JohnPatrick 27.04.2016 10:15:58 (muokattu 27.04.2016 10:41:22) | |
---|
GuitarManiac32: Ok, pitääkin testailla Amplifiren fuzzia syvällisemmin :) itsekin olen odotellut Atomicin foorumia, mutta vaikuttaa kestävän hyvin pitkään. Sama juttu Amplifiren päivityksen kanssa. Olisi ihan kiva kuulla tarkempia speksejä, mitä uutta on luvassa :) Vinkkinä Amplifiren Fuzziin vielä niin testaa Voxin kanssa, toimii ihan sika hyvin! Se Fuzzin volume on vaan vähän överi, nostaa kokonaisvolaa ihan liikaa. Mä käytän yleensä niin että volume nollassa ja drivea sitten maun mukaan. Seuraavaan päivitykseen liittyen tämä lupailtu "Tap Delay" -homma kuulostaa aika hyvältä, https://www.youtube.com/watch?v=zyhn3_MJtsM Uusimmat kuulumiset ja tulevat päivitykset Amplifireä koskien löytyy toistaiseksi kaiketi vain Facebook -sivulta, sieltä käyn itse ainakin välillä kurkkimassa, https://www.facebook.com/atomicamps/?fref=ts |
JohnPatrick 27.04.2016 10:33:10 (muokattu 27.04.2016 10:42:17) | |
---|
Studiomonitoreista..... Olen tähän mennessä soitellut Amplifireä kotona tuollaisilla ihan tavallisilla Logitechin 2.0 tietokonekaiuttimilla. Nyt sain hankittua käytettynä Yamaha MSP3 -studiomonitorit ja voihan herranpieksut että parani saundit kertaheitolla! Logitechit oli, kuten arvata saattaa aika basso- ja treblevoittoiset, jolloin se keskialue jäi vähän ohueksi ja hengettömäksi. Nyt keskialue oli murea ja täyteläinen kuten kitarasaundissa kuuluukin. Ja kyllä stereo-efektit ja yleissaundi muutenkin kuulosti paljon laadukkaammalta. Nyt täytyy vaan säätää talletettujen saundien EQ:t aikalailla uusiksi... :D Mulla oli aikanaan AxeFx2:sen kanssa Yamaha MSP5 -studiomonitorit, jolloin niistä jäi hyvät fiilikset ja sen perusteella tuli hankittua nyt pikkuvelimalli. En osaa sanoa onko nuo Yamahat studiomonitorien mittapuulla kuinka hyvät, mutta ero on niin jäätävän suuri noihin Logitechiin nähden, että suosittelen kaikille Amplifiren omistajille että panostaa niihin kaiuttimiin! Tässä tapauksessa panostus ei edes ollut kovin suuri, 180e käytettynä... |
GuitarManiac32 27.04.2016 19:07:48 (muokattu 27.04.2016 19:13:22) | |
---|
Kiitokset vinkeistä :) Tap tempo video on kyllä hyvän kuuloinen. Pitäisi kyllä panostaa uusiin monitoreihin. Nyt on menty AKG:n K712 Pro-kuulokkeilla ja sitten kun kokeilee tehtyjä soundeja bändin PA:n läpi, niin ei vaan jotenkin toimi omaan makuuni. Ehkä pitäisi kokeilla myös EQ:ttaa PA:ta, että saisi lähelle samanlaisia soundeja kuin kuulokkeilla. Ehkä monitorien kautta säätäminen auttaisi asiaa... |
TTV 27.04.2016 19:30:00 | |
---|
GuitarManiac32: Kiitokset vinkeistä :) Tap tempo video on kyllä hyvän kuuloinen. Pitäisi kyllä panostaa uusiin monitoreihin. Nyt on menty AKG:n K712 Pro-kuulokkeilla ja sitten kun kokeilee tehtyjä soundeja bändin PA:n läpi, niin ei vaan jotenkin toimi omaan makuuni. Ehkä pitäisi kokeilla myös EQ:ttaa PA:ta, että saisi lähelle samanlaisia soundeja kuin kuulokkeilla. Ehkä monitorien kautta säätäminen auttaisi asiaa... Kantsii säätää se saundi monitoreilla alusta asti, niin tulee hyvä. Kuulokesoitossa korva on ihan erilaisessa asemassa sen saundin suhteen kuin muilla tavoin soitettaessa. Itse kokenut täsmälleen saman tilanteen :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
JohnPatrick 27.04.2016 23:26:57 (muokattu 27.04.2016 23:27:58) | |
---|
