa klobasalle täältäkin. |
Laulava Kylätohtori 15.02.2017 17:44:27 | |
---|
ÄrGee: 24,75" on tyttöjen skaala :)) Tytöt ei soita kitaraa, vaan siivoaa, tiskaa, pesee pyykkiä ja laittaa ruokaa. Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Spiral 16.02.2017 10:08:00 | |
---|
Kylyma: E. Behringer hellbabe wahi oli paska ostos! Joo, en ole pitänyt minäkään. Kyse on wahin ominaisuuksista, ei vioista/ongelmista. No, eipä ollut kalliskaan. |
balanced1 19.02.2017 12:02:33 (muokattu 19.02.2017 12:02:50) | |
---|
LaMotta: Ehkä noin 50 erilaisen kitaran kokemus on osoittanut että siinä kannattaa lukea se. Minulla on ollut yli 300 kitaraa, enkä silti tiedä mistään mitään. |
blues guitar 19.02.2017 17:29:30 | |
---|
zedder: Kyllä tällä foorumilla saa melko helposti sellaisen kästyksen että paksut kaulat ja kielet ovat ainoita oikeita vaihtoehtoja, ja jos joku sortuu ohuempiin niin kyseessä ovat tyttöjen tai "kynäniskojen" soittovälineet/tarvikkeet. Siinä ei paljoltikaan pelasta soittajan omat fyysiset ominaisuudet ja soittotyylit. Eli tuo kenkävertaus ei ehkä täysin toimi tässä yhteydessä. Omia mielipiteitähän täällä kirjoitellaan. Kenkävertaus sopii mielestäni ihan hyvin tähän. Ei kannata ostaa väärän kokoisia kenkiä, eikä kitaraa missä on omaan käteen sopimaton kaula. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Guitarfreak 19.02.2017 18:03:23 | |
---|
blues guitar: Omia mielipiteitähän täällä kirjoitellaan. ... kitaraa missä on omaan käteen sopimaton kaula. Ja mistäs parhaiten oppii mistä tykkää? Mokailemalla ja oppimalla ;) Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
zedder 19.02.2017 18:08:54 | |
---|
blues guitar: Omia mielipiteitähän täällä kirjoitellaan. Kenkävertaus sopii mielestäni ihan hyvin tähän. Ei kannata ostaa väärän kokoisia kenkiä, eikä kitaraa missä on omaan käteen sopimaton kaula. Olen samaa mieltä, mutta ryhmäpaine jne. Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista. |
blues guitar 19.02.2017 20:21:12 (muokattu 19.02.2017 20:30:03) | |
---|
Guitarfreak: Ja mistäs parhaiten oppii mistä tykkää? Mokailemalla ja oppimalla ;) Juurikin näin. Ei ainakaan täältä lukemalla. :D zedder: Olen samaa mieltä, mutta ryhmäpaine jne. En tiedä teistä nuoremmista, mutta tällaisella +50 ryhmäpaine on tuntematon käsite. :) ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Guitarfreak 19.02.2017 20:49:25 | |
---|
blues guitar: Juurikin näin. Ei ainakaan täältä lukemalla. :D
En tiedä teistä nuoremmista, mutta tällaisella +50 ryhmäpaine on tuntematon käsite. :) Alkaa olemaan alapaine tutumpi? ;D Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Durty 19.02.2017 21:31:32 | |
---|
Guitarfreak: Alkaa olemaan alapaine tutumpi? ;D Kyllä ne on sekä ylä- että alapaine koholla... |
Laulava Kylätohtori 19.02.2017 21:59:07 | |
---|
Guitarfreak: Alkaa olemaan alapaine tutumpi? ;D Sairaalassa kuulin joskus sivukorvalla, kun lääkäri puheli eräälle miehelle, jonka alapaine oli yli 160. Siinä sitä on tavoitetta alapaineelle... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Kefiiri 19.02.2017 22:02:28 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Sairaalassa kuulin joskus sivukorvalla Onko sulla muitakin kuin sivukorvia? En ole musiikin asiantuntija. |
paristo 19.02.2017 23:26:19 | |
---|
paskoja hankintoja... Marshall jvm410 Selvästi pidemmälle.. |
Gabe 19.02.2017 23:51:54 | |
---|
Kefiiri: Onko sulla muitakin kuin sivukorvia? Se taisi olla sellainen kielikuva. "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |