mattim 21.12.2014 19:49:40 | |
---|
Antsa Lipsanen: Minulla oli nyt syksyllä hieno kokemus oululaisesta kaupankäynnistä: Telecasteri etsi kotia ja varhain aamulla tuli yhteydenotto Oulusta. Oli sellainen peli jota oli kuulemma etsitty. Ostaja halusi koklata kuitenkin ensin ja tarjoutui maksamaan etukäteen meno-paluu rahdin ja maksaisi loput, jos kitara olisi passeli. Jos taas, ei niin kitara palaisi Helsinkiin. Ennen kuin ehdin vastaamaan, tuli yhteydenotto täältä Isolta kirkolta. Ostaja voisi tulla vaikka heti noutamaan kotoa ja maksaisi saman tien. Paha tilanne. Soitin Ouluun ja selitin kuvion menevän vähän monimutkaiseksi. Oulun-mies sanoikin sitten ottavansa kitaran joka tapauksessa. En ole Matkahuollon ylin ystävä, mutta sovin kaupat Ouluun, koska hän oli ensimmäisenä asialla. Sitten pahoittelemaan asiaa Helsingin ostajalle ja kitara MH:n avulla Ouluun. Oulusta käsin kitara maksettiin tuotteen saavuttua ja kaikki oli mallillaan. Seuraavana päivänä Oulusta otettiin yhteyttä ja valitettiin kaulaprofiilin kuitenkin kramppaavan käpälää. Kaupan purkuko mielessä, joka sekin olisi sopinut? Ei sinne päinkään. Oulusta tiedusteltiin kohteliaasti Helsingin ostajakandidaatin yhteystietoja ja niinhän siinä kävi, että tänne Helsinkiin se kitara palasi sille kaverille, joka sen olisi toisena jonossa ollessaan suoraan hakenut ja maksanut:) Minusta tämä oli hauska kuvio ja hieno Telecasteri pääsi näkemään maailmaa ja tapaamaan uusia ihmisiä ennen palaamistaan Helsinkiin. 10+pistettä Ouluun asiallisesta tavasta hoitaa hommia! Muusikoiden Netin henkeä itteimmillään ;-) . |
Myrkky Nuoli 22.12.2014 13:41:34 | |
---|
Täähän oli hieno Oululaisanekdootti! Totuus on tarua ihmeellisempää. More Nintendo, less Marshall. |
lumikitara 24.10.2015 15:28:36 (muokattu 24.10.2015 15:49:09) | |
---|
ee mittään. |
Pelimonni 24.10.2015 23:32:59 | |
---|
Tsugu Way: Nyt alkaa tulla jo useassa ketjussa paskaa niskaan oululaisille ;-) Voi kohta alkaa tulla vaikeuksia oululaisten tehdä torilla kauppaa jos maine menee väärin perustein? Nyt todisteita kehiin siitä, miten olette tulleet muka kaltoin kohdelluiksi oululaisten taholta! ;-) Mitä pahaa minä olen tehnyt. Nytkin minulla myynnissä vahvari. Jos ei mene kaupaksi, niin sitten ei. Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin.
Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta.
Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova.
Ditto Looper |
Antti1 24.10.2015 23:49:13 | |
---|
Pelimonni: Mitä pahaa minä olen tehnyt. Nytkin minulla myynnissä vahvari. Jos ei mene kaupaksi, niin sitten ei. "Noutohomma hyvähomma, En lähetä." ;) |
Gabe 24.10.2015 23:56:03 | |
---|
Antti1: "Noutohomma hyvähomma, En lähetä." ;) Ei lähetä Oululaiset.. :D Mikähän siellä Oulun Matkahuollossa on oikein meininki kun sinne ei kukaan uskalla mennä? Myin yhden pedaalin Ouluun joku aika takaperin ja oikein varmistettiin että pistänhän varmasti postilla enkä matkikseen... |
Räbbänä 25.10.2015 02:16:02 | |
---|
Gabe: Ei lähetä Oululaiset.. :D Mikähän siellä Oulun Matkahuollossa on oikein meininki kun sinne ei kukaan uskalla mennä? Myin yhden pedaalin Ouluun joku aika takaperin ja oikein varmistettiin että pistänhän varmasti postilla enkä matkikseen... Eipä tuossa Oulun matkahuollossa muu kyrsi kuin suht avoimet ovet ja aseman pulsut. Paljon liikennettä ja aspat piilottelee tiskin tiskin takana, joten helpostihan sieltä mukaansa jotain keikkaa, kun kitaratkin avorullakoissa tarjolla. 50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin. |
