Aihe: torin turhat myynti-ilmoitukset
1 2 3 4 5 6 7 8 928 29 30 31 32
Laulava Kylätohtori
03.01.2013 11:24:21
Kun täällä turhasta valitetaan, niin jatketaan nyt sitten...

Itseäni ihmetyttää, miksei siihen ilmoitukseen voi heti pistää tarkkoja tietoja myytävästä tuotteesta. Esim. ikä, kunto, versio, kuva ym. Onko se sitten mukavampaa vastailla kaikille kyselijöille erikseen, vai onko tarkoitus myydä joku vanha ritsa hyvän hinnalla jollain ressukalle, joka ei älyä kysyä oikeita asioita.

Toinen asia ovat myyjät, jotka eivät vastaa oikeastaan mitään esitettyihin kysymyksiin. Jotain ympäripyöreää, joka ei vastaa oikeastaan yhteenkään esitettyyn kysymykseen. Itse olen yleensä tällaiset skippanut saman tien. Näkisin, että jos kaikki on kunnossa, niin tiedot voi rehellisesti laittaa heti ilmoon.
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
03.01.2013 12:23:25
Laulava Kylätohtori: Kun täällä turhasta valitetaan, niin jatketaan nyt sitten...

Itseäni ihmetyttää, miksei siihen ilmoitukseen voi heti pistää tarkkoja tietoja myytävästä tuotteesta. Esim. ikä, kunto, versio, kuva ym. Onko se sitten mukavampaa vastailla kaikille kyselijöille erikseen, vai onko tarkoitus myydä joku vanha ritsa hyvän hinnalla jollain ressukalle, joka ei älyä kysyä oikeita asioita.

Toinen asia ovat myyjät, jotka eivät vastaa oikeastaan mitään esitettyihin kysymyksiin. Jotain ympäripyöreää, joka ei vastaa oikeastaan yhteenkään esitettyyn kysymykseen. Itse olen yleensä tällaiset skippanut saman tien. Näkisin, että jos kaikki on kunnossa, niin tiedot voi rehellisesti laittaa heti ilmoon.

Tätä samaa minäkin olen ihmetellyt. Moni potentiaalinen ostajakin voi mennä ohitse huonon ilmoituksen takia.
www.kitaramaailma.com
BoNey
03.01.2013 12:33:44 (muokattu 03.01.2013 12:35:24)

Toisaalta, joskus noista surkeista ilmoituksista löytyy kunnon helmiä. Itse ostin pari vuotta sitten JCM800:en 400 eurolla torilta ja ilmoitus oli tyyliin, "myydään marshall jcm 800, yhteydenotot spostilla."

EDIT: Ei sillä, kyllähän nuo sama olisi laittaa aina alkuperäiseen ilmoitukseen, kun ostaja niitä yleensä kumminkin kysyy.
www.youtube.com/user/StereoidsBand/videos
Sergei Fallinen
07.01.2013 14:04:49
Ei herranjumala noita yhden turkulaisen kitara-ilmotuksia.
Noll_a
07.01.2013 23:19:16 (muokattu 07.01.2013 23:54:30)
Sergei Fallinen: Ei herranjumala noita yhden turkulaisen kitara-ilmotuksia.

Varsin asiallisia. Viestin lopussa ei ole enää varma että mitä se sällli on vaihtamassa ja mihin sillä kertaa. Propsit kuitenkin siitä, että jokaisen olen lukenut noista loppuun. Sen verran kiinnostava tapa on kaverilla ilmaista itseään. :)

Taidan tarjota nyt kuumönkijää. Semmosta missä on miljoona naarmua.
"Rock 'n Roll: The most brutal, ugly, desperate, vicious form of expression it has been my misfortune to hear." -Frank Sinatra
ReBeat
08.01.2013 12:22:07

Ei turha ilmoitus, mutta mielestäni aika hämmentävää loppuhinnan muodostusta yhdessäkin...

"Hinta toimituksineen 550e. Hinnassa pieni tinkivara, ja tällöinkin toimitukset sisältyy hintaan.

Ennakoilla tulee kybä lisää."

