![]() 01.12.2014 13:25:21 | |
---|---|
azlag: Noloa tunnustaa, mutta justiinsa tuon vuoksi mä ajelen yleensä muutaman vuoden kerrallaan parin tonnin autoilla... :$ Edit: oli niin helppoa samaistua tuohon tyyppiin että kuvat puhukoot puolestaan miksi halvempikin riittäisi. Ihan JUST kuin mun treenisessioistani: https://www.youtube.com/watch?v=Vms_6_TSQuc&feature=youtu.be Sovellatsää tätä sitten muuallakin elämässä? Elämänkumppaniksi valitset jonkun sopivasti ruman ja vittumaisen, jotta ei sitte harmita, jos se lähtee nostelemaan? :D Ei vaan, kyllä mä ymmärrän sun pointin täysin. En vaan pysty itte samaistumaan millään tavalla. Ylläoleva oli siis kärjistämistä, elä ota pulttia. Life's too short to buy cheap gear. | |
![]() 01.12.2014 13:42:58 | |
vvaltsu: Sovellatsää tätä sitten muuallakin elämässä? Elämänkumppaniksi valitset jonkun sopivasti ruman ja vittumaisen, jotta ei sitte harmita, jos se lähtee nostelemaan? :D Ei vaan, kyllä mä ymmärrän sun pointin täysin. En vaan pysty itte samaistumaan millään tavalla. Ylläoleva oli siis kärjistämistä, elä ota pulttia. Heheh, no ehkä se balanssi tuleekin siitä että elämänkumppani on jo täydellinen. Ja koska universumi pyrkii aina balanssiin niin uskon sokean pessimistisesti että mikään muu ei sitten voikaan onnistua edes puolittain. Pessimisti ei pety. Ja ei huolta, eihän näitä muusinetin juttuja (joo, NYT yleistän) voi ottaa liian vakavasti ;) | |
![]() 01.12.2014 15:38:38 | |
Eiköhän se hankinta löytyis PRS:n Private Stock-osastolta... Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 01.12.2014 16:17:04 (muokattu 01.12.2014 16:21:42) | |
Mielenkiintoista, että Music Manit eivät ole olleet kovinkaan monen suosiossa tässä ketjussa. Luulisi, että edes muutamat kuolaisi jonkun kunnon musarin Petruccin perään vaikka itse en kyllä ole kovin kiinnostunut JP:stä. Mutta, kunnon musarin Morse kyllä kelpaisi. Se uusin viininpunainen malli ainakin, oliko se Y2D tms. =) Aina voi yrittää. | |
![]() 01.12.2014 17:00:46 (muokattu 01.12.2014 17:06:57) | |
Jos muutetaan kysymys ostamisesta siihen, että sais lahjana maksimissaan neljän donan arvoisen kitaran, niin vastaukseni laajenisi pelkästä Nationalista vanhempaan teräskieliseen akustiseen skebaan tahi roundneck-resonaattoriin. Tarkkaa mallia en osaa sanoa, ku en tiedä miten mikäkin sopii omaan räpylään. Vastataan se, mikä hintahaarukasta sopii omaan kouraan parhaiten. Ei ole yksittäistä haavemallia meikällä, ei ole tainnut koskaan ollakaan. Pikkukoppanen 30-luvun Gibson vois olla potentiaalinen vaihtoehto, jos budjettiin osuu. E: Loppupeleissä paras kitara on se, mikä on läsnä. Haavekitara kaupan seinällä ei soi kotona omissa käsissä. "Entinen naisystäväni soitti matkalla, että ei suostu valehtemaan. Kärjistyin. En ole valehtelija. Olen minä. Minulla on piipero Miljoona Tivoli ja Powerpark on super." - Vesa Keskinen
Laatumusaa | |
![]() 01.12.2014 17:18:35 (muokattu 01.12.2014 17:28:48) | |