Nyt on menty AKG:n K712 Pro-kuulokkeilla ja sitten kun kokeilee tehtyjä soundeja bändin PA:n läpi, niin ei vaan jotenkin toimi omaan makuuni. Ehkä pitäisi kokeilla myös EQ:ttaa PA:ta, että saisi lähelle samanlaisia soundeja kuin kuulokkeilla. Ehkä monitorien kautta säätäminen auttaisi asiaa... Mä olen jonkun verran soitellut kuulokkeilla kans tota, mutta en ole saanut läheskään niin hyviä saundeja mitä kaiuttimien kautta. Jotenkin steriilimmän kuuloista... Pari kertaa olen treeniksellä testaillut Amplifireä PA:n kautta ja vaikka olen tehnyt saundit kotona kaiuttimilla niin ei ne ole toimineet kovin hyvin PA:n läpi. Varmaan pitäisi tehdä treeniksellä saundit siihen käyttöön ja himajutut sitten erikseen. Muistan että ihan sama oli Axen kanssa, treeniksellä oli tosi räikeet saundit kotisaundeilla. Kirkkautta ja bassoa piti tiputtaa ihan huolella. Atomicin CLR olisi kiva testata miten pelittää Amplifiren kanssa treenis-/livekäytössä. Siis omaksi monitoriksi... Amplifirestä sitten PA:han. Btw, kun aiemmin kirjoittelin että Amplifiren IRt ovat kuulostaneet paremmilta kuin vaikka Ownhammerin niin nyt homma muuttuikin, kun tuli studiomonitorit. Hemmetin hyvänkuuloisia noi Ownhammerit nyt. Edelleenkin omat IRt saundaa tosi hyviltä, eikä ero ole maata mullistava, mutta jotenkin alkoi toimia paljon paremmin noi OH:t. Ihan lemppari plexi/JCM800/Cornford -vahvistimille on vanha Marshall 4x12 g12m greenbackeilla. Toi Cornford on ollut aikalailla ykkösvahvistin kyllä itselle, mieletön plexi-saundi! Toimii tosi hyvin leadeissäkin. Mistäköhän Cornfordista toi on mallinnettu? Tuollaista saundia olen meinaan putkareista etsinyt jo aika pitkään! :D |
Uto 28.04.2016 05:40:09 | |
---|
JohnPatrick: Mä olen jonkun verran soitellut kuulokkeilla kans tota, mutta en ole saanut läheskään niin hyviä saundeja mitä kaiuttimien kautta. Jotenkin steriilimmän kuuloista... Pari kertaa olen treeniksellä testaillut Amplifireä PA:n kautta ja vaikka olen tehnyt saundit kotona kaiuttimilla niin ei ne ole toimineet kovin hyvin PA:n läpi. Varmaan pitäisi tehdä treeniksellä saundit siihen käyttöön ja himajutut sitten erikseen. Muistan että ihan sama oli Axen kanssa, treeniksellä oli tosi räikeet saundit kotisaundeilla. Kirkkautta ja bassoa piti tiputtaa ihan huolella. Millaisilla kuulokkeilla soittelet/ruuvaat saundeja? Jos sinulla on hyvät studiokuulokkeet, kannattaa kokeilla säätää saundi treenikselle niillä. Itse käytän AKG k240 studiokuulokkeita ja kaiuttimilla hyväksi säädetty saundi on usein kuulokkeilla/PA:sta sitten juuri tuollainen kuvaamasi räikeä. I learn tapping so that I need never use it. |
JohnPatrick 28.04.2016 09:25:35 | |
---|
Uto: Millaisilla kuulokkeilla soittelet/ruuvaat saundeja? Jos sinulla on hyvät studiokuulokkeet, kannattaa kokeilla säätää saundi treenikselle niillä. Itse käytän AKG k240 studiokuulokkeita ja kaiuttimilla hyväksi säädetty saundi on usein kuulokkeilla/PA:sta sitten juuri tuollainen kuvaamasi räikeä. En juuri ruuvaa saundeja kuulokkeilla, pääasiassa tietokonekaiuttimilla ja nyt studiomonitoreilla. Kiitos vinkistä, täytyy testata kuulokkeilla ruuvata! |
askomiko 05.05.2016 12:02:55 | |
---|
Laittakkees jotakin soundeja, rokkimarsua ja jotain hyvää rämisevää combomeininkiä, netistä löytyy edelleen vaan huonoja. Tää kiinnostas backupiksi hankkia. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Uto 05.05.2016 13:10:29 | |
---|
Jaahas, tällainen tuli sitten tilattua lyhyen harkinnan jälkeen. Helix löytyy jo talosta, saas nähdä kummasta tulee varalaite. :) I learn tapping so that I need never use it. |
ÄrGee 05.05.2016 14:36:37 | |
---|