Niinku mitä vittua?
esprit de corps
08.01.2013 12:33:44
ReBeat: Ei turha ilmoitus, mutta mielestäni aika hämmentävää loppuhinnan muodostusta yhdessäkin...

"Hinta toimituksineen 550e. Hinnassa pieni tinkivara, ja tällöinkin toimitukset sisältyy hintaan.

Ennakoilla tulee kybä lisää."

Niinku mitä vittua?

Tarkoittaisiko postiennakkoa? Ja muuten rahat tilille ja paketti matkaan.
"Itse näin aika vasta unta jossa olin apina apinalaumassa. Hitto se oli siisti tunne hyppiä aivan helvetin korkeissa puissa oksalta toiselle / tyhjyyteen, samalla kun takaraivossa jyskyttää tunne että kohta syödään banaaneja." -Adrift-
Antti1
08.01.2013 12:37:55
esprit de corps: Tarkoittaisiko postiennakkoa? Ja muuten rahat tilille ja paketti matkaan.

Jos haluaa ennakon, niin kybä lisää hintaa. Mut entä jos tinkaa kympin ja haluaa ennakon? Hinta säilyykin entisellään, tädääm! :D
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
esprit de corps
08.01.2013 12:39:17
Antti1: Jos haluaa ennakon, niin kybä lisää hintaa. Mut entä jos tinkaa kympin ja haluaa ennakon? Hinta säilyykin entisellään, tädääm! :D

Joo mutta sitten taas ilman ennakkoa sen on kympin halvempi.

Ei tuo nyt ihan niin epäselvä minusta ole.
"Itse näin aika vasta unta jossa olin apina apinalaumassa. Hitto se oli siisti tunne hyppiä aivan helvetin korkeissa puissa oksalta toiselle / tyhjyyteen, samalla kun takaraivossa jyskyttää tunne että kohta syödään banaaneja." -Adrift-
Antti1
08.01.2013 12:40:15
esprit de corps: Ei tuo nyt ihan niin epäselvä minusta ole.

Ei tainnut kyse ollakaan epäselvyydestä, vaan ilmoituksen erittäin hämärästä ajatuksenkulusta.
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
esprit de corps
08.01.2013 12:43:24
Antti1: Ei tainnut kyse ollakaan epäselvyydestä, vaan ilmoituksen erittäin hämärästä ajatuksenkulusta.

Joo, ei minulla sen kummemmin ole tarvetta tuota analysoida. Kai siinä kuitenkin tuotiin esille se, mikä ero lopulliseen hintaan eri toimitustavoilla on. Ensin tingataan ja sen jälkeen se hinta on joko se mihin päädytään tai kympin enemmän, jos lähetellään postiennakolla. Näin minä sen ymmärsin.
Laulava Kylätohtori
09.01.2013 15:21:52
Tuntuisi, että torilla on taas kovasti hiljaista. Eipä tunnu omat romut kiinnostavan ketään. Eipä silti, tuntuu, ettei mikään muukaan (ainakaan vähääkään itseä kiinnostava) tee kauppaansa. Ilmeisesti soittoniekkojen soittokamat ovat viimein saavuttaneet täydellisyyden tai sitten ihmisiltä on vain rahat loppu...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Rämppy
09.01.2013 15:32:12
Laulava Kylätohtori: Ilmeisesti soittoniekkojen soittokamat ovat viimein saavuttaneet täydellisyyden tai sitten ihmisiltä on vain rahat loppu...

Veikkaan jälkimmäistä. Joulut on vietetty, rahat törsätty ja skidit leikkii vielä joululahjoilla.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Numb
09.01.2013 16:38:25

Laulava Kylätohtori: Tuntuisi, että torilla on taas kovasti hiljaista.

Multa taas on yritetty ostaa, vaikkei tavara ole ollut edes torilla.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
antza1996
09.01.2013 16:49:35
JaaGeRMaisTeR: Henkilökohtasesti kaikkialla ärsyttää varaaminen... mitä helv varaamista? eikö voi soittaa ja sanoa että ostan sen? Ja jos tahtoo testata tuotetta ensin niin ottaa yhteyttä ja kysyy voiko testata ja päättää sitten ottaako vai ei. Jos vaan tavara on enään myynnissä.

Tästä asiasta oon aika vahvasti eri mieltä, ite sain marsun nupin hankittua ja rupesin kaappeja tutkimaan. Noh siitä sitten löyty loistava tarkotuksiin sopiva kaappi, niin olisko mun pitänyt sanoa että mä voisin ostaa mut myy jollekin muulle jos haluut.. Määhän sanoin että ostan sen kaapin ihan varmasti eli voitko varata että tulis varmasti mulle. Se on sitte eri asia jos varataan ihan vitsillä jotain että "varaatko mulle mutta et ostan parin kuukauden päästä pois" siinä ei järkeä oo mutta mun mielestä järkevä varaaminen ihan okei :)
An amateur practices untill he can get it right. A pro practices until he can't get it wrong.
Noll_a
09.01.2013 17:04:45 (muokattu 09.01.2013 17:06:04)
Se on sitte eri asia jos varataan ihan vitsillä jotain että "varaatko mulle mutta et ostan parin kuukauden päästä pois" siinä ei järkeä oo mutta mun mielestä järkevä varaaminen ihan okei :) ...

Tämäpä se onkin kun paljon on porukkaa liikkeellä, jotka eivät ymmärrä tuota "järkevän varaamisen" ideaa. Mä oon yleensä pitänyt tämän takia linjana sitä, että ensimmäisenä rahat tilille laittanut saa tavaran.
Jos kiinnostuneita ilmaantuu enemmän, niin laitan toki ensin tarjonneelle infoa menemään jos esim. maksua ei ole vielä sovittu.
Jos ostaja ei sitten puheluun/tekstiviestiin/pikaviestiin vastaa inhimillisen ajan kuluessa (vuorokausi tai pari) niin mä myyn sen kyllä surutta seuraavalle halukkaalle.
"Rock 'n Roll: The most brutal, ugly, desperate, vicious form of expression it has been my misfortune to hear." -Frank Sinatra
lavaamo
09.01.2013 17:08:13
antza1996: Tästä asiasta oon aika vahvasti eri mieltä, ite sain marsun nupin hankittua ja rupesin kaappeja tutkimaan. Noh siitä sitten löyty loistava tarkotuksiin sopiva kaappi, niin olisko mun pitänyt sanoa että mä voisin ostaa mut myy jollekin muulle jos haluut.. Määhän sanoin että ostan sen kaapin ihan varmasti eli voitko varata että tulis varmasti mulle. Se on sitte eri asia jos varataan ihan vitsillä jotain että "varaatko mulle mutta et ostan parin kuukauden päästä pois" siinä ei järkeä oo mutta mun mielestä järkevä varaaminen ihan okei :)

Jos on kaappia etsimässä, ja sopivan löytää, miksi se pitää varata? Eikö sitä voisi vaan ostaa?
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Murgo
09.01.2013 17:24:08

Noll_a:

Taidan tarjota nyt kuumönkijää. Semmosta missä on miljoona naarmua.

Ja sijaitsee Kuussa, nouto omalla kustannuksella. :)
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
rokiroki
09.01.2013 17:28:11
Laulava Kylätohtori: Tuntuisi, että torilla on taas kovasti hiljaista. Eipä tunnu omat romut kiinnostavan ketään. ............... Ilmeisesti soittoniekkojen soittokamat ovat viimein saavuttaneet täydellisyyden tai sitten ihmisiltä on vain rahat loppu...

Kyllä voxi kiinnostaisi kovasti, mutta valitettavasti tuo viimeinen kommenttisi osuu oikeaan. Ja pitää säästää panoksia tärkeämmille asioille,
vesivaraaja ym.

Enkä aio kinuta pitämään varauksessa kesäkuulle (=lomarahat) asti .
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
antza1996
09.01.2013 17:40:59
lavaamo: Jos on kaappia etsimässä, ja sopivan löytää, miksi se pitää varata? Eikö sitä voisi vaan ostaa?

Koska kaappi tampereella, minä rauman lähistöllä, kuljetuksista piti sopia, enkä halunnut että lähtee naaman edestä :)
An amateur practices untill he can get it right. A pro practices until he can't get it wrong.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)