silhouette: Joo, mulle sen verran riittäisi ihan hyvin tohon Kotzenin teleen, eli ei se tosiaan mene aina niin, että kaikille se kallein on aina se halutuin. Siihen, että diggaa jotain tiettyä kitaraa vaikuttaa niin monet muutkin tekijät kuin pelkkä hinta. Mutta, hyvä homma jos sulla on millä mällätä, mulle se käy kateeksi =) Korjataan sen verran, ettei ole. Ne vähätkin ylimääräiset on jo suunnattu toiselle tilille. Ja siihenkin hyvään syynä on veronpalautukset :) hallu: Älä kadehdi, vaan säädä unelmasi sopivalle tasolle;-). Ei rakkauden kohde tarvitse olla se illan kuningatar, vaan meikäläisen kaltaiselle maatiaiskollille käy hyvin se navetan piika:-). E: liian fiinin rouvan seurassa vain kiusaantuisin, on tohtisi koskea, katselisin vain ja punastelisin;-). Tämä on kyllä hienosti kirjoitettu :) voisin täräyttää plussan. No onneksi itseä lykästi ja sain hankittua sen ainoani oikeani. Sitten kun tuo löytää tiensä kotiin, voi täräyttää nuo lohdutuspalkinnot kiertoon. | |
![]() 01.12.2014 17:22:03 | |
silhouette: Mielenkiintoista, että Music Manit eivät ole olleet kovinkaan monen suosiossa tässä ketjussa. Luulisi, että edes muutamat kuolaisi jonkun kunnon musarin Petruccin perään vaikka itse en kyllä ole kovin kiinnostunut JP:stä. Mutta, kunnon musarin Morse kyllä kelpaisi. Se uusin viininpunainen malli ainakin, oliko se Y2D tms. =) Minulle kyllä kelpaisi 6-kielinen Majesty mustana tai valkoisena, tosin se ajatus on ihan youtuben ja speksien perusteella syntynyt, en ole päässyt kokeilemaan. | |
![]() 01.12.2014 18:36:07 | |
silhouette: Mielenkiintoista, että Music Manit eivät ole olleet kovinkaan monen suosiossa tässä ketjussa. Luulisi, että edes muutamat kuolaisi jonkun kunnon musarin Petruccin perään vaikka itse en kyllä ole kovin kiinnostunut JP:stä. Mutta, kunnon musarin Morse kyllä kelpaisi. Se uusin viininpunainen malli ainakin, oliko se Y2D tms. =) Mulle kelpais Musarilta kyllä basso. Stingray tai Sterling, mmm. Life's too short to buy cheap gear. | |
![]() 01.12.2014 18:45:13 (muokattu 01.12.2014 18:53:39) | |
Minulla on käytettävissä se 4000, mutten aio laittaa sitä kitaraan, koska: a) En tarvitse uusia kitaroita. b) Jos tarvitsisin, erittäin laadukkaan työkalun saisi käytettynä max noin 2500 eurolla. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 01.12.2014 19:32:14 | |
LaMotta: Minulla on käytettävissä se 4000, mutten aio laittaa sitä kitaraan, koska: a) En tarvitse uusia kitaroita. b) Jos tarvitsisin, erittäin laadukkaan työkalun saisi käytettynä max noin 2500 eurolla. Sulla tais mennä pointti hukkaan. :) Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 01.12.2014 20:04:56 | |
sustain65: Minulle kyllä kelpaisi 6-kielinen Majesty mustana tai valkoisena, tosin se ajatus on ihan youtuben ja speksien perusteella syntynyt, en ole päässyt kokeilemaan. Joo, kyllä mullekin kelpaisi nimenomaan 6-kielinen Majesty. Jotkut haukkuu sitä, mutta mä tykkään kyllä kovin. Tosin värinä tykkäsin joko sinisestä tai punaisesta. Samoin Stingray-bassoja olisi varmaan mukavaa soitella, taitaa itse maestro Tony Levinkin soitella sellaisella. =) Aina voi yrittää. | |
![]() 01.12.2014 20:57:24 | |
silhouette: Joo, kyllä mullekin kelpaisi nimenomaan 6-kielinen Majesty. Jotkut haukkuu sitä, mutta mä tykkään kyllä kovin. Tosin värinä tykkäsin joko sinisestä tai punaisesta. Samoin Stingray-bassoja olisi varmaan mukavaa soitella, taitaa itse maestro Tony Levinkin soitella sellaisella. =) Onkohan niitä haukkuja tullut muusta kuin epäkonventionaalisesta ulkonäöstä? Onko ollut paljon sellaisia haukkujia jotka ovat itse kokeilleet soitinta? | |
![]() 01.12.2014 21:20:26 (muokattu 01.12.2014 21:24:11) | |