JohnPatrick: En juuri ruuvaa saundeja kuulokkeilla, pääasiassa tietokonekaiuttimilla ja nyt studiomonitoreilla. Kiitos vinkistä, täytyy testata kuulokkeilla ruuvata! Kuulokkeilla ja monitoreilla soittaessa ero on siinä, että kuulokkeissa huoneen akustiikka ja muut ominaisuudet eivät juuri vaikuta ollenkaan. Eli jos aikoo soittaa monitoreilla yhdessä tilassa, niin säädöt sen mukaan. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
JohnPatrick 13.05.2016 17:36:18 (muokattu 13.05.2016 17:59:22) | |
---|
|
Uto 13.05.2016 20:09:29 | |
---|
JohnPatrick: Tässä olisi vähän AC/DC -henkistä rokkimarsua plexillä soitettuna.... nauhoitustsydeemit kuten mun aiemmissakin klipeissä eli aika raakana. Plexi / AC/DC -tyylinen https://soundcloud.com/timop82/acdc-tyylinen Wow! Maukasta soittoa ja saundia! I learn tapping so that I need never use it. |
sustain65 13.05.2016 20:24:29 | |
---|
Uto: Wow! Maukasta soittoa ja saundia! Komppia tälle ja plussa JohnPatrickille esimerkeistä. |
TTV 13.05.2016 23:03:22 (muokattu 13.05.2016 23:05:24) | |
---|
sustain65: Komppia tälle ja plussa JohnPatrickille esimerkeistä. Sama täällä! JohnPatrick saa kyllä loihdittua todella hienot saundit tuosta Amplifirestä ja osaapa hän myös nohevasti soittaa eri genrejä. Oisimpas itekkin osannut silloin kun tuo vekotin oli omistuksessa... Plussaa pukkaa ehdottomasti :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
JohnPatrick 15.05.2016 13:57:09 | |
---|
Kiitos kohteliaisuuksista! Amplifire on kyllä joka euron arvoinen vekotin, ei voi muuta sanoa... |
Uto 16.05.2016 10:01:52 | |
---|
Jaahas, torstaina pitäisi saapua UPS:in tuomana. Kolkuttelevat kuitenkin ovea silloin kun olen töissä. I learn tapping so that I need never use it. |
dr_solo666 24.05.2016 07:57:47 | |
---|
Tein tilauksen Andertonsilta. Perjantaina pitäisi saapua uusi kuorma. Voi tätä ilon ja onnen päivää! You can always give up on life and become a drummer. |
Uto 24.05.2016 09:48:35 | |
---|
Kävin eilen hakemassa UPS:in noutopisteestä Amplifiren, kun eivät suostuneet toimittamaan työpaikalle eikä voinut sopia toimitusajasta illaksi. Kerran olivat käyneet päiväsaikaan tarjoamassa, eikä kuskeilla ole puhelinta. Ensivaikutelma oli että painii kyllä ihan eri sarjassa kuin Helix. No, onhan hintaerokin huomattava. Preseteistä tuli lähinnä POD XT mieleen. No, eipä Helixinkään presetit vakuuttaneet. Latasin Amplifiren preset packit ja sieltä löytyi jo hieman parempaa saundia. Niissä oli vähemmän tuota kirskuvaa yläpäätä. Sama resepti näemmä pätee kuin Helixissäkin - kannattaa pistää low pass filter /shelving jonnekin 5-6 kilohertsin paikkeille. Mutta tosiaan tämä vain vajaan tunnin testailun jälkeen, kyllä tästä varmaan hyvä varalaite tulee kun vähän enemmän tutustuu. I learn tapping so that I need never use it. |
askomiko 24.05.2016 20:20:04 | |
---|
Hyvillä impulsseilla sai jopa Pod1:stä varalaitteeksi siedettävän soundin, eiköhän se auta tässäkin. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Uto 25.05.2016 06:38:29 | |
---|
askomiko: Hyvillä impulsseilla sai jopa Pod1:stä varalaitteeksi siedettävän soundin, eiköhän se auta tässäkin. Kokeilin jo Ownhammerin impulsseja, mutta tässä on itse asiassa aika hyvät jo itsessään ettei olle välttämättä edes tarvetta. Toisin kuin Helixissä, jonka omista impulsseista en ole hirveästi välittänyt. Lienee makuasioita. Mutta toisen päivän testailun ja tviikkailun jälkeen Amplifire alkoi jo kuulostaa pirun hyvältä! Erityisesti olen tykännyt Friedman-mallinnuksesta. I learn tapping so that I need never use it. |