klobasa 25.10.2015 07:03:05 | |
---|
Räbbänä: Eipä tuossa Oulun matkahuollossa muu kyrsi kuin suht avoimet ovet ja aseman pulsut. Paljon liikennettä ja aspat piilottelee tiskin tiskin takana, joten helpostihan sieltä mukaansa jotain keikkaa, kun kitaratkin avorullakoissa tarjolla. Asiakaspalaute saattais olla paikallaan. |
blessed 25.10.2015 09:58:37 | |
---|
On lähetetty ja on noudettu Oulun matkahuollosta kallistakin tavaraa, toistaiseksi nou problems. Ei nyt kovin dissata meitä pohjosen asukkeja, eiköhän me vähintään yhtä rehellistä porukkaa olla ku muaallakin, vähän keskimäärästä ujompaa ja jurompaa ehkä :D |
Krice 25.10.2015 10:48:33 | |
---|
Olen tästä monesti kertonut huvittuneena, mutta yleensä kai matkahuollot on erityisesti syrjäseuduilla jonkun huoltoaseman yhteydessä ja minulle käy aina niin kun astun sisälle, että tuntuu kuin astuisi saluunaan, epävireisen pianon soitto pysähtyy hetkeksi ja rahvas tuijottaa vähän aikaa murahdellen. Sitten soitto jatkuu ja menen tiskille. Ne ihmistyypit eli rekkakuskit ja muut teline-firmojen duunarit mitä siellä näkee on ihan erilaisia kuin mihin itse olen tottunut. |
iec 25.10.2015 18:16:20 | |
---|
Gabe: Ei lähetä Oululaiset.. :D Mikähän siellä Oulun Matkahuollossa on oikein meininki kun sinne ei kukaan uskalla mennä? Myin yhden pedaalin Ouluun joku aika takaperin ja oikein varmistettiin että pistänhän varmasti postilla enkä matkikseen... Ne jotka ei täältäpäin lähettele, eivät myöskään saa juuri mitään myytyä tai sitten roikottavat tuolla torilla niitä kamppeita monta kuukautta. Minäpä se olen kyllä saanut myytyä/vaihdettua kun suostunut lähettämään. Viimeksi noin viikko sitten lähti matkiksen kautta putkivahvari Porvooseen. Nou problemos :D -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
J.Nikkanen 25.10.2015 19:28:42 | |
---|
Juuri muutamia päiviä sitten tuli postipaketti Oulusta. Kyseessä toki oli basisti ja muutenkin hieno mies. "Istuin kylpyammeessa, kun se alkoi. Siinä syntyi jättitsunami ja sain vettä suuhuni." |
VIPMetal 25.10.2015 22:49:22 | |
---|
Hain viimeisimmän kitarani (Music Man JPX) Tampereelta. Matkaa kertyi n. 700km. Jostain syystä (noh, hyvä vaihtokauppa) koin sen mielekkääksi reissuksi hyvällä säällä ajeltuna. Jotain Indonesian Ibanezia tuskin ois jaksanu lähteä ajelemaan tota väliä. Ouluun lähti aikoinaan tuo oma rakas Iba, joka sitten Helsingistä lähetettiin takaisin meikäläiselle. Erittäin mukavaa ja hyvää palvelua saanut sekä pääkaupunkiseudulta että Oulusta. Oulussa hetken asuneena täytyy todeta, että siellä oli kyllä aina kylmä viima (syksyllä). =D "Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line" |
Gabe 26.10.2015 13:59:42 (muokattu 26.10.2015 14:00:01) | |
---|
iec: Ne jotka ei täältäpäin lähettele, eivät myöskään saa juuri mitään myytyä tai sitten roikottavat tuolla torilla niitä kamppeita monta kuukautta. Minäpä se olen kyllä saanut myytyä/vaihdettua kun suostunut lähettämään. Viimeksi noin viikko sitten lähti matkiksen kautta putkivahvari Porvooseen. Nou problemos :D -iec Olen muutaman hyvän kaupan saanut tingityksi Oululaisilta jotka ei suostu lähettämään, pikkuveli kun asuu siellä eikä pelkää lähettämistä. :) |
Mikko L 27.10.2015 12:28:34 | |
---|