sustain65: Onkohan niitä haukkuja tullut muusta kuin epäkonventionaalisesta ulkonäöstä? Onko ollut paljon sellaisia haukkujia jotka ovat itse kokeilleet soitinta? Kun mä olin Dream Theaterin viime Helsingin keikalla ja Petrucci soitti uutta Majestyään, niin väliajalla kuulin tupakkapaikalla, kun jotkut keskustelivat tuosta uudesta kitarasta: "Voi vittu, että toi uus Majesty on sitten ruma kitara!" "Niin onkin." Toinen sanoi. "Mä en ikinä ostaisi tuollaista!" Sitä en tiedä moniko haukkujista on varsinaisesti itse kokeillut Majestyä, mutta kai ne kyseisen kitaran haukkumiset on lähinnä koskenut tosiaan Majestyn ulkonäköä, mikä näköjään vetää ajatukset kahtia. Mulle sillä ei kyllä ole mitään merkitystä, mä tykkään siitä kitarasta paljon ulkonäköä myöten sanokoot muut mitä sanoo =) Aina voi yrittää. | |
![]() 01.12.2014 21:29:58 | |
silhouette: Kun mä olin Dream Theaterin viime Helsingin keikalla ja Petrucci soitti uutta Majestyään, niin väliajalla kuulin tupakkapaikalla, kun jotkut keskustelivat tuosta uudesta kitarasta: "Voi vittu, että toi uus Majesty on sitten ruma kitara!" "Niin onkin." Toinen sanoi. "Mä en ikinä ostaisi tuollaista!" Sitä en tiedä moniko haukkujista on varsinaisesti itse kokeillut Majestyä, mutta kai ne kyseisen kitaran haukkumiset on lähinnä koskenut tosiaan Majestyn ulkonäköä, mikä näköjään vetää ajatukset kahtia. Mulle sillä ei kyllä ole mitään merkitystä, mä tykkään siitä kitarasta paljon ulkonäköä myöten sanokoot muut mitä sanoo =) Ihan samanlainenhan tuo Majesty näyttää olevan kuin muutkin musarit eli ei mielestäni mikään erityisen ruma joskaan ei erityisen kauniskaan ihan tavallisen kitaran näköinen (varmaan kuitenkin hyvä keppi). Onko siinä se podyn keskikohta (mikkipoteroiden ympärillä oleva kumman näköinen alue) jotain kumia, vai mitä siinä on? aattelin, että varmaan joku uusi käänteentekvä innovaatio. Ei se mikään koriste ainakaan voi olla ..... vai? En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja | |
![]() 01.12.2014 21:45:10 (muokattu 01.12.2014 21:45:20) | |
hallu: Ihan samanlainenhan tuo Majesty näyttää olevan kuin muutkin musarit eli ei mielestäni mikään erityisen ruma joskaan ei erityisen kauniskaan ihan tavallisen kitaran näköinen (varmaan kuitenkin hyvä keppi). Onko siinä se podyn keskikohta (mikkipoteroiden ympärillä oleva kumman näköinen alue) jotain kumia, vai mitä siinä on? aattelin, että varmaan joku uusi käänteentekvä innovaatio. Ei se mikään koriste ainakaan voi olla ..... vai? Taitaa olla laserilla kuvioitua vaahteraa tms. En viitsi/ehdi nyt tarkistaa. Minä kyllä tykkään ulkonäöstäkin tuossa mallissa, tosin vär(e)illä on kyllä väliä. | |
![]() 01.12.2014 22:12:02 | |
Pitäis varmaan näin 50+ ukkona hommata joku "aikuisten" kitara, LP customit näyttäis jopa ihan hyviltä. Kun kuitenkin sortuisin taas explorer-malliin, niin tuommoinen 1958 mahongany VOS Explorer TV-keltaisena olis kyllä magee..tai sit USA Jackson Kelly, jos semmoisen sais TOM-tallalla (en viitsiny etsiä löytyiskö niitä). | |
![]() 01.12.2014 22:14:30 | |
silhouette: Joo, kyllä mullekin kelpaisi nimenomaan 6-kielinen Majesty. Jotkut haukkuu sitä, mutta mä tykkään kyllä kovin. Tosin värinä tykkäsin joko sinisestä tai punaisesta. Samoin Stingray-bassoja olisi varmaan mukavaa soitella, taitaa itse maestro Tony Levinkin soitella sellaisella. =) StingRay on Leo Fenderin onnistuneimpia bassoja heti Presarin ja Jazz Basson jälkeen. Tosin neljään tonniin saa käytännössä minkä tahansa, miltä vuodelta tahansa. Jopa ne ihan ensimmäiset vuodelta 1976 lähtee tuolla hinnalla. Mulla on 25. sarjanumero (B001024) Stingy, jonka kaulan ja rungpn valmistusmerkinnät on varhaisemmat kuin tunnetun numero ykkösen (B001000). https://plus.google.com/photos/1043 … ner=pwa&authkey=CLPfw7m50IuvowE vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 01.12.2014 23:27:07 | |
Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin ostaisin jomman kumman: http://www.cmcguitars.com/charvel-u … n-dimas-craig-fraser-skulls-guitar/ http://www.cmcguitars.com/charvel-c … -dimas-white-racer-electric-guitar/ Ei ole mitään järkisyitä miksi ostaisin, siksi vain, että ovat makean näköisiä :) | |
![]() 02.12.2014 00:47:08 | |
xjas73: Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin ostaisin jomman kumman: http://www.cmcguitars.com/charvel-u … n-dimas-craig-fraser-skulls-guitar/ http://www.cmcguitars.com/charvel-c … -dimas-white-racer-electric-guitar/ Ei ole mitään järkisyitä miksi ostaisin, siksi vain, että ovat makean näköisiä :) Ei kenelläkään ole järkisyitä neljän tonnin kitaran ostamiseen:-). Neljän tonnin kitara on luksustuote kuten mikä tahansa muukin luksus. Jotkut ihmiset pitävät sellaisesta ja haluavat itselleen sellaisen sallia ja minusta se on ihan okei. Ylellisyyttä ei voi perustella järjellä, vaan se on mielihyvälähtöistä. Meillä ihmisillä on vain taipumus yrittää rationaalisilla perusteluilla yrittää pakottaa toiset hyväksymään mielihalumme (ehkä joskus tarvitsemme itseämmekin varten niitä perusteluja). Tämä pseudorationaalisuus foorumeilla usein aiheuttaa vain sekaannuksia ja riitaisia vääntöjä. En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja | |
![]() 02.12.2014 00:53:45 (muokattu 02.12.2014 01:00:00) | |
silhouette: Kun mä olin Dream Theaterin viime Helsingin keikalla ja Petrucci soitti uutta Majestyään, niin väliajalla kuulin tupakkapaikalla, kun jotkut keskustelivat tuosta uudesta kitarasta: "Voi vittu, että toi uus Majesty on sitten ruma kitara!" "Niin onkin." Toinen sanoi. "Mä en ikinä ostaisi tuollaista!" Sitä en tiedä moniko haukkujista on varsinaisesti itse kokeillut Majestyä, mutta kai ne kyseisen kitaran haukkumiset on lähinnä koskenut tosiaan Majestyn ulkonäköä, mikä näköjään vetää ajatukset kahtia. Mulle sillä ei kyllä ole mitään merkitystä, mä tykkään siitä kitarasta paljon ulkonäköä myöten sanokoot muut mitä sanoo =) Niinpä niin! Kuinka monta Majestyä täälläpäin on ja kenellä? Olis kiva kuulla arvioita soitettavuudesta, soundeista, vireenpitämisestä josta tuskin tarvitsee hirveästi huolestua jne... Jo omistamani JP6 Mystic Dream 2010 on kuin itse täydellisyys soinniltaan ja itse herra JP on saanut jo vissiin parikymmentä kitaramallia tuon jälkeen / (siis parisataa väreineen) käyttöönsä/suunniteltua. Ollaan jo kohta xxxxxxXI miljoonassa. Eiköhän tässä rumassa =) uusimmassa Majesty mallissa ole jo vireenpitävyys, intonaatiot, resonointi, soiminen + muut hässäkät kohdallaan. Mulle riittäis yksi JP kitara Ernie Ball Family Reserve "BFR" jostain puolivälistä tuotantoa ja olisin kahden musarini kanssa jo musikaalisessa heavenissa instrumentaalisesti ajateltuna. Perusmallikin hiotulla ja vahatulla kaulalla on niin namu soitannallisesti + soundit Piezoineen. Siispä yksi BFR ja loput vahvariin siitä 4000:sta. Yeah! Allekirjoitus: | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)