![]() 29.10.2018 02:21:08 | |
---|---|
arijuki: Onko tilanne muuttunut viimeisten vuosien aikana? Mikä keinokuorma olisi paras? Tarve: ainostaan kotisoittoon tuleva vahvistin ja koska tekee mieli uutta vahvistinta, olen katsellut ainoastaan master volalla tai power scaling ratkaisulla olevia vahvistimia. Mutta... Jos ostaisikin jonkun Fenderin missä on vain vola ja tone, vaikka vanha Vibro Champ tai Pro Junior, saisiko keinokuormalla vastaavan tai paremman lopputuloksen? Tavoite olisi saada hyvä bluessärö, mikä puhdistuu kitaran volalla, vahvistimella ja loput rankemmat pedaaleilla. Ajatuksia? PS. Tähän nyt on erilaisia ketjuja, kotisoittoon sopivista vahvistimista jne, mutta nappasin tämän koska nimenomaan erillinen keinokuorma on mielenkiinnon kohteena. Edit. Ja haluan putkivahvistimen, eikä mitään digijuttuja. Mun tarpeet ovat samat kuin sulla ja olen jo yli 13 vuotta käyttänyt niiden tyydyttämiseen Weberin keinokuormia (Mass 100 ja Mass 50) hyvällä menestyksellä. Vahva suositus! | |
![]() 29.10.2018 14:46:53 | |
Jucciz: Mun tarpeet ovat samat kuin sulla ja olen jo yli 13 vuotta käyttänyt niiden tyydyttämiseen Weberin keinokuormia (Mass 100 ja Mass 50) hyvällä menestyksellä. Vahva suositus! En tiedä, minkälaista äänenpainetta kyselijä haluaa laitteistaan saada, mut Weberin Minimass 50 syö soundia todella rajusti, jos kerrostalo-volyymi on hakusessa. Siihen tarkoitukseen en laitetta suosittele. Jossain omakotitalossa toimii varmasti paremmin. Itse käytän Universal Audion OX:ia. Hintava ja hyvä. Toimii pelkästään keinokuormana ja digitaalisesti kaappimallinnusten kanssa. Jos olisin pelkkää keinokuormaa etsimässä, niin kääntyisin ensin Bluetonen puoleen. | |
![]() 29.10.2018 15:53:38 | |
Urban Baboon: En tiedä, minkälaista äänenpainetta kyselijä haluaa laitteistaan saada, mut Weberin Minimass 50 syö soundia todella rajusti, jos kerrostalo-volyymi on hakusessa. Siihen tarkoitukseen en laitetta suosittele. Jossain omakotitalossa toimii varmasti paremmin. Nää on varmasti tosi tapauskohtaisia juttuja: toiset vahvistimet jarruttuvat nätimmin kuin toiset. Selviää testaamalla, mutta ainain tommonen perus-Princeton kesyyntyi ihan järkevällä soundilla. Toki sit taas kerrostaloja, "kerrostalovolyymejä" ja soittovolumeen kohdistuvia mieltymyksiäkin on niin monenlaisia, ettei tosiaan oo muuta reittiä kuin selvittää kokeilemalla. | |
![]() 29.10.2018 16:10:06 | |
Jucciz: Nää on varmasti tosi tapauskohtaisia juttuja: toiset vahvistimet jarruttuvat nätimmin kuin toiset. Selviää testaamalla, mutta ainain tommonen perus-Princeton kesyyntyi ihan järkevällä soundilla. Toki sit taas kerrostaloja, "kerrostalovolyymejä" ja soittovolumeen kohdistuvia mieltymyksiäkin on niin monenlaisia, ettei tosiaan oo muuta reittiä kuin selvittää kokeilemalla. Mä puhun tosi hiljaisesta volyymista. Vahvistin oli VVR:llä varustettu Bluetonen 5E3. Se oli kotikäyttöön liian kovaääninen VVR:stä huolimatta. Hommasin Weberin jarruttamaan vahvistinta vähän lisää, mutta tohon tarkoitukseen Minimass oli mulle hyödytön juuri ton soundin takia. Varmuuden vuoksi oon säilyttänyt laitteen, mutta en ole keksinyt sille vielä mitään käyttöä. Ehkä joskus. | |
![]() 29.10.2018 19:11:39 (muokattu 29.10.2018 19:12:10) | |
Urban Baboon: Mä puhun tosi hiljaisesta volyymista. Vahvistin oli VVR:llä varustettu Bluetonen 5E3. Se oli kotikäyttöön liian kovaääninen VVR:stä huolimatta. Hommasin Weberin jarruttamaan vahvistinta vähän lisää, mutta tohon tarkoitukseen Minimass oli mulle hyödytön juuri ton soundin takia. Varmuuden vuoksi oon säilyttänyt laitteen, mutta en ole keksinyt sille vielä mitään käyttöä. Ehkä joskus. Onhan se totta, että paras tilanne on se, ettei vahvistin ole lähtöjäänkään ihan tolkuttoman paljon liian kovaääninen. Just semmonen muutaman, max 10 desibelin vaimennus pitää soundin vielä aika mukavana ja dynaamisena, eikä yläpäätkään katoa liikaa. Tähän mennessä paras sisäänrakennettu keinokuorma on tullut vastaan tuossa Carr Skylarkissa, jonka oikeasti saa vaimennettua alle puhevolyymille - ja soundi on aivan älyttömän hieno silloinkin. | |
![]() 31.10.2018 10:11:59 (muokattu 31.10.2018 10:12:29) | |
Onko kenelläkään kokemuksia Uraltonen "5Y3-VARI" tasasuuntaajaputken käytöstä keinokuormana? http://www.uraltone.com/uraltone-5y3-vari-tasasuuntaajaputki.html Tietenkin lähtökohtaisesti vaatii vahvistimen, joka käyttää yllä mainittua tasasuuntaajaa. | |
![]() 31.10.2018 13:30:04 | |
bauglir: Onko kenelläkään kokemuksia Uraltonen "5Y3-VARI" tasasuuntaajaputken käytöstä keinokuormana? http://www.uraltone.com/uraltone-5y3-vari-tasasuuntaajaputki.html Tietenkin lähtökohtaisesti vaatii vahvistimen, joka käyttää yllä mainittua tasasuuntaajaa. Kyse on tietääkseni VVR-pohjaisesta kytkennästä, jossa anodijännitettä ja päätetehoa säädetään mosfet-transistoripiirin avulla. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi | |
![]() 02.12.2018 23:09:48 | |
Jotain keinokuormaa pitäisi testata, jos soundi tosiaan kovemmalla volumella kotioloissa huomattavasti paranee. Täysin märkäkorva tällä osastolla, neuvoa kaivataan. Olisiko tämä hyvä vaihtoehto (tai joku muu tässä hintaluokassa?) Lähinnä kaipaan vaimennusominaisuuksia. https://www.thomann.de/fi/two_notes_torpedo_captor_8_ohm.htm | |
![]() 03.12.2018 13:02:29 | |
velipekka: Jotain keinokuormaa pitäisi testata, jos soundi tosiaan kovemmalla volumella kotioloissa huomattavasti paranee. Täysin märkäkorva tällä osastolla, neuvoa kaivataan. Olisiko tämä hyvä vaihtoehto (tai joku muu tässä hintaluokassa?) Lähinnä kaipaan vaimennusominaisuuksia. https://www.thomann.de/fi/two_notes_torpedo_captor_8_ohm.htm Ei olisi. Tuo on pääasiassa tarkoitettu tiputtamaan signaali linjatasoon, jolloin se voidaan vetää tietokoneelle ja kaiutinsimuille. Siinä on vain -20db vaimennusasetus jos haluaa käyttää kitarakaappia. Se, paraneeko soundi luukuttamalla on vähän vahvistinkohtaista. Vanhemmissa vahvareissa ehdottomasti kyllä, moni modernimpi pärjää varsin hyvin omalla master volumellakin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)