Oli pakko tulla puolustamaan Oululaisia sen verran, että itse olen Oululainen ja varmasti kaikki jotka on mun kanssa tehnyt kauppaa viimeisen 6 vuoden aikana on ollut tyytyväisiä kaupankäyntiin. Kun olette Oulussa käymässä niin suosittelen että tutustutte Oulun matkahuoltoon. Se on ehdottomasti yksi Suomen vittumaisimmista paikoista. (pahoittelu voimasanasta mutta se on ainoa osuva) Annanpa esimerkin: Olin myynyt Orange 4x12 kaapin pääkaupunkiseudulle. Se on sitten maailman painavin kitarakaappi niille jotka ei tiedä. Ei ollu kantokaveria eli yksin kannoin sen paikan päälle naama hiessä. Minulla on tapana varmistaa että kaikki menee ehjänä perille, joten jonotin sen 20min kassalle ja kun vihdoinkin pääsin kassalle pyysin pehmustetta. Sellainen 50v täti siinä sanoi että hänen takanaan on näppärimuovia rullassa ja katsoi minua "tonnin seteli" -ilmeellä takaisin. Noh... ei siinä mitään. Menin itse tiskin taakse hakemaan sitä muovia ja kysyin hinnoittelusta johon sain vastaukseksi että tämän 50v tädin työvuoro oli päättymässä 45min kuluttua ja ei jaksaisi nyt alkaa käsittelemään tätä asiaa........ katselin siinä sitten ympärille, että joku muu tulisi asiaa jatkamaan minun kanssani. Näin ei kuitenkaan käynyt, joten hymyilin vain kiltisti tiskille ja ajoin rautakaupan kautta kotiin pehmustetarvikkeineen. Aamulla menin takaisin Matkahuoltoon ja siellä oli se varmasti Oululaisille tuttu kalju mies vastassa. Kun astuin sisään ja hän näki minut niin hän löi ainoan auki olevan tiskin kiinni ja käveli takahuoneeseen. Myöhästyin töistä tämän takia. Taitaa olla tarpeetonta jatkaa tätä tarinaa.. :D Tämä on vain yksi kymmenistä kerroista minulle kun olen saanut tätä mahtavaa palvelua Matkahuollosta. Kerran kuitenkin satuin käymään oman isäni kanssa paikan päällä ja hänellä oli työnsä puolesta puku päällä. Oli aivan kuin olisin astunut eri Matkahuoltoon. Sieltä tuli kantoavut ja kaikki ja ohjeistettin miten laput tulee täyttää ja annettiin kaupantekijäiseksi pistää "helposti särkyvää" laput yms. Tämä oli siinä mielessä huvittavaa että varoitin ennakkoon isälleni että tämä on sitten hirveä paikka, että älä ylläty. :D Maksaisin tuplahinnan postille jos he ottaisivat isompia lähetyksiä vastaan. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Volle 27.10.2015 12:41:17 | |
---|
Mikko L: .... Oulun matkahuoltoon. ..... Ehkä kannattaisi itekin asioida tuolla puku päällä? :D |
Gabe 27.10.2015 14:47:12 | |
---|
Huh huh, reklamaatiota vain jos on tuollaista palvelua. Turussa on onneksi todella hyvä matkis, avuliasta ja mukavaa henkilökuntaa eikä koskaa ole pehmusteista tarvinnut maksaa. Yleensä tulee rupateltua vaikka mitä parin tutummaksi käyneen naaman kanssa. Eikä ole ollut puku päällä. :) |
Mikko L 27.10.2015 19:13:49 | |
---|
Volle: Ehkä kannattaisi itekin asioida tuolla puku päällä? :D On ehdottomasti käynyt mielessä. :) Mutta täytyyhän ikärasismi ottaa jo kohteliaisuutena kun alkaa painaa kolmea kymmentä mittari. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Mikko L 27.10.2015 19:17:22 | |
---|
Gabe: Huh huh, reklamaatiota vain jos on tuollaista palvelua. Turussa on onneksi todella hyvä matkis, avuliasta ja mukavaa henkilökuntaa eikä koskaa ole pehmusteista tarvinnut maksaa. Yleensä tulee rupateltua vaikka mitä parin tutummaksi käyneen naaman kanssa. Eikä ole ollut puku päällä. :) Joo kyllä oon pari kertaa laittanutkin reklamaatiota. Niinhän se on että henkilökunta on mitä on ja jos sattuu olemaan huono työympäristö, niin se näkyy myös asiakkaalle. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
matkanga 27.10.2015 20:24:09 | |
---|
Minusta taas Oulun matkikseen on niin näppärä motarilta ajaa ja ikinä ollu mitään ongelmaa